Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zo er is aardig wat geschreven in 2 dagen,

tinkerbell: Ik leef zo met je mee, ik kan me voorstellen dat je een test hebt gedaan en wat balen dat je nu donderdag eigenlijk pas mag testen..oohhh wat spannend allemaal, ben erg beniuwd wat de test morgen dan aan gaat geven (tenminste je schrijft dat je morgen toch nog een test gaat doen), nou ja ik lees het morgen wel... hoop dat je wat lekker kunt slapen deze dagen.

:gekruiste vingers 4

Ansje: fijn dat de fysio zo goed helpt, wat lekker die nesteldrang, lekker over je heen laten komen een mooie voorbereiding lijkt me!!! suc6

Stiertje: wat geweldig dat je je tas al klaar hebt staan, je bent er mooi optijd bij, kunnen ze dat in elk geval nooit tegen je gebruiken :clap2:

Linda: wat ontzettend vervelend alles tegelijk bah..beterschap,

maar wel een lekker zon vakantie geboekt..lekker hoor even bijkomen van alles

minoes: jij bent er mooi vroeg bij met je kerstboom...maar ook wel weer een gezellige tijd, helemaal nu je zwanger bent, dat maakt het vast extra leuk en fijn.

hier alles goed, hoop dat de emmy nog lekker zit, zou zo graag even een seintje willen krijgen dat het goed gaat daarbinnen...ha ha zou wel handig zijn.

groetjes mon

Geplaatst

Tinkerbel is toch ook logies je bent zo bezig met je droom haha maar ik ben net zo dus vind het wel grappig succes nog even en test ze

Mon ik moet wel vroeg een boom kopen anders heb ik geen grote dus nood zaak haha

Ik duim hard voor je emmy

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Tinkerbel, ik moest gister ook wel ff lachen hoor om te lezen dat we er twee kregen haha, nee er zit maar 1 meisje in mijn buik.

Succes nog even met de laatste loodjes.

Jessica, jullie hebben een mega tuin, gewoon de kerstboom na gebruik planten en dan volgend jaar weer uitspitten, gaan wij dit jaar ook doen. (heeft het overleefd haha). Wij hebben een kleine boom, want ik heb honden en die vinden dat wel heel erg leuk, dus ik zet hem boven op de tv kast.

Gister de bijeenkomst voorbereiden op de bevalling gehad, wow moet wel zeggen toen ik daar zat en alles aan het aanhoren was, kneep ik hem wel ff, ik had wel zoiets van aiaiaiai ze moet er ook uit en dat benauwde me wel op dat moment, maar heb me hersteld en tegen me zelf gezegt van dat ik het maar over me heen moet laten komen en me goed laten coachen door de verloskundigen. Ze zei dat ik ook met zo'n instelling het beste er on kon gaan, over me heen laten komen. (en dat voor een controlefreak al ik...........)

Heb trouwens heerlijk geslapen vannacht.

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemorgen!

Hier niet een al te positief bericht. Test was vanochtend stukken lichter dan gisterochtend.

Vrees toch dat het de Pregnyl was waardoor de test positief was. Heb ook echt een ongesteldheidsgevoel...stel me nu toch wel in op een mislukte poging...

Geplaatst

Tinkerbel nee toch het kan nog wel hoor hij is nog posi toi toi ik duim heel hard me Janis mee

Nee Janis de grote boom heeft geen kluid de kleine wel poot ik die haha

Ach komt goed de kleine komt er wel

Liefs Jessica

Geplaatst

Ai tinkerbell ik kan me voorstellen dat je nu geen hoop meer hebt. Maar het kan nog he. Ik duim toch nog even voor je door hoor.

@Janis: waar heb je de bijeenkomst gehad? Wij hadden hem toen in het martini ziekenhuis.Dus je begint hem een beetje te knijpen voor de bevalling? Dat had ik dus helemaal niet. Ik had er juist zin in. Ik was op de dag van de keizersnee ook heel relaxed. De verpleegkundigen vroegen toen nog aan Denny of ik altijd zo'n koele kikker was....euh ja dus haha.

@Minoes: lekker aan het genieten van je boom? Ik zet hem normaal ook pas 1 week voor kerst neer maar door alle verhalen van iedereen die hem al hebben staan begon het mij ook te kriebelen en heb ik hem ook tevoorschijn gehaald. Zo nog even achter nieuwe ballen aan. Ik heb nu bruin met champagne maar wil nu eigenlijk rood met zilver of zilver met paars.

Ik kreeg net telefoon van mijn zusje dat ze is opgenomen. Er is kort geleden suikerziekte bij haar vastgesteld. Gisteren moest ze komen en kreeg ze te horen dat ze 11 keer per dag moet spuiten!! Vandaag moest ze weer komen en hebben ze haar dus vastgehouden. Dus straks even op ziekenbezoek.

Geplaatst

Linda ik heb ook paars met zilver in de boom heel mooi;)

Ik zet hem altijd na Sinterklaas neer

Wat erg van je zusje hopen dat ze gauw opknapt

Liefs Jessica

Geplaatst

Tinkerbell, even afwachten..misschien was de pregnyl er nog niet helemaal uit. Of het zou een misgaande innestelling kunnen zijn ..of ook gewoon een positieve zwangerschap!! Anything is possible. Is ie erg veel lichter of een tikkie? ik weet dat ik het ook had na een keer of 3 testen (voor de testdag) en toen dacht ik ook dat het over was maar de dagen daarna werd het toch weer donkerder. Morgen dag van de waarheid, sterkte met wachten meid! Ik duim nog steeds hoor.

Oei linda wat vervelend van je zusje zeg 11 x prikken op een dag?!! das toch bijna niet te doen?! zit het bij jullie in de familie misschien? Vraagje over die keizersnee die jij hebt gehad van Julian, hoe heb je dat ervaren? angstig of niet? ik kan er nachten wakker van liggen van het idee dat ik misschien straks ook een ks moet.

Hoe gaat het nu met jou met je griepje en ook met je voet? shit zeg die lappenmand! knap maar snel weer op!

Janis snel al zeg die voorlichting, ik heb volgende week maandag een rondleiding en info avond in het umcg in de verloskamers enzo en ik heb gevraagd of het eerder mocht omdat ik niet meer zo mobiel ben anders was het pas bij week 34 ofzo geweest. Fijn dat je goed geslapne hebt! Ik denk ook veel aan het bevallen momenteel en krijg wel een beetje de zenuwen haha!

liefs stiertje

Geplaatst

Wow, meiden wat wordt er lekker veel geschreven. Hoop dat ik alles onthou om nog een beetje te kunnen reageren op iedereen zonder elke keer teruglezen haha

Linda: vervelend meis dat je zo in de lappenmand zit. En dus aan de antibiotica voor je voet. Kan je nog wel een beetje lopen dan? Wel goed zeg dat je lekker een vakantie hebt geboekt voor volgend jaar zomer. En het zou toch de mooiste reden zijn als het niet door kan gaan wegens een kindje? Ik heb ook met zoveel liefde een nieuw jurkje voor de trouwerij van mijn broer gekocht omdat ik echt niet meer in de jurk paste die ik eerder had gekocht. Beterschap voor je zusje trouwens! Jeetje, 11 keer per dag spuiten is wel erg heftig. Hoop dat ze niet al te lang in het zh hoeft te blijven.

Janis: goeie houding hoor om maar te zien wanneer de box enzo afkomt. En die bevalling, ja, daar kan ik soms ook wel tegenop zien. Manlief en ik volgen de cursus Samen Bevallen, dus heb al heel wat info gekregen.

Stiertje: vervelend dat je merkt dat je niet lekker werd bij het winkelen. Jij hebt volgende week rondleiding, ik eind januari. Ze wilde eerst in februari inplannen, maar ik heb toen maar aangegeven dat ik graag wat eerder wil. Oh ja, had vanmorgen trouwens gesprek met verpleegkundige en toen gingen ze weer een echo maken. En nou lag het onderste meisje netjes met haar hoofdje naar beneden. Perfecte houding dus. Arts zei nog dat ik ze maar streng moet toespreken dat ze deze houding moeten vasthouden. Maar wel grappig om te zien dat ze binnen 24 uur dus echt nog alle kanten opdraaien. Hopelijk liggen ze straks goed.

Tinkerbell: oh meis, heb wel met je te doen hoor. Al die spanning. Ik blijf heel hard voor je duimen, want zo lang er nog geen bloed is, kan het allemaal nog. En wie weet is de test morgenochtend gewoon positief. Hou vol meis!

Minoes: leuk, kerstbomen dus al opgezet. Ik ga denk ik dit weekend ook maar een boom halen. Vind het altijd wel erg gezellig in huis.

Mon: ja, een schermpje op je buik zou soms zo fijn zijn. Dat je gewoon even kan spieken hoe het met je emmy gaat.

Net ook gesprek van de kraamzorg gehad. Het lijstje met de baby-uitzet doorgenomen en de aantallen aangepast haha. Oh ja, Stiertje, je tip over bedje opmaken lees ik dus nu pas, helaas. Maar goed, ik heb ook nog niet alles in huis, dus ze had het niet kunnen voordoen. Ik zag wel op een lakentje dat ik had gekocht, dat op de verpakking een heel stappenplan staat. Dus als ik dat volg, zou het goed moeten komen.

Nu lekker rustig op de bank, is ook wel heel fijn met dit weer. Wat een regen zeg! Getver. Merk ook wel weer dat ik vanmorgen op pad ben geweest. Gisteravond was ik ook al helemaal niet lekker, dat heb ik nu heel snel als ik iets teveel doe (lees: even naar 2 winkels ofzo). Nou ja, ik probeer maar zoveel mogelijk rust te pakken.

liefs,

sissy

Geplaatst

Heb vandaag een slechte dag zeg....tot nu toe altijd ondanks alles risico's en ook 2 eerdere ivf ec pogingen die al vervroegd misgingen positief geweest. Maar vandaag gewoon bar chagrijnig. Heb barstende koppijn en ben het vertrouwen even helemaal kwijt. Heb er gewoon geen goed gevoel over. De test vanochtend was nog steeds positief maar wel echt veel en veel lichter dan de dag ervoor. Stom, had gewoon niet eerder moeten testen maar ja. Hoop dat ik in ieder geval snel duidelijkheid heb, ben er wel aan toe om van die stomme onzekerheid af te zijn. Ben nog steeds niet ongesteld. Nog even afwachten dus...

Geplaatst

Tinkerbell: even een dikke knuffel voor jou!!! Ik herken het gevoel dat je vooral die laatste dag je echt beroerd voelt en geen positief gevoel meer kan vinden. Goed van je dat je het hier even van je afschrijft.

Geplaatst

Dag dames,

Afgelopen zondag zijn wij de trotse ouders geworden van een gezonde zoon! Ik laat de naam etc. hier ook even achterwege, heb het net op hyves gezet.

Vrijdagnacht had ik 3 uren wakker gelegen. Zaterdag dacht ik, niet te vroeg op bed zodat ik een nachtje door kan trekken. Om 22:45 wilden we naar bed gaan en toen poef... ohohoh... vliezen gebroken, slijmprop in de broek! Dacht dat het nog lang kon duren en nadat ik de spulletjes klaar had gezet zijn we naar bed gegaan. Ik kreeg echter gelijk al om de 5min. weeen. Om half twee kwam de vk, 2 cm. Om half vijf kwam ze terug, toen had ik 5 cm. We zijn toen gelijk naar het umcg gegaan. De weeen werden steeds heftiger, na een tijd op bed ben ik op de kruk gegaan met manlief achter me, dit beviel me erg goed. Uitendelijk is hij iets na 9 uur geboren, om 13:00 uur waren we weer thuis. Ben er met 1 hechting van afgekomen.

Dit klinkt allemaal simpel maar ik vond het een heel heftige ervaring! Je weet niet hoe erg het nog wordt en op den duur dacht ik echt van dit is onmogelijk! Mijn vk is erg van het volgen van je eigen lijf, de laatste keer dat ze heeft gevoeld zat ik op 8 cm. ze heeft nooit gezegd wanneer ik mocht persen maar gewoon alles aan mij zelf overgelaten. Ik was volledig in mezelf gekeerd, tussen de weeen door viel ik zelfs wat in slaap. Dacht dat ik geen geluid zou maken maar ik kon het niet tegenhouden!

Het is volgens het boekje allemaal prima verlopen en natuulijk maakt het niets meer uit wanneer je het in je handen hebt. Hij is fantastisch en ben smoorverliefd! Hij heeft gelijk na de geboorte bijna een uur bij mij gelegen, was allemaal heel relaxed.

De borstvoeding loopt nog niet helemaal soepel, ben er de hele dag zo'n beetje mee bezig, waardoor het besef nog wat moet dalen, eindelijk nu even de tijd gevonden jullie te mailen. Gelukkig slaapt de kleine man goed en is dik tevreden.

Ik kom later even weer checken hoe het met jullie allemaal gaat.

Lieve knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Joehoe Karin van harte met je zoon we wensen hè alle geluk van de wereld toe.

Ben er helemaal emo van haha

Ooo Tinkerbel meid geen bloed geeft moed

Succes morgen ik duim als een gek

Liefs Jessica

Geplaatst

Lieve Karin, wat een geweldig nieuws, jullie zoon is geboren!:bcbbboy2: Van harte gefeliciteerd. Pfoe wel een ervaring he? Maar als dat prachtige mannetje dan op je borst wordt gelegd weet je dat het de pijn waard is geweest. De borstvoeding komt vast wel goed en heeft vast even z'n tijd nodig.

Nou geniet lekker van je gezinnetje!

Tinkerbell bah wat een teleurstelling dat je test lichter wordt en dan had je je ook nog een dag vergist, dat is helemaal balen. Veel sterkte en een dikke knuffel.

Linda, wat schrikken van je zus. Pfoe 11 keer spuiten per dag is niet niks. Mijn moeder heeft ook suikerziekte en het is elke dag weer een hoop gepuzzel met insuline spuiten en eten. Het houdt je wel bezig. Heftig hoor en dan zit je zelf ook nog in de lappenmand. Is het de bedoeling dat je als je lucrin gebruikt je niet ongesteld wordt? Ik weet niet zoveel van lucrin af. Ik hoop dat je snel weer opknapt!

Stiertje wat vervelend dat je niet lekker werd tijdens het winkelen. Lastig soms he, je wil soms meer dan je kan en ik kan me in jouw geval wel voorstellen dat je er ook wel eens even uit wilt.

Sissy dus jij hebt vandaag ook iemand van kraamzorg over de vloer gehad.Grappig ik ook! Misschien was het wel hetzelfde meisje haha

Ben wel een hoop wijzer geworden. Ik heb de tip van Stiertje nog mee kunnen nemen en heb ook even gevraagd hoe het zat met het bedje. Alles keurig uitgelegd en is een stuk duidelijker nu.

Minoes de boom staat al? Leuk hoor! Ik heb hem vandaag ook opgezet. Vind het zo gezellig weer. Ik heb zilveren, witte en roze ballen.

Janis inderdaad maar gewoon over je heen laten komen allemaal dat is het beste. Ik denk altijd maar zo, miljoenen vrouwen zijn ons voorgegaan en dan zal het ons ook wel lukken toch? Maar een beetje gezonde spanning mag best. Spannend is het ook zeker, maar komt goed hoor meid!

Zo vanavond even relaxed op de bank, denk dat ik Bridget Jones ga kijken.

Liefs Ansje

Geplaatst

Helaas meiden, hier deze maand echt geen baby....ben ongesteld geworden.

Ben er eigenlijk heel rustig onder en voelde het zeker vandaag de hele dag al aankomen. Heb een flinke baaldag gehad en dat is ook goed. Maar ben nu wel uitgebaald.

Het is in ieder geval echt duidelijk nu. En ik moet me maar gaan richten op poging 4. Kan nog precies voor de Kerst ;-)

Heb wel veel geleerd van deze eerste TP. Ik ga bij de volgende zeker niet eerder testen en ook proberen iets meer door te gaan met mn normale leventje.

Hopelijk is de 4e ook de laatste....

Tot zover even deze ego post. Ben wel erg blij voor Karin. Gun alle meiden hier kenrgezonde lieve mooie baby's!

Geplaatst

Joehoe Karin, Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!!

Blij te lezen dat alles goed is.

Tinkerbel, jammer dat je ongi toch is gekomen, je voelde het al wat aan he. Lekker even bijtanken en dan hoop ik voor je dat je de 4e poging zwanger mag worden.

Ansje, jah lekker relaxed, ik ben net thuis, en ik ga zo ook nog ff lekker bankhangen voordat ik mijn bedje op zoek.

Liefs Janis

Geplaatst

@Karin: Ik las het ineens gisteravond op hyves! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een prachtig mannetje. Heel veel geluk gewenst. En we komen hem natuurlijk binnenkort wel even bewonderen he.

Je bevalling klinkt inderdaad vrij relaxed maar zo heb je het dus niet ervaren begrijp ik.

@tinkerbell: bah dus het toch echt over voor jullie. Wat een domper dan weer he. Ook al was de test al negatief je blijft toch hopen dat het nog kan zolang je niet ongesteld bent. Heel veel sterkte.

@stiertje: ik heb de keizersnee erg positief ervaren. Van te voren hebben heel veel mensen me negatief ingelicht dat je de eerste weken niks kunt en niet voor je kindje zelf kunt zorgen. Nou toen dacht ik meteen al : ' dat zullen we dan wel even zien' er gaat echt niemand anders voor ons kindje zorgen.

Tuurlijk had ik na die tijd pijn vooral bij opstaan en hoesten en niezen etc. DE volgende dag toen de catheter er uit ging wou ik zelf perse naar de wc en de verpleegster zei al dat dat niet kon maar dat kon ik wel ..... nou dat viel dus echt even tegen haha. MAar toen ik eenmaal stond ben ik mooi niet weer in mijn bed gegaan. Want ik wilde zelf alles bij Julian doen. De eerste weken was wel alles pijnlijk en heb ik lang met onstoken litteken gezeten maar dat was dus mijn eigen schuld omdat ik zelf alles meteen ging doen. De kraamhulp deed ook totaal niks. Liet mij haar koffie enzo inschenken en deed net of ik bij haar kraamde ipv andersom.

Het enige nadeel vond ik wel dat je het idee hebt dat je het niet zelf hebt gedaan. Ik had me helemaal iets anders voorgesteld bij de bevalling. Wij wisten al vrij ver van te voren dat het een geplande ks ging worden dus we konden er wel aan wennen. En het was ook niet leuk dat je niet meteen je kindje bij je krijgt. Ik mocht hem heel eventjes zien en toen werd hij meteen meegenomen. Toen moest ik nog 2 uur naar de uitslaapkamer vanwege de ruggeprik. En dan lig je daar maar he je bent er helemaal bij en bent net mama geworden en kan niet bij je kindje. Gelukkig vond Denny het ook een vervelend gevoel en die heeft toen ge-eist dat hij met Julian naar mij toe mocht op de uitslaapkamer.

@sissy en Ansje: er is dus iemand bij jullie geweest van de kraamzorg? Dat was bij ons niet zo. Er veranderd zo veel in een paar jaar. Net zoals met dekbedjes dat schijnt nu wel weer te mogen? En flesjes klaarmaken met kraanwater als je ze per stuk klaar maakt. Wat dat betreft zou ik ook alles weer opnieuw moeten leren.

Gisteren bij mijn zusje geweest. Ze hoeft trouwens niet 11 keer per dag te spuiten hoor maar 'maar' 4 keer. Ze had de vingerprikken er bij geteld. Ze was ook helemaal in de war. Er is ook zoveel ineens op haar afgekomen.

@Minoes: ik heb rode en zilveren ballen gekocht. Ik had niet zo'n zin om er uitgebreid achter aan te gaan en ze hadden bij de Blokker alleen rood. Dus was ik er snel uit haha.

Geplaatst

tinkerbell wat ontzettend balen, maar je bent er toch best nog positief onder...goed hoor!!!

kun jij nog een keer voor de kerst???

ik dacht dat ze na 5 dec. geen behandelingen meer deden althans geen nieuwe starten.

Geplaatst
tinkerbell wat ontzettend balen, maar je bent er toch best nog positief onder...goed hoor!!!

kun jij nog een keer voor de kerst???

ik dacht dat ze na 5 dec. geen behandelingen meer deden althans geen nieuwe starten.

Ik hoop het wel, ga zo ff bellen. Maar las ergens dat ze tussen 23/12 en 2/1 niet werken. Dan zou het nog precies kunnen. En anders wordt het echt in het nieuwe jaar. Zou ik wel jammer vinden, wil het liefst nu meteen weer door.

Enneh, ben redelijk positief ingesteld, helpt toch niet om nu te blijven mokken. Dus op naar de volgende poging! En ik heb op de één of andere manier altijd het gevoel gehad dat het wel goed gaat komen, die baby komt er wel ;-) noem het intuitie o.i.d maar ik heb dat altijd al gehad. We hebben wat hobbels te nemen, dat is jammer en ook heel lastig (maar ook dat weet ik al sinds ik mijn man ken), maar ik heb er wel vertrouwen in!

Geplaatst

Hè gatsie Tinkerbel bah bah bah heel veel sterkte meid en gelukkig heb je flink gebaald.

Met het is toch k*t ik hoop dat je nog gauw een poging kan doen.

Karin wat een mooi mannetje leuke naam trouwens.

Linda ach wat maakt het uit rood met zilver is ook leuk.

Gelukkig maar voor je zus nou gelukkig maar het scheeld toch spuiten ik hoop dat er snel een beetje boven op komt het is niet niks.

Ik vergeet een hoop sorry kan niet alles terug lezen

Liefs Jessica

Geplaatst

tinkerbell, ik hoop het voor je, zou wel heel mooi zijn als het dit jaar nog kan.

ik ben zelf ook wel positief ingesteld, het help idd niks als je er te lang in blijft hangen, heb zo mijn dagen wel, maar iedereen om ons heen vindt het zo knap dat we beiden zo positief zijn over alles,

ik zeg en denk dan ook we beginnen net het is het einde nog niet en positief blijven is voor beide een stuk prettiger leven.

en na al die positiviteit moet er uiteindelijk toch ook een keer een positieve test van komen!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden