Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dough, wel lekker dat het nieuwe ritme zo goed bevalt. Denk dat het ook belangerijk is dat je niet de hele dag alleen maar met baby's bezig bent maar ook nog deel uitmaakt van de werkende wereld maar dat is natuurlijk ook voor iedereen heel persoonlijk. Mooi dat de kleien man lekker groeit.

Janis getrouwde vrouw, lekker uitrusten en bijkomen van zo'n mooie happening, voel je je nu ook anders dan voorheen? ik had dat wel, voelde heel speciaal.

Tinkerbel, super een tp alvast gefeliciteerd met de overwonnen horde! het percentage kansen weet ik niet en geloof ik ook niet zo in, wel dronk ik ( na een tip van iemand hier Linda geloof ik) granaatappelsap van Healthy people en dat had ik bij de andere pogingen niet gedaan maar ja je weet natuurlijk nooit of het ooit van enige invloed is geweest maar je kunt het proberen. Ik heb het echt heel rustig aan gedaan na de tp dus niet sporten tillen of vermoeiende dingen doen, het mag wel maar voelde voor mij gewoon niet goed. Hoe laat heb je de tp? succes.

liefs stiertje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoe tinkerbel ik leefde gewoon gezond en ik spotte zelf niet maar het kan geen kwaad.

Oo ben zo blij voor je joepie wat een fijn gevoel hè?

Nou lekker gaan genieten en het komt vast allemaal goed;)

Liefs Jessica

Geplaatst

Joehoe, Tinkerbel een terugplaatsing, nu op naar een positieve test!

Stiertje, jah ik voel me nu best wel bijzonder en heerlijk haha

Jessica, hoe voel jij je vandaag?

Geplaatst

Joehoe Tinkerbell eindelijk dan toch een tp! Hardstikke goed zeg! Nu maar goed voor je embriootje zorgen.

In principe mag je alles doen na een terugplaatsing. Het zware tillen zou ik wel even achter wege laten, al zeggen ze in het ziekenhuis dat het geen kwaad kan.

Gezond leven en doen en laten wat goed voor je voelt, dat is het beste advies wat ik je kan geven. Ik heb bij mijn laatste poging tarwekiem olie gebruikt en elke dag een glas granaatappelsap gedronken. Van die laatste poging ben ik zwanger geworden maar of dat daar dan mee te maken heeft.. dat zal ik nooit weten maar kwaad kan het in elk geval niet.

Succes met de wachtweken!

Geplaatst

Yeahhh, Tinkerbell heeft een mooie emmy aan boord. Super meid! Nu lekker broeden (ook al wist ik ook nooit hoe dat moest). Verder mag je alles na een tp, maar ik probeerde zelf altijd wel wat rustiger aan te doen en bijvoorbeeld niet te sporten. Gaf mij gewoon een beter gevoel. Verder heb ik bij de laatste 2 tp's inderdaad ook granaatappelsap gedronken, daar zaten veel meiden op het wachtbankje toen aan.

Al die gevoelens die je trouwens beschrijft, zijn zo herkenbaar. Ik had er vooral vaak heel erg de balen van dat zwanger worden bij ons zo'n project was geworden met allemaal kleine stapjes waar je elke keer met spanning naartoe ging omdat het ook mis kon gaan. Ik kon het soms zo oneerlijk vinden dat een ander gewoon zonder na te denken en zonder spanning zwanger kon worden en dat het bij ons zo'n ding werd om het zo te zeggen.

Verder heb ik er idd ook wel eens moeite mee gehad dat ik alles van de behandelingen moest ondergaan terwijl met mijn vruchtbaarheid niets aan de hand was. Ik heb dit nooit zo geuit naar mijn man, want die kon er immers aan doen en hij voelde zich al rot genoeg dat het aan hem lag en dat ik daardoor zoveel dingen moest ondergaan. Het hielp toen wel om het af en toe hier van me af te schrijven of het met mijn beste vriendin te bespreken. Ik heb toen trouwens een keer van iemand gehoord die het zelf ooit ook had meegemaakt, dat zij idd het heel vervelend vond dat zij alles moest ondergaan. Maar dat het haar ook een goed gevoel gaf dat ze wist dat zij straks ook degene mag zijn die zwanger was. Op dat moment had ik daar niets aan, want tsja, ik wist toch niet zeker dat ik ooit zwanger zou worden. Maar nu denk ik: ja, het voelt nu ook bijzonder dat ik zwanger mag zijn en mijn 2 kleine meisjes nu al zo bij me mag dragen. Dat kan manlief dan toch ook weer niet...

Dough: leuk om weer even van je te horen. Logisch dat je met je kleine ventje nu ook gewoon erg druk bent. Vervelend dat je een week ziek bent geweest, maar nu gelukkig weer aan het werk. Goed om te lezen dat het bevalt om 3 dagen te werken en dan na een werkdag heerlijk van je zoontje te genieten. Ik zou dat denk ik ook veel sterker voelen als ik een dagje aan het werk ben geweest.

Janis: fijn dat je merkt dat je nu lekker slaapt nu de bruiloft-regelstress achter de rug is. En bijzonder gevoel he, getrouwd zijn. Vond ik destijds wel, ook al verandert er feitelijk niet echt wat omdat je bijvoorbeeld al samenwoonde.

Minoes: oh meis, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Heerlijk voor je. Dat het nu al zo duidelijk is dat het zo anders vergeleken met vorig jaar. Dat geeft vertrouwen denk ik.

Stiertje: vervelend dat je gaat merken dat je steeds meer klachten krijgt. Ja, met die 2 dames in onze buik merken wij blijkbaar toch iets sneller dat het allemaal al wat moeizamer gaat.

Ik begin mijn werk al wat meer los te kunnen laten. Dat voelt echt goed, merk echt dat ik meer rust in mijn lijf en hoofd krijg nu. Dus heb de goede beslissing genomen. Nu mogen de dames lekker gaan groeien!

liefs,

sissy

Geplaatst

Wisten jullie ook hoeveel cellig jullie teruggeplaatste embryo was? Ik lees veel verschillende verhalen en volgens mij wordt er ook op verschillende dagen teruggeplaatst. Bij mij zat er nog niet eens 48 uur tussen. Volgens de arts moet hij dan 2,3 of 4 cellig zijn. 4 is een topper. Bij mij was hij 3 maar hij kon die dag nog doordelen naar 4 omdat ik zo'n snelle terugplaatsing had konden ze dat dus niet meer zien. Ik lees veel over 6,8 of meercellige embryo's maar dat is vaak bij 3 dagen geloof ik.

Geplaatst

Tinkerbel bij 3 dagen of meer is die meer dan 5 cellig.

Ons eitje was 4 cellig kreeg hem s'middags tp.

Dus die van jou kon nog door gedeeld zijn .

Spannend allemaal weer op naar posi test.

Sissy ja geeft goed gevoel en rust.

Janis

Geplaatst

Eigen cyclus behandelingen in het UMCG zijn altijd op dag 2, Tinkerbell. Ik weet niet of dat bij gestimuleerde behandelingen ook zo is, maar dacht van wel.

Ik heb 2,3 en 4 cellige embryo's teruggeplaatst gekregen. Ik werd een keer zwanger van een 2-cellige (miskraam) en in zijn bedje ligt onze 4-cellige embryo lekker te slapen :-)

Geplaatst

Hey dames

Net als wat dough zegt op dag 2 krijg je tp maar maakt het ook niet uit of je smorgens of s'middags een tp ik had hem s'middags.

Liefs Jessica

Geplaatst

Klopt, heb even met de verpleegkundige gebelt, in eigen cyclus is de terugplaatsing op dag 2 en bij andere IVF behandelingen vaak op dag 3 vandaar dat die getallen door elkaar lopen.

Op dag 2 is de Embryo 2,3 of 4 cellig. Die van mij was 3 maar omdat mijn TP als vrij vroeg was kon hij nog gaan delen naar 4. Maar in ieder geval prima dus. Ik zal me er niet meer druk over maken ;-) op naar 7 december!

Voel je eigenlijk al iets in die eerste 2 weken? Tot nu toe voel ik me vooral lekker rustig maar hadden jullie klachtjes in aanloop naar de testdatum?

Geplaatst

Hé Tinkerbell, bij mij waren de laatste 2 TP's van een 5-cellig embryo en dat was ook zo'n 48 uur na de punctie. En die ene 5-cellige emmy zijn nu 2 erg druk schoppende meisjes in mijn buik geworden.

Ik had inderdaad wel wat kwaaltjes in de wachtweken, maar het lastige eraan is dat je pregnyl moet spuiten in de wachtweken. De pregnyl is Hcg, dus zwangerschapshormoon. Daardoor kan je van alles voelen wat lijkt op een zwangerschap, maar soms ook op een naderende ongie. Ik weet dat ik bij de 3e tp veel voelde en er heilig van overtuigd was dat ik zwanger was, maar dat uiteindelijk niet bleek te zijn. Bij de laatste poging wist ik echt niet meer wat ik voelde en was ik er juist van overtuigd dat het weer niet gelukt was en zie me nu eens. Dus tsja, klachten, het is heel lastig om daar een peil op te kunnen trekken.

Succes met wachten meid!

Geplaatst

Hey tinkerbel

Ja ik kan alleen maar zeggen dat ik van elke tp zwanger ben geworden.

De eerste week had ik wat last van mijn buik kwam ook door de punchtie.

Ja ik had ook elke x aan het einde van de twee week ongie gevoel.

En nu was ik vanaf de tweede week misselijk en nu nog haha.

Maar net als Sissy zegt er kan van alles zijn ok de pregnyl kan je van alles voelen.

Succes met de slopende wacht weken

Liefs Jessica

Geplaatst

@minoes: wat super dat de echo goed was! Nu moet je gevoel helemaal positief zijn toch!

@stiertje: vervelend dat je best veel klachten hebt. Een tweeling zwangerschap lijkt me ook extra zwaar hoor.

@tinkerbell: ik hecht geen waarde aan de hoeveelheid cellen van de embryo's. Mijn erste tp was 10 cellig maar dit was nog wel op dag 3 na de punctie. Daarna heb ik 4 tot 8celligen gehad en raakte geen een keer zwanger. Het is meer iets van kop of munt.

Verder waren al mijn tp's op dag 2 ook met de hyper pogingen. Ik las inderdaad ergens dat granaatappelsap hielp bij de bevruchting. Het heeft velen hier geluk gebracht bij mij dus niet. Zowel rust als normaal doorleven heeft mij ook niet geholpen. Maar net wat de andere meiden zeggen gewoon doen waar je je goed bij voelt. Je moet niks doen waarvan je na de poging kunt zeggen : ' had ik dat maar niet gedaan'.

@Dough: vervelend dat je ziek bent geweest en je al moest ziekmelden. Gelukkig gaat het inmiddels beter.

@Ansje: lukt het een beetje met de vogelhuisjes?

@Sissy: mooi dat je rust in je hoofd krijgt. Lekker gaan genieten van je rust! Hoe ver zijn jullie met de babykamer?

@Karin: hoe gaat het???? Wat ben je stil???

@ Janis: fijn dat je nu na de bruiloft tot rust bent gekomen.

Zo ik heb vanmorgen de lucrin gespoten en nu maar afwachten wanneer het gaat werken. De klachten kunnen in het begin verergeren en dat zou ook kunnen kloppen omdat ik over een week ongesteld zou moeten worden maar als het goed is komt dat dus niet door de lucrin.

Geplaatst

Hoi meiden,

Linda ik hoop dat de lucrin zijn werk gaat doen. Hoe lang duurt het voor dat gaat werken?

Met de vogelhuisjes gaat het goed. Eens kijken of ik er dit weekend mee verder kan.

Tinkerbell, ik heb in totaal drie tp's gehad. In de eigen cyclus had ik een twee en een vijfcellige en bij de hyper waarvan ik zwanger ben geworden een viercellig embryootje. Dat laatste embryootje is nu zo'n 32 cm lang en buitelt in mijn buik.

Maar wat Linda ook al schreef, het is toch een kwestie van veel geluk hebben. De hoveelheid cellen hoeft niet altijd wat te zeggen.

Karin hoe gaat het?

Dough, gelijk na de eerste week werken ziek, wat vervelend. Fijn dat het verder allemaal goed loopt. Ik kan me voorstellen dat het extra speciaal is om je kleine man na een dag werken weer te zien. Als je maar weet dat hij het ook naar zijn zin heeft, werk jij ook met een fijner gevoel.

Ik heb de eerste week met halve dagen werken achter de rug. Het bevalt prima. Ik ben niet helemaal klachtenvrij maar merk wel dat het zo een stuk beter vol te houden is.

Gisteravond een vergadering gehad waarin is besloten dat de groepssamenstellingen bij ons op het kdv er anders uit gaan zien. In plaats van drie 0-4 groepen, een peutergroep en een babygroep zullen we nu drie babygroepen en twee peutergroepen krijgen. Dit betekent in het kort dat ik met andere collega's op de groep kom te staan en dat ik niet meer op mijn geliefde 0-4 groep kan werken en misschien wel op een babygroep kom te werken (mijn minst favoriete groep) Die kans is aardig groot omdat ik weet dat de meesten op een peutergroep willen staan. Dat verkleint je eigen kansen natuurlijk wel.

Ook de werkdagen kunnen gaan veranderen. Ik was helemaal uit mijn doen gisteravond. Had ik alles net lekker voor elkaar, kinderopvang geregeld enz . Moet het misschien weer allemaal veranderd worden. Dit alles zal tijdens mijn verlof allemaal in werking gezet worden en de bedoeling is dat het in april allemaal moet gaan draaien. Dus ik moet voor dat ik met verlof ga maar aangeven wat ik wil qua werkdagen en maar hopen dat het lukt dan. Ik voel me erg onrustig en rot op dit moment. Gaat het privé een keertje lekker, is het op het werk weer gedoe. Ik baal daarvan.

Sorry moest even mijn verhaal kwijt.

Liefs Ansje

Geplaatst

@ansje: jee wat balen zeg! Nu kan je straks alles weer opnieuw gaan regelen dus. Daar zal ik ook erg slecht tegen kunnen. En dan dus ook nog andere naaste collega's op de groep.

Vanwaar je verandering? Zijn er minder aanmeldingen en meer opzeggingen? Mijn zus werkt op joepie en die merken wel een terug loop.

Geplaatst

Linda ja geeft wel een goed en fijn gevoel.

Maar meid wat balen van dit allemaal zeg getverderrie ik hoop dat de klachten minder worden en vooral de emdo.

Ansje hè bah zeg waarom zoveel veranderingen niks aan.

Ik hoop dad je toch op je leuke. Groep komt.

Ik hen gister huil dag gehad echt op alles gehuild haha ik denk dat hef besef er nu pas is dar we echt papa en mama worden!!

Liefs Jessica

Geplaatst

Linda: hoop dat de klachten niet eerst veel erger worden door de lucrin. Wat moet de lucrin eigenlijk precies doen? Zorgen dat de endo minder wordt? En moet je dat dan lang gebruiken?

Ansje: wat vervelend meis, al die veranderingen op je werk en dan net in de periode dat jij straks met verlof bent. En dan had je nu alles goed voor elkaar en dan wordt het anders. Echt balen!

Minoes: vervelend een huildag, maar als het is omdat je nu gaat beseffen dat jullie echt papa en mama worden, dan is het natuurlijk wel weer prima haha. En alle hormonen spelen natuurlijk ook een rol.

Wij zijn al lekker bezig met de babykamer, de meubeltjes staan er en afgelopen weekend hebben we een hele leuke lamp gekocht. Heb altijd gezegd dat ik graag zo'n lamp met sterretjes wilde hebben, maar zag zo'n lamp laatst in een babywinkel en die was echt onwijs duur. Maar lange leve mp! Daar stond ook zo'n lamp en dat was vlakbij mijn ouders, dus die hebben we dit weekend opgehaald. Zag er nog supermooi uit, maar ja, wat kan je ook aan een lamp verpesten? En heel grappig, de lamp was een meisjestweeling geweest. Die krijgen nu een grotere kamer en geen babykamer meer, dus vandaar dat de lamp verkocht werd. Nu gaan we nog op zoek naar gordijnen. We hebben een heel breed raam over de hele breedte van de kamer, dus wil denk ik voor 2 gordijnen gaan. Gewone, dunne witte die overdag gesloten kunnen blijven (anders sta ik zo in het zicht in de straat) en donkere gordijnen die 's avonds dichtkunnen.

Karin: hoe is het met jou? Als je zo lang je niet meldt, gaan we natuurlijk van alles denken!!! Kondigt de kleine zich al aan?

Geplaatst

Dag lieve dames,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen! De eerste twee weken verlof zitten er al weer op! Begin nu eindelijk wat af te koelen in het hoofd en lichamelijk. Eerste week druk met van alles en nog wat, dat gaat nu beter. Natuurlijk ook nog de magische 30 gehaald (nog bedankt voor alle krabbels!), de hele dag visite, gezellig maar slopend natuurlijk. Gisteren nog op controle geweest, alles ziet er goed uit. Het wordt wat krap in de buik maar ja. Sliep wat beter deze week maar ben nu al vanaf half vier wakker! Maar kan nu gewoon smiddags even tukken dus dat zal ik maar doen. Voel me ook nog goed, nog niet alles is tiptop klaar maar ik maak me er ook niet echt druk om. Als de kleine komt loopt dat vast wel los.

Sissy, gestopt met werken. Verstandige keuze, fijn dat je de rust pakt. Wat handig marktplaats he! Het ook veel 'dure'dingen daar gescoord.

Stiertje, leuk dat je gewoon weer mee blijft schrijven! Hoop dat de klachten niet nog erger worden zodat je ook nog kan genieten.

Tinkerbell, een terugplaatsing, super spannend zeg. Allemaal dames hier die je er door heen duimen! Ik spoot de pregnyl altijd sochtends maar weet niet of dat uitmaakt.

Linda, wat een teleurstelling van de endo. Ik hoop dat de behandeling aan slaat.

Dough, wat relaxed dat het werken je goed bevalt, geeft mij ook weer hoop! Fijn dat de kleine goed groeit.

Jessica, een goede echo gehad! Wat een heerlijke bevestiging! En logisch natuurlijk dat je na zo'n rottijd even alle emoties er uit moet huilen, lang leve de hormonen!

Janis, nog gefeliciteerd met jullie huwelijk, heb de foto's gezien, prachtig hoor! Houd het geluk gevoel vast!

Ansje, fijn dat je hebt kunnen regelen dat je halve dagen werkt, hoop dat je lijf het nu ook nog leuk gaat vinden!

Kan zijn dat ik idd de komende tijd hier wat minder vaak te vinden ben omdat ik druk ben met op de bank hangen en over de buik aan het wrijven ben! Het is een dubbel gevoel dat ik straks niet meer zwanger ben, wil nog wel heel lang zwanger zijn. Heb het geluk gehad dat ik er goed door heen ben gerold, hoop dat de bevalling ook zo gaat. Manlief kan de kleine er wel uitkijken, hij wil het nu ook in handen hebben! Zal jullie snel laten weten wanneer er goed nieuws is.

Gek hoor, begonnen hier op het forum met jullie toen alles nog onzeker was en nu is het bijna zover!

Dikke knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Karin: haha, ja, als je een tijdje niets van je laat horen, dan gaan wij van alles denken. Dat was bij Dough destijds ook... Mooi dat je nu lekker rust gaat krijgen, zowel in je lijf als in je hoofd. En verstandig dat je overdag nog even gaat bijslapen als je 's ochtends elke keer zo vroeg wakker bent. Fijn dat alles bijna klaar is, laat de kleine maar komen. Kan me voorstellen dat je mannetje er helemaal naar uitkijkt. Wij vrouwen voelen ons kindje gewoon de hele tijd bij ons en die man wil zo langzamerhand volgens mij dan ook echt die kleine kunnen zien en vasthouden.

Jeetje, alweer 38 weken. Het lijkt soms nog zo kort geleden dat we hier met z'n allen op het forum de pogingen deelden en vaak helaas allerlei teleurstellingen moesten verwerken van gesprongen eitjes, geen bevruchte eitjes en negatieve testen. En nou hebben een heleboel van ons het geluk gehad om zwanger te worden. Nou Linda en Tinkerbell ook nog!

Meis: logisch dat je niet heel veel op het forum nu bent, richt je lekker op je kindje, je nu nog zwangere buik en we horen snel van je als er nieuws is!

Tinkerbell: ik spoot de pregnyl altijd 's morgens. Weet niet of het wat uitmaakt eigenlijk, maar vond 's morgens altijd wel gemakkelijk. TIP: leg de pregnyl kwartiertje van tevoren uit de koelkast, dan brandt/prikt de vloeistof iets minder.

Geplaatst

Sissy wat een bijzonder verhaal over die lamp. jij slaagt goed op mp he? haha groot gelijk meid, het scheelt soms zoveel geld.

Zelf hebben wij de kinderwagen via mp gekocht en het scheelt bijna de helft met wat je er nieuw voor betaald.

Hoe gaat jullie babykamer er ongeveer uitzien?

Karin leuk van je te horen. Lekker dat je nog even bewust aan het genieten bent van het kleintje in je buik. Nog maximaal 4 weken en dan heb je het hummeltje in je armen.

Ik denk dat ik het zelf ook wel ga missen als ik eenmaal bevallen ben. Maar je krijgt er iets héél moois voor terug.

Linda doet de lucrin z'n werk al een beetje? Ik hoop het voor je.

Dat op mijn werk heeft niets met terugloop van kinderen te maken met de werkwijze die ze willen op de groepen. Ik geloof dat er voor ons kdv zelfs een wachtlijst is.

Wel heb ik besloten me niet (meer) druk te maken over hoe het allemaal zal gaan op mijn werk. Ik moet ook rekening houden met mijn ventje en al dat gestress is niet goed. Ik zie wel hoe het loopt. De drukste opstartperiode zal toch tijdens mijn verlof zijn dus ik zie wel.

Tinkerbell, 's ochtends of 's avonds spuiten maakt niet zoveel uit. Net wat voor jezelf het handigste uitkomt. Wat ik altijd wel had is dat als ik de eerste pregnyl de ochtend spoot ik dat bij de volgende spuiten ook zo deed. Dit zodat er ongeveer even veel tijd tussen de spuiten zat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden