Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames.

Karin geniet er lekker van en we horen wel van je wanneer de kleine zich meld.

Ik denk ook wel dat je je buik gaat missen.

Sissy je bent goed bezig met mp ga zo door haha leuk zeg de baby kamer klaar maken kan niet wachten.

Ansje niet druk maken veranderd toch niks aan helaas geniet van je kleine man.

Volgens mij heb ik last van heg groeien van mijn buik hadden jullie dat ook?

Een vriendin is precies het zekfde heen als ik leuk.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hay dames,

Linda, hoe gaat het met je slaat de lucrin al aan?

Ansje, lekker rustig aan doe hoor, en probeer je niet te druk te maken van hoe wat komt, lekker eerst genieten van je beeb.

Sissy, Hoe gaat het met jou?

Karin, leuk om weer van je te horen, jemig alweer 38 weken, wat gaat het allemaal snel zeg.

Jessica, dat groeien van je buik is wel gewoon iig bij mij, de eerste maanden groeide mijn buik ook heel snel, toen werd het wat minder, het gaat met vlagen hoe het groeit.

Tinkerbel, hoe gaat het met jou? 1e wachtweek bijna voorbij toch?

Hier gaat alles goed, heb lekker lui weekend, zometeen naar een verjaardag en vanmiddag het huis weer ff opruimen haha.

Ik geniet nu echt ondanks dat ik erg last heb van mijn hormonen volop van mijn zwangerschap.

Nou meiden fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

Janis wat Fijn een lekker lui weekend hier nog zo 1 haha

Lekker genieten van je beeb een lekker rustig

Wij hebben een fair met kraampjes hier in het dorp gezellig

Iedereen fijne zondag met veel wind liefs Jessica

Geplaatst

Ha Janis,

Er is nog niet een hele week voorbij, woensdag had ik de TP. Merk wel dat ik er mee bezig ben (voel ik al wat of zou ik niet wat moeten voelen?! Misselijk? Buikpijn?) maar probeer verder maar gewoon een beetje door te gaan. Woensdag over een week 7/12 mag ik testen, in principe zou ik op 5/12 ongesteld moeten worden. Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus maar weet niet wat de invloed van de pregnyl injecties is. Jullie wel?

Vind het wel heel spannend. Heb verder weinig 'klachtjes' behalve hele pijnlijke borsten (ook al voor de 1e pregnyl injectie) maar daar heb ik in het 2e deel van mijn cylcus wel vaker last van. Al doen ze deze keer wel heel erg pijn. Dus er zit maar één ding op en dat is heel hard duimen :gekruiste vingers 4

Geplaatst

Tinkerbel, pregnyl kan ook rare dingen met je doen, probeer niet te veel te voelen. Ik had veel last van de pregnyl, vooral mijn stemming. Je weet het pas echt als je je testdatum hebt. Nog een tip, ik zou niet eerder testen want je kan nog pregnyl van de laatste spuit dan nog in je lichaam hebben, dus een verkeerde resultaat krijgen.

Heel veel succes met wachten, en probeer afleiding te zoeken, zodat de dagen wat sneller voorbij gaan.

Jessica, leuk een fair met kraampjes, hoop alleen niet dat de wind roet in het eten gooit.

Liefs Janis

Geplaatst

Tinkerbel ik zal ook niet eerder testen.

Moeilijk die slopende weken zal heel hart voor je duimen;)

Janis nee de fair was binnen heb een heel leuk knisper doekje van mijn schoonmoeder gekregen met Winnie de phoe

zelf alleen hele leuke kaart gekocht.

Liefs Jessica

Geplaatst

@Ansje: Goed van je dat je het naast je neer probeerd te gaan leggen!!! Ik denk met zulke dingen meestal maar zo: ' wie dan leeft wie dan zorgt'.

@sissy: dat schiet dus al op met de babykamer. Wat grappig dat de lamp ook van een meisjes tweeling is geweest!

@Karin: geniet nog maar even flink van de laatste weekjes van het getrappel in je buik. Wat dat betreft had ik wel 18 maanden zwanger willen zijn. Ik vond het een groot feest.

Wij zijn vandaag naar de dierentuin geweest. DE dag begon natuurlijk slecht met het weer maar het klaarde al gauw op gelukkig. En het was niet koud. Ook sinterklaas en pieten liepen er rond. Ik heb Julian nog wel zo gek kunnen krijgen om met ze op de foto te gaan. Maar liever niet haha.

De lucrin doet zijn werk tot nu toe goed. Al een paar dagen geen last gehad en ik zou deze week normaal ongesteld moeten worden dus dan zou ik extra veel last hebben gehad.

Ik ga het trouwens 2 of 3 maanden spuiten dat ligt aan de planning van het UMCG voor de cryo. Maar als ik het zelf zo bekijk ivm de sluiting straks wordt het 3 maanden. Je mag het sowieso niet langer dan 6 maanden spuiten.

@tinkerbell: laat je niet gek maken! Die klachten worden waarschijnlijk veroorzaakt door de pregnyl en kunnen dus heel verradelijk zijn. Er zit echt niks anders op dan afwachten. Eerder testen zou ik ook niet doen. Ik heb met de ec pogingen ook 1 keer positief getest zelfs nog op de testdag ( wel heel licht streepje) en werd later op de ( test) dag toch nog ongesteld. Dus ik zou echt wachten tot de 7e.

Geplaatst

Linda je hebt gelijk hoor.Wie dan leeft wie dan zorgt. Lekker even een dagje dierentuin. Je had geluk met het weer.

Fijn dat de lucrin zijn werk doet en je geen last hebt van pijn.

Tinkerbell, let niet te veel op signalen van je lichaam. Nu je pregnyl spuit krijg je een beetje zwangerschapshormoon binnen wat kan maken dat je specifiek klachtjes hebt.

Ik weet het hoor, het is moeilijk, ik heb zelf ook al een aantal keren gedacht dat ik zwanger was omdat je lichaam je zo voor de gek houdt. Het enige wat je kan doen is gewoon rustig afwachten en het beste hopen. De eerste wachtweek heb je gelukkig achter de rug.

Jessica altijd leuk zo'n fair met kraampjes. Leuk dat je een knisperdoekje hebt gekregen van je schoonmoeder.

Ben trouwens wel benieuwd hoe het nu met Cherry Ann is. Jammer dat we al een tijdje niets meer van d'r hebben gehoord. Ik hoop maar dat alles goed is.

Liefs Ansje

Geplaatst

Linda wat leuk de dierentuin je heb echt massel met het weer gehad.

En wat fijn dat lucrin zijn werk doet en dat je niet veel pijn hebt.

Leuke foto's op Hyves van de zoo erg gezellig.

Ja Ansje ben heel blij met het doekje.

Ja ik hoop ook dat alles Goed is me cherry

Liefs Jessica

Geplaatst

Tinkerbell: oh, wat zijn die wachtweken toch killing he? Ik vond die periode altijd het lastigst omdat je niets kunt doen en gewoon maar moet afwachten. En je wordt continue heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, althans dat was mijn ervaring vaak. Ik heb eigenlijk ook altijd een regelmatige cyclus, maar werd nooit ongi voor de testdatum. Dus dat betekende dat ik altijd die test kon/mocht/moest doen op de testdatum. En bij een negatieve test werd ik dan of diezelfde dag of een dag later ongi. Ik weet dat sommige meiden hier al voor de testdatum ongi werden, dus het is volgens mij best verschillend.

Janis: lekker, een relaxed weekend. Wel jammer dat je af en toe zo'n last hebt van de hormonen. Gisteren had ik zelf ook zo'n dagje, aanvaring met manlief en dan alleen maar huilen. Blijkbaar zat er iets dwars. Ach, het luchtte dan ook wel weer op. En gisteravond heerlijk de film Alles is liefde zitten kijken, blijf ik zo'n leuke film vinden in deze Sinterklaastijd.

Minoes: leuk, een fair, wel jammer dat er gisteren zoveel wind stond. Mag je al naar de vk?

Ansje: verstandig dat je probeert om je niet druk te maken over de veranderingen op je werk. Je moet nu lekker aan jezelf en jullie ventje denken dat goed moet kunenn groeien bij je. En ja, mp is soms echt wel een uitvinding hoor. Was er eerder nooit zo van, maar manlief gebruikte mp al vaak bij bijv. auto-onderdelen. En ik merk gewoon dat het soms echt zoveel geld scheelt. En als iets nog heel mooi is, ja, waarom niet? De maxi-cosi's hebben we bijvoorbeeld wel nieuw gekocht, want dat is toch iets dat met veiligheid heeft te maken en dan vind ik het een fijner idee om te weten dat het gewoon helemaal nieuw is.

Hebben jullie zo ongeveer ook alles al gekocht?

liefs,

sissy

Geplaatst

hallo dames,

zit al een tijdje dit forum te lezen, vind het fijn dat je leest dat je niet de enige bent en dat er bij jullie veel positieve verhalen zijn in de eigen cyclus, het is dus mogelijk!

Zie dat jullie al lang met elkaar aan het chatten zijn op dit forum en dat jullie al een boel hebben meegemaakt samen.

Is er nog een plekje bij voor mij om mee te delen in jullie verhalen!!!

Onze eerste icsi poging (eigen cyclus) is vorige maand helaas mislukt, het leek allemaal zo voorspoedig te gaan.

we kwamen voor de fm op dag 8 en kreeg te horen dat er een punctie gepland kon worden want het was al 20mm wow dat ging wel erg snel, daar hadden we geen rekening mee gehouden, maar wel super.

bloed geprikt en het was ook al rijp genoeg, donderdag de punctie en hij zat er gelukkig nog.

Zaterdagochtend telefoon, het was goed gedeeld 4 cellig...een topembryo.

Nou als dat geen voorspoedig begin is voor een eerste poging!!!! :toppie:

Maar helaas we zijn niet eens aan de test toegekomen, werd de dag ervoor al ongesteld, had er zo'n goed gevoel bij, maar het mocht nog niet zo zijn.

Ben vorige week vrijdag met poging 2 begonnen, eerste fm nu op dag 7, want de vorige keer was het al vrij groot op dag 8.

en het was nu maar 11 mm, jee das balen had eigenlijk verwacht dat ik weer zo ver zou zijn, zondag weer geweest en nu 12 mm.

Nou ja das toch wel een heel verschil met de vorige keer.

Is dat bij jullie ook zo verschillend???

kan dat ook door de hormonen komen??

Geplaatst

Sissy lang leve mp haha wel fijn dat je zo kan scoren voor laag prijsje.

Ik had mooie kamer gezien in een winkel en nieuw op mp scheeld €1000 zo dat is veel

Mon welkom hier schrijf lekker mee het is hier heel gezellig hier.

Wat balen dat hè eerste poging is mislukt ik hoop dat het deze poging lukt.

De eitjes verschilde bij mij ook de ene x dan de andere

Heel veel succes met deze poging zak voor je duimen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Nou leuk dat ik mee mag schrijven, had eigenlijk niet verwacht dat ik op een forum zou belanden en dat het wat voor mij zou zijn, maar als ik dit zo lees is het toch fijn dat je deze dingen met elkaar kan delen, vooral omdat er weinig mensen in mijn omgeving zijn die echt begrijpen hoe het voelt en is.

Ik hoop dat ik me snel bij de mensen kan voegen die zwanger zijn.

Minoes ik kan me voorstellen dat je moet hulen bij het idee dat jullie vader en moeder worden, van die dag heb je al zo lang gedroomd en na alles wat er is gebeurd.

vind het zo mooi om te lezen hoe iedereen hier met elkaar mee leeft..geweldig.

Als je leest dat er weer iemand zwanger is krijg je ook steeds meer hoop.

Weet iemand van jullie ook hoe het probleem met de pregnyl opgelost wordt, aangezien er niet aan te komen is.

heb ik eigenlijk nog niks over gehoord, heb thuis nog een ampul van 5000, maar de vorige keer moest ik 10000 spuiten??

Geplaatst

Mo ik kwam hier ook terecht omdat andere mensen niet weten hoe Het allemaal is en wat je voeld.

Iedereen is ook zo blij als iemand weer een posi test hebben en je kan aan de rest vragen hoe iedereen het ervaart dat vind ik zelf heel fijn.

Met pregnyl heb geen idee.

Ik werd net gebeld door Mvm ik zei daf ik er zo van baal dat mensen hun urine niet in kunnen leveren bah

Ik zei als ze het zelf maar nodig hebben hypocriete mensen grrr sorry hoor moest ik even kwijt

Woensdag naar de Vk joehoe

Liefs Jessica

Geplaatst

ja ik snap ook niet zo goed dat er problemen zijn met het medicijn, zou er echt een tekort aan zijn ?????

er is vast wel een andere oplossing voor, dat hoop ik maar.

goed dat je ze even duidelijk hebt gemaakt wat je er van vindt :toppie: don't mess with a pregnant girl :bravo:

leuk woensdag naar de vk, hoever ben je precies??

Ik moet morgen weer voor een fm, hopen dat ik niet weer een uur hoef te rijden voor een groei van 1 mm :gekruiste vingers 2

Geplaatst

Mon ja er is wel een ander medicijn maar we willen pregnyl grr hoeveel moeite is het nou je urine op vangen

Hoop dat je ei groot genoeg is voor punctie succes

Ik ben donderdag 10 week

Liefs Jessica

Geplaatst

Mon welkom! Ik ben ook nog redelijk 'nieuw' hier. Leuk dat je meeschrijft en wat super dat je al een TP hebt gehad! Wel jammer dat het niet een zwangerschap is geworden maar het is helaas ook een kwestie van geluk hebben. Ik bedenkt me dagelijks dat de kans na een TP om zwanger te worden ongeveer even groot, misschien iets groter is, dan bij stellen waar niets mee aan de hand is. En ook daar duurt het gemiddeld een half jaar of langer voordat ze zwanger zijn. Toch is de teleurstelling er niet minder om! Ik zit in mn wachtweken, het is voor mij de derde ICSI in eigen cyclus en de eerste TP (eerste keer geen eicel, tweede keer geen bevruchting). Hopelijk nu meteen in één keer raak, haha.

Alle anderen, bedankt voor alle goede tips. Ik zal niet eerder testen (kan ik nu nog makkelijk zeggen maar dat zal vanaf het weekend wel lastiger worden ;-) en ik zal eventuele klachtjes niet te serieus nemen. Ik weet dat pregnyl een boosdoener ikan zijn. Ik straal mn buik zo nu en dan maar even in met positieve energie en ga lekker uit van een positieve uitkomst. Volgens de gyn was de kans 35 procent. Ik weet stiekem ook wel dat 65 procent kans op niet zwanger best veel is maar ik vind het wel prettig om er gewoon lekker positief in te staan. Enneh, dan hoop ik maar op jullie steun als het volgende week tegenvalt ;-))

Ik heb overigens juist heel weinig klachtjes en vroeg me in mijn vorige posting af of ik dat een slecht teken is. Dat stond er misschien niet helemaal duidelijk. Ik heb dus alleen maar heel pijnlijke borsten en verder voel ik me eigenlijk vrij normaal. Niet moe, niet misselijk, geen buikkramp...maar ik begreep uit jullie reacties wel dat er geen pijl op te trekken is...hebben jullie wel een innenstelingsbloeding gehad? En op welke dag (en)?

Morgen gaat pregnyl spuit nummer 2 erin. Gelukkig kon ik die nog krijgen. Ik ga me sowieso aanmelden voor moedersvoormoeders mocht ik zwanger worden.m Heb alle info al gelezen. Echt een super goed doel om aan mee te doen.

Geplaatst

ja inderdaad even plassen en klaar is kees, kleine moeite.

Sommige vrouwen beseffen gewoon niet wat een wonder het is dat je een kindje hebt gekregen via de natuurlijke manier, ze hebben geen flauw idee dat er een heleboel vrouwen zijn zoals wij, die dat medicijn heel hard nodig hebben.

Ja hoop ook dat mijn ei al wat verder is, morgen meer nieuws.

hou je op de hoogte

groetjes

Geplaatst

Mon, welkom hier en klets gezellig mee. Het is heerlijk om je verhaal kwijt te kunnen bij mensen die je begrijpen.

Dus je eerste poging al achter de rug. Hopelijk brengt deze meer geluk. Wel lastig dat je wat verder moet rijden omdat je in Friesland woont. Voor even een follikelmeting is dat wel vervelend.

Ik heb ook mee gedaan met MvM ,maar dat heb ik ook altijd gezegd, zodra ik zwanger ben doe ik mee. Als je daar anderen mee kunt helpen is dat alleen maar fijn toch?

Geplaatst

hallo meiden,

Ja een goed gevoel om met mensen te chatten die hetzelfde voelen en meemaken.

@tinkerbell het ging voor ons de eerste keer inderdaad meteen geweldig, toen we voor de fm kwamen was ik nog helemaal niet voorbereid dat het meteen al zover zou zijn om een punctie te plannen, ik schrok er eerlijk gezegd van en was wat van de kaart, want moest ook meteen spuiten en dat vond ik best eng de eerste keer, ging ook lekker trillerig.

Maar toen besefte ik dat dit wel heel mooi snel ging.

Alles zat mee, puntie viel erg mee, genoeg zaad gevonden en een topembryo ontstaan, heb me eigenlijk toen nog niet gerealiseerd dat het al heel wat is dat het zover is gekomen, als ik jou verhaal lees dat het de 3de poging is en de eerste die teruggeplaatst is besef ik wel dat het wel heel goed ging bij ons, alleen helaas zonder resultaat.

wachtweken vond ik wel heel erg de 1ste week ging wel, maar de 2de week was vreselijk. Had de eerste week ook hele zere borsten en opruim buien, maar de pregnyl veroorzaakt ook allerlei klachtjes, dus dat zegt niet veel. ik had geen innestellings bloeding, voelde me die weken erg goed en energiek.

Ik zal voor je :gekruiste vingers 1 succes

@ansje Ik zou zelf inderdaad ook meedoen aan MvM kleine moeite groot gebaar.

ja hoop ook dat deze poging goed gaat, hij begint in elk geval wel minder succes vol, misschien juist een goed teken.

herkennen jullie dat ook dat het zo'n verschil is per cyclus wat betreft de groei van de follikels?

ja voor een fm is het wel een eindje rijden, maar als het allemaal slaagt klaag ik daar niet over.

Geplaatst

Hoi Mon,

Mijn follikels groeien altijd op de mm nauwkeurig gelijk aan eerdere maanden.

Altijd 28 dagen cyclus, dag 10 eerste echo en meestal 14mm, dan spuiten en op dag 14 de punctie met 18-20mm

Ik had één keer een hele lange cyclus tussendoor, in augustus, toen deed ik ivm de vakantie niet mee en werd ik op dag 32 pas ongesteld.

Misschien is het door de warmte of door de reis toen anders gegaan. Kan een keer een uitzondering zijn, ik zou me er niet zo druk over maken.

Bij mij is de ene maand een follikel in mn rechter eierstok en de andere maan in mn linker. Misschien zit er bij jou verschil in.

Weet je trouwens zeker dat dit de enige follikel was en er niet ergens nog een verstopt zat? Ik had er afgelopen maand 2: eentje die op dag 10 11mm was en eentje van 14mm. Ze hebben ze uiteindelijk beide geprikt ze waren 18 en 20mm op dag 14. In de grote zat de eicel die andere deed voor de grap mee ofzo....lekker verwarrend!

Geplaatst

hey tinkerbell, bedoel je dat je 2 follikels in 1 eierstok had??

Ik vindt het zo bijzonder dat ik de vorige keer op dag 8 20 mm had en nu op dag 9 12 mm, maar het zal vast goed zijn, ze zeiden ook dat het per cyclus kan verschillen, maar zal het morgen eens vragen of ze niks over het hoofd zien.

Ik moest nu juist op dag 7 komen, omdat ze bang waren dat het alweer zo ver zou zijn, nou viel dat tegen en zondag dag 9 wel 1 mm verder.

trouwens wel lekker om op zondag te gaan, lekker rustig en genoeg parkeerplaatsen.

Dus jij hebt nog genoeg pregnyl in huis?

ik heb zelf nog een ampul van 5000 in huis, maar de vorige keer moest ik 10000 spuiten voor de punctie, dus ben benieuwd wat het anders zal worden.

wel een drama dat het er niet is.

Is het spuiten van de pregnyl ook gevoelig, ik haalde het voor die tijd uit de koelkast, dat prikte een stuk minder!!

p.s hoe krijg ik mijn profiel op offline...moet nog even uitvogelen hoe alles werkt :laugh:

Geplaatst

Mon, dat profiel snap ik nog steeds niet...maar ik heb een ipad en dat werkt ook weer anders.

Ik heb normaal de ene maand links en de andere maand rechts een follikel. Nu had ik zowel links als rechts eentje. Ze zagen m toevallig want ze hadden er al eentje van 14mm gevonden. Gelukkig keek de gyn nog even verder ook in de andere eierstok. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet ook het geval te zijn. Bij heel veel mensen is het iedere maand anders, maar ik ben nogal een ritme-diertje en een pietjeprecies schijnbaar werk dat door en groeit hij keurig elke maand in hetzelfde ritme ;-))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden