Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje, spannend, lijkt me wel een gek idee om nu te weten wanneer ze geboren zullen worden, maar je kijkt er vast naar uit!

Sissy avond ging uit van de zwangerschapscursus die ik volg via de GGD. Was wel informatief, ze vertelden hoe het allemaal gaat als de kleine is geboren en hoe het in zijn werk staat als je naar consultatieburo moet.

Mon schiet al lekker op zo, de eerste spuit er weer in! De duimen draaien weer voor een prachtig ei en natuurlijk een goede bevruchting!

Ik heb nu verlof!! Heerlijk genieten de komende maanden.....

Liefs Ansje

Geplaatst

sissy ja belachelijk he niet normaal maar goed ben nu wel een stuk zekerder

Hoevoel je je verder?

Ansje fijn dat je zoveel aan die bijeenkomt hebt gehad

En je zegt komende maanden genieten haha duurd niet lang meer iets meer dan een maand maar wel genieten heerlijk laaste dingen nog doen

Ik ga volgende week zwangerschaps zwemmen zin in hebben jullie nog iets aan te raden voor cursus?

Liefs

Geplaatst

@Ansje: je welverdiende verlof is begonnen!!!! Hoe was de voorlichtingsavond? Ik vond het niet zo heel veel voorstellen eigenlijk. Was wel leuk dat wij er een oude schoolvriendin tegenkwamen. Die had ik jaren niet meer gezien en bleek ook nog heel dicht bij me te wonen ook.

@Stiertje: hoe voelt het dat je weet wanneer je kindjes geboren gaan worden? Ik vond het heel erg vreemd om de datum van te voren al te weten. Daarom was ik ook blij dat we het geslacht niet wisten anders was het allemaal al zo klaar geweest.

@Mon: fijn dat je meteen mag beginnen met spuiten! Tsja je zit wel in een achtbaan vol emoties tijdens het behandelen. Toch ben ik alle pogingen heel erg positief geweest. Vooral over de 1e hyper poging had ik een heel goed gevoel. Met de laatste hyper poging kreeg ik wel de zenuwen omdat het echt de laatste poging was maar toch had ik er een positief gevoel over. Nu met de laatste cryo heb ik totaal geen goed gevoel meer hoor. Na 8 jaar en zoveel pogingen geloof ik er niet meer in. Maargoed we gaan de laatste cryo poging doen ter afsluiting maar ik geloof er niet meer in.

Oja een tip voor het breken van de ampullen. Doe er een washandje om heen dat breekt makkelijker. Wij hadden toen van de IUI's elke keer sneeen in onze handen en daardoor ga je steeds moeilijker doen met het breken van de ampullen omdat je bang bent weer je handen open te halen. Met de laatste IUI kregen we deze tip.

@tinkerbell: succes morgen.

@Minoes: wat idioot zeg van je medicijnen. Gelukkig kan het geen kwaad voor borstvoeding.

Geplaatst

Stiertje, spannend joh. De 25e is echt al heel snel. Geweldig vooruitzicht.

Mon, wat een goed bericht die 14mm. Dus nu al spuiten dat gaat super! Nu lig je al met al toch een paar dagen op me voor ;-)

Ik ga morgenochtend voor de eerste echo. Ben erg nieuwsgierig naar de activiteiten daar binnen.

Minoes, wat een stuntelig gedoe over die medicijnen. Tsjong. Kan me voorstellen dat je nu opgelucht bent.

Maar wat zuur dat je zoveel zorgen onnodig hebt gehad.

Linda, kan me voorstellen dat je na zoveel pogingen er helemaal klaar mee bent. Maar toch, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Ik hoop dat 2012 de nodige wondertjes gaat brengen hier, je hebt het wel verdient!

Geplaatst

hey tinkerbell, wat super, ik ben vanmorgen ook weer geweest en mijn punctie is zondag, wordt morgen gebeld wanneer ik de pregnyl kan spuiten.

er zaten dit keer 3 follikels 1 va 17 en 2 van ongeveer 15, dus ben benieuwd of dat ook wat gaat worden.

heeft een maandje rust ons toch wel goed gedaan he?

wat ik trouwens niet begrijp is hoe weet jij dat je de punctie maandag al hebt dat het dan al ver genoeg is, ik had dinsdag ook een ei van 14 mm, maar moest vandaag terugkomen om te kijken hoe het gegroeid is? hoe kn het dan dat ze bij jou al weten na de eerste echo dat het maandag zover is???

Geplaatst

Hé Mon, zitten we dus bijna tegelijk!

Ik heb echt geen idee waarom ze bij mij nu al weten wanneer de punctie is maar de vorige keren ging het ook zo. 14 mm, beginnen met spuiten en dan 3 dagen later de punctie.

Alleen de eerste keer hebben ze mn cyclus van dag tot dag gevolgt. Misschien groeien ze bij mij precies volgens de curve?

Ik had de vorige keer 2 grote follikels, die hebben ze beide aangeprikt. Ze weten dan niet zeker in welke de eicel zit en of er toevallig in beide eentje zit. Bij was zat de eicel uiteindelijk wel in de grootste. En de andere was een fake-follikel ;-)) die was gewoon leeg. Jammer want 2 zou super zijn maar als er geen tweelingen in de familie voorkomen is die kans klein zo begreep ik.

Spannend, zou leuk zijn als we beide een TP hebben. En dan beide zwanger zijn!

Geplaatst

Mon en Tinkerbel,

Heel veel succes, en mijn duimen draaien overuren voor jullie, dat er maar een topei mag komen en vervolgens een topbevruchting, teruglaatsing en positieve test.

Liefs Janis

Geplaatst

nou mijn man is een tweeling ha ha.

tja het werkt dus bij iedereen anders, nou ja het maakt niet uit als het uiteindelijk maar een goed resultaat heeft.

Ik hoop dat we dit beide positief af zullen sluiten, ik vind dat het onze tijd nu wel is!!!!!!!!!!!!!!

janis bedankt, ik hoop dat het helpt, maar wel rustig aan doen hoor ;)

Geplaatst

Haha oei, dat is toevallig. Dan heb je echt wel kans op meer eicellen!

Alleen maar mooi natuurlijk, dan heb je dubbele kansen.

Ik vond het alleen wat vervelend om zonder verdoving meerdere aan te prikken maar aan de andere kant ben ik dat

nu ook allang weer vergeten. Dat is maar een tijdelijke pijn.

Ik heb de gyn nog ff gemaild met de vraag of ik niet nog ergens een echo moet rond het weekend. Wil het wel even zeker weten natuurlijk.

Janis, rustig aan hè!?

Geplaatst

Jeetje mon meerdere eitje hopen dat ze meer weg halen dan heb je dubbel kans succes

Voor julie draaiwn mijn duimen over uren spannend

Liefs knuf

Geplaatst

dus tinkerbell toch nog even gemaild om het te vragen, misschien is het wel normaal hoe het bij jou gaat en is het bij mij juist anders dan anders, geen idee.

misschien hebben de andere meiden ook maar 1 echo gehad???

ja dat is de ander kant van meerdere eitjes, dan krijg je meerdere prikken, maar dat heb ik er dan wel voor over.

trouwens de spuiten van de gonal -f die ik heb zijn erg ouderwets, daar vragen ze in het recept ook niet om, maar juist om de pen, ze zei dat ik daar de volgende keer maar goed naar moest kijken.

de Naalden van die ik nu heb zijn namelijk vreselijk om mee te prikken, zo stomp kreeg ze er bijna niet in moest echt hard duwen..bah dat wil ik niet weer, vind het prikken normaal helemaal niet erg, maar met deze wel

Geplaatst

Wat stom Mon van die rot naalden bij Gonal. Ik heb direct naar de pen gevraagd nav jouw verhaal. Er is een nieuwe Gonal pen die je niet meer uit hoeft te trekken.

Die heb ik nu gehad. Kun je nog wisselen of doen ze dat niet?

Heb al antwoord van de Gyn. De follikel was zo mooi dat ze eigenlijk vrij zeker weet dat hij normaal door zal groeien. Als ik wil mag ik morgen nog langs komen maar ze vond het zelf niet heel erg nodig. Hebben andere meiden ervaringen met 1 of meerdere echo's?

Geplaatst

Mon en Tinkerbell, jullie gaan mooi gelijk op zo!

Mon het zou mooi zijn als ze bij die drie follikels meerdere eicellen vinden. Wel bijzonder want schijnt bij ec maar erg weinig voor te komen. Zou wel mooi zijn want het is toch weer een extra kans.

Tinkerbell dat ken ik niet dat ze je laten komen voor een echo, eicel 14mm is en je dan gelijk een punctieafspraak hebt, ik moest altijd gewoon om de dag komen. Maar goed als de arts er vertrouwen in heeft dan zal het vast wel goed komen!

Stiertje, fijn dat je een datum weet. Ook wel gek idee lijkt me, volgende week ben je gewoon MAMA!! Leuk!

Liefs Ansje

Geplaatst

toch mooi dat we elkaar zo wat op de hoogte kunnen houden en tips geven.

ze hadden bij de byeenkomst al uitgelegd dat er nieuwe pennen waren die makkelijker zijn, volgende keer maar goed naar vragen dus!!! geen losse spuiten meer voor mij en het liefst natuurlijk ook geen volgende keer meer ha ha.

weltrusten

Geplaatst

Ja janis ben het helemaal met je eens geen ronde meer alleen nog 1 x

Ansje van harte gefeliciteerd

Liefs

Ps. Wat een rot weer niks aan

Geplaatst

@tinkerbell: vreemd dat ze meteen de punctie hebben gepland. Ik heb dat ook geen een keer gehad. alle pogingen verliepen ook verschillend. Bij mij was het juist als hij volgens schema op 14 mm zat het dan juist een lange ronde werd en als hij langzamer groeide ging het juist sneller.

Iedereen is verschillend dus ik neem aan dat de artsen weten wat ze doen.

Alvast succes voor de punctie ook voor jou mon.

Geplaatst

Linda, bij mij verliepen ze juist allemaal echt exact hetzelfde. Ik heb altijd op dag 14 de punctie en altijd op dag 10 een follikel van 14mm.

Behalve de vorige keer toen ik zooooooo graag wilde voor de kerstvakantie. Toen was er op dag 10 nog geen activiteit te zien. Maar dat kwam vast omdat ik het zo graag wilde ;-) of door de mislukte TP van de maand ervoor waarbij ik wel een paar dagen overtijd was.

Nu weer op het oude schema dus. Ik durf de gok wel te nemen. De Gyn was erg stellig in haar reactie. En ik heb de vorige keren ook maar 1 echo gehad. Op de aller eerste na dan.

Hopen dat het goed gaat en dat het de laatste keer is...

Geplaatst

ik mag zondag half 11 voor de punctie, dus vanavond 00.30 pregnyl spuiten, lekkere tijd hoor pff.

fijne avond allemaal en weekend !!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden