Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey thee tantes haha wat grappig dat jullie elkaar kennen janis en Mon

Mon ja leuk je bent harte welkom btw ik las dat je fb en Hyves zou je ook vriendjes met mij willen worden haha als je anders pb stuurd zoek ik je wel op;)

Stiertje meid leef echt met je mee wat een pech heb jij ik hoop dat als je meisjes er zijn dat je echt kan genieten

Sterkte en ik hoop dat je snel mama bent

Iedereen fijn weekend

Geplaatst

Janis en Mon, grappig dat jullie elkaar al kennen. Wat kan de wereld soms klein zijn.

Stiertje, wat een verhaal meid, ik lees mee op het februaritopic. Ik hoop dat ze nog een weekje bij je kunnen blijven. Zie je tegen de keizersnede op?

Linda mooi dat je schema hebt gekregen, kun je weer verder. Ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat omdat je nog met de lucrin zit.

Liefs Ansje

Geplaatst

Mon ja heb je pb bericht gehad en toegevoegd

13 feb heb ik de 2 20 weken echo's ben heel benieuwd

Ansje hoest met jou en het spuiten trek je het allemaal nog een beetje sterkte ermee en nog even dan is jullie mannetje er

Linda spannend ben benieuwd wanneer je weer mag beginnen ik zal me suf duimen

En wat is Julian een schatje onze uk op een poes haha moest zo lachen

Liefs en iedereen fijn weekend

Geplaatst

@Ansje: ik heb het schema nog niet gekregen hoor. Ik verwachtte hem gisteren te krijgen. Maar heb nog niks.

@Mon en Janis wat grappig dat jullie elkaar kennen! Wat is de wereld klein.

@Minoes: ja geweldig niet. Ik zat de foto te kijken en toen kwam Julian er aan en vroeg wat het was. Dus ik legde het hem uit en toen zei hij dat het op een poeze kop leek haha.

Geplaatst

Mon en Janis: wat grappig dat jullie mekaar al kennen. Wat kan de wereld dan soms klein zijn he? Zo bleken Dough en ik mekaar ook al te kennen, niet heel goed ofzo, maar hebben mekaar wel eens gezien bij een gezamenlijke vriendin. Ook zo grappig was dat toen we daar achter kwamen.

Linda: inmiddels nu het schema wel gekregen of was de post al geweest? Ben heel benieuwd hoe het gaat omdat je schreef dat je misschien ook nog progynova (of zoiets) moest gebruiken? Ik zal trouwens morgen even proberen weer wat foto's te maken en hier neer te zetten. Kan je mijn tweelingbuik zien haha.

Stiertje: dikke knuffel meid! Hoop dat je het nog beetje volhoudt in het zh.

Geplaatst

Linda spannend, je kan in ieder geval weer verder!

Karin wel jammer dat het niet door kan gaan maar we plannen deze zomer wel wat leuks met z'n allen!

Jessica, het spuiten gaat prima, daar heb ik niet zoveel problemen mee. Ben het al gewend van de ICSI behandeling haha. Het blijven opletten vind ik lastiger, bij alles wat je eet je afvragen of het wel kan of niet.

Ik stond deze week op de weegschaal en ben 3 kilo afgevallen! Dus toch maar even diëtiste geprobeerd te bellen. Het zal niet zo heel erg zijn maar wil toch even weten of het geen kwaad kan.

Liefs Ansje

Geplaatst

@Ansje: zo 3 kilo afvallen nu is wel bijzonder. Geen idee of het kwijt kan. Heb je al contact gehad inmiddels? Of zijn ze morgen pas weer bereikbaar?

Achteraf had ik wel mee gekund naar Karin. De verjaadag ging niet door. Ach nu kan ik het huis even flink onder handen nemen met dit prachtige weer!

Geplaatst

Ansje ja dat lijkt met ook vervelend dat je overal om moet denken en niet zomaar wat kan gaan eten

Hoeveel week moet je nog?

En als jullie kleine er is hoop ik dat je dan weer alles kan eten

Ik denk dat het wel logies is je eet gewoon nu verantwoord dus dat je 3 kg kwijt bent zal voor je gemoet rust ook belen

Karin maken het van zomer erg gezellig

Geplaatst

Ansje: ja, het spuiten zijn we na al die ICSI's wel gewend, maar is idd lastig om bij alles na te moeten denken of het wel slim is om te eten en welke hoeveelheid enzo. Mag je direct na de bevalling weer normaal eten en geen insuline spuiten? Of duurt het wat langer voordat je lijf weer 'normaal' is?

Linda: spannend, weer beginnen. Hoop dat je niet al teveel pijn krijgt door de progynova. En je huis nu lekker schoon?

Karin: ja, was wel jammer dat het niet ging lukken. We zitten met een aantal meiden te dicht al bij de uitgerekende datum en kunnen niet zoveel meer helaas. Maar van de zomer gezellig een gezamenlijke kraamvisite ergens in een tuin in het zonnetje dan maar.

Hierbij op verzoek van Linda haha wat buikfoto's. Maak sowieso elke 2 weken foto's en jeetje zeg, die buik van me is afgelopen 2 weken nog weer echt groter geworden.

liefs,

sissy

[ATTACH=CONFIG]3343[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3344[/ATTACH]

Geplaatst

Wow Sissy wat een mooie buik en wat is ie groooot. Hihhi.

Als het goed is ben ik van de diabetes af als ik bevallen ben en hoef ik niet meer te spuiten. Wel wordt een week of 6 na de bevalling nog gecheckt dmv een suikerdrankje. Is die uitslag goed dan is alles weer normaal gelukkig.

Ze doen de test expres omdat het bij een klein percentage blijvend kan zijn, maar dan heb je diabetes al ontwikkeld toevallig tijdens de zwangerschap.

Minoes ik wordt met ongeveer 38 week ingeleid, dus nu nog een kleine 6 weken te gaan. Het gaat snel, heb er wel enorm veel zin in maar ik vind het ook spannend allemaal. Nog 3 dagen werken en dan heb ik verlof!

Geplaatst

Wow Sissy zo klein als je begin heb je nu echt een toeter mooi hoor geniet er van

Ansje ik hoop dat alles weg is na de bevalling

Ja spannend zeg over 6 week ben je mama super

Moest wel lachen op je Hyves iedereen denkt dat je meisje krijgt

Nog 3 dagen en dan kan je genieten van je verlof

Linda huis schoon ;)

Wij gaan vanaf op kraamvisite met de Fam.

Liefs

Geplaatst

Haha, dank jullie wel dames. Ja, het begint een flinke toeter te worden! Schrik er zelfs soms ook van als ik het vergelijk met vorige foto's...

Ansje: fijn dat in principe de diabetes na de bevalling weg zou moeten zijn. Maar uiteraard wel goed dat dit nog even gecheckt wordt. Gek idee he dat het nog maar 6 weken duurt voor je je mannetje in je armen mag houden.

Minoes: veel plezier op kraamvisite!

Geplaatst

Jeeee Sissy wat heb je een megabuik!!! Je draagt het ook echt alleen in je buik he. Je mag wel oppassen dat je niet omrolt joh haha. En wat een verschil met oktober zeg toen had je nog een heel bescheiden buikje.

@ansje: het is inderdaad lastig dat je overal bij na moet denken wat je eet. Vooral tijdens een zwangerschap heb je vaak al trek in bepaalde soorten eten. En als je dat dan nou net niet mag is dat super vervelend.

Hebben jullie trouwens bijzondere eetverslavingen? Ik heb jullie vast wel over mijn pannekoek verslaving verteld? Ik at de laatste 4 maanden elke avond rond 21.00 een paar pannekoeken. Denny stond om de avond pannekoeken te bakken dan bakte hij voor 2 avonden haha. De avond voordat Julian werd geboren zat ik helemaal te stressen want hoe moest het nou met die pannekoeken? Ik heb toen beneden bij de AH maar een mona pudding gehaald en die opgegeten. Want ook pudding behoorde tot mijn eetverslaving. Hij staat zelfs nog op de foto zag ik haha.

@hoe zou het met cherry ann zijn? Wel erg jammer dat ze nooit meer iets van zich heeft laten horen nu ze zwanger is.

Ik heb het hele huis van onder naar boven schoon gemaakt. Julian was bij zijn neefje aan het spelen dus ik kon lekker doorwerken. Denny heeft de auto schoongemaakt en de ramen gelapt dus alles is weer spik en spam.

Geplaatst

Linda haha pannenkoeken haha en toetjes

Ik heb ineens kipcorn haha mm

Lekker je huis schoon vind ik ook zo fijn

Ja vind het ook jammer van cherry ann

Ik heb baby geknuffeld haha

Morgen toneel dinsdag nieuw glas baby kamer

Woensdag vriendin op bezoek nog even op kraambezoek en dan is het al bijna weer weekend haha

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Sissy, mooie buik!!!!!

Linda, dus schoonmaakwoede, ben blij dat ik die niet hebt, wil eht wel schoon maken, maar mag het zef niet doen, en dan zou ik me alleen maar ergeren.

Jessica, hoe gaat het nu met je?

Stiertje, hou je het nog wat vol?

Mon en Tinkerbel, wanneer hebben jullie de eerste follikelmeting?

Hier, zaterdag buikshoot gehad, heb de foto's op mijn facebook gezet. De meesten van jullie weten me er wel te vinden.

Verder, lekker rustig, vanmorgen ff wat dingetjes gekocht voor in huis, en vanmiddag visite gehad. En nu lekker relaxen, ben wel moe nu.

Morgen weer naar het ziekenhuis voor CTG en gyn voor groeiecho, Heb het idee dat ze goed is gegroeid en aan is gesterkt, krijg me daar toch soms trappen.

Nou meiden, fijne avond

Liefs Janis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden