Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo meiden,

sissy wat heb je een buikje zeg, mooi hoor!!!!!

Linda: ik ben niet helemaal thuis in de namen van de medicijnen die jij gebruikt, waar is dat precies voor?? en wanneer komt er voor jou een eventuele terugplaatsing??? of heb je daar nog geen idee van.

jessia: leuke foto's hoor van je buikje en van je huis, je woont mooi!!

ansje: wat lekker dat je kan gaan aftellen, nog 3 daagjes werken heerlijk en dan lekker genieten van je verlof!!!!

janis met jou ook alles goed??

en tinkerbell nog even en dan lekker weer beginnen.

ik moet morgenochtend voor een fm, ben erg benieuwd hoe groot die is, zag dat ik een ander soort gonal f heb gekregen van de apotheek, de vorige keer was het een pen, maar zjin nu gewoon losse spuiten, had een van jullie die ook?? vond die pen wel makkelijk.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda: wat grappig dat jij een pannenkoekenverslaving had destijds. Ik heb nog niet echt bijzondere dingen die ik juist wel of niet wil eten. Maar volgens een vriendin van me kan dat nog komen haha.

Janis: spannend, morgen weer groeiecho dus en CTG. Die trappen herken ik, jemig af en toe zijn die van mij echt bezig. Dan kan het gewoon echt zeer doen.

Mon: spannend morgen weer fm. Ik heb ook één keer spuiten Gonal F gekregen die ik zelf moest mengen enzo ipv de pen. Ik heb toen bij de apotheek aangegeven dat ik die pen wilde. Het zh zet ook altijd op het recept dat het de pen moet zijn. Dus het was een fout van de apotheek dat ze de verkeerde hadden geleverd. Ik heb toen uiteindelijk de pen nog gekregen. Vind die veel makkelijker. Misschien kan je nog even bij de apotheek navragen of je toch de pen kan krijgen?

Stiertje: houd je het nog vol meis? Dikke knuffel!

Geplaatst

Mon heel veel succes morgen bij de follikelmeting. Dat van de Gonal-F ik heb altijd de pen gehad.

Hier verder alles goed hoor, beeb is erg druk.

Sissy, alles verder ook goed met jou?

Geplaatst

Mon, ik heb ook altijd de pen gehad met Gonal F. Lekker makkelijk in gebruik. Ik vond dat mengen altijd zo'n gedoe. Misschien kan je om een pen vragen en kan je die gewoon krijgen. Succes met de fm morgen!

Linda wat grappig die pannenkoekenverslaving.. en wat lief dat Denny ze voor je bakte. Ik zelf stortte me voordat ik wist dat ik diabetes had op de sauzijcebroodjes en dan vooral die van de hema hmmm heerlijk.

Lekker dat je huisje weer spic en span is!

Janis ik hoop dat je kleine meisje goed gegroeid is. Succes en veel plezier bij de echo morgen.

Trouwens mooie buikshoot! Wat mooi om een blijvende herinnering te hebben aan je zwangerschap.

Liefs Ansje

Geplaatst

meiden bedankt voor de info, zal het morgen eens navragen in het ziekenhuis, die pen lijkt mij idd een stuk makkelijker, geen gemeng en geknoei.

en de vorige keer, moest ik na de fm spuiten beide en dat moest ik in de wc doen, deden jullie dat ook daar, ik moet zeggen dat ik dat niet echt hygienisch vindt, had gevraagd of het in een kamer kon, maar die waren allemaal vol en nu moet ik dan ook nog gaan mengen met die gonal-f, niet echt lekker fris.

Geplaatst

Wij konden gewoon daar in een kamertje spuiten, echt raar dat je het in de wc moest doen. Je kan anders ook ff vragen of je naar de afdeling mag, daar is vast ook wel een kamertje vrij.

Geplaatst

@mon: succes voor morgen. Van de Iui's in 2002 waren er nog geen pennen en moest ik de gonal ook zelf klaar maken. Ampullen breken zoals bij de pregnyl.

DE medicijnen die ik krijg zijn voor de cryo tp. de lucrin spuit ik voor endometriose.

@ansje: die saucijsenbroodjes zijn inderdaad erg lekker. Nog een paar weken en dan mag je weer.

@Janis: gave foto's hoor! Leuke herinnering. Succes voor morgen bij de ctg.

@Sissy: geen gekke eettics dus nog. Is maar goed ook denk ik anders hadden.ze je helemaal moeten rollen haha.

Geplaatst

Voor de meiden die me niet op facebook hebben, maar wel op hyves, heb de foto's daar nu ook op staan.

Mon, good luck vandaag.

Linda, ik heb eigenlijk ook geen vreetkick, moet wel zeggen dat ik wel meer eet en ook eerder trek heb.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames

Janis succes vandaag hopen dat jullie meisje goed gegroeid is

Mon succes met fm btw ik heb ook x gonal-f in spuitjes gehad mag wel alleen heel onhandig

Stiertje meid nog eventjes succes

Ik krijg zaterdag 3D echo van mijn vader lief hè en als we 27 week zijn weer

Liefs

Geplaatst

Halo dammes hier ben ik weer maar een lange tijd helaas heb ik een miskraam van een 2ling gehad in feb gaan we er weer 2 tp want heb mog 6 emi in diepvries en als die op zijn dan moeten we helaas stoppen gr sopje

Geplaatst

Sopje wat erg meid! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.....ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop echt voor je dat de cryo's wel het gewenste resultaat zullen hebben en dat jij ook een kindje mag krijgen!

Geplaatst

Janis: hoe was de groeiecho en ctg vandaag van jullie meisje? Is jullie meisje goed gegroeid? Leuke buikfoto's trouwens!

Sopje: jeetje wat erg, een miskraam gehad. Eindelijk zwanger en dan helaas toch niet goed gegaan. Hoop dat de cryo's eindelijk jullie wondertje gaat brengen.

Mon: ik heb ook wel eens om een kamer gevraagd maar ook wel eens in het toilet de spuiten gezet. Maar hoefde dan niet te mengen omdat de Gonal-F in de pen zat. Hoe was je ei vandaag? Zat er al een mooie?

Minoes: wat leuk dat je als cadeautje een 3D-echo krijgt.

Vanmiddag weer controle gehad en alles was weer goed. Bloeddruk blijft mooi op het zelfde niveau en wordt niet hoger. Verder 2 beweeglijke meisjes gezien die het nog prima naar hun zin hebben in mijn buik. Over 2 weken weer controle.

Geplaatst

Sissy wat super dat alles goed was

Mon hoest gegaan ben heel benieuwd

Je super kado hè ben ook heel blij mee

Sopje sterkte en succes

Janis hoop dat weer alles goed was met juli meisje

Liefs

Geplaatst

@jeetje sopje wat erg zeg. Je bent dus uiteindelijk zwanger geraakt van een tweeling door en nieuwe verse poging?

@Minoes: ja wat een super cadeau joh! Veel plezier alvast. Hopen dat jullie uk dan wel laat zien wat hij/zij is.

@Sissy: fijn dat je controle goed was!

@Mon: hoe was je echo?

Weet iemand hoe het met stiertje is?

Geplaatst

Janis, hoe is t gegaan?

Mooi zeg die buiken-foto's!!! En wat zijn ze enorm, haha.

Mon, moest jij vandaag of morgen voor de FM? Ik kreeg altijd een GonalF pen, heb nooit iets anders gehad. Vind juist Gonal altijd zo lekker makkelijk. Dat geputs met het mengen van Pregnyl is niet mn favoriet. Die flesjes breek ik ook nog wel eens verkeerd...

Ik moet donderdagochtend voor de FM meting. Verwacht er nog niet teveel van op dag 10 aangezien mn laatste cyclus echt veel langer was. Maar je weet het nooit, dus goed om alvast even te gaan.

Zit er wel dubbel in. Aan de ene kant heb ik er enorm veel zin in, weer een mooie kans die goed af kan lopen. Aan de andere kant ben ik ook wel bang voor al die momenten waarop het mis kan gaan. Elke keer begin je weer van het begin af aan. En kan er bij de punctie, de bevruchting en na de TP nog van alles mis gaan. Het is toch altijd weer spannend. Vooral de dag van de punctie en de dag waarop je hoort of er een TP is. Meiden, konden jullie altijd positief blijven onder al die onzekerheid? Vind het soms best lastig hoor.

Geplaatst

Janis, ze is gegroeid dus...is 270 gram goed? Doe maar rustig aan.

Minoes wat een mooi kado van je vader zeg!

Tinkerbell donderdag weer heen dus...ik hoop dat er al wat activiteit te zien is.

Sissy fijn dat alles weer goed was.

Vanavond hebben we info avond voor aanstaande ouders. Ben benieuwd of we nog dingen te horen krijgen die voor ons nieuw zijn.

Ben weer erg moe sinds een aantal dagen, gelukkig morgen laatste werkdag en dan lekker tot rust komen.

Geplaatst

Ja zo als ik van janis begreep is dat goed joehoe

Tinkerbel nee het is echt niet altijd makelijk geweest om posi te blijven ik had ook heen vertrouwen meer in eigen cyclus en zie hè resultaat we beuren je wel op

En er hopen op mooi follikel en mooie tp en test

Ansje veel plezier vanaf

Ik heb ook weer wat werd gister gebeld door onderzoek bureau voor mijn epilepsie ik vertelde toen toch dat ze liever hadden gehad dat ik andere medicijnen kreeg omdat deze slecht waren geen borstvoeding mocht geven

Ik dus de hele tijd onzeker bang voor de 20 weken echo omdat kans op open rug

En wat blijkt die neuroloog uit Umcg is gek

Is de beste medicijn wat er is en mag zelfs borstvoeding geven ik heb zo zitten huilen de hele tijd voor niks in de stres en hoef na de bevalling ook niet afbouwen en nieuwe medicijnen

Ik ben zo blij pfff

Er is geen 1 vrouw die een kindje geeft net deze medicijnen die niet gezond is

Oja die dokter dacht dat ik misschien mk had gehad door die medicijnen ook niet WAAR!!!!

Wou ik even kwijt

Liefs Jessica

Geplaatst

zo wat een verhalen allemaal weer op 1 dag...leuk!!!

Ben vandaag voor een fm geweest en verwachtte er niet veel van, maar toch 14 mm, dus beginnen met spuiten joehoe, donderdag weer een echo en als het dan goed gegroeid is dan ws zaterdag al een punctie, als het allemaal goed gaat.

Had haar de gonal-f laten zien en zij had ze ook nog niet eerder zo gezien, met die losse spuiten, maar het is wel hetzelfde dus wel goed, volgende keer bij de apotheek maar de pen vragen, vond ik een stuk handiger, ben eerst naar huis gereden en heb thuis gespoten, kon het even op mijn gemak.

de gonal-f ging prima, maar de naald wou er maar moeizaam in, moest echt hard doordrukken, maar deed gelukkig geen pijn.

morgen ochtend weer en dan op naar donderdag voor de echo....hoop zo dat het spreekwoord klopt 3x is scheepsrecht.

er zaten trouwens 2 follikels naast elkaar, wie weet groeien ze beide wel goed, het kan wel eens voorkomen zei ze.

tinkerbell, op welke dag had jij ongeveer de puncties??? vindt het mengen met de pregnyl mee vallen, met de duim wip je de fles zo open, ff een handigheidje.

begrijp wel wat je bedoeld over hoe je erin stapt nu, dat heb ik ook wil en ben heel positief blijven, maar het is zo eng omdat er vanalles mis kan gaan en je al een aantal teleurstellingen hebt moeten verwerken, maar we geven de moed niet op dat hebben de ander meiden ook niet gedaan en kijk naar het resultaat van de meeste hier.

janis: super dat ze gegroeid is en bedankt voor je pb....hoop idd net als bij jullie 3 x scheepsrecht, jullie zien er echt prachtig uit op de foto's!!!!

sissy: mooi dat je bloeddruk verder goed blijft en dat de dames het nog goed hebben daarbinnen.

linda: ik hoop zo dat het met de cryo allemaal goed komt voor jullie en dat we allemaal maar met mooie buikjes mogen rond lopen deze zomer.

ansje: wat heerlijk morgen laatste werkdag dan lekker gaan genieten van de laatste loodjes...maar dat gaat vast wel lukken

minoes: wat een verhaal en wat fijn dat het dus allemaal niet klopte, wat een vreemde arts zeg...en wat leuk dat je de 3D echo krijgt zeg lijkt me geweldig om te zien.

zo weer een heel verhaal donderdag weer meer....,..fijne avond allemaal

tinkerbell: ik hoop dat die van jou ook mooi groot is donderdag, kunnen we mooi samen opgaan.

Geplaatst

Janis: wat goed dat jullie meisje weer mooi gegroeid is. Hebben jullie nu nog meer groeiecho's en CTG's gepland om haar extra in de gaten te houden?

Minoes: wat een verhaal zeg van je medicijnen. Stom hoor!

Mon: yeah, al een ei van 14mm en dus misschien zelfs nog een reserve-ei dat ook bezig is. Zou mooi zijn als je dit weekend de punctie al hebt zeg! Dat gaat dan lekker vlot. En dan op naar een tp van een toppertje!

Tinkerbell: heel herkenbaar wat je schrijft over een dubbel gevoel. Aan de ene kant is een poging opstarten ook wel fijn omdat je dan weer actief bezig kan en de kans dat er dan eindelijk dat zo gewenste kindje komt, weer dichterbij komt dan in een pauzemaand. Maar ja, aan de andere kant weet je dat het ook een maand kan zijn met teleurstellingen waar je elke keer maar weer mee om moet gaan. Ik moet zeggen dat ik vooral onze laatste poging eigenlijk zelfs met tegenzin ben ingegaan. Wilde liever wat langer wachten, maar zat al te rekenen hoe ik dan uit zou komen met de hyperbehandeling, want ging er al vanuit dat deze 6e poging toch niet zou lukken. Dus ja, toch maar gedaan in juni. En toen was het zo gek dat die poging juist positief resultaat heeft gegegeven.

Meid: schrijf lekker hier van je af, dat deed mij vaak wel goed om alle onzekerheden en teleurstellingen hier ook kwijt te kunnen. En ik hoop uiteraard dat je gewoon helemaal geen teleurstelling hoeft te verwerken deze poging. Op naar een positieve test!

Ansje: hoe was je avond gisteren? Was dat vanuit de kraamzorg of de zwangerschapscursus? Heb je er nog wat aan gehad?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden