Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

aaaach Tinkerbell...jammer jammer!! je had al een soort voorgevoel he? was dit je 1e tp?

Als ik je een tip mag geven, til het over de kerst en oud en nieuw heen, ik ben een poging verloren doordat ik ook voor kerst nog een poging wilde doen. Mijn eitjes groeiden altijd heel snel en had vaak op dag 11 de punctie, en je raad het al...die keer wilden ze gewoon niet zo snel..ze waren niet groot genoeg en de punctie ging mooi niet door maar was wel de poging kwijt. Plus je spuit voor niks das nog lulliger voor je lijf. Maar snap wel dat je het nog graag wilt hoor, ik wou toen ook meteen door.

Mon hoe voel jij je nu? heb je ook klachtjes of totaal niet(zegt allemaal niks trouwens) wanneer moest je ook alweer testen, volgende week toch?

Karin, jaaaaaaaaaaaaa..gefeliciteerd met je prachtige zoon! heb ook al even via hyves gereageerd...wat een plaatje zeg!

heftig je bavllingsverhaal maar volgens mij is het allemaal erg voorspoedig gegaan, nou meid geniet lekker van je gezinnetje en neem de tijd om even bij te komen van alles!

Linda, bedankt voor je uitgebreide reactie op de ks, ik ben niet bang voor de pijn daarna want ik heb in 2010 ook een buikoperatie gehad en de pijn maakt me niks uit maar ben wel bang voor het gevoel van controle verliezen over je lichaam, je onderkant niet meer voelen..ik voel alweer een paniekbui opkomen hahaha...ben zo'n controlfreak echt unbelievable!!

Dus je litteken was ontstoken omdat je koppig was haha kan ik me wel voorstellen hoor. Zou je nu dan bij een volgende bevalling weer verplicht een ks moeten?

Sissy, ja wij moeten alles op die lijst dubbel hebben en meenemen he?! haha, 4 setjes kleertjes ipv 2 enzv. Had mijn tas al half gepakt maar moet toch een grotere nemen want het past allemaal niet! Ook even afwachten of het een ks wordt want dan moet ik meer dagen blijven dus meer verschoning mee..pfff.

Nou ik heb de knoop doorgehakt en bij de thuiszorg een rolstoel gehaald...:shootme: ...na het zeer pijnlijke uitstapje twee dagen geleden heb ik besloten dat ik niet nog 8 weken binnen ga zitten omdat ik bijna niet meer kan lopen:B-0020:. Dan moet mijn mannetje me maar duwen...hoop dat ie me niet op straat gooit als ie een stoeprand miost hhahaahaaaa

liefs stiertje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Karin: yeah, jullie zoon is geboren! Gefeliciteerd meid! Weer een eigen cyclus-baby erbij in ons clubje. Wat fijn dat alles goed met je mannetje en dat hij direct na de bevalling lekker bij je kon liggen. Hoop dat de borstvoeding straks wat soepeler gaat. Geniet van je gezinnetje en feliciteer manlief ook!

Tinkerbell: ah, wat een enorme domper meis, toch ongi geworden. Zwaar balen dat het deze keer niet gelukt is. Goed dat je er even flink van hebt gebaald. Weet je al of je nog een poging kan doen voor de kerstsluiting? Hoop dat 2012 jullie jaar wordt en je dan die positieve test in handen mag houden. Ik heb ook altijd ergens een sterk gevoel gehad dat het ooit wel goed zou komen. Soms had ik natuurlijk niets aan dat gevoel en kon ik heel verdrietig zijn, maar heb wel altijd geprobeerd weer hoop te houden. Fijn dat jij ook zo'n gevoel hebt dat het vast wel goed gaat komen.

Mon: hoe voel jij je nu? Eerste pregnyl alweer gespoten?

Linda: fijn dat het 'maar' 4 keer spuiten is voor je zus. Blijft natuurlijk wel veel, jeetje, je moet dan toch echt rekening gaan houden met alles. Duidelijk verhaal over je ks. Wij moeten inderdaad ook iets meer rekening houden met een ks. Hoop natuurlijk dat die 2 ukkies gewoon goed gaan liggen straks, maar ja, je weet nooit.

Stiertje: haha, dus je moet nu een grotere ziekenhuistas gaan pakken. Ja, we moeten inderdaad meer meenemen. Wat goed van je trouwens dat je een rolstoel hebt geregeld. Dan kan je tenminste nog naar buiten (als het niet zo stormt natuurlijk).

Ansje: ja, dan hebben wij dezelfde dame gehad van de kraamzorg. Ze zei namelijk nog dat ze na mij naar Hoogezand zou gaan en alleen nog maar daar afspraken had staan de rest van de dag/avond. Grappig.... Heb jij alles al aangeschaft dan dat ze kon uitleggen hoe het bedje moet worden opgemaakt? Ik moet nog gaan shoppen voor dat dingetjes.

liefs,

sissy

Geplaatst

stiertje: laat je maar lekker duwen in de rolstoel, nog zo lang binnen zitten is idd niks waard.

ik heb nog helemaal geen klachten, voel me kip lekker, alsof er niks aan de hand is, had jij de eerste week al wel klachten dan????

sissy: ja heb de eerste en enige pregnyl gisteravond gespoten, ik moest nu eenmalig 5000 spuiten i.p.v 3x 1500, omdat er dus tekort aan is en deze ampul had ik nog in huis, schijnt verder niks uit te maken zeiden ze in het ziekenhuis, voor het gevoel is 3x 1500 beter, maar dat is puur gevoels technisch.

ik vind het geen ramp hoor, nu hoef ik dus maar 1x te spuiten, hij was in elk geval wel een stuk gevoeliger dan de voorgaande keren.

tinkerbell: ik denk dat stiertje wel een punt heeft om verder te gaan in 2012, lekker even rustig aan doen met kerst en wat genieten, zou idd zonde zijn als er een poging verloren gaat omdat je lichaam niet goed mee wil werken, zul je net zien ja dat als het moet het moet het niet wil.

heb je nog wel gebeld voor een afspraak?? en kon het nog????

Geplaatst

Stiertje jeetje meid het is allemaal wat wel goed dat je rolstoel hebt gehaald binnen zitten is ook niet alles

Sissy ja jullie moeten alles dubbel kopen wel appart zeker?

Mon ik voelde ook nog niet veel eerste week succes met nog een week wachten

Tinkerbel ik zou ook even wachten je zelf even opladen en dan fris weer tegen aan

Ik vanaf toneel zaterdag verjaardag pfff druk druk

Liefs Jessica

Geplaatst

Stiertje, you go girl! Hup die rolstoel in en lekker erop uit!!!

Mon, denk ook niet dat het uitmaakt met Pregnyl. Spannend zeg, nu zit jij eralweer middenin.

Enneh, niet te vroeg testen ;-) ik heb vanochtend nog ff getest op de officiele dag dat het mag om te zien of de Pregnyl nu echt weg is. Op de meest gevoelige test die van het KV was nog steeds een heel licht streepje te zien (moest wel echt 2x goed kijken hoor) de etos test bleef helemaal wit. Ik ga die dus maar gebruiken voortaan op de testdag. Dan weet ik zeker dat de pregnyl niet vals test.

Bedankt voor alle 'harten onder de riem"! Heb een hele discussie met het UMCG. Qua data kan ik nog meedoen voor de kerstvakantie. Ze gaan dicht op 23/12 en hebben daarom een grens gesteld op 5 dec. Op die dag moet je nieuwe cyclus zijn begonnen. Ik heb het afgelopen jaar nog nooit een cyclus gehad van meer dan 28 dagen. En zou dus een eventuele terugplaatsing hebben op uiterlijk 22/12. De verpleegkundige zag het wel zitten. Heeft alles uit lopen rekenen en nagekeken. We kunnen op dag 10 bij de eerste echo ook altijd nog besluiten om het niet te doen. Maar ze moest ff overleggen met de arts en helaas ligt die dwars "regel is regel"....en mijn nieuwe cyclus is nu eenmaal gestart na 5 dec. pfff. Ik heb een baan waarbij ik ruim 60 uur in de week werk. Ook vaak s avonds. Deze cyclus zou precies in mijn vakantie vallen en dat geeft me een super goed gevoel. Eindelijk rust om er een keer helemaal voor te gaan en niet al die stress en hectiek van mijn werk erom heen. Maar ze bleef volhouden.

Heb een mail aan mijn eigen gyn gestuurd (die was er niet) om te vragen of ze wil kijken of er een uitzondering gemaakt kan worden. Morgen hoor ik meer maar ik weet het niet hoor. Die arts van vandaag klonk nogal stellig en had er beslist geen zin in... Wordt vervolgd dus....zou het wel jammer vinden dat zo'n regel zwaarder telt dan het gevoel van de patient. Als je dus op 5 dec instroomt met een cyclus van 30 dagen mag je meedoen terwijl 7 december met 28 dagen niet mag....blijft vreemd.

Geplaatst

Tinkerbell, ik snap heel goed dat je gelijk weer door wilt met de volgende behandeling maar als ik jou was zou ik het risico niet nemen. Het is Stiertje ook overkomen en bij haar is toen een poging verloren gegaan. Zo zonde. Dat kan bij jou ook gebeuren...ik was zelf ook altijd heel regelmatig met mijn cyclus. Maar toen ik een aantal behandelingen achter de rug had, is mijn cyclus behoorlijk in de war geschopt en werd die veel langer dan anders. Waarschijnlijk toch door de minimale hoeveelheid hormonen.

Maar zo te lezen is de beslissing al voor je gemaakt door het ziekenhuis...ben benieuwd of je toch door mag gaan nu en dan hoop ik natuurlijk wel voor je dat het nog lukt voor de kerstsluiting.

Stiertje wat een idee.. een rolstoel, ik snap dat je misschien even een drempel over moet, maar je kan in ieder geval de deur uit! Wel fijn als je de hele dag binnen vertoeft. Je mannetje moet maar extra voorzichtig zijn bij de stoepranden. Ik zie het al helemaal voor me Stiertje onderuit met rolstoel en al. haha en zie dan maar weer eens overeind te komen haha. Nee hoor ik plaag je maar:)

Sissy grappig dat we dezelfde meid hadden! Ik vond d'r erg aardig en ze legde alles ook goed uit. We hebben zoveel beddengoed in de kast liggen. Deels ook gekregen. Ik zag door de bomen het bos niet meer en wilde graag weten wat nou waar voor was. Wij willen graag een aerosleep voor in het bedje en nu bleek dat als je die hebt, je een aantal andere dingen niet nodig hebt. Dus een aantal dingen voor niks gekocht. Dus als je nog wat nodig bent?...Ik heb een aantal molton onderleggers over.

Linda gelukkig dat je zusje 'maar' 4 keer moet prikken op een dag. Ik hoop dat ze het snel wat onder controle kunnen krijgen.

Hoe gaat het met jou? Knap je alweer wat op?

Vanmorgen heb ik de glucosetest gehad. Eerst moest ik nuchter bloedprikken en daarna een mierzoet drankje drinken. Gelukkig dat ik van zoet hou haha.

Toen twee uur in de wachtkamer wachten en toe weer bloedprikken. Over twee dagen krijg ik de uitslag. Spannend dus.

Morgen ga ik een dagje met mijn ouders en broertje naar ijskoud slagharen. Heb er wel zin in!

Liefs Ansje

Geplaatst

Tinkerbel ik ben benieuwd of je nog door mag!

Ansje leuk slagharen mag je toe kijken haha

Ik weet niet wat ik voor mijn vriendin en haar man te kopen vieren samen verjaardag iemand idee?

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo dames!

Bedankt voor jullie adviezen. Volgens mij heb ik een mooie middenweg gevonden. Vanochtend mijn eigen gyn gesproken en besloten om volgende week vrijdag bij de eerste echo en meting op dag 10 te bekijken hoe het ervoor staat. Als de follikel groot genoeg is mag ik door en heb ik de maandag of dinsdag erna een punctie. Als het niet verantwoord is slaan we deze maand over. Ik ben dan niet een behandeling kwijt. Lijkt mij een mooie tussenoplossing toch? Ik ben in ieder geval blij, wil erg graag door als het verantwoord is. Als het dat niet is of er teveel druk op komt te staan dan gaan we voor januari. Dus ik ga duimen voor een mooie grote follikel op dag 14! (En anders aan de wijn met kerst ;-)

Geplaatst

@tinkerbell: mooie oplossing!

@stiertje: wat dapper van de rolstoel! Ik kan me voorstellen dat je niet al die weken in huis wil blijven.

Wat voor buikoperatie heb je gehad?

De ruggeprik was inderdaad een rare gewaarwording. Ik mocht naar zaal zodra ik mn benen kon bewegen. Ik bleef ook maar zeggen dat ik dat kon maar het kon echt niet! Heel raar is dat.

@ansje: veel plezier! Gaat je vriend niet mee? Hopenlijk valt het weer mee en wordt het niet kletsnat slagharen ipv ijskoud.

Ik ben verder opgeknapt maar mn voet niet. is weer dik en rood en doet pijn. Met een uur weer naar de huisarts.want zo wil ik het weekend niet in.

Geplaatst

Tinkerbell: dat klinkt als en goede oplossing. Hopelijk zit er dan een goede follikel voor je straks zodat je deze maand toch nog een poging kan doen. En anders vol goede moed en nieuwe energie het nieuwe jaar starten met een poging. Is je eigen gyn een andere gyn dan de IVF-artsen?

Ansje: wist niet dat je met een Aerosleep weer andere dingen niet hoeft te hebben. Maar ik kan nog wel spulletjes gebruiken, dus wil wel wat van je overnemen hoor. Heb alleen nog maar 2 lakentjes gekocht voor onze 2 ukken, dus de rest moet nog. We pb'en anders wel even. Veel plezier morgen in Slagharen. Hoop dat het beetje droog is en niet zo stormachtig.

Linda: dat klinkt nog niet goed zeg van je voet. Hij lijkt wel ontstoken als ik het zo lees van je. Hoop dat huisarts iets voor je heeft kunnen doen. Verstandig dat je er naar laat kijken nog voor het weekend.

Minoes: oh, dat is altijd lastig als je voor een stel samen een cadeautje moet kopen. Of iets leuks voor in huis of van die bonnen waar ze zelf een activiteit ofzo mee kunnen uitkiezen. Hebben wij laatst ook van vrienden gekregen en is ook altijd leuk.

Gisteren kwam een vriendin van me langs met haar dochtertje van 1o weken oud. Zo'n schattig meiske. Heb haar de fles mogen geven, echt lief. Zo mooi en bijzonder gevoel te weten dat ik over een paar maandjes ook twee van zulke schatjes in mijn leven heb. En dan gewoon 24 uur per dag en dan zijn wij hun papa en mama. Onwerkelijk hoor.

Fijn weekend alvast meiden!

Geplaatst

Linda jeetje meid ik hoop dat het niet ernstig is beterschap

Tinkerbel mooi oplossing succes

Sissy ja mooi gevoel hè papa en mama worden

Wel fijn dat je wat van Ansje over kan nemen

Ansje veel plezier

Karin mooi kaartje hoest bij jullie

Hoest met de rest?

Ik blijf misselijk zelfs savond en heel laat haha goed teken

Iedereen fijn weekend

Liefs Jessica

Geplaatst

@Karin: bedankt voor jullie mooie geboorte kaartje! Is er iemand die de organisatie op zich wil nemen voor een cadeautje voor Karin? Ik heb het de komende tijd best druk dus het komt er niet van denk ik.

Met mijn voet viel het mee. Gewoon doorgaan met de antibiotica. Onder de ontsteking zit een bloeduitstorting en het voelt alsof er iets hard op is gevallen maar dat schijnt door de ontsteking te komen. Het zal nog een week of 2 duren voordat het echt over is.

Fijn weekend allemaal! Iemand nog leuke plannen?

Wij gaan vanmiddag maar weer eens op kraambezoek.

Geplaatst

Hey Linda

Wat vervelend man van je voet en moet je rustig aan doen de komende 2 week pfff sterkte ermee

Ik wil wel een kadootje voor Karin kopen maar deze maand heb ik geen tijd ol te gaan volgende week jarig en dan kerst en oud en nieuw ik dacht in begin januarie?

Liefs Jessica

Geplaatst

Linda: fijn dat het meeviel met je voet. Nou hopen dat de antibiotica goed zijn werkt doet zodat je er snel vanaf bent. Jeetje, alweer kraambezoek voor je waar je heen gaat. Blijf je dat nog lastig vinden? Of is dat ene keer anders dan een andere keer?

Minoes: fijn als jij een cadeautje wilt kopen. Lijkt me sowieso prima om dat in januari te gaan doen en dan kraamvisite af te spreken bij Karin als het haar dan uitkomt. Vervelend trouwens dat je nog steeds zo misselijk bent. Hoeveel weken ben je nu? Kan je handtekening namelijk elke keer niet zien omdat je met je telefoon de berichtjes typt.

Met de kraamvisite bij Karin moeten we ook niet te lang mee wachten in januari dan, want anders kunnen Stiertje en Janis misschien niet meer mee. Maar goed, dat spreken we nog wel af. Eerst de decembermaand met alle feestdagen maar achter de rug hebben. Manlief heeft net een kerstboom gekocht dus die ga ik vanmiddag maar eens optuigen.

Geplaatst

Och ja Linda vind je dat ook moeilijk op kraamvisite elke x.

Sissy nee dat vind ik ook lekker in begin janu als iedereen kan?

Ik ben bijna12 week maar heb met avond eten heel veel moeite maar goed komt wel weer haha

Lekker de boom optuigen

Ik heb vanaf feestje ik weet al wat ik koop een samenlevings pakket grote mand met spullen leuk

Liefs Jessica

Geplaatst

Na een reactie van Stiertje en Jessica wil ik mij graag bij jullie aansluiten. Ik was al een nieuwe topic gestart omdat ik verwachtte dat jullie al helemaal gesetteld hierin waren.

Wij hebben inmiddels 5 pogingen in de eigen cyclus achter de rug. De eerste twee pogingen eindigden in een terugplaatsing maar helaas geen zwangerschap. Daarna volgende een poging waarin het eitje niet voldoende bleek te zijn en daarna ging het keer bij het injecteren van de zaadcel niet goed en bij de laatste keer bleek dat het eitje opnieuw niet goed was.

Ook heb ik last van cystes waar ze op dit moment niets aan doen. Wel hebben we 2 maanden rust moeten en de pil moeten slikken om te zorgen dat de cystes kleiner zouden worden.

De komende 2 maanden hebben we rust ingelast. Een omdat het UMCG gesloten is en twee omdat mijn man begint met een nieuwe baan en op z'n tweede werkdag niet kan verkopen dat hij naar het ziekenhuis moet.

Ik ben trouwens 31 jaar en mijn man is 33 jaar. We wisten al een paar jaar dat we geen kinderen konden krijgen. De hele medische molen hebben wij niet gehad. Het was meteen duidelijk dat Icsi de enige mogelijkheid zou zijn.

Groet, Puckie

Geplaatst

Hey Puckie

Toch maar gedaan;) jeetje wat een teleurstellingen zeg licht het aan jullie beiden of aan 1 iemand?

Ik had in maart ook ineens cystes zomaar uit het niks en de maand erna waren ze weg maar ik heb toen ook een pauze in gelast tot eind spt en kijk het resultaat.

Ik hoop dat je hier ook in de polonaise aan sluit en jullie wens in vervulling mag gaan

Ik ben 26 volgende week zondag 27 en mijn man 34 zijn zaad is niet helemaal in orde

Liefs Jessica

Geplaatst

@Jessica

Ja, toch maar de knoop doorgehakt:-) het is wel iets waar je allebei voor moet gaan, vooral in zo'n intensief traject.

Jij bent inmiddels 12 weken zwanger? super! Gefeliciteerd! Voel je je goed?

Hoeveel pogingen hebben jullie gedaan? Is je het traject meegevallen?

Geplaatst

Puckie welkom! Ik ben ook vrij nieuw hier. 3x ICSI eigen cyclus achter de rug. 1x geen eicel, 1x geen bevruchting en 1x een terugplaatsing en niet zwanger (afgelopen maand). Nu op naar poging 4. Wat jammer dat jullie even een pauze hebben maar ook goed om je lichaam tot rust te laten komen. Wij hebben tot nu toe altijd maand om maand gedaan. Dus eind juli-eindsept-begin nov. Ik had afgelopen maand voor het eerst een TP en wil eigenlijk nu wel meteen door naar de volgende ronde. Dus dat gaan we proberen.

Mo, hoe is het met jou? Je eerste week zit er morgen alweer op!!!

Linda, fijn dat het niet iets engs is, het is natuurlijk nooit leuk maar dit gaat dus gewoon weer over met rust.

Geplaatst

Puck dit was poging 5 poging 1 3 4 geen bevruchting poging 2 en 5 dus wel en zwanger.

Ja gewoon de standaard dingen last van misselijk moe zere borsten gewoon normaal

Ja je moet wel een goeie relatie hebben om dit te over winnen

We blijven je lekker volgen en wat je wil weten gewoon vragen niks is te gek;)

Liefs Jessica

Geplaatst

Puckie welkom, tuurlijk moet je gewoon lekker aansluiten want we hebben allemaal het zelfde meegemaakt of zitten er nog middenin..enne ..gedeelde smart is halve smart toch?

Wat betreft succesverhalen over de ec zit je hier goed want velen van ons zijn in dat traject zwanger geworden, ik helaas niet. Heb het 4 x gedaan en 4x geen terugplaatsing gehad vanwege geen bevruchting of slechte deling. Was het toen zat en ben overgestapt naar de gestimuleerde poging en die had als resultaat 10 eicellen waarvan 8 bevrucht, 1 goed genoeg voor de vriezer en twee teruggeplaatst...en die twee zullen binnen nu en 7 weken geboren worden.

Dus jullie hoefden alle tests niet te doen en konden gelijk beginnen? da's wel fijn, wij zijn zo'n half jaar bezig geweest vanaf de 1e afspraak tot het beginnen met behandelen. Dus nu even pauze van een paar maanden..snap dat het dubbel is maar probeer ook even van de pauze's te genieten..even geen stresssss.

Sissy lief dat je aan me denkt met kraamvisite maar ik ga zowiezo niet mee want ben helemaal niet mobiel meer en ben er niet toe in staat.

liefs allen en een fijne zondag!

stiertje

Geplaatst

puckie: welkom hier, ook ik ben hier net bij aangesloten, voor ons was het ook snel duidelijk dat de enige optie icsi was, voor de rest kwamen wij niet eens in aanmerking, maar gelukkig mogen wij het ook in de eigen cuclus doen.

ik ben nu bezig met mijn 2de poging, de eerste poging is het wel teruggeplaats, maar helaas geen zwangerschap.

ik zit nu in de wachtweken, vorige week zondag is voor de 2de keer een embryo teruggeplaatst, nu inmiddels een week verder, dus nog een week wachten te gaan.

ik kan me wel voorstellen dat je even een pauze inlast, wat zou het dan mooi zijn als de 6de poging raak zou zijn, wel zwaar hoor steeds die teleurstellingen.

ik voel me super goed, ik weet niet of het wel wat wordt, had de vorige ontzettende zere borsten, misschien ook wel van de pregnyl, maar nu helemaal niet, heb ook maar 1x hoeven spuiten.

ik voel af en toe wel eens wat krampjes of iets dergelijks, maar geen idee of ik dat ook zou hebben als er niks in zit.

de eerste week valt het wachten wel mee, maar de 2de week is vreselijk, gelukkig heb ik wat afleiding en ik moet tot volgende week maandag wachten met testen, maar normaal zou ik vrijdag al ongie moeten worden, dus dat wordt ook een rot dag...de hele dag kijken als je naar de wc gaat...

nou ja we zien het wel...ik hou jullie op de hoogte.

de rest allemaal een fijn weekend!!!!

Geplaatst

Puckie: welkom hier in ons clubje. Uiteraard kan je je hier aansluiten, we hebben allemaal hier ec gedaan of zitten er nog in. Dus we weten hoe het is. Jeetje, al 5 pogingen dus achter de rug zonder succes. Dat waren wel een flink aantal teleurstellingen. Dat maakt de ec-behandeling wel erg zwaar vond ik zelf. Dat je kansen zo klein zijn en je dus vaak meerdere teleurstellingen moet verwerken. Wat goed dat jullie nog even een pauze hebben ingelast. Ik ben zelf in mijn 6e poging zwanger geraakt en een ander van ons clubje ook in de 6e poging, dus het kan nog! Ook al was ik er zelf van overtuigd dat die 6e poging ook op niets zou uitlopen, ben ik nu toch maar mooi alweer 27 weken zwanger en zelfs van een tweeling. Dat was dan wel een speling van de natuur. Lees en schrijf hier lekker mee!

Stiertje: jammer dat je helemaal niet meer mobiel bent dat je sowieso meer mee kan op kraamvisite, maar wel verstandig. Dan komen we straks als eerste bij jou, want jij zal nu wel de volgende zijn met je twee meiden! Heb je de rolstoel al een beetje geprobeerd en is manlief er een beetje handig in om deze te besturen zonder dat je van de stoeprand afschiet?

Mon: ja, die 2e wachtweek vond ik zelf ook altijd het ergste. Die leek zooooo langzaam te gaan, echt niet normaal. En dan idd de dag dat je normaal ongie zou worden, de hele dag naar de wc lopen, verschrikkelijk wat een spanning dan. Succes nog met wachten en ik duim rustig verder voor je dat je straks een positieve test hebt!

Geplaatst

Hoi meiden, even kort.. ik ben vanmiddag gebeld door mijn verloskundige met de uitslag van de suikertest en slecht nieuws want die was niet goed. Dit betekend dat ik zwangerschapsdiabetes heb.

In het kort houdt dit in dat ik een dieet moet gaan volgen en dat ik vanaf nu onder controle van een gynaecoloog sta en niet langer bij de vk.

De kleine en ik zullen nu extra goed in de gaten gehouden worden. Als het dieet niet voldoende helpt dan zal ik ook insuline moeten gaan spuiten.

Ben erg verdrietig en zal dit even een plekje moeten geven en dat lukt ook maar vandaag even niet...

Morgen reageer ik even wat uitgebreider...

Liefs Ansje

Geplaatst

Och lieve Ansje meid wat een klap gestie wat zal jij geschrokken zijn om zondag gebeld worden

Ik hoop zo voor je dat het met het dieet goed te doen zal zijn

Stiertje balen dat je zo weinig kan ik hoop dat je een beetje kan genieten

Mon succes met je laatste week ik duim

Ik baal dag auto kapot mijn oom hem trekken trekt die de bumper er niet onderweg koplamp stuk en niemand helpt mijn man vind het zo zielig voor hem zijn oog appeltje sorry hoor steld niks voor vergeleken bij Ansje maar moed even mijn verhaal kwijt ben zo teleurgesteld heb zo gehuild zal wel van de hormonen te komen

Liefs jessi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden