Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he stik, heb ik een heel stuk gepost en dan ben je intussen weer uitgelogd, net die ene keer dat ik niet voor de zekerheid gecopied had!

Nou, wat wou ik zeggen: 7 eicellen gescoord vandaag!! Ben ik wel tevreden mee! Ik vond het best wel pijnlijk vergeleken bij de EC-puncties, ondanks afleiding van het draaiende plafond door het roesje. Maar ja, no pain no gain en het was niet voor niks in ieder geval. Het waren mooie grote follikels aldus de arts. En straks heb ik een date met Lutinus, haha! Ik heb vanavond net Boer zoekt vrouw gekeken, briljant programma is dat toch, die mensen zijn allemaal zo "niet gelikt". Dat vind ik wel mooi om te zien al is het ook wel eens tenenkrommend. Ook wel een beetje een bekend sfeertje want ik ben zelf ook een boerendochter (en dus de perfecte match met Lutinus!) .

@ Tinkerbell, oeh ja, stel dat het er gewoon 2 zijn! Ik snap wel wat je zegt: je bent zo bezig met het zwanger raken dat wat daarna zou komen gewoon niet zo in beeld is ofzo. Dat heb ik ook wel.

@Linda, had ik ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan nu maar bij de ec ging het ook steeds heel vlot.

Morgen de eerste schooldag van onze kleine man, ook spannend! Goed, ik ga Lutinus eens even uit zijn doosje halen en dan slapen, doei!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik had vanmiddag gereageerd maar zie mijn reactie er niet tussen staan. Morgen een nieuwe poging.

Werkze allemaal! En heel veel succes met alles.

groet!

Geplaatst

Ha dames, even een egopost....

Ben zoooooo zenuwachtig aan het worden. Gedverderie zeg.

Moet donderdag of vrijdag ongy worden dus het begint gewoon weer echt spannend te worden.

Het is vandaag wachtdag 8.

Verder geen echte klachten. Wel heel vaak plassen..,

Geplaatst

Stressss Tinkerbell!! Nog even volhouden!! Ik stap nu net de wachtweken in, vanmorgen hebben we terugplaatsing gehad van een mooi embryootje. Nu heb ik een beetje mixed feelings: ben blij dat er eentje aan boord is maar ook teleurgesteld want er zijn geen cryo's. Van de 7 eicellen waren er 6 rijp, 3 bevrucht maar 2 daarvan hadden teveel kernen. Zucht! Al die toestanden voor maar 1 kans....Ik had zo gehoopt op wat reserves, voor mijn gevoel hadden we net zo goed nog een simpel rondje eigen cyclus kunnen doen. Nou ja dan moet deze het maar gewoon gaan doen, 19 september testdag.

Geplaatst

Tinkerbell, ik zat net nog aan je te denken hoe het met je zou zijn en of je al wat zenuwen begon te krijgen...ja dus. Zwaar he die wachtweken. De eerste week gaat altijd wel maar de tweede? Pfff Klinkt positief dat je nog geen klachten hebt van een naderende menstruatie..misschien een testje doen als je het echt niet meer uithoudt?

Vianne balen dat je geen cryo's hebt. Dat geeft je inderdaad het gevoel dat je net zo goed een ec behandeling had kunnen doen. Maarrr het embryootje in je buik blijft gewoon 9 maanden zitten! Ook voor jou gaan de duimen draaien!

Stiertje ik hoop dat je snel een andere baan vind, ik vind het nog steeds raar hoe het is gegaan bij je huidige werkgever. Ze is niet meer nodig dus hup er uit.

Ik vind het zelf ook niet echt leuk dat ik nu ww krijg (als ik goedgekeurd wordt tenminste) het geeft een gevoel van afhankelijkheid die je eigenlijk niet wilt hebben. Ik heb ook altijd gewerkt en nooit moeite gehad om een baan te vinden. Ik ga wel weer werken natuurlijk maar dat duurt nog wel even. Anyway ik ga voor je duimen!

Jessica heb je ongeveer een idee wanneer je een huis kan krijgen? Of weten ze dat niet?

Ik heb onze voortuin weer netjes gemaakt, zoonlief slaapt lekker en mama kan nu mooi even op het forum :)

Liefs

Geplaatst

@tinkerbell: Het word heeeeeel spannend nu. Ik ga heel hard voor je duimen.

@Vianne: Helaas maar 1 emmytje dus. Ik snap je telurstelling heel goed. Onze eerste hyper poging hadden we ook maar 1 maar toen ook maar 3 eicellen dus toen waren we al blij dat er in elk geval 1 was ontstaan. Maar ik baalde toen ook stevig en dacht dan had ik net zo goed nog weer een ec poging kunnen doen. Aan de andere kant je hebt er maar 1 nodig natuurlijk. Ik duim voor je. En doe de groeten aan Litinus.

@Stiertje: Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Haha jullie uitje verliep dus even anders. Ach als het maar gezellig was toch? Dus nu druk aan het werk zoeken. Zal een zware dobber worden lijkt me. Wat zoek je precies?

Nee ik zie niet tegen de operatie op hoor. Laat maar komen.

@Minoes: Nog 1½ week dus en dan lekker op vakantie.

@Ansje: je benut je extra vrije tijd goed dus. Wanneer is de eerste stap nou weer voor je kinderopvang? Ik ben het even kwijt.

Geplaatst

Hallo dames!

Vianne, hoe gaat het? Beetje bijgekomen van de teleurstelling en al lekker aan het broeden?

Linda, voor wanneer staat de operatie in de planning?

Ik kan de dagen wel voorbij kijken momenteel. Als ik de klok vooruit kon zetten....

Heb eigenlijk al een paar dagen hoofdpijn, moet bijna ieder uur plassen en heb last van maagzuur na het eten. Kan allemaal een goed teken zijn maar kan ook evengoed door de zenuwen komen. Vervelend hoor die wachtweken.

Ik hoop dat jullie duimen er nog niet afvallen maar laat ze maar draaien ;-)) ik denk dat ik dit weekend ga testen. Officieel mag het maandag maar dat ga ik niet volhouden. Vanaf morgen kan ik in principe ook ongy worden en ik heb geen zin om dit heeeele weekend te "broekloeren" dus ik denk vrijdag of zaterdag. Moet kunnen toch zonder pregnyl? Vandaag was wachtdag 9 (TP als wachtdag 0)

Geplaatst

Tinkerbell wat zwaar shit zeg! Ook ik had goede hoop voor je, helaas wéér niet. Waar moet je toch de kracht weer vandaan halen he om door te gaan. bah bah en nog eens bah. Sterkte en een dikke troostknuffel!

Geplaatst

Bedankt voor jullie steun! Hartstikke lief.

Ik was gisteren wel even echt heel erg teleurgesteld maar ben van nature erg positief dus we gaan weer op naar de volgende poging. Ik mag morgen al beginnen met de pil en in oktober met de deca en gonal F. Dus we gaan er opnieuw voor!

Schijnbaar zijn er reageer buizen vol embryo's nodig om mij zwanger te krijgen maar vandaag of morgen zouden we toch echt een keer geluk moeten hebben!

Jullie zijn nog niet van me af ;-))

Hoe is het met jullie?

Minoes zin aan je vakantie?

Vianne, lekker aan het broeden, voel jij je goed?

Ansje wanneer ga je echt zelf beginnen als gastouder? Moest je daar nou ook voor verbouwen?

Stiertje, gaat alles goed met beide meiden?

Bedankt voor alle digitale knuffels!

Geplaatst

Goedzo meid, het moet gewoon een keer lukken! Er komt een moment dat we aan de beurt zijn!

Ik voel me wel goed eigenlijk. Zere boobies maar dat komt denk ik door mijn lover Lutinus. De klik met Lutinus is er nog niet helemaal, want jemug wat een vrieze prut... (ik schrijf het maar niet hardop maar tis wel zo)krijg je daarvan zeg! En ik merk dat ik een beetje een jankerig ben, gisteravond keek ik "over mijn lijk" (is ook wel echt een heeeel tranentrekkend programma)en er ging een heel jonge deelneemster dood, zoooo zielig, echt tranen met tuiten had ik. Nou ja, dat dus. Maar verder gaat alles goed hoor. Nog 12 days to go!

Geplaatst

Hahahaha, die Lutines!

Zonder gekheid, het is echt vieze smerige zooi die bollen.

En ja, je krijgt er van alles van. Ik voelde me ook jankerig, opgeblazen en depri. Terwijl ik verder nooit bijwerkingen heb gehad van alle andere hormonen. Ben echt geen zeur maar vond ook (buiten dat Lutines nogal kliederig is ) het vooral ook vervelend dat het 3x per dag toch redelijk op tijd moest. Zo kun je die wachtweken nooit ff vergeten. Na 14 dagen was ik er zo klaar mee. Voordeel is wel dat het je menstruatie uitsteld dus je kunt wel rustig testen en hoeft minder bang te zijn dat je toch ongy wordt.

Heb je ook zo'n propjesschieter voor Lutines? Scheelt wel als je ze heel diep inbrengt. Ik kreeg m op de poli. Apotheek had hem niet.

Lekker broeden!

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Tinkerbell, wat goed dat je zo positief bent en weer volop gaat voor de volgende poging. heel knap van je en een gaat het toch een keer lukken.

Ik hoef als ik gastouder wil worden niet te verbouwen in huis, wel moeten we een aantal aanpassingen doen in huis zodat het veiliger wordt, zoals traphekjes, deurstrips enz. Het had sowieso ook gemoeten voor Joël dus dat is niet zo erg. In november start ik met de opleiding voor thuishuisondernemer en dan kan ik medio febr/maart volgend jaar van start.

Vianne soms duurt het even wat langer voor je een klik met iemand hebt en moet je het wat tijd geven. haha die Lutinus toch, hij mag wel een beetje beter zijn best doen, lompe boer. Ik heb ook bolletjesschieter gebruikt, beviel mij prima en scheelde een hoop gesmeer!

Hoe is het met de ander dames?

liefs Ansje

Geplaatst

Nou ik heb tot 19 september verplicht verkering met hem en daarna is het mooi finito! Iedereen heeft het trouwens altijd over bolletjes maar mijn lutinus bestaat uit platte pillen. Wel met propjesschieter overigens.

Leuk Ansje zo'n nieuwe start. Wij hadden het eerste jaar van ons zoontje ook een gastouder en dat vond ik toen heel prettig, zeker voor een baby. Dat kleinschalige en ook iets flexibelere was heel fijn toen. Hij heeft ook op de creche gezeten toen (was niet ideaal, dat hij naar 2 verschillende adressen moest maar toen waren er nog wachtlijsten en het kwam zo uit met mijn werkdagen). Daar was het ook goed maar hij voelde zich toch fijner bij de gastouder in een klein groepje naar mijn idee. Zij was ook voormalig crechemedewerkster en dus voor zichzelf begonnen. Ik vond het prettig dat zij de dag wel draaide zoals een creche doet en eigenlijk alles aanpakte zoals daar maar dan in het klein. Kwam heel professioneel over en je kon gewoon merken dat ze veel ervaring had.

En nu heeft hij al zijn eerste schoolweek er op zitten! Man wat een verandering is dat! Wel weer confronterend dat bijna al zijn klasgenootjes broertjes en zusjes hebben en/of zwangere moeders. Maar ja, in theorie ben ik nu ook op z'n minst een klein beetje zwanger! Van de week was hij heel mooi aan het vertellen over school, dus ik was een beetje ontroerd (lutinus), enigszins vochtige oogjes, zegtie: mama, moet je huilen? Ik zeg: nee, mama vind jouw verhaal gewoon zo mooi,Hij: oooh ik dacht dat je een baby wou.... Slik, hij krijgt er toch meer van mee dan ik dacht dus, dat slimme jongetje van mij!

Trouwens, ik ben altijd op zoek naar positieve tekens, slaat nergens op en het is ook gewoon "zoeken naar". Maar ik was bij onze buren en daar was een vriendinnetje van hun dochter met de naam die wij al eens hadden bedacht voor als we nog eens een dochter zouden krijgen, Ik zeg: dat is een teken!!!!! Nou is het zo dat alle voorgaande tekens bij de ec ook nergens toe geleid hebben, maar toch! Tja... je doet wat in die wachtweken...

Geplaatst

Tinkerbel knap hoor dat je zelf er zo door heen slaat ik ben niet zo snel ergens overheen

Maar wel moeilijk elke x sterkte meid

Ansje spannend meid dus maart begin je voor je zelf leuk man

Vianne ja de tekens zocht ik ook steeds haha heel herkenbaar

Nog paar dagen en dan mag je testen

Ja sneu voor jullie kleine jongen hij voelt veel

Heel veel succes en duim voor je

Hier gister verjaardag gehad was niet zo'n succes haha veel t druk kreeg zelf al koppijn haha iedereen dook op de maxicosi pffff weg wezen haha

We liggen nu nog in bed lekker

Ilana had eergister zo'n last van de prikjes zo zielig

Liefs

Geplaatst

@Tinkerbell: Wat knap van je dat je al weer zo positief bent en je meteen richt op de allerlaatste poging. Het zou nu inderdaad toch een keer moeten gaan lukken.

@Vianne: Is je man niet jarloers op Lutines? haha nee dat is flauw. Het zijn dus geen bolletjes? Ook nooit geen bijwerkingen er van gehad. Het is inderdaad troep hoor wat soms in de pot blijft drijven. Lekker genant als je bij een ander na de wc gaat dan moet je even een paar keer goed spoelen. Vond het ook lullig toen moeders voor moeders hier kwam. Dan moet je natuurlijk ook urine inleveren. Dus ik melde het maar even dat het er vreemd uit zag ivm de bolletjes. De vrouw die hier was had er nog nooit van gehoord. Ook raar eigenlijk want ik denk dat het grootste aantal deelnemers juist zelfs zwanger zijn geworden dmv behandelingen.

Was je zoontje niet kapot van de eerste schoolweek? Julian lag de eerste weken om 18.15 al knock out toen hij net naar school ging. Ja confronterend he die dikke buiken op school. De meesten hebben dan al wel een broertje of zusje als ze net 4 zijn. Die van ons helaas niet. Wij zijn er altijd open over geweest tegen Julian omdat hij ook vaak vragen stelde waarom hij maar alleen bleef. En omdat hij natuurlijk vaak mee heeft gekregen dat ik naar het ziekenhuis moest en met spuiten enzo. In mijn schoonfamilie waren toen een paar ernstig zieken en Julian dacht dat ik ook erg ziek was omdat ik naar het ziekenhuis moest dus hebben wij hem verteld hoe het zat. Dan was het voor hem ook beter te begrijpen. Maar Julian is wel een stuk ouder natuurlijk die is al 9!

@Minoes: Dus iedereen heeft Ilana even bewonderd. Vond ik ook nooit zo fijn hoor. Aan de ene kant wel want je wil trots je kindje laten zien maar niet al dat gescheeuw en drukke gedoen om je baby heen.

Sneu dat ze last had van de prikjes.

Geplaatst

Linda, ik hoop ook echt op snel goed bericht!

Mocht het niet lukken dan hebben we geld opzij gezet voor extra pogingen. Dus ik denk maar niet alteveel aan het feit dat dit de laatste poging is (die vergoed wordt). Hoop natuurlijk dat het niet nodig is, ga er 100.000x liever van op vakantie van het geld maar het geeft wel een rustig gevoel. Ben vanaf vandaag weer aan de pil...blijft toch vreemd ;-))

Vianne, gaat het nog goed met je? Op welke dag zit je nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden