Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Linda kan goed voor stellen dat je rustig word van het testen zo lang jij je er maar goed bij voelt

Mijn schoonvader mag naar huis

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda heb je de verpleegkundige nog gebeld?

Hier net terug van een heerlijke wandeling. Wat een weertje zeg! Joël heb ik lekker achter het huis staan nu en ik wacht tot hij zich meldt voor een voeding.

Vanmorgen heb ik hem helemaal alleen in bad gedaan. Wist niet of ik dat wel durfde in mijn eentje maar ging hardstikke goed.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje wat een weer hè heerlijk

Kleine man ook lekker buiten en in bad geweest

Ik ben net een koe haha en we hebben gister voetje gevoeld zo mooi

Ik kon ja niet na wc nou gister 3 x heb nog last van mijn buik van vanacht ook pfff het is ook nooit goed haha

Liefs

Geplaatst

@Ansje: heerlijk aan de wandel geweest dus. Het is inderdaad prachtig weer! En de kleine man dus alleen in bad gedaan.

Ik heb zostraks de verpleegkundige gebeld maar dat had ik beter niet kunnen doen want nu ben ik helemaal niet gerustgesteld maar juist nog ongeruster. Ze zei dat het waarschijnlijk gewoon krampjes zijn door het groeien van de baarmoeder. Maar ze zou even overleggen met de arts en als er dan wat was zou ik worden teruggebeld. Dus ik was in eerste instantie gerustgesteld maar werd net toch gebeld. Omdat ik ook steekjes heb in mijn zij en wat endo krampjes kan het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gaan. Ze hadden in mn dossier gekeken en lazen van de endometriose dus dat kan. Als ik meer pijn krijg moet ik direct bellen en anders moet ik morgen tijdens het spreekuur bellen om te zeggen hoe het gaat.

Ik vroeg of ik dan niet kon komen voor een echo maar dat kon niet omdat ze toch nog niks kunnen zien pas over een paar dagen.

Bah ik kan wel janken ik wou alleen maar gerustgesteld worden en het tegengestelde is nu bereikt.

Geplaatst

Linda meid bah maar die pijltjes had ik ook en nu nog als ik nu Umcg bel word ik nog banger

Ik heb steken in mijn rug en soms on mijn buik en dat is die banden pijn van hun moet ik direct komen

Nog even vol houden meid

Liefs

Geplaatst

Linda, ik heb dat verhaal van die buitenbaarmoedelijke zwangerschap al veel vaker gelezen en gehoord maar dat is echt bijna nooit aan de orde. Ik kan je echt wel tig berichten op internet laten lezen dat meiden krampjes hadden en ook zo'n opmerking kregen van de arts maar het echt helemaal normaal bleek te zijn. Ze nemen altijd het zekere voor het onzekere maar echt waar volgens mij is het heel normaal wat je voelt. Buitenbaarmoedelijke zwangerschappen komen 1/100 keer voor, dat is echt super weinig en ik las dat ze dan meestal ook gepaard gaan met bloedverlies.

Ik heb de laatste weken nogal veel verhalen van pas zwangeren gelezen (om die 2 verschrikkelijke wachtweken door te komen) opzoek naar dingen die je zou kunnen voelen als je net zwanger bent..daar stond bijna altijd flinke kramp in. Je baarmoeder verandert dus dat is hartstikke normaal. Ik zou me echt geen zorgen maken! Zet m op!!!!

Geplaatst

Linda, als je morgen nog pijn hebt moet je gewoon vragen om een bloedtest voor de HCG. Ik heb namelijk ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, die verkeerd is afgelopen, en dan gaan ze zo en zo om de paar dagen bloedprikken op HCG en dan kunnen ze je in de gaten houden.

Hou goed je lichaam in de gaten.

Maar het kan natuurlijk ook niks zijn, snap dat je erg bezorgd bent. heel veel sterkte. dikke knuffel en ik denk aan je.

Liefs Janis

Geplaatst

Als het alleen ongi krampjes waren geweest dan had ik me ook niet druk gemaakt. Maar het gaat om de endokrampjes die ik heb in mn zij. Doordat ik endometriose heb en een afwijking aan mn baarmoeder is de kans op een bbz groter. Door een cryo zwangerschap ook trouwens.

Maar toch lijkt het me dat je dan veel meer pijn hebt dan af en toe een krampje. Als ik morgen weer bel dan wil ik sowieso eerder een echo want ik trek het niet om nog 2 weken zo in spanning te zitten.

Geplaatst

Linda, ik begrijp je helemaal hoor. Wilde je een beetje gerust stellen.

Ik zou morgen ook aandringen op een eerdere echo want die spanning is natuurlijk alleen al verschrikkelijk.

We hebben hier allemaal wel genoeg spanning in dat hele ellendige traject (gehad) dus even flink doordrammen morgen.

Sterkte.

Geplaatst

Linda, op een echo kunnen ze waarschijnlijk nog niks zien, bloedtest dan kunnen ze je hcg bepalen, en zien of dat overeen komt met je zwangerschap.

Ze zeggen wel van dat het een bbz kan zijn, mede omdat ze je dan exstra in de gaten houden. Zo ging dat bij mij iig. Helaas was het toen bij mij wel het geval, maar het hoeft natuurlijk niet.

Sterkte iig,

liefs Janis

Geplaatst

he bah Linda wat kl*te dat ze je niet gerust konden stellen en je nu nog meer in onzekerheid zit. Dan bel je voor geruststelling en krijg je dit.

Kunnen ze nu helemaal niks doen? Misschien bloed prikken ofzo of toch iets eerder een echo, het is ondraaglijk om nog twee weken in onzekerheid te moeten zitten. Ik hoop dat de pijn niet erger wordt en het allemaal goed zit. Dikke knuffel en ik denk aan je!

Liefs Ansje

Geplaatst

Wauw Ansje wat veel 520 gram in 1 week! Onze dame was in 2 weken tijd 400 gram aangekomen. Goed dat je het badje alleen hebt gedaan dat geeft natuurlijk veel zelf vertrouwen.

Linda wat vervelend zeg die onzekerheid, het enige wat ik je kan vertellen is van mijn schoonzus die had ook een bbz en die verging van de pijn..moesten ze liggend afvoeren, dus misschien zijn die pijntjes toch een teken dat je baarmoeder lekker aan het werk is voor het kleine frummeltje! Endo pijn weet ik niet wat dat precies is en hoe dat voelt. Misschien mag je toch eerder komen als je zet dat je veel pijn hebt. Sterkte meid want dit is echt een onzekere k**periode maar we helpen je er door heen!

Wij zijn er achter gekomen dat G.iada waarschijnlijk koemelkallergie heeft en ook nog reflux dus nu heeft ze via de huisarts speciale voeding en een medicijn voor haar maag en dat heeft al behoorlijk wat verbetering gebracht, verder is het echt een krijserd ...wow de ramen springen nog net niet..als ze haar huiluren heeft dan is er bijna geen houden aan..nah jah ..hopelijk groeit ze erover heen. Met zus S.ofia gaat alles heel goed, lekker relaxed kind.

liefs stiertje

Geplaatst

Ik heb zostraks weer gebeld en kreeg nu Gerry aan de lijn. Die heeft me helemaal gerustgesteld. Hij zei ook dat de verpleegundige van gisteren het niet zo had mogen noemen. En al helemaal het gesprek niet had af moeten sluiten met : 'sterkte'.

De kans is gewoon groot dat het gewone krampjes zijn van het oprekken van de baarmoeder en dat de darmen ook allemaal moeten wennen enzo. Klachten van een bbz komen ook pas wanneer je langer zwanger bent. En dan is de pijn ook heel hevig. Het lijkt er dus op dat het allemaal mee valt gelukkig! Maar toch ben ik niet rustig tot ik een mooie echo heb gehad.

Ik heb niet meer gevraagd of ik eerder kan komen. We hebben er ook niks aan dat we wel eerder mogen komen en dan nog niks zien. Wel ga ik maandag even bellen of het een dag eerder kan omdat mn schoonvader die dag jarig is en dan is het leuker ivm de familie als we de echo al hebben gehad.

@Stiertje: dus waarschijnlijk is de oorzaak van jullie meisje bekend? Hopen dat het nu langzamerhand beter met haar gaat. Mn zus haar dochter heeft ook koemelkallegie en is voor meerdere dingen allergisch. Dat is best hefitg hoor. Hopen inderdaad dat G.iada er over heen groeit. Wel fijn dat haar zus zo lekker rustig is.

Geplaatst

Stiertje hè wat naar g.aida koemelk allergie heeft maar daar is tegen weet je wat het is moeilijk hoor ik hoop dat ze er over heen groeid

Linda wat fijn dat ze je toch gerust nou ja gerust geprobeerd hebben je gerust te stellen en dat je nog geen klachten daar van kan hebben

Je mag vast wel dag eerder voor echo komen ik mocht ook eerder

Fijn weekend iedereen

Geplaatst

Linda, fijn dat je wat geruster bent.

Rest van de meiden, reageer andere dag ff. Heb erg pijn in mijn hoofd, en ga vroeg op bed

liefs Janis

Geplaatst

@Janis: vervelend van je hoofdpijn. Beterschap!

Vergeet ik te zeggen dat moeders voor moeders hier vanmorgen is geweest. Dus vanaf nu maar ik flessen volplassen. Ik heb nu al bijna 1 fles vol haha.

Gisteren kreeg ik van iemand waar ik particulier werk een geluksengeltje. Die heb ik aan mijn ketting gehangen en dus om gedaan. Moet allemaal goedkomen dus.

Geplaatst

Linda wat goed dat je meedoet met moeders voor moeders! Hoe voel je je verder?

Jessica ik had ook al gereageerd op hyves maar wat een leuke babykamer hebben jullie!

Hier gaat alles goed. Morgen heb ik een afspraak met arts van cb. J wordt dan ook gemeten en gewogen. Ik ben benieuwd. Verder doet hij het prima. Hij is een lekker rustig mannetje, als hij niet huilt van de honger haha. Maar we genieten nog steeds enorm van hem en zijn elke dag opnieuw weer dankbaar dat hij bij ons mag zijn.

Hoe is het met de rest?

Liefs ansje

Geplaatst

Ansje sorry ik dacht dat ik al terug gereageerd had

Dank je was ook op slag verliefd op de babykamer

Ik zal ook nog even foto van de wandelwagen er op zetten

Mooie foto op Hyves van j zijn handje mooi

Ik denk ook dat we elke dag dankbaar mogen zijn voor wat we nu hebben of krijgen

Gaat hard hè j is al weer een maand geweest zeker?

Linda nog paar dagen en dan heb je de echo succes nog even met wachten verschrikkelijk is dat nog erger dan de wachtweken

Liefs Jessica

Geplaatst

@ansje: ik voel me verder prima hoor. Af en toe wat misselijk en dan moet ik kokhalsen maar verder voel ik me prima. Mn buik is wel enorm opgezet.

Fijn dat J zo lekker gaat. Ik zag net foto's op hyves. Prachtig mannetje hoor. Ik ben volgende week woensdag de 28e vrij schikt het dat ik dan kom?

@minoes: prachtige babykamer hoor. Dat is wel een voordeel van dat je het geslacht weet he.

Ik heb vanmorgen gebeld of ik een dagje eerder mag komen en dat was goed. Dus 27 maart hebben we de echo.

Geplaatst

Hier alles ook oke! Ik vertrek morgen voor een paar dagen naar het buitenland (vandaar dat ik deze maand ook niet de laatste IVF-EC kon doen) valt net in dag 11-14. Maar ik ben er ook wel blij om hoor, had er nu niet aan moeten denken om meteen weer door te moeten. Zeker niet na die horrorpunctie. Ik merk ook wel dat mn lijf even bij moet komen , voel al die spanning nog steeds wel.

Linda, nog even doorzetten!

En alle andere dames, groetjes!

Geplaatst

Linda nou als het een jongen was had die ook in paars moet liggen dus kleur wist ik al voor wat ik wist wat het werd alleen met kleren wel leuk

Ik moet 27 ste ook naar Umcg hoelaat moet jij ik 10 uur misschien komen we elkaar wel tegen haha

Tinkerbel waar ga je heen?

Goed om je zelf denken

Liefs

Geplaatst

Linda woensdag de 28e kan ik wel. Gezellig als je langskomt! Kijk maar of je 's ochtends of 's middags wilt. Maakt voor mij niet uit.

Fijn dat je toch een dagje eerder voor de echo kan komen.

Tinkerbell, moet je voor je werk naar het buitenland of gewoon lekker een paar daagjes er tussen uit? In ieder geval veel plezier!

Jessica, ja J was gisteren alweer een maand oud. Gaat zó snel!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden