Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Linda raar ja dat ze niet kunnen zeggen wanneer hè cryo word tp ik hoop daf je snel te horen krijgt

Ansje een februari kindje spannend

En wat fijn dat alles goed was

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

Fijn om te lezen dat een aantal meiden weer van start gaan met eigen cyclus, Tinkerbell en Mon,succes meiden! Is altijd leuk om iemand van hier te treffen in 't UMCG, wie weet gebeurt dat!

Puckie, jij ook als je straks weer gaat beginnen.

Wat schrikken, Janis! Gelukkig gaat alles goed en kan je kleine meid nog mooi een paar weken bij je in de buik blijven.

Fijn dat het met jou nu ook goed gaat, Ansje! Wel naar dat insuline spuiten nodig is. Maar als dat beter is voor jou en kindje, dan moet het natuurlijk gewoon. Hoe gaat het met het dieet? Vind je het lastig, of valt het mee?

Wilma, fijn dat je even komt melden hoe het is gegaan. Balen dat ze niet zijn blijven plakken. En nu dus voor t eerst een cryo! Ik hoop op supercryoresultaat!

De aanstaande tweelingmama's worden ronder en ronder. Stiertje, poeh, jij hebt het ook zwaar. Het zal voor jou gelukkig niet lang meer duren! Succes, meid!

Fijn dat de echo goed was, Minoes! Een flink beweeglijke baby, dus! Leuk! En nog even afwachten wat het is, pomptiedom, geduld, geduld. Maar dat hebben we inmiddels wel goed gekregen: geduld met kindjes krijgen. Wij zijn kampioen geduld opbrengen!

Linda, wat belachelijk dat ze zei dat je volgende maand maar weer moest bellen. Alleen maar omdat ze het niet wist! Je wacht al lang genoeg! (Over geduld gesproken!) Goed dat je doorgevraagd hebt!

Dus de visite naar Karin gaat niet door? Ik zal het haar even via Hyves melden. Ze leest vast wel mee, maar zal het even persoonlijk zeggen. Wel jammer, want ik heb natuurlijk exclusief bezoek gehad door jullie en dat was super! Maar ik snap dat het met alle bolle buiken/kwalen en uitgerekende data die toch wel rap dichterbij komen het niet haalbaar is. En zeker niet om bij iedereen stuk voor stuk langs te gaan...

Dus komend voorjaar/zomer een keer een date met iedereen en alle kindjes? Lekker in iemands grote tuin of zo (wie heeft er één?!). Hartstikke leuk.

Ik lees wel mee, maar merk dat ik weinig puf en behoefte meer heb om mee te schrijven. Ik voel me wel een beetje schuldig. Maar ik lees af en toe bij en zie hoe het met iedereen gaat en dat vind ik wel fijn!

Met kleine Doughie gaat het prima. Hij groeit inderdaad als kool en is volgende week al weer 6 maanden oud! Zijn moeder is wat vermoeid, maar dat hoort er bij, haha.

Liefs!

Geplaatst

Jemig Dough, kleine doughtje alweer bijna 6 maanden, wat gaat de tijd toch weer snel zeg.

Jij lekker om je zelf denken, je werkt weer en hebt nu thuis ook een fulltime job. Niet schuldig voelen hoor.

Ik heb geen grote tuin, maar ken wel iemand die in de buurt van groningen een grote tuin heeft............

Ansje, dus ook in februari, join the club.

Mon, ook weer van start, voor iedereen heel veel succes en mijn duimen draaien overuren voor jullie.

Linda, erg vaag hoor in het ziekenhuis, goed dat je door hebt gevraagd, soms moet dat wel blijkt maar weer.

Gister hier weer CTG gehad, en de kleine meid was weer lekker bezig, ze is trouwens nu ik rust heb heel erg vaak aanwezig, ze kan iig erg goed trappen. Gister ook nog bij de verloskundige hier in het dorp geweest, om toch haar up te daten over hoe en wat vanaf nu, en zij heeft me goed gerust gesteld ivm het hoofdje, ze had de echo's vergeleken, en tussen de echo's waren 10 dagen, en het hoofdje was zelfs 11 dagen mee gegroeid, zij zei dat ik me daar niet druk over hoefde te maken. En dat ga ik nu niet doen, ook wilde ze nog even voor het laatst voelen, en de zei van vruchtwater voelt prima, en als je hier nog had gelopen, dat had ik je nog niet voor een groeiecho verwezen, oke de baby is niet groot, maar jij bent ook niet groot. Ging er iig met een zeer gerust hart weer weg.

Gisteravond hed ik de eerste bijeenkomst over borstvoeding, en ik moet zeggen dat dat wel een aanrader is, want je leert heel veel, en steekt er heel veel van op. Volgende week weer. Oja, toen ik weer naar de auto liep had ik het idee dat mijn voeten niet meer in mijn schoenen paste, zo strak zaten mijn schoenen om mijn voeten, zal wel vocht vasthouden, normaal heb ik in de avond lekker de voetjes omhoog en geen schoenen aan haha.

Meiden fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

Mon ook weer beginnen spannend en heel veel succes

Dough ja vind ook jammer maar als jij zegt gaan met ons twee?

Ik heb trouwens en hele grote tuin haha

Wat gaat het snel de tijd

Liefs

Geplaatst

Jessica, had al gehoopt dat je zou reageren dat je een grote tuin hebt haha, jij bent ook degene over wie ik het had hihihi gnagnagna.

En jah de tijd gaat echt zo mega snel.

Geplaatst

net met umcg gebeld en ik moet volgende week dinsdag komen, dag 7 dus, als het dan nog niet groot genoeg is (ws niet) dan zal ik donderdag wel weer moeten.

tinkerbell wie weet treffen we elkaar dan nog, hoe laat moest jij er donderdag zijn??

wel apart eigenlijk he, jij begint eerder en ik moet eerder komen, maar ja dat zal wel te maken hebben, omdat de eerste keer mijn follikel op dag 8 al heel groot was, ze willen geen risico nemen dat de eisprong al is geweest, de vorige keer was het op dag 7 nog maar 11 mm dus ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat, heb wel in de gaten dat het elke keer echt anders kan lopen.

Geplaatst

Janis haha we kunnen wel verstoppertje spelen in mijn tuin haha ik vind het prima

Mon joehoe beginnen spannend samen met Tinkerbel

Liefs

Geplaatst

Ha dames,

Janis: jeetje meis wat een verhaal van jullie kleine meisje. Had het al een beetje meegekregen in het februari-topic. Wat zullen jullie je ongerust hebben gemaakt. Fijn dat nu alles er goed uitziet en dat ze vooral ook lekker beweeglijk is nu jij rust neemt.

Linda: nou ja zeg, dat is een stomme reactie, bel maar een maand later. Alsof ze het dan wel weet. Goed dat je hebt doorgevraagd en er nu toch straks een tp gepland kan worden. Ga dan heeel hard duimen voor je.

Mon en Tinkerbell: spannend, beide weer een nieuwe poging. Het is echt afhankelijk van je cyclus op welke dag je het eerst moet komen, ze kijken naar hoe het de vorige cyclus(sen) is gegaan en stemmen het daar op af.

Puckie: doe lekker rustig aan hoor meid. En even afstand nemen van alles en ook van dit forum hebben we allemaal wel eens gedaan. Lees en schrijf lekker mee wanneer het goed voelt.

Minoes: jammer dat jullie ukkie nog niet heeft verklapt wat het is. Hij/zij houdt de spanning erin haha. Krijg je nou 2 keer een 20 weken echo? En beide in het UMCG?

Ansje: gelukkig alles ook goed met jullie mannetje dus en hij wordt een februari-kindje. Grappig dat je nu al zoiets weet omdat je al eerder ingeleid wordt.

Dough: niet schuldig voelen hoor dat je wat minder mee kan schrijven. Met een baan en een kind. Ben benieuwd hoe actief een aantal van ons over een paar maanden nog aan het forummen zijn. Jeetje, alweer bijna 6 maanden, wat gaat de tijd toch echt snel zeg. Kan me nog goed herinneren dat je uiteindelijk toen in mijn vakantie bevallen bent. En nou is je ventje alweer bijna een half jaar oud.

Karin: hoe is het met jou en jouw kleine ventje? Die is ook alweer ruim een maand oud, gaat ook snel zeg.

Stiertje: houd je nog beetje vol meis? Lukken de ctg's thuis wel weer of moet je er weer voor naar het umcg?

Heb zelf gisteravond een paar uurtjes in umcg gelegen. Kreeg ineens zoveel buikpijn die niet wegging als ik rustig zat ofzo. Heb sowieso veel last van harde buiken, dat is al heel lang zo en laatste tijd ook sterker. Komt gewoon door het groeien van de twins en omdat ik zelf niet zo groot ben, komt er veel druk op mijn buik te staan. Maar dat trekt altijd weg en nu deed mijn hele buik pijn, dus toch maar even gebeld (had al eens op mijn kop gekregen dat ik vooral moet bellen als er iets anders is en/of ik me ongerust maak). Dus uiteindelijk aan de ctg gelegen en urine en bloed nagekeken. Ook nog echo gehad. Gelukkig was alles goed, beide dames waren heel druk en beweeglijk. Wel een aantal harde buiken gehad die ze ook mooi konden registreren. Maar op de inwendige bleek gelukkig dat baarmoedermond nog mooi lang was en alles nog potdicht zat dus gelukkig geen tekenen van een start van de bevalling. Ook geen ontsteking in mijn urine of bloed. Dus het komt gewoon omdat er heel veel spanning op mijn buik zit, de verpleegkundige zei ook al dat ik echt een buik heb van 9 maanden. En ik heb alleen maar buik, verder kan je bijna niet zien dat ik zwanger ben. Gelukkig was dus alles goed en konden we weer naar huis. Nu lekker rustig aan doen, maar dat deed ik eigenlijk al een tijd. Ik wil ze nog wel even een aantal weekjes langer binnenhouden!

liefs,

sissy

Oh ja, heb ook wel een redelijk grote tuin dus die stel ik uiteraard ook met alle liefde beschikbaar....

Geplaatst

Dough leuk om van je te lezen en fijn dat alles goed gaat.

Janis fijn dat de vlos je gerust kon stellen, toch maar goed dat je geweest bent.

Hoeveel bijeenkomsten heb je van de borstvoedingsvoorlichting?

Ik heb me ook opgegeven voor een voorlichtingsavond maar dat is maar één keer.

Jessica, gezelllig zomerparty bij jou in de tuin of bij Sissy natuurlijk.

Sissy wat vervelend dat je zoveel last hebt van harde buiken en dat je zelfs naar het ziekenhuis moest. Ondanks dat je het zo rustig aan doet, maar een tweelingzwangerschap zal wel echt dubbel zo zwaar zijn. Pas goed op jezelf meis!

Fijn dat er nog geen tekenen zijn dat je snel gaat bevallen, laat de dames nog maar een paar weekjes langer in je buik blijven.

Mon en Tinkerbell, ook voor jullie begint het alweer bijna, de duimen draaien voor jullie!

Liefs Ansje

Geplaatst

Sissy wat vervelend dat je zo'n pijn had

Gelukkig ga je nog niet bevallen

Ansje in vind het prima het kan bij mij of Sissy haha

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

in het februari-topic heeft Stiertje een berichtje geplaatst dat ze gisteren is opgenomen in het umcg en dat nu blijkt dat het zwangerschapsvergiftiging heeft. Over anderhalve week staat de keizersnede gepland en tot die tijd zal ze in het zh moeten blijven. Haar meiden doen het nog steeds goed en hebben een mooi gewicht.

Geplaatst

Hé Mon,

Ik ga altijd op dag 10 voor de eerste keer. Normaal heb ik op dag 14 mijn eisprong. Dus dan ben ik mooi op tijd. Nu heb dus 3 dagen later pas mn eisprong gehad...ben dus zeker wel op tijd met dag 10 ;-)

Grappig dat we beide op donderdag moeten. Ik ga alleen voor de echo's naar Leeuwarden en voor de bevruchting en de TP naar Groningen. Bij de echo kunnen we elkaar dus niet treffen maar wie weet bij een eventuele TP, zou wel mooi zijn als we daar beide aan toe gaan komen!

Wat spannend voor stiertje, jeee. Als je meeleest: heel veel succes!!! *keep my fingers crossed*

Geplaatst

tinkerbell: dus de echo's in leeuwarden, daar heb ik ook over na zitten denken om dat eens te vragen, maar ik vraag me af hoe ze dat met bloedprikken doen, want dat moet ik ook elke keer na de echo, jij ook dan en sturen ze dat dan op of bellen ze dat door????

zou voor mij wel wat aantal km schelen, maar dit is niet het ziekenhuis waar ik normaal heen zou gaan dat is in sneek, zou ik dan misschien daar de echo's ook kunnen doen???? mm zal het toch eens vragen dinsdag.

het zou idd mooi zijn als het weer tot een tp zou komen en dat we dan gelijk op zouden gaan, zo leuk zijn......

wat een bericht van stiertje, maar gelukkig is met de meiden alles goed!!! sterkte stiertje en rustig aan!!!!!

Geplaatst

mon in sneek doen ze geen follikelmetingen voor ivf. Ik had zoiets van leeuwarden of groningen scheelt voor mij niet veel qua tijd. Ik ga dus nu wel in sneek bevallen.

Oja had wat betreft rijzen en metingen van dan alles maar in groningen alles onder 1 dak vond dat zelf wel prettig.

Geplaatst

hey janis bedankt voor de info, voor mij maakt groningen en leeuwarden ook niet heel veel uit en net wat je zegt alles onder 1 dak is dan wel net zo prettig.

Heb ook niet veel goede herinneringen in sneek, daar zijn we begonnen met alles en daar zijn we weggestuurd met het verhaal dat we maar over donorzaad na moesten denken, nou ja als je dan nu ziet hoe het gaat...we dachten na sneek dat alle hoop verloren was, gelukkig heeft onze huisarts ons doorgestuurd naar groningen.

wel grappig om te horen dat we dus beide op sneek gericht zijn, wonen we misschien niet eens zover uit elkaar :)

Maar hoop daar ooit wel te kunnen bevallen, zal ik ze eens laten weten dat het toch nog mogelijk was!!!!!

Geplaatst

Mon en tinkerbel spannend hoor ik hoop zo dat jullie mooi gelijk op gaan en voor een mooi test en zwangerschap

Willen jullie ook mee om elkaar te Zien?

Stiertje meid zit je echt niet mee heel veel sterkte gelukkig is alles goed met je meisjes succes met de laatste loodjes

Liefs

Geplaatst

mon, jah ik heb zo,n flauw vermoeden dan we bijelkaar in de buurt wonen. Doe je zo wel ff een pb.

Stiertje, heel veel succes en sterkte.

Geplaatst

@stiertje: bah nu ook nog eens zwangerschapsvergiftiging. Het zit je niet mee he. sterkte.

@sissy: dus jij ook al aan de ctg gelegen. Gelukkig is de bevalling nog niet op gang. Lijkt me ook zwaar trouwens als alleen je buik zo groeit. Heb je geen foto? Ben wel nieuwsgierig.

En misschien is het inderdaad leuk om het boj jou in de tuin te doen. Maar bij minoes kan natuurlijk ook.

@mon en tinkerbell: succes met de komende poging. Hopenlijk gaat het deze keer lukken. Wordt wel weer tijd voor nieuwe zwangeren hier.

@dough: 6 maanden alweer? Wat gaat het toch vreselijk snel. Voel je niet schuldig dat je hier niet veel meer bent. Het is ook begrijpelijk dat het allemaal wat verwaterd als je uiteindelijk een kindje hebt gekregen. Dan steek je liever al je energie in je kindje.

Ik verwacht vandaag met de post het schema. Ik had al wel verwacht dat het lastig inplannen is vanwege de lucrin. Normaal spuit je alleen lucrin voor een verse poging en niet voor een cryo. Dit komt maar weinig voor dus ik begrijp wel dat het lastig is. Ik ben ook benieuwd of ik nu wel of geen progynova krijg. Daar kreeg ik vorige keer erg veel pijn door.

Geplaatst

Hi dames,

bedankt voor jullie reacties!

Lig inderdaad in het umcg ivm zwangerschapsvergiftiging helaas. Ze gaan het proberen te rekken tot 37 weken en anders zal de keizersnede eerder plaatsvinden. Voel me wel beetje beroerd maar de dames zijn nog happy in mijn buik dus hopen dat dat zo blijft.

Linda heb je je schema al?

Mon en Tinkerbell, succes he!!

veel liefs aan allen

stiertje

Geplaatst

hey minoes, het lijkt me wel erg leuk om elkaar te ontmoeten en een zomerparty klinkt altijd goed!!!

laat maar weten wanneer het is!!!

Janis heb je ijn pb gehad?????? na die van jou te hebben gekregen heb ik het vage vermoeden dat wij elkaar erg goed kennen......ha ha dat zou ook grappig zijn.

volgens mij hebben we in sneek zelfs nog naast elkaar in de wachtkamer gezeten :)

zo net de hele tas met medicijnen weer opgehaald en morgen ochtend de wekker op 4 uur en manlief van schiphol halen, joepie heerlijk weer!!!!!!

Geplaatst

Hey mon,

heb je pb ook gelezen eh we kennen elkaar heel goed en jah samen naast elkaar in de wachtkamer in sneek gezeten. Das wel toevallig. Als we van het zomer naar Jessica gaan, kunnen we wel samen rijden.......

Als je vragen hebt, weet je me wel te vinden.

Nou lekker vroeg op bed en lekker je mannetje ophalen, wel fijn dat hij weer thuis is of niet.

Liefs Janis

Geplaatst

hey janis en oud collega wat is de wereld toch klein he?

Ja dan kunnen we idd wel samen rijden...leuk!!

geweldig dat jullie binnenkort een kleine verwachten ook de felicitaties voor manlief hi hi

nou rustig aan he...jou kennende wordt dat wel een opgave ;)

ja heb ontzettend veel zin om hem weer op te halen kan niet wachten, maar eerst de voice kijken straks

en ja als je nog op hetzelfde adres woont weet ik je te vinden.

liefs mon

Geplaatst

mon, nee woon niet op het zelfde adres. Maar wil je mijn gegevens wel geven via pb of facebook.

Jah rustig aan is een hele opgave voor me, maar gaat wel goed. Als je zin en tijd hebt kom je maar voor een bakje, man o man wat is de wereld toch klein.

Nu gaan we voor jou, tinkerbell, puck en linda duimen dat het snel mag gaan lukken.

Liefs Janis

Geplaatst

zit op facebook dus dat kan wel en anders een pb ja, hyves ook nog.

daar had ik net al stiekem gekeken omdat ik al het idee had dat jij het was :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden