Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah Linda, gelukkig goed bericht!

Mooi zeg. Leuke maand wordt dit ;-))

Even een ander vraagje, ik heb normaal nooit veel last van de punctie gehad maar heb nu al 2 dagen een soort krampachtig gevoel in m'n onderbuik en rug en als mijn blaas vol zit is het echt een heel vervelend gevoel. Nooit gehad. Hebben jullie napijn van de punctie in eigen cyclus gehad?

Het was deze keer wel een heel grote follikel, misschien speelt dat mee?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda 9 maart is top dag dan is mijn broertje jarig en dat ia een topper

Even emo momentje mijn broertje heeft geestelijk handicap en gaat op begeleid wonen en ik ga hem zo missen hij heeft ja heel bad uitzet gekocht en wou maar blijven kopen die schat voor hem beter maar hij gaat best ver weg in de weekend komt die thuis hij ia zo trots dat die oom word

Sorry moest even kwijt dus 9 maart top dag

Spannend hier weer

Ansje mooi kaartje en wat een knappert

Liefs

Geplaatst

Tinkerbel dat gevoel ken ik wel ik had al snel dat volle gevoel dus was bij mij goed teken

Linda oja vergeten te Zeggen moeilijk dat het de laaste x is pff hevige periode sterkte meid

Geplaatst

Linda wat fijn dat er een topper in je buik rondzwemt. Heerlijk koesteren nu en ik ga enorm voor je duimen dat dit mag groeien tot jullie o zo gewenste tweede kindje!

Wilma ik duim ook voor jou!

Minoes ik kan me voorstellen dat je je broertje gaat missen. Wel leuk dat hij zo trots is dat hij oom wordt.

Tinkerbell, bij mij was het heel wisselend of ik napijn had van de punctie. Waar het aan ligt weet ik ook niet. Soms is het wat lastiger om een follikel aan te prikken en dan doet het ook meer zeer.

Ons mannetje is al twee dagen niet aangekomen in gewicht dus nu zal ik moeten gaan kolven en krijgt hij extra afgekolfde melk als bijvoeding. Het is wel een gevogel steeds want steeds als je denkt dat je op de goede weg zit komt er nog weer wat anders bij kijken, maar gaat goedkomen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hallo dames, goed weekend gehad?

Ik heb een vrij pijnlijk weekend achter de rug. Ik heb vanaf de punctie afgelopen woensdag echt veel pijn. Vooral mijn lies aan één kant en mijn blaas doen zeer.

Heb al even contact gehad met ZH en het schijnt veel vaker voor te komen. Als het langzamerhand niet beter wordt moet ik even langskomen. Ik heb het bij de TP ook even gemeld maar daar zagen ze i.i.g niets bijzonders afgelopen vrijdag. Vervelend. Tot nu toe is het eerder slechter dan beter geworden. Ik hoop dat het de komende dagen weer de goede kant op gaat! Misschien zijn mijn spieren in m'n lies wel overbelast geweest, ik lig altijd als een mummie in die stoel bij de punctie. En ook de TP duurde erg lang omdat ze een rare bocht moesten maken en dus 2x moesten.

Ik heb gelukkig een weekje vakantie dus ik kan rustig aan doen. Zet vandaag de eerste Pregnyl 1500.

Geplaatst

Tinkerbel balen meid dat je zo'n last hebt.

Ik heb dat ook wel eens gehad vooral al je gespannen bent

Ik hoop voor je dat het snel beter is

Geniet van je weekje vakantie

Liefs

Geplaatst

Lieve meiden,

Tinkerbell, balen dat je zo last hebt, eerst maar ff lekker rustig aan doen, dan kan je lichaam herstellen. Nu wel handig dat je een week vrij hebt.

Jessica, hoe gaat het met jou en je bandenpijn, hoop wel dat je je een beetje rustig kunt houden.

Ansje, hoe gaat het met de kleine man? Komt hij nu wel weer aan?

Linda, hoe gaat het met jou en je familie?

Wilma, lekker aan het broeden?

Mon, hoe gaat het met jou?

Sissy, hoe gaat het met jou en je twee meiden?

Stiertje, en met jou? en je meiden? en hoe is het met je buik? hersteld het al weer wat?

Hier, gaat het wel weer redelijk, ik moet echt rustog aan blijven doen, anders heb ik mezelf weer te pakken.

Ik kreeg de tip om floradix te gaan gebruiken, ivm de ijzerwaarde, en ik heb wel het idee dat het helpt, ik voel me iig wel minder vermoeid.

Met de kleine meid gaat het ook goed, ze drinkt goed, en is een zeer tevreden meisje. Ik hou zo ontzettend veel van haar.

De borstvoeding gaat tot nu toe ook super, blijft iedere keer toch enorm bijzonder dat je kind bij jou nu nog de voeding krijgt. 's nachts gaat het ook goed, ze meld zich maar 1 keer.

Alleen als het erg druk hier in huis is, met mensen en praten, dan kan ik merken dat ze er op reageerd, en dat ze onrustig is, en dan de nacht ook onrustig is, dus vanaf nu, dan breng ik haar naar boven toe, als er visite is dat ze dan minder prikkels mee krijgt, en dat lijkt wel te werken.

Nou meiden, dikke knuffel.

Liefs Janis

Geplaatst

hey meiden, hier weer eens even een berichtje van mij, lees wel dagelijks jullie dingen, maar heb zelf even niet zoveel te melden.

de pauze doet me erg goed, maar vind het dan af en toe wel even moeilijk om te lezen nu jullie drieen in de wachtweken zitten, maar ben wel heel blij hoor dat het weer tot zover geslaagd is alleen denk ik dan steeds oh anders had ik daar nu ook bij gezeten, dus vandaar wat minder reactie.

ik denk dat ik volgende maand ook nog niet ga beginnen, mijn schoonmoeder wordt dan in umcg geopereerd aan een tumor, dus best wel spannend dus dat wacht ik nog even af en zoals het nu lijkt weer in april, maar bekijk het even maand voor maand, en wie weet volgende week al wel weer is maar net hoe ik me voel.

tinkerbell: wat vervelend dat je zo'n pijn hebt, gelukkig een weekje rust maar wel vervelend, hoop dat het dan een goede afloop heeft dan ben je de pijn wel weer vergeten. suc6 de komende tijd.

janis: fijn dat het bij jou ook allemaal weer beter gaat

wilma: hoe is het met jou??

linda : en met jou??

ansje: is jullie mannetje alweer wat aangekomen?

Geplaatst

@Ansje:wat vervelend dat jullie mannetje niet goed genoeg is aangekomen. Hoe gaat het nu dan nu je aan het bijvoeden bent? Hoe voel je jezelf trouwens ben je weer een beetje bijgekomen van de bevalling?

@Janis: fijn dat het zo goed gaat met jullie meisje!! En mooi ook dat je baadt hebt bij de floradix.

@mon: dus nog een maandje rust waarschijnlijk? Er is ook eigenlijk iedere maand wel iets he waardoor het niet goed uit komt. Achteraf was dit voor mij ook niet zo'n handige maand geweest ivm alle zieken in de familie. Maargoed volgende maand was er misschien weer iets anders geweest. Ik denk niet dat stress er zoveel invloed op heeft. Normale zwangeren hebben ook net zo goed stress. Bovendien in de wachtweken van Julian heb ik ook heel veel stress gehad maar toen is het wel mooi gelukt.

@tinkerbell: wat rot zeg dat je zoveel last hebt en het alleen maar erger wordt. Bij mij was de punctie de ene keer pijlnijker dan de andere keer maar ook na beide hyper puncties heb ik hooguit 2 dagen last gehad. Als je het niet vertrouwd moet je je niet af laten schepen hoor en gewoon weer bellen!!

@Wilma: hoe is het met jou? De eerste ww zit er op. Heb gisteren nog aan je zitten te denken toen we in de euroborg zaten te wokken. We zaten vlakbij waar we toen ook zaten.

Geplaatst

Mon moeilijk hè even bij komen en dan mee schrijven

Succes meid en dat je snel weer goed voeld

Janis ja wel beter om haar dan ik haar eigen bedje te leggen mooi poppetje is ze

Linda spannend meid spanning doet er niet denk ik

Hoest met de rest

Liefs

Geplaatst

hoi allemaal,

tinkerbell das balen dat je nog zo'n last hebt van de punctie, ik ken het ook, heb het bij de laatste 2 (waren heftige) puncties ook gehad, had een hematoom (bloeduitstorting) in mijn buik., dit is niet erg, en voor de pijn mag je paracetamol. veel drinken en kalm aan doen!! als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor, zeker als het erger word.

Ansje: hoe gaat het nu met bijvoeden?

mon: kalm aan hoor!! neem de tijd ie je nodig hebt!!

linda: hoe gaat je met jou? en je fam?

hier voel ik me erg goed!! heb goede hoop, mede omdat ik verschijnselen heb die ik met de vorige pogingen alleen had toen ik zwanger was, zoals slecht slapen, en maagzuur. af en toe een vlaag van misselijkheid. nu maar hopen dat het geen valse hoop is, pfff nog een hele week wachten.

liefs wilma

Geplaatst

Wat veel geschreven ineens!

Wilma, moet je bij een cryo ook Pregnyl spuiten? Ik dacht het niet toch? Dan zijn die verschijnselen die je hebt wel redelijk betrouwbaar zou je zeggen. En anders kan het natuurlijk ook door de Pregnyl komen. Ik had dat bij mijn eerste TP. Zere borsten, misselijk, slecht slapen. Helaas ging het na de laatste Pregnyl snel over en bleek de poging mislukt. Maar als jij het zonder P hebt dan is het zeker een heel goed teken!!! Spannend hè?

Mon, ik begrijp je helemaal hoor. Ik heb tot nu toe altijd een maand overgeslagen en dan lees je met anderen mee die wel doorgaan terwijl je zelf geen onderdeel bent. Maar zet m op meid, jouw tijd komt nog wel!

Janis, leuk dat je ff iets laat horen. Rustig aan hoor! Em fijn dat je zo geniet van je meisje.

Linda, hoe gaat het met jou? Zo'n eerste week is nog wel door te komen vind je niet? Ik vind het vanaf de 2e week echt spannend worden.

Ik heb net de poli een mail gestuurd dat ik morgenochtend bel voor een afspraak. Het gaat nog steeds niet beter. Ik ren overigens ook wel 15x per dag naar de WC. Dat heb ik sinds gisteren. Zelfs vannacht moest ik eruit. Maar m'n buik, lies en blaas doen nog steeds erg zeer. Ik heb tot nut op bij alle 4 puncties ook altijd maar 2 dagen last gehad dus ik wil graag dat ze het morgen even controleren. Het is nu al 6 dagen zo. Hoop niet dat ik er blaasontsteking bij heb ...antibiotica zijn niet goed toch als je zwanger bent/wilt worden?

Geplaatst

Tinkerbel jeetje dat je zo'n laat hebt zeg gewoon na laten kijken

Nee je mag geen antibiotica maar er is wel iets anders volgens mij??

Beterschap en dat het snel over is

Geplaatst

Hoi hoi.

Wilma, hier dezelfde diagnose als bij jou indertijd. Een hematoom. Hij is ongeveer 4,5cm. Er zit ook wat vocht.

Het kan geen kwaad voor de embryo, sterker nog mijn baarmoederslijmvlies zag er nog super uit, maar ik ben er wel van geschrokken.

Het is een soort inwendige bloeding die ontstaat na de punctie.

Ben wel een beetje bang. Lees op internet ook veel verhalen over hematomen die gaan ontsteken of groter worden....

Moet rustig aan doen, hopen dat het snel over gaat!

Geplaatst

Zat er wel echt even doorheen hoor. Pffff. Het huilen staat me nader dan het lachen. Het is al zo'n giga stom traject, dan heb je al helemaal geen zin in dit soort complicaties.

Die hematoom zit in m'n rechter eierstok. Hoop dat het verder in de toekomst geen gevolgen zal hebben. Heb jij er geen nadeel meer van Wilma?

Lees op internet allemaal enge verhalen van mensen bij die hij steeds groter werd of die er een ontsteking bij kregen....bah bah bah. Maar niet aan denken!

Hopelijk blijft het hierbij en wordt hij vanzelf kleiner.

Geplaatst

Linda: yes, eindelijk jullie laatste topper aan boord. En nou kleine frummel: blijven zitten bij mama Linda hoor! Je moet nog zeker 8 maandjes lekker doorgroeien bij haar zodat Julian een brusje kan krijgen! Zo, ik heb gesproken, hoop dat ie geluisterd heeft.

Heftig trouwens Linda wat je allemaal mee hebt gemaakt de laatste tijd. Kan me voorstellen dat je bij de tp behoorlijk emotioneel bent door alle gebeurtenissen en het besef dat dit echt de laatste poging voor jullie is. Mooi dat je een foto van je emmy hebt. Kan je die straks mooi laten zien (ik blijf positief denken hoor).

Tinkerbell: ook jij een mooie emmy aan boord, wat fijn. En wat bijzonder dat je hem hebt zien delen vlak voor de tp. Dat moet toch wel een positief voorteken zijn dacht ik zo. Maar nu dus nog een hematoom opgelopen door de punctie, getver daar zit je echt niet op te wachten zo'n complicatie. Sterkte meid.

Met ons gaat het goed. De dames liggen nog beide in het ziekenhuis maar het gaat heel goed. Ze drinken helemaal zelfstandig, soms bij mij aan de borst en de rest uit een fles. Verder groeien ze als kool, ze wegen al meer dan 2700 gram. Ze vergeten alleen af en toe nog goed door te ademen en door die dipjes moeten ze nog steeds aan de monitor blijven. En mogen ze dus nog niet naar huis helaas. Het is voor ons dus echt een kwestie van geduld hebben.

Merk wel dat ik het steeds zwaarder vind soms. Twee keer per dag ga ik naar de meisjes toe en tussendoor ben ik ook nog aan het kolven. De vermoeidheid begint me wel parten te spelen, maar ja, het is niet anders. Probeer nog wel wat rust te nemen tussendoor, maar dat is vaak wel lastig. Probeer soms even bij te lezen, maar het lukt me nu even niet om op iedereen te reageren.

Dikke knuffel in elk geval wel voor iedereen!

Geplaatst

Lieve Sissy bedankt voor je lieve woordjes. Ik hoop dat eskimootje goed naar je luisterd haha.

Fijn dat het zo goed gaat met de meiden. Dus het ligt nu 'alleen nog maar' aan het goed zelf doorademen? Waar kan dat aan liggen dat zedat nog weleens vergeten? Doordat ze te vroeg zijn? Ik kan me dat niet herinneren van mijn neefje bij hem was het juist dat hij niet goed groeide. Ik weet ook dat het ontzettend vermoeiend is om steeds heen en weer te moeten naar het ziekenhuis. Dat gaat je echt opbreken.

Heb je recht op verlate kraamzorg? Dat was wel altijd zo alleen is er zoveel veranderd dat ik het allemaal niet meer weet hoe of wat. Je man is weer aan het werk zeker? Heb je wel een beetje hulp? Want je huishouden draait ook gewoon door he.

Hopenlijk gaat het heel snel goed met het zelfstandig ademhalen en mogen jullie meisjes snel mee naar huis.

@tinkerbell: ach jeetje een hematoom. Wat ontzettend balen en vervelend zeg. Toch maar goed dat je hebt gebeld! Ik kan me voorstellen dat je de moed in de schoenen is gezakt nu .Maar wie weet gaat jullie embryootje juist nu wel harder zijn best doen. Sterkte.

@Wilma: wat fijn dat je je zo goed voelt! Deze symptomen klinken heel positief. Ik hoop het voor je.

Ik voel helemaal niks,. Nou ja helemaal niks haha maar in ieder geval niet op dat gebied. Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken en me niet gek te laten maken door eventuele symptomen want die heb ik alle tp's gehad. Maar ik heb de eerste week er nog niet eens op zitten en dan weet ik altijd mijn hoofd nog koel te houden. Als ik volgende week nog zo denk zou het mooi zijn haha.

Geplaatst

Hey Linda: het nog niet goed doorademen ligt inderdaad aan hun vroeggeboorte. Dan zijn de hersentjes nog onrijp waardoor de prikkel om goed te blijven ademen nog niet helemaal ontwikkeld is. Het verschilt dan per kindje wanneer dat wel weer goed gaat. Dat is ook niet te voorspellen en je kan er ook niets aan doen om het te versnellen ofzo, dus het is gewoon een kwestie van geduld hebben.

Ik heb inderdaad straks nog recht op 16 uur kraamzorg. Ben gelukkig uitgebreid aanvullend verzekerd zodat ik die uren nog kan krijgen. En ja, manlief is weer aan het werk. En hulp, tsja, heb ik eigenlijk niet echt. Zei het net nog tegen mijn man dat we eigenlijk helemaal geen hulp hebben. Niet omdat mensen dat niet zouden willen hoor, maar mijn familie en vrienden wonen gewoon allemaal heel ver weg. We hebben niet zo veel mensen die in de buurt wonen die even voor me zouden kunnen koken of de strijk doen ofzo. Ach, het is niet anders. Maar het is soms wel zwaar. Ik moet eigenlijk de keuze maken om een keer 's morgens bijvoorbeeld niet naar mijn meiden te gaan om op die manier weer wat bij te tanken. Maar dat voelt zo dubbel, ik heb al zo weinig uurtjes met mijn meisjes....

Geplaatst

Tinkerbel het gatsie wat naar zeg ik hoop dat doe snel weg gaat ik weet niet precies wat het is maar ik hoop dat die snel weg is bah maat je baarmoeder zag er goed uit goed teken

Beterschap meid

Sissy wat fijn wat van je te horen in deze omstandigheden

Lijkt me best zwaar om elke x alleen thuis te komen maar wat hebben ze mooi gewicht ik hoop dat ze snel naar huis mogen

Succes meid en dat jullie straks lekker je rust krijgen

Linda ik hoop ook dat je volgende week nog zo rustig bent ;)

Ik ben vandaag bij Fysio geweest en ze doet meer dan dat en ze heeft me even spiegel voor gehangen pfff moeilijk moet meer met me zelf bezig en de kleine en mijn rust pakken en niet luisteren wat anderen zeggen

En meer op me zelf vertrouwen wou ik even kwijt

Liefs

Geplaatst

hoi allemaal

Dus toch een hematoom, tinkerbell. ik had al zo'n vermoeden, ik had er een dikke week last van, dat was bij mijn laatste punctie in dec. paar weken geleden toen we de echo hadden voor de cryo heeft Dr de Bruin nog ff gekeken, maar was alles weer normaal. houd het in de gaten en neem echt je rust, je mag paracetamol he , kan geen kwaad.

Sissy, wat fijn dat het zo goed gaat met de meiden. maar wat pittig zeg, 2 keer per dag naar het ZH. woon je er een beetje in de buurt? of moet je lang rijden. lastig ook dat je geen hulp hebt thuis, en moeilijke keus lijkt me dat, of bij tanken of naar de meisjes toe. sterkte met alles!! en pas goed op jezelf.

Minoes, pak je rust!! zorg goed voor jezelf. (en dus meteen ook voor de kleine ) je mag nu best ego zijn hoor!!

ik weet niet meer wie het vroeg, maar nee ik heb geen pregnyl hoeven spuiten. alleen de progynova en de beruchte bolletjes.

liefs wilma

Geplaatst

Rustig dagje hier!

Wilma, hoop dat het bij mij ook over is met een dikke week. Dan moet het eind vd week toch wel een stuk beter zijn.

Voor m'n gevoel ging het vandaag wel iets beter. In ieder geval niet slechter dan voorgaande dagen. Ga vrijdag nog even voor een controle echo.

Heb wel wat steken onder in mijn buik maar die heb ik aan beide kanten en het kan natuurlijk ook zijn dat er iets anders gaande is...Laten we het hopen!

Verder geen klachten, maar het is ook ook nog maar 5 dagen sinds de TP. Morgen Pregnyl nr 2 erin.

Sissy, leuk om even te horen hoe het met je gaat. Ik hoop dat de twee meiden heel snel mee naar huis mogen. En ik snap best dat het soms lastig is: kiezen voor jezelf of voor de meisjes.

Neem zo nu en dan ook echt even tijd voor jezelf. Als jij goed in je vel zit, voelen zij dat vast ook!

Geplaatst

Goodmorning!

Rustig hier zeg. Allemaal in de afwachtstand?

Linda en Wilma hoe gaat het met jullie? De eerste week goed doorgekomen?

Wilma, jij mag al bijna testen zeker? Ik ben de laatste op 10 maart toch? Met cryo's mag je iets eerder testen?

Ik ben de eerste week een beetje vreemd doorgekomen. Door die pijn van die hematoom heb ik eigenlijk weinig tijd gehad om stil te staan bij het eventuele andere proces wat in mijn lichaam gaande zou kunnen zijn. Op zich mooie afleiding al zou ik graag willen dat het over is. Het is het gevoel wat je na de punctie kunt hebben maar dan een week lang en een stuk heftiger. Mijn been bewegen doet pijn omdat hij op een zenuw duwt. Vanochtend voelt het voor het eerst echt weer een stukje beter...maandag checken ze in het ZH nog even hoe het eruit ziet. Gelukkig kan het net als bijv overstimulatie geen kwam voor de Emmy.

Voor wat betreft de TP, ik voel verder niet veel bijzonders. Soms wat vol en misselijk maar dat had ik al eerder van de Pregnyl. En gisteravond heftige steken in mijn lies. Ben en nu de derde keer wel wat nuchterder onder. Ik zie het wel. En toch hoop je dat je van alles voelt wat er op zou kunnen duiden dat....maar jullie (de zwangeren ;-) hadden ook niet echt veel voortekenen toch? In de eerste week?

Nou nog een dagje of 8 doorzetten :-)) Wilma en Linda ook succes!

Minoes hoest met jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden