Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Caroline

Hoe ist? Nog hoofdpijn? Of is het al minder? Wat zijn ze toch zwaar hè die wachtweken. En nu die warmte er nog bij pfff......

Succes hoor, hoop dat je wel een beetje kan slapen!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi Alice, nee geen hoofdpijn vandaag, gelukkig. Vond het ook veel minder warm, nu is het zelfs bewolkt hier, het schijnt flink te gaan regenen vanavond, laat maar komen! Beetje afkoeling kan geen kwaad en ook voor de tuin is het lekker.

Dacht vanmiddag even een paar steekjes te voelen maar voel eigenlijk bijna niks verder, wat ik wel jammer vind. Word zoals gewoonlijk heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees... Ik ga denk ik wel iets eerder testen, aangezien volgende week zaterdag nog wel erg lang duurt en sommigen al mogen testen op dag 15 na de punctie...

Geplaatst

Ja, was een lekker onweersbuitje! Maar het is al weer warm nu! Pffff, normaal kan ik er erg goed tegen, nu toch wat minder! Blijf maar een beetje binnen!

Kan me voorstellen dat je eerder gaat testen, zaterdag duurt nog wel erg lang!

toi toi toi......

Geplaatst

Hoi Caroline,

De meeste klinieken houden een royale marge aan tot het moment waarop je mag testen, omdat de ene vrouw bij een zwangerschap wat sneller Hcg aanmaakt dan de andere. Ik mocht steeds 16 dagen na de punctie testen. Natuurlijk hield ik die 16 dagen niet vol en ben ik eerder gaan testen: na 14 dagen. De twee keren dat ik zwanger was, was de test toen al positief! Het was een Sensitest-test en dat is niet eens de meest gevoelige test.

Het scheelde mij 2 dagen onzekerheid en de dagen duren toch al zo lang totdat je officieel mag testen...

Als je maar in gedachten houdt dat een negatieve test bij eerder testen nog niets zegt, dan kan je met een gerust hart wat vroeger gaan testen.

Wat de hoofdpijn en de krampen betreft: die had ik in het begin tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook. Ik maakte me toen net als jij zorgen, maar dat bleek achteraf gelukkig niet nodig te zijn. Het lastige is dat zwangerschapssignalen heel erg op ongisignalen kunnen lijken, je kunt er geen peil op trekken.

Zal voor je duimen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wilde het eerst voor me houden maar goed, ik moet het toch even kwijt natuurlijk: vanmorgen negatief getest. Ik weet dat het te vroeg is, dag 10, maar ik had zo gehoopt dat ik vandaag op een roze wolk zou zitten... Nou heb ik weer een beetje hoofdpijn, sinds gisteren, maar het is ook drukkend warm nu (hele ochtend regen gehad) en ook spanningen natuurlijk. Heb nu spijt, want ga het somber inzien. Zucht... wat een trut.

Gast Sannie66
Geplaatst

He nee Caroline... waarom heb je nu getest??? Verdulleme!

Ga je nu gewoon wachten tot zaterdag?

Geplaatst

Omdat ik een muts ben en omdat ik het wil weten en omdat ik het vroegtesterstopic heb gelezen en omdat ik dacht : ik kan er wel tegen als het negatief is want dan is het te vroeg geweest en zegt het nog niks. Daarom.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Caro, jeetje dat is balen. Misschien een late innesteling?? Ik mag van het Emc altijd testen op dag 12 en alle keren was hij dan positief (toen ik zwanger was dan he). meid sterkte.

Geplaatst

oh nee, caro!! Wat balen!!! Maar het is nog niet verloren, toch? Zou het nog even afwachten en later deze week nog een keer testen. Wie weet...

Maar pfff, snap dat je het nu somber inziet. Nog even volhouden meid, het kan nog steeds!!

Geplaatst

Hoi Caroline

Ik had ook stiekem getest 2 dagen voor mijn officiele testdatum, en toen was ie ook negatief! 2 dagen later heel licht rose streepje, wat de 4 dagen erna steeds donkerder werd! Het kan dus!!!!! Maar snap hoe je je voelt hoor! Ik had de dag na mijn negatieve test een fles rose gehaald, en een pak zalm, ik dacht zodra ik ongesteld word trek ik die fles open......

Probeer toch positief te blijven....... Ik weet dat het moeilijk is! Wie weet is ie over 3 of 4 dagen ook wel positief!

Succes.... toi toi toi.

Liefs Alice

PS. Weet jij of je kan overstappen naar een andere gyn? Of gaan ze dan moeilijk doen?

Geplaatst

Wat ben je ook een tuttebol en wat balen meis dat ie negatief is. Hopelijk wordt ie alsnog positief...

Ik snap trouwens heel goed dat je het gedaan hebt hoor;-)

We worden ook wel een beetje in de verleiding gebracht door het vroegtestersforum.

De moed nog niet laten zakken hoor!

Geplaatst

Oh gets gets gets ....ik ben zelf ook zo'n miep die vroeg gaat testen omdat ik dan rust hoop te vinden. Ja, je hoopt natuurlijk dat ie positief is en dat je dan twee dagen minder in spanning zit. Maar het is eigenlijk gewoon stom, want van een negatieve test wordt je enorm moedeloos en sjagrijning en het zegt nog niks. Nog even volhouden meis! Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Getver! dit was niet het resultaat wat je nu wilde zien..

Nu hopen dat je nog te vroeg hebt getest! Wij mochten ook pas 14 dagen na TP testen..

Ik blijf nog even duimen draaien!

Geplaatst

Dank je meiden! Ja, veel te vroeg, ik mag pas 15 dagen na de TP dus 5 dagen te vroeg maar ja, wat Henne zegt: je hoopt eerder uit de spanning te zijn maar dit werkt alleen maar averechts kan ik jullie vertellen... Ik hou me maar vast aan het verhaal van Alice, maar ga niet over 2 dagen weer testen, pas vrijdag denk ik (zaterdag gaan we een weekend naar vrienden en dan is het ook zo lullig als het niet positief is)...

Geplaatst

Hoi Caroline

Meid wat balen zeg, maar geef nog niet op. Misschien was het nog te vroeg. Ik hoop dat je over n paar dagen toch een positieve test hebt.

Ik ben al weer klaar met de 4e stimulatie voor poging 1. Weer geen punktie, weer afgebroken. Er was maar 1 follikel ondanks max. stimulering. Ik regaeer er helemaal niet op. Heb ook geen bijwerkingen, behalve korter lontje dan anders.

Nu hebben we morgen escape IUI. Verwacht er niks van. Vorige keer o% beweeglijk zaad, daarvoor 15%. Misschien cancellen dat ook weer morgenmiddag. Woensdag had ik al een afspraak staan met dr. V in Maasstad. Moet dan ook bloed laten testen op vervroegde overgang. Ziet er niet rooskleurig uit helaas.

Meid veel sterkte nog de komende dagen. Ik hoop op een wonder voor je.

Monique

Geplaatst

Hoi Caroline

Nog bedankt voor je lieve priveberichtje. Gelukkig was het zaad van manlief beter dan de vorige keer. Er zat nu tenminste beweging in. Dus de IUI ging door vanmiddag. De assistente heeft er voor gezorgd dat ik vandaag nog bloed kon laten prikken op AMH env orobeiden een nieuwe screening. Een andere bloedtest kan hier geprikt worden en dan faxen (na jouw verhaal ga ik dat er heel goot en duidelijk opzetten). Mijn afspraak met dr. V morgen is verplaatst naar eind augustus als alle uitslagen binnen zijn. Dezelfde assisitente, zo'n schat, deed de inseminatie. Alleen zag ze bobbeltjes op de baarmoedermond waardvoor dr. K werd geroepen. Zou om ovula nabothi (nooit van geoord) gaan. Dat is onschuldig maar ze maakte voor de zekerheid toch een uitstrijken en deen gelijk erachteraan de inseminatie. Dus afwachten op de uitslag van het uitstrijkje en of we het is gelukt. Nu bolletjes gebruiken. Verwarrend dat de bijsluiter 'innemen' zegt, als je ze inwendig moet gebruiken.

Hoe gaat het met jou nu? Nog niet opgeven hoor!

Monique

Geplaatst

He caro, even een klein berichtje om je een hart onder de riem te steken. Hou je het nog vol, of ben je na die eerste (veel te vroege!!) test de hoop op succes verloren?

Ik denk aan je in deze laatste slopende dagen!

X Fran

Geplaatst

Dat is lief van jullie! Vandaag (en gisteren) gaat het wel weer. Ik heb voortdurend een zweem van hoofdpijn maar verder niks eigenlijk. Alleen ben ik zo eigenwijs geweest om de bollen door te blijven gebruiken die ik nog had liggen, dus die kunnen de menstruatie tegenhouden natuurlijk. Ik weet het niet, heb af en toe wel een sprankje hoop nog maar wil dat niet teveel toelaten, bang voor een teleurstelling.

Zit niks anders op dan nog even afwachten. Ik wilde morgenochtend eigenlijk weer testen maar nu word ik om 9 uur opgehaald en naar Eindhoven gebracht om mijn nieuwe auto op te halen! Dus dat is wel weer leuk. Toen had ik bedacht vrijdagochtend maar ik heb zelf om half 10 een afspraak gemaakt (moet weer een aantal artikelen gaan schrijven en wil nog zoveel mogelijk doen voor eind volgende week als mijn dochter vakantie heeft). En zaterdag gaan we dus het weekend naar vrienden. Wat nu? Ik weet effe niet wanneer ik moet gaan testen en ben er nu heel bang voor natuurlijk... zucht, wat een ellende die onzekerheid...

Geplaatst

Hai Caroline

wat een ellende, die hoop die houd je logich en er is toch ook geen reden om niet te hopen?

Maar je hoeft toch niet persé in de ochtend te testen? mijn eerste test was op dag 15 na de punctiem in de middag om 17.30 uur...., ik had toen bewust al een uur of 3 niets meer gedronken.

Kan me voorstellen dat je wel iets wil weten zodat je eventueel niet vervelend verrast wordt bij bv. vrienden?

Zelf kon ik wel testen met het idee niet te wanhopen als deze negatief is want ik ben immers te voeg.....

Nou meis, sterkte met je besluit en met het eventueel testen, hoop voor je dat deze positief ie, kun je misschien je auto direct weer inruilen ,-)

liefs

Babeth

Geplaatst

Haha, mijn zus vroeg vorige week: hoe moet dat nou met de Swift en die tweeling?

Maar je hebt gelijk Babeth, ik ga steeds uit van de ochtend (altijd geleerd dat dat de sterkste concentratie geeft) maar dat hoeft inderdaad niet persé. Bedankt voor de tip weer! Toch fijn hoe jij altijd met iedereen meedenkt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden