Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stiertje heel veel succes morgen!!!!!

Ik ben al zoooo zenuwachtig voor zo'n telefoontje en jij gaat gewoon 2 kindjes krijgen morgen. Dat is pas spannend!

Bedankt dat jullie allemaal voor me duimen. Zou toch een beetje moeten helpen?

Ik ga ook voor samen broeden Mon! Kun jij me in ieder geval van het vroegtesten afhouden ;-) ben nogal controlfreakerig....

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tinkerbell, weet je al wat meer?

Mon wat leuk dat jij ook in de kinderopvang werkt. Net als jij had ik er tijdens onze behandelingen helemaal geen moeite mee om met kinderen te werken.

Mensen vroegen me er inderdaad wel eens naar of ik het niet moeilijk vond. Ik vond het juist heerlijk om toch kinderen om me heen te hebben bij wie je veel 'moedergevoelens' kwijt kon. Tuurlijk kom je dan ook genoeg dikke buiken tegen als moeders zwanger waren van de tweede of derde maar ook dat deed me niet zoveel, ik kon die knop altijd wel goed omzetten. Ik had meer moeite met vriendinnen en schoonzus die zwanger waren omdat die dichter bij je staan.

Ben blij dat jij er ook niet zo'n last van hebt, gelukkig maar anders wordt het wel lastig om je werk te kunnen doen. Op welke groep werk jij?

Wat een gedoe met die pregnyl trouwens. Hoe kan dat toch? We duimen voor een positieve test 8 februari!

Janis succes bij de gyn vandaag!

Liefs Ansje

Stiertje succes en ik denk aan je vandaag!!

Geplaatst

Joepie tinkerbel gaat goed hier joehoe

Ooo ben echt heel blij voor jullie ga je lekker met Mon gelijk op

Stiertje succes vandaag schat je kan het

En paar uurtjes of nu heb je twee kleine meisjes in je armen

Liefs jessica

Geplaatst

@tinkerbell: Superrrrr !!! Was jij het trouwens die me uitnodigde op hyves? Ik kreeg een uitnodiging zonder foto van een onbekende naam dus heb eerst maar even gevraagt wie het was.

@Mon: ji hebt me inmiddels gevonden zag ik.

@Stiertje: Ik zit de hele ochtend al aan je te denken. Zijn ze er al????

@Sissy: Ook aan jullie zit ik de hele tijd te denken. Ik wou je nog smsen maar ik ben je nummer kwijt.

Geplaatst

Hallo meiden,

Bij de gyn was vanmorgen alles oke, hij was tevreden, en zei dat ons meisje nog wel groeide. Hij kon het buikje niet goed meten, want ze lag stijf tegen mijn baarmoeder aan.

Daarna heb ik weer aan de CTG gelegen, en de baarmoederaktiviteit was heel erg vandaag, dus ik vragen wat dat was, en toen vroeg ze of ik het ook voelde, ik zei nee, toen zei ze dat zijn dus oefenweeen. Mijn man begint nu wel zenuwachtig te worden haha.

Ow ik ben echt blij met de gyn welke ik nu heb.

Tinkerbel, heerlijk dat je een terugplaating hebt, ga je gelijk met Mon op, en straks voor beide lekker broeden, en over twee weken samen een positieve test.

Stiertje, jij zult nu wel aan het bijkomen zijn en helemaal verliefd naar je meisjes kijken. Ik hoop dat alles je is mee gevallen en dat je meisjes het super goed doen. En jij ook!

Sissy, hoe gaat het met jou en je meisjes?

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Fijn dat alles ok was bij de gyn !! Ja oefenweeen hoort erbij he maar als het zo genoemd wordt dan ga je wel even beseffen dat de bevalling echt nadert. Spannend hoor!!! Jeee ik loop helemaal te stuiteren van alle babietjes die nu ineens snel achter elkaar aan geboren gaan worden.

Gek wel eigenlijk. In mei zitten we nog met zijn allen bij elkaar te klagen en nu 9 maanden verder zijn er al 4 ,en als Stiertje al bevallen is, nu 6 kindjes geboren en 2 die ook al snel geboren gaan worden. En de baby van Minoes ook nog. En dan hopenlijk volgen mon en tinkerbell erachter aan. En wie weet ik ook ooit nog eens.

Geplaatst

Linda, jah wel raar dat we vorig jaar rond deze tijd, allemaal nog niks hadden en nu al 6 geboren zijn en 2 bijna, en jessica, en nu gaan we voor Mon en tinkerbel, en JOU natuurlijk. We gaan die hoop nog niet opgeven.

Ben het even kwijt, maar je zit nu aan de medicijnen, en wanneer zou je een eventuele terugplaating mogen krijgen?

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: ik heb net gisteren de lucrin gesproken. 5 Februari starten met de progynova en dan 15 feb echo en dan misschien de tp plannen voor een week later ongeveer. Dus het duurt nog wel even.

Geplaatst

Linda, voor jou gaat het nu ook echt spannend worden, het is al snel februari!

Ik hoop dat de overige dames eind van het jaar allemaal met een dikke buik of baby op de arm rondlopen.

We hebben het gewoon verdient na zoveel gedoe ;-))

Hier kan het broeden beginnen. Hij was viercellig en dat is een topembryo in de termen van het UMCG. Nu vraag ik me af of het echt uitmaakt hoor, ik het toch een kwestie van heel

veel geluk hebben. Maar 4 cellig heeft volgens de Gyn wel de meeste slagingskans. Vorig keer had ik een 3 cellige. Nou ja iig ik ga ervoor deze maand samen met Mon en ik reken op Linda in februari!

Stiertje, al nieuws???

Geplaatst

Tinkerbel,

Heel veel succes! Ik zal voor je duimen. Wat een spannende weken.

Mon,

Jij ook heel veel succes! Hopelijk heb je een beetje afleiding.

Ik moet nog 1,5 week de pil slikken en daarna nog een maandje rust ingelast en dan kunnen we in maart pas weer starten. Duurt nog heeeeel lang.

Geplaatst

Hallo dames! Hebben jullie ook aan sport gedaan na de TP?

Ik loop hard en doe power yoga. Nu lees ik op internet dat bepaalde houdingen van yoga niet goed zouden zijn in de eerste weken.

De gyn gaf aan dat ik alles mocht doen, zelfs bungyjumpen direct na de tp zou geen effect hebben (ik heb het maar niet geprobeerd ;-)

tsja, wie of wat moet ik nu geloven? Heb niet zoveel zin om nu alles te laten. De vorige keer heb ik 2 weken niets gedaan en daar voelde ik me niet beter door...

Geplaatst

tinkerbell: super goed geweldig jij mag dan als het goed is 9 febr testen?? en ook nog 4 cellig super, maar weet niet of dat echt veel zegt want dat had ik de eerste keer ook, maar ja het zal vast beter zijn dan 2. dat we maar veel geluk mogen hebben deze keer.

Ik heb trouwens wel gewoon gesport ( tennis)

ansje: ik werk op een verticale groep 0-4 jaar erg leuk en gezellig het is ook de enige groep die we hebben.

ja die pregnyl is erg vervelend, maar mijn eigen apotheek heeft nog bij de leverancier mijn recept kunnen krijgen 3x1500, nu moet ik dus wel 3x spuiten ipv 1x 5000, maar ja dat kan er ook nog wel bij ze hebben liever dat je 3x 1500 spuit.

tinkerbell heb jij nog wat kunnen krijgen????

stiertje en sissy hoe is het bij jullie???

linda: ik hoop dat jij dan ook gauw mag starten zal dus wel rond half febr worden?? zou mooi zijn als dat slaagt. en dat iedereen in maart zwanger is, dan is het wel tijd voor een groot feest ;) ha ha

Geplaatst

hoi allemaal

zo he ik moest veel terug lezen, maar gelukkig allemaal goede berichten,

@sissy van harte gefeliciteerd ,met je 2 meidden, Anniek en Esmee, wat een prachtige namen!! Ik hoop dat alles goed gaat en jullie snel naar huis mogen. hoe zwaar zijn de dames? 7 weken te vroeg, je zal wel flink geschrokken zijn toen het begon.

@tinkerbel en Mon? (sorry als ik het verkeerd heb, zit nog niet echt in de namen) fantastisch zeg dat jullie beiden een TP hebben gehad. ik zal voor jullie duimen!! is er nog wat veranderd boven in het UMCG na de kerstvakantie? geloof dat het lab weer terug zou verhuizen?

@Linda, dus de lucrin gezet, er komt weer een spannende tijd aan, misschien gaan we wel gelijk op, ik moet deze week ongi worden en dan aan de progynova.

voor de dames die een beeld bij mij willen hebben, Linda heeft mij op facebook en hyves, voeg me gerust toe hoor!! gezellig!! en ook ik schrijf niks op mijn hyves of facebook over de behandelingen.

weet iemand al meer van Stiertje? Hoop van harte dat ze lekker ligt te genieten van haar 2 kindjes, en wie weet wel gezellig kletsen met sissy.

liefs wilma

Geplaatst

Hallo Wilma,

Het lab zat bij ons elke keer op een andere plek maar heeft nu weer een vaste plek begreep ik. Met een mooie wachtkamer en koffieautomaat ;-) gewoon weer op L2

Mon, had jij deze keer ook weer een 4 cellige? Ik heb pregnyl 1500 kunnen vinden maar moest er wel 3 apotheken voor af lopen.

Als ik zwanger ben doe ik echt mee met moeders voor moeders. Het voelt zo naar als het er niet is, je wilt toch graag alles doen om het goed te laten verlopen.

Nog geen bericht van stiertje....die zit zwijmelend naar haar 2 meiden te kijken!

Geplaatst

tinkerbell: nee dit keer geen 4cellig, hij was 's ochtends 2, maar zeiden dat het nu wel 3 of 4 kon zijn, maar hoeveel het nu uiteindelijk is geen idee, hebben ze daarna niet meer gezegd, maar vind ik ook niet erg want doordat ze de vorige keer zeiden dat het een topper was ging ik er ook vanuit dat het dan wel goed zou komen en dat viel tegen, uiteindelijk heb ik wel gelezen dat er ook een boel zwanger zijn geworden van 2 cellig, het is gewoon ook een heleboel geluk hebben denk ik.

mooi dat je nog pregnyl hebt gevonden, voelt toch beter om het 3x te spuiten omdat het z.huis dat ook adviseert ipv 1x 5000.

de wachtkamer is idd erg mooi geworden vanaf februari zijn alle echo's ook op die afdeling.

Geplaatst (aangepast)

ok nou ben benieuwd hoe het er nu uit ziet, en in febr de echo's ook al boven? in dec zeiden ze dat het ws in het voorjaar zou worden, nou ja hoe eerder hoe beter he!!

aangepast door wilma82
niet te lang volledige naam openbaar
Geplaatst

Mon, ik geloof ook niet dat het wat uitmaakt. Ik had de vorige keer een 3 cellige. Als het zo moet zijn, moet het zo zijn denk ik dan maar.

Wij gaan ervoor deze maand! Ik vind het erg leuk dat we bijna gelijk op lopen. Donderdag de 9e mag ik testen. Spannend. En ik heb me voorgenomen dat ik niet meer eerder wil testen. Ik heb er de vorige keer een potje van gemaakt met een hele lading testen die uiteindelijk allemaal vals waren..

Geplaatst

Stiertje ligt vast en zeker nu te zwijmelen met haar meisjes.

@wilma: ik start 5 feb met de progynova dus dan gaan we een beetje gelijk op.

Ik ben benieuwd of ik het dan nog mee ga maken om ook een echo nog boven te krijgen.

@tinkerbell: de kwaliteit van embryo's zegt mij niks. Al onze embryo's waren van zeer goede kwaliteit. De eerste was zelfs 10 cellig op dag 3!! Maar ondanks alle 6 tp's van top embryo's niet zwanger geworden.

Geplaatst

Linda, ik zit altijd via de Ipad op deze site en kan niet jullie "historie" zien.

Jij hebt dus al 6x een TP achter de rug. Jeetje, wat knap dat je nog steeds energie hebt om door te gaan.

Ik hoop zo voor je dat het raak is volgende maand!

Ben je geen enkele keer zwanger geweest?

En is er ooit een oorzaak gevonden of is het gewoon heel veel pech?

Respect voor je hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden