Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stiertje, ik spuit nu ook geen cetrotide hoor. Alleen voor de punctie, en dan krijg ik er dus behoorlijke hoofdpijn van.

Kan me voorstellen dat je bij een tweeling veel meer HCG aanmaakt en dus al eerder klachtjes hebt. Ik had vannacht en vanochtend last van kramp. Onderin mn buik. Weet niet of het mijn darmen waren of dat er toch iets gaande is daar. Had vandaag de hele dag pijn op zo'n plekje onderin mijn buik waar ik ook altijd rond mijn eisprong last van heb. Verder heb ik s avonds een enorm opgeblazen gevoel alsof ik veel te veel heb gegeten (en dat is niet zo, echt waar ;-) verder niks aan de hand. Kan natuurlijk alles zijn (of bijwerkinge van Pregnyl) dus ik zal toch echt af moeten wachten. Week 1 zit erop. Volgende week woensdag mag ik testen...als ik dit weekend niet ongesteld wordt (zou normaal zondag zover moeten zijn).

Jessica, wat een gaaf gevoel zal dat zijn! *roze wolk*

Geniet ervan!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

leuk hoor dat hyves....ben je meteen weer op de hoogte van alle mensen die zwanger zijn en bevallen zijn...niet altijd leuk om te zien en horen.

Ik hoop zo dat dat voor mij ook nog eens komt.

tinkerbell: Lastig he die laatste dagen, je wilt zoveel voelen wat je anders nooit voelt en aan de andere kant durf je ook niet teveel te voelen, ik hoop zo op goed nieuws voor je/jullie :gekruiste vingers 4

Geplaatst

Rinkelbel ik hoop dat het goeie tekens zijn spannend weer toi toi toi

Ja zit op een wolk haha

Mon lieverd moeilijk hè het komt goed sterkte en op naar de punctie eb bevruchting en test

Liefs jessica

Geplaatst

Mon, op naar vrijdag een goede punctie, bevruchting en zondag de terugplaating!

Jessica, dat de beeb druk aan het zwaaien was, zien de verloskunigen maar al te graag, dat was bij mij ook zo en toen zeiden ze van dat het een goed teken was. Nu lekker genieten! En jip en janneke champange halen haha.

Linda, hoe gaat het met jou?

Stiertje, hoe gaat het nu met jou? kan je het allemaal nog wat volhouden?

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hier gaat het wel weer redelijk met mijn rug, moet nog wel rustig aan doen, en heel erg op mijn houding letten.

Verder niet veel nieuws hier.

Liefs Janis

Geplaatst

Ja janis jip en Janneke champagne haha ga ik doen

Voor maandag gaan we leuk spel spelen met Fam.

Ik ben zaterdag zwarte piet zo leuk heb er zin in haha

Liefs piet haha

Geplaatst

Bedenk me net dat je nog Jip en Janneke champange zou meenemen op mijn bruiloft.........

Wel foto's maken he als je zwarte piet bent.

Ben het een keer geweest, dat was geen succes. hahaha

Liefs Janis

Geplaatst

Mon: top, vrijdag de punctie! Duim heel hard voor je dat het weer goed gaat en dat je dan zondag voor tp mag komen.

Tinkerbell: gelukkig, de 1e week is alweer voorbij. Nu die 2e week nog, we slepen je erdoor heen hoor! En wat de uitslag straks ook is, wij zijn er hier voor je!

Minoes: leuk, Sinterklaas vieren. Wij gaan het zondag ook vieren met de familie. Moet nog aan de gedichten beginnen, hoop dat ik vanmiddag of morgen beetje inspiratie heb...

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties. Hier gaat het wel weer hoor. Ben nu wel een beetje rekening aan het houden met mijn eten en eet nu wat meer kleine beetjes op een dag. Ook probeer ik even van de zoetigheid af te blijven. Dat wordt nog een leuke uitdaging. haha. Maar alles is relatief en het kan altijd nog erger. Een meisje van het uitgerekend in maart topic heeft waarschijnlijk het hellp syndroom. Dan valt het bij mij nog mee.

Morgen afspraak bij de verloskundige, dus kan ik haar mooi het hemd van het lijf vragen.

Janis fijn dat het beter gaat met je rug. Fijn dat de fysio toch helpt.

Jessica een goede echo!!Ik drink een glaasjes Jip en Janneke champagne met je mee hoor hihi. Wat zul je blij zijn!

Sissy dus druk met de gedichten. Gelukkig doen wij daar niet aan, ben al geen dichtwonder. Wij doen lootjes trekken en kadootjes en ik vind het prima zo.

Mon morgen de punctie. Fijn dat het er weer zo goed uit ziet voor je!

Tinkerbell de laatste wachtweek in. Spannend!

Liefs

Geplaatst

@Ansje: mooi dat je weer iets rustiger bent. Misschien zie ik je morgen daar nog ik ben er weer boven aan het werk. Oei misschien hellp syndroom met 6 maanden zwangerschap. Dat is niet mooi. Mijn zus heeft het ook gehad en mijn neefje is toen met een spoedkeizersnee gehaald met 32 weken. Dat was een hele heftige periode. Hopen dat het voor haar meevalt.

@sissy: jij moet dus nog even flink aan de bak met het dichten. Succes!

Wij hebben ook lootjes getrokken en hoefden niet perse een gedicht of surprise te maken. Omdat niemand het van ons verwacht heb ik juist wel voor onze 3 lootjes en surprise gemaakt. Ik ben benieuwd naar de reactie's.

We zouden voor Julian geen cadeautjes doen ( wel van de lootjes natuurlijk en van mijn moeder) maar omdat ik het best sneu voor hem vind heb ik toch een paar dingen gekocht.

Morgen komt sinterklaas bij hem op school. Het schijnt dat hij met een helikopter komt. Ik ben heel benieuwd. Ik heb in ieder geval al door gegeven op het werk dat ik morgen later kom want ik wil het spektakel natuurlijk wel zien.

@Minoes: heb je je Jip en Janneke champagne al op?

Geplaatst

Hey dames

Jee Ansje jip en Janneke gaan we drinken.

Ik ben blij dat je wat gerustgesteld bent.

Lijkt me ook wel moeilijk morgen de Vk het hemd van het lijf vragen haha

Ja ben super blij echt kan niet meer stuk.

Mon morgen punctie spannend meid op naar tp

Sissy aan het rijmen leuk ben er niet zo goed in wij gaan een spel doen net dobbelsteen leuk afpakken terug leggen heel spannend haha

Tinketbel nog 1 week succes ik duim heel hart

Liefs Jessica

Geplaatst

Linda ja haha dronken geweest haha nee moet het nog halen

Leuk loodjes getrokken

Oo ik zit echt op een wolk haha

Liefs heb koekjes gebakken mmm

Geplaatst

meiden bedankt alvast voor al het duimen!!!!!!!

als dat niet gaat helpen weet ik het ook niet meer

ik hou jullie morgen op de hoogte....fijne avond allemaal, ik ga koken!!

Geplaatst

nou tot zover goed nieuws, alles goed gegaan, nu nog hopen dat ze elkaar weer erg aardig gaan vinden:love6:, en zondag gebeld worden met goed nieuws.

verschilt wel zeg per keer, de vorige keer had ik na de punctie helemaal nergens last van, maar nu aardige steken en krampen.

Nou ja heb het graag over voor een goed resultaat.

nu even lekker op de bank een tukje doen.

Geplaatst

Mon hoop dat het goed gegaan is!

Ik begin langzamerhand in de "kritieke" fase terecht te komen....het laatste weekend. Woensdag mag ik testen.

Brrrrr.....merk wel dat ik er nu echt de kriebels van krijg. Vanochtend de laatste pregnyl gezet. Normaal zou ik dit weekend ongesteld worden.

Houdt Pregnyl dat ook tegen? Echt een heel vervelend gevoel dat alle hoop deze maand ineens vervlogen kan zijn als ik morgen of overmorgen ongesteld wordt....

Stom zeg, ben er nooit zo mee bezig geweest.

Ergens diep van binnen heb ik wel het gevoel dat het goed zou kunnen zijn....ik voel ineens van alles. Kon vanacht niet slapen....echt hele zere borsten (zeker een maat groter ) en stekende pijn onderin mn buik richting mn lies. Continu aan de linkerkant. Maar ja wil mezelf ook geen hoop geven want het kan net zo goed door de pregnyl komen. Suf hoor. Pffff. Van mij mag het woensdag zijn!

Geplaatst

Gefeliciteerd Mon! Alweer twee hordes genomen: het eitje was nog niet gesprongen en ze hebben m te pakken!

Ik hoop ook dat ze er samen een mooi feest van maken op naar de TP!

Geplaatst

Mon super zeg van harte geniet er voor nu even van.

Ondanks de pijn ik heb het ook gehad de ene x nergens last van en de andere Pfff.

Dat ze elkaar maar super lief gaan vinden op naar tp zondag ik duim heel hard.

Tinkerbel gewoon posi blijven dat is het halve werk.

Ik hoop het zo voor jullie en hup bij ons in de polonaise en Mon natuurlijk ook.

Ik heb een doe niks dag haha futloos haha heerlijk.

Ik heb zo'n zin in mijn verjaardag en kerst joepie loop op lucht haha.

Ansje hoe is het gegaan?

Liefs Jessica

Ps iedereen fijn weekend

Geplaatst

Vanochtend werd ik wakker met kramp onder in m'n buik en rug....precies het gevoel wat ik heb als ik ongesteld word. Snap er niks van zou eigenlijk pas maandag moeten zijn (ik word altijd 14 dagen na de punctiedag ongesteld) of natuurlijk helemaal niet als het blijft plakken.. Er is nog niets te zien en de kramp is wat afgenomen maar mijn hoop op een goede afloop slinkt met het uur....

Geplaatst

Lieve Tinkerbel

Zo'n ongesteldheids gevoel of niet?

Ik heb dat ook gehad en nog wel.

Hoefd niks te betekenen. Of juist een goed teken en ben je gewoon zwanger.

Succes meid ik duim tot er blaren o staan.

Toi toi toi dikke knuffel en hou moed

Liefs Jessica

Geplaatst
Lieve Tinkerbel

Zo'n ongesteldheids gevoel of niet?

Ik heb dat ook gehad en nog wel.

Hoefd niks te betekenen. Of juist een goed teken en ben je gewoon zwanger.

Succes meid ik duim tot er blaren o staan.

Toi toi toi dikke knuffel en hou moed

Liefs Jessica

Ja Jessica, echt zo'n ongesteldheidsgevoel.... Ik hoop zo dat je gelijk hebt en het niet iets hoeft te betekenen. Lief dat je duimt!

Geplaatst

Mon, wat fijn dat er een ei is gevonden, nu op naar dat ze elkaar lief gaan vinden, en daarna dat ze jou lief gaan vinden. Mijn duimen draaien voor je meis.

Tinkerbel, dat je ineens enorme krampen krijgt had ik ook, en jah het hoeft niks te zeggen. Wat ik wel weet is omdat je er toch hoe je het went of keert er toch erg veel mee bezig bent en dat je lichaam soms hele rare dingen met je kan doen. Ik zou nu dan ook zeggen geen bloed geeft de mens moed! Mijn duimen blijven ook voor jullie draaien. En dat je woensdag een positest mag krijgen!

Jessica, hoe gaat het nu met jou? Nog zo misselijk of begint het wat af te zakken.

Hier, heb gister via MP een wieg en box gekocht. Zo kan ons meisje straks lekker bij ons op de kamer slapen in haar eigen wiegje.

Box, zal ik straks ff een likje verf geven, dan ziet die er ook weer als nieuw uit.

Nou meiden fijne dag (zover dat wil met dit baggerweer)

Liefs Janis

Geplaatst

Janis misselijk is er nog steeds vooral s'vonds het is nu echt op het hoogte punt haha s'morgens ook maar ok heb wel het gevoel dat het s'morgens minder word.

Wat leuk een wieg en een box gekocht leuk zeg

Wanneer word het misselijkheid minder weten jullie dat?

S'morgens gaat wel maar s'vonds iets minder haha

Ik ben met dit poep weer piet mmm lekker is dat haha heb er zin in.

Liefs fijn weekend Jessica

Geplaatst

Mon: wat fijn dat de punctie geslaagd is. Wel vervelend dat je meer pijn had daarna. Bij mij was dat ook wisselend per punctie. Ik duim voor je dat morgen een tp krijgt!

Tinkerbell: lieve meid, het is zo killing die wachtweken juist omdat je van alles voelt en het van alles kan betekenen. Dat maakt het zo onzeker en stressvol. Ik heb bij pogingen ook wel ongi-klachten gehad, ook bij mijn laatste poging waardoor ik er dus echt van overtuigd was dat ik weer ongi zou worden. Niet dus, bleek. Heb ook wel eens een poging gehad waarbij ik allerlei andere klachten had die ik normaal niet had waardoor ik zeker wist dat het nu gelukt zou zijn. Wat dan vervolgens weer niet zo bleek te zijn. Kortom, je kan eigenlijk nergens van op aan en idd zoals Janis schrijft: geen bloed geeft moed. Mijn duimen draaien overuren voor je zodat je woensdag een positieve test in handen hebt!

Janis: leuk, een box en wiegje gekocht voor jullie meisje. Bij ons wordt het erg lastig om in de slaapkamer plek te hebben voor de tweeling, dus waarschijnlijk leggen wij ze op hun eigen kamer (die naast die van ons is). Een box ben ik ook nog aan het zoeken op MP.

Minoes: getver, in dit weer Piet spelen. En moet je ook echt buiten zijn? Bij mij werd de misselijkheid vanaf week 12/13 volgens mij minder. Dus houd vol!

Karin: weet niet of je af en toe nog wel beetje meeleest, maar hoop dat de laatste loodjes vol te houden zijn voor je. Of misschien ben je nu wel hard bezig om jullie kleintje op de wereld te zetten, wie zal het zeggen???

Fijne zaterdag iedereen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden