Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai, wij hebben in Voorburg idd iets van 1500 euro betaald voor een icsi behandeling (zonder medicatie). De medicatie heb ik via via van veel lieve mensen gekregen. Maar in het ziekenhuis gaven ze ook wel aan dat zij soms dingen hebben liggen. Ook om bijvoorbeeld te ruilen als je overstapt op iets anders. Ons viel het uiteindelijk dus mee, maar ik heb alleen één ampul pregnyl zelf hoeven kopen. Of we voor de cryobehandeling nog een rekening krijgen weet ik niet. Verwacht het wel, want het zijn toch weer labhandelingen enzo.

In het EMC noemden ze destijds wel een hoger bedrag, dus het is ook zeker de moeite waard om hier en daar te informeren.

Kom in ieder geval eerst even bij van deze domper. Probeer van je vakantie te genieten en zet daarna samen eens rustig de opties op een rijtje.

Sterkte meis,

Henne

• Reacties 365
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik denk dat ik voor mezelf het besluit al heb genomen, als ik de bedragen zo hoor valt het me eerlijk gezegd mee. Ik weet alleen niet hoe mijn vriend er over denkt, ik wil daar nog niet over praten met hem, vind ik nog te vroeg.

Maar Esther, jij zegt dat de medicijnen vergoed worden door de verzekeraar?? Dat zou schelen! Maar waarom zouden ze dat doen, geldt die regel van 3 vergoede pogingen dan alleen voor de ziekenhuiskosten? Dat verbaast me!

Ik zou het liefst in het Maasstad blijven, daar ben ik heel tevreden over en qua rijden is de combi met het EMC natuurlijk het handigst, hoewel ik baal van het feit dat ik nooit cryo's heb gehad. Mischien zijn ze in Gent soepeler daarmee? Die combi kan ook. (Ik zit te praten alsof het besluit om door te gaan al genomen is maar dat is niet zo natuurlijk... puur zelfbehoud).

Geplaatst

hoi Henne

indien je een rekening krijgt voor de cryo/tp dan zal deze waarschijnlijk niet erg hoog zijn, wij hebben vorig jaar het maximale vergoed gekregen van VGZ en dat was ±400,-.

als ze de echos en bloedafnames nog laten vallen onder de poging die je zelf bekostigd hebt dan valkt het mogelijk nog wat lager uit.

Caroline, wellicht geven deze bedragen jou wat meer rust in je hoofd, voor mij is het tenminste een geruststelling dat we nog een aantal behandelingen kunnen ophoesten, of ik het mentaal aankan is een tweede maar vooralsnog zeer zeker.

Als je het nu nog te vroeg vind om het met je vriend te bespreken dan geeft het toch niet? eerst maar lekker een weekje rust en bijtanken!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Caroline wat balen zeg. Rust goed uit in je vakantie en hopelijk komen jij en je vriend samen tot een bevredigend vervolg........

Ik ben verzekerd bij CZ en heb een extra pakket erboven op maar kan je zeggen dat je je medicijnen wel meekrijgt van de apotheek maar dat ze de aanvraag gaan afwijzen en je dan alsnog een gepeperde rekening krijgt. Ik heb geïnformeerd bij de verzekeraar en kreeg het volgende antwoord:

U stuurde ons een e-mail. Hierin vraagt u naar de vergoeding van de hormoonmedicijnen bij de vierde poging IVF. In deze e-mail geven wij u graag uitleg.

Wat krijgt u vergoed?

Vanuit de Zorg-op-maatpolis vergoeden wij de kosten van medicijnen. Dit doen we volgens het door de overheid vastgestelde geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS).

Wie bepaalt de hoogte van de vergoeding van medicijnen?

De overheid bepaalt de hoogte van de vergoeding van medicijnen. Sommige medicijnen kosten meer dan het bedrag dat de overheid heeft bepaald. Het verschil noemen we de eigen bijdrage. De eigen bijdrage betaalt u zelf. U krijgt deze eigen bijdrage volledig vergoed omdat u de aanvullende verzekering Top Collectief hebt.

Worden de hormoonmedicijnen vergoed bij de vierde poging IVF?

Nee, deze worden niet vergoed. Ook niet uit uw aanvullende verzekering Top Collectief want het gaat hier niet om een eigen bijdrage van een medicijn maar om een volledige afwijzing van een medicijn.

Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Misschien bij een andre verzekeraar wel maar dat zou me ook verbazen. En eerlijk gezegt ook niet eerlijk vinden (wel fijn voor degene die ze wel vergoed krijgt door bv een foutje).

Succes en liefs

Geplaatst

Ik kreeg voor die ene pregnyl (lullige 25 euro) ook gewoon een factuur van de verzekering hoor. De apotheek had 'm automatisch doorgestuurd, maar dat werd dus niet geaccepteerd.

Aan de andere kant heeft een collega van me 7 icsi's gedaan diet het ziekenhuis allemaal bij de verzekering heeft gedeclareerd en waar zij zelf nooit wat overgehoord heeft. Was wel 7x in 2 jaar dus misschien heeft het ziekenhuis dat gewoon heel slim aangepakt.

Mazzel kun je hebben, maar zou nergens op rekenen.

Geplaatst

Ik zit ook bij CZ dus zal inderdaad nergens op rekenen. Kon het niet laten en net even gekeken: ik heb nog 5 doosjes Menopur dus dat komt neer bij 225, voor 8 dagen! Ik heb de vorige keer extra gekregen omdat ik langer doorging met spuiten, maar zo lang ook weer niet. Dit is dus over van 2 pogingen, scheelt weer. En heb nog een vol doosje bollen en een beetje...

Lijkt me erg sympathiek als ik nog wat gratis zou krijgen van het ziekenhuis maar daar zal ik ook maar niet op rekenen!

Gast estrhalita
Geplaatst

Bij de apotheek vertelde ze dat het vaker voorkwam dat de verzekering de kosten voor een 4de poging qua medicijnen gewoon vergoed. Ik weet het niet heb het niet nagevraagd bij de verzekering. Heb begin mei de medicijnen gehaald en tot nu toe nog niks gehoord van de verzekering of van de apotheek of zo. Ook van het ziekenhuis nog geen faktuur. Ik zie wel. Maak me er niet zo druk om.

Misschien moet je wel bijzelf gaan afvragen hoe lang ga je door?? Het volgende bedoel ik niet lullig maar realistisch. Je hebt nu 3 pogingen gehad zonder zwangerschap, wie zegt dat poging 4-5 wel lukken, maar aan de andere kant wie zegt van niet. Denk goed na over andere dingen zoals je wordt steeds ouder en de mogelijkheid op een kindje met een handicap neemt ook steeds meer toe? Begrijp me echt niet verkeerd, maar ik bedoel het echt goed. Ik heb nu 4 pogingen gehad en mag van mijn man nog wel 100 pogingen eventueel, alleen heb ik voor mijzelf een grens getrokken tot hier en niet verder.

Laat alles even bezinken en denk er goed overna. Want als het niet lukt ben je dus wel je geld kwijt. Ik weet dat de wens voor een kindje niet in geld is uit te drukken, maar als het niet lukt en je moet geld lenen of zo hoe denk je er dan over 2 jaar over. Zet voor jezelf gewoon alles een goed op een rijtje (eventueel samen met je vriend).

Meid echt heel veel sterkte met dit alles. Het is niet niks en heel moeilijk om het los te laten. Maar je hebt 1 super gezonde, mooi meid. XX

Geplaatst

Caroline, wat shit dat deze poging niet gelukt is!

Bah...

Wel goed dat je nu alweer vooruit kijkt en misschien toch nog voor een 4e poging gaat. Nu maar hopen dat je verzekering misschien heel lief wil zijn!

Geplaatst

Esther, ik heb daar al lang over nagedacht, maar ik heb zoiets van: als ik het niet probeer, dan weet ik nooit of het misschien wel bij poging 4 of 5 gelukt was. En dat gaat dan knagen als ik 45 ben misschien. En geld interesseert me echt weinig in dit geval. We zullen de vierde poging net kunnen betalen denk ik en daarna? Geen idee. Maar jij hebt zelf ook 4 pogingen gedaan toch?

Ik heb inderdaad een gezonde, geweldige dochter maar zou haar zo graag een broertje of zusje gunnen. Het doet me pijn als ik haar zie moederen over het zusje van een vriendinnetje van anderhalf, waar ze helemaal dol op is. Ik wil haar (nog) niet vertellen dat ze dat nooit zal krijgen.

Er heeft hier een keer iemand geschreven, volgens mij was het Henne? dat uit on derzoek is gebleken dat bij 5 of 6 pogingen de kans het grootst is op zwangerschap en daarna niet meer toeneemt? Ik weet het ook niet hoor, maar het spuiten enzo vind ik totaal niet belastend, heb daar absoluut geen bijwerkingen van, alleen inderdaad de teleurstelling en het grote verdriet is wel erg. Ik moet er nog goed over nadenken en zal ook vragen bij de evaluatie wat ze ervan vinden als we door zouden gaan en wat het gaat kosten.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi, hier nog weer een ander verhaal. Wij kregen de ICSI niet vergoedt vanwege mijn leeftijd, maar de hormonen voor het spuiten e.d. weer wel, valt onder de geneesmiddelen, ik ben bij de IZZ verzekerd.

Groeten van Shan

Geplaatst

Ik had dat idd gelezen. En onze gyn. gaf zelf ook aan dat 3 en verzekeringsgetal is en geen medisch onderbouwd getal. Of poging 4 of 5 dan wel lukt, ja dat weet je natuurlijk nooit. De kans is groot dat je een smak geld besteedt aan een teleurstelling. Maar ook hier op het forum zie je vaak genoeg meiden bij wie poging 4 of 5 wél lukt. Juist omdat zoveel mensen na die 3 (moeten) stoppen, is er denk ik ook onvoldoende zicht op de slagingskansen van latere pogingen. Het is natuurlijk ook wel weer zo dat de groep die overblijft in verhouding meer 'probleemgevallen' bevat. Maar laten we wel wezen, het is ook voor een groot deel geluk hebben.

Je moet echt voor jezelf (samen) bekijken of je door wilt gaan. Heeft het medisch gezien nog zin? Kun je het mentaal en fysiek opbrengen? Kun je het betalen? Krijg je spijt van dat bedrag als het niet lukt? Maar behalve het financiele aspect moet je je dit soort dingen naar mijn mening voor élke poging afvragen en niet alleen na die 3e.....

Geplaatst

Hoi Caroline

Wat vreselijk oneerlijk dat het niet gelukt is! Sterkte met het verwerken!

Nu eerst maar proberen te genieten van jullie vakantie! Over alles nadenken, en alles tegen elkaar afwegen! Heel veel succes!

Raar eigenlijk dat er bij ovulatie inductie geen limiet zit, ik heb iedere poging (6x) ongeveer 20 dozen (100 ampullen) menopur opgehaald bij de apotheek, en alles vergoed gekregen. En dan doen ze moeilijk over een 4e IVF poging. Ik snap dat ze ergens een grens moeten trekken, maar het is zo dubbel in vergelijking wat ik vergoed heb gekregen!

Ik wilde het restant menopur naar het EMC brengen, maar als je wilt kan ik het voor je bewaren mocht je een 4e poging willen starten. Het zijn maar 8 ampullen geloof ik, maar het is toch weer iets! Ik moet alleen even kijken tot wanneer ze houdbaar zijn!

Dan geef ik ze liever aan jou! Ik geloof dat het ziekenhuis restanten gebruikt om wanneer mensen snel iets nodig hebben, ze het dan geven aan iemand, wanneer ze niet meer naar de apotheek kunnen!

Laat maar weten....

Liefs Alice

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb inderdaad 4 pogingen gedaan, maar na de 2de poging was ik zwanger, helaas een miskraam. Daarom heb ik er 1 extra gedaan. Maar ik heb al een zoon met het Syndroom van Down. Die miskraam kreeg ik ook niet voor niks en het risico wordt steeds groter. Dat is de reden dat wij stoppen. Maar ook ik gun mijn jongens nog zo graag een broer of zus. Maar helaas in mijn ogen heb ik er alles aan gedaan. Nu genieten wij lekker van mekaar zonder dat hele ziekenhuis gebeuren. Geeft ook zo'n rust.

Maar inderdaad advies van het zkh is ook van belang natuurlijk. X

Geplaatst

Caroline, ik hoop dat jullie tijdens een welverdiende vakantie alles goed op een rijtje kunnen zetten en daardoor de juiste keuze zullen maken.

Het is een lastig pakket waar je in zit; het scenario waar we allemaal als de dood tegenop zien.

Heel veel vakantieplezier en neem het er van!

Dikke kus, Martha.

Geplaatst

Hi Caroline,

Net je hele verhaal gelezen. Alles wat mis kon gaan, is zo'n beetje misgegaan bij jullie. Zelfs pech met de auto...Jammer dat het niet heeft mogen zijn nu. Ik weet wat het is om zo'n diep verlangen van nog een tweede te hebben. Mijn vriend wilde op een gegeven moment ook niet meer vanwege onze leeftijd en was hij ook blij zo met zijn drietjes. Ik niet. Ik ging stuk van binnen. Tot dat ik het na het tijdje toch weer schoorvoetend naar voren heb gebracht en ik toen wel nog een volmondig 'ja' te horen heb gekregen....Het is voor mannen blijkbaar toch iets totaal anders dan voor ons vrouwen. Wij hebben ergens zo'n oerinstinct of oerverlangen naar het moederschap. Dat neemt niemand ons af. Probeer anders met jezelf af te spreken dat je het er over twee maanden nog eens met je vriend over gaat hebben?

Natuurlijk heb je er twee voor nodig, maar ja mannen hebben misschien wat meer tijd nodig?

Hoe dan ook, sterkte voor nu om te dealen met je teleurstelling (understatement!). Geniet van je vakantie. Wel een prettige afleiding als het je gaat lukken tenminste.

Veel liefs,

Geplaatst

wel raar dat de ene verzekeraar de medicijnen na een derde poging wel vergoedt en de andere verzekeraar weer niet?!

ik vind het ook heel lastig dat je op geen enkel NL forum medicijnen mag aanbieden of vragen. Je zou elkaar er zo goed mee kunnen helpen. Ik heb al diverse malen medicatie proberen aan te bieden maar steeds weer is mn bericht verwijderd met als resultaat dat ik bepaalde medicatie zelfs weg heb moeten gooien omdat de datum verliep, dat is toch te zot voor woorden! Op de belgische forums is het geen probleem. Heb daar al meerder malen medicatie aangeboden en gevraagd. Ik heb nu ook weer Gonal-f en cetrotide over terwijl ik Menopur ga gebruiken.

@Henne, heb je echt al je medicatie gekregen??? wow dat is echt een mazzel! en allemaal via forum(s)?

sorry Carolien, we dwalen helemaal af in jouw topic volgens mij... :sorry:

Geplaatst

Maakt niet uit, dat afdwalen, ik heb momenteel toch niet zoveel te melden. Ik merk dat ik een stuk rustiger word door het idee dat het niet voorbij is. Ik heb met de gedachte gespeeld een heleboel bewaarde kleertjes van mijn dochter weg te doen maar dat ging me te ver. Misschien dat ik over een tijdje wel wat weg ga doen, wat strenger selecteren zeg maar. Ik heb alles nog, wieg, box, ledikant, omdat ik er al jaren van uit ga dat er nog een 'opvolger' komt. Ik hoef maar te denken dat ik dat allemaal een keer moet opruimen en dan krijg ik het te kwaad dus dat doe ik nog maar niet. Ik hoop gewoon nog steeds dat ik het weer ga gebruiken, het duurt alleen zo vreselijk lang!!!

Michaela, ik denk dat twee maanden te lang is. Ik wacht nog wel even hoor, eigenlijk hoop ik een beetje dat hij het nog eens ter sprake brengt, maar daar moet ik maar niet op rekenen. Ik heb al jaren het gevoel dat we nog niet compleet zijn met ons gezin, inderdaad een soort oergevoel. Ook heb ik voor mijn gevoel niet genoeg genoten van de zwangerschap en is de babytijd zo snel gegaan, wist ik veel dat een tweede niet zou lukken, ik ging daar gewoon van uit. Ik vond het wel leuk om zwanger te zijn, maar heb niet lopen stralen ofzo, terwijl als het nu zou lukken, ik volgens mij iedere dag als bijzonder zou ervaren. Maar goed, ik kan de natuur niet dwingen en moet ook blij zijn met wat ik heb.

Geplaatst

Nog maar even off topic dan.... Sen ik heb via dit forum wel eens een pb'tje gekregen met een emailadres. Dat bleek dan om medicijnen te gaan ;-) Buiten het forum om kan het natuurlijk wel (of mag ik dat hier ook niet zeggen). Ook zit ik via een ander forum in een (prive)mailgroepje, waar twee meiden iets over hadden omdat ze zwanger waren. Mazzel natuurlijk dat ik daarmee alles bij elkaar had. Scheelt echt enorm. En aangezien het erop lijkt dat we poging vijf ook nodig gaan hebben.....zucht....

Geplaatst

Henne ik heb net al gereageerd in je eigen topic... het zou zomaar kunnen dat we in oktober weer samen opgaan... Zucht... we zouden toch bij de Pauze meisjes weggaan??

Ik had vanmorgen een enorm stolsel, dat bestond uit heel taai, draderig weefsel, zou bijna zeggen dat het een vruchtzakje was? Zou dat kunnen? Omdat ik die enorme krampen heb gehad een keer 's nachts, waarvan ik later het idee had dat het een innesteling was, is het misschien even ingenesteld geweest en heeft het toch losgelaten? Geen idee hoor, maar dat ga ik bij de evaluatie wel navragen.

Geplaatst

Oh verdikkeme Caroline, dat maakt het weer dubbel frustrerend. Onze emmies doen zo hun best, maar toch lukt het niet. Waarom nou toch niet!

Geplaatst
wel raar dat de ene verzekeraar de medicijnen na een derde poging wel vergoedt en de andere verzekeraar weer niet?!

ik vind het ook heel lastig dat je op geen enkel NL forum medicijnen mag aanbieden of vragen. Je zou elkaar er zo goed mee kunnen helpen. Ik heb al diverse malen medicatie proberen aan te bieden maar steeds weer is mn bericht verwijderd met als resultaat dat ik bepaalde medicatie zelfs weg heb moeten gooien omdat de datum verliep, dat is toch te zot voor woorden! Op de belgische forums is het geen probleem. Heb daar al meerder malen medicatie aangeboden en gevraagd. Ik heb nu ook weer Gonal-f en cetrotide over terwijl ik Menopur ga gebruiken.

@Henne, heb je echt al je medicatie gekregen??? wow dat is echt een mazzel! en allemaal via forum(s)?

sorry Carolien, we dwalen helemaal af in jouw topic volgens mij... :sorry:

Hoi Sen,

Je schrijft iets over Gonal-F? We gaan voor de 5e poging en ga het weer met Gonal-F proberen. Ben je geinteresseerd om de emailadressen uit te wisselen?

Ik zou het heel erg waarderen. Sorry Carolien, maar elk klein beetje zou helpen. Alvast hartstikke bedankt.

Groetjes,

roestvlek

Geplaatst

Ohh Caroline wat balen zeg..!! Sterkte meid en goed dat je weer verder kijkt naar een eventuele volgende poging. Ik heb zelf gemerkt dat het anders wordt na poging 3. Eerst hebben we altijd gezegd we doen maar 4 pogingen, maar na de 3e poging en de evaluatie hebben we besloten in principe door te gaan tot het lukt.

Maar wat zijn de pogingen bij jullie goedkoop zeg..!!!! Wij gaan richting de 4000 euro verwacht ik. Zonder medicatie. Ik heb gelukkig een keer voor een hele poging Puregon gekregen en daar mocht ik van het nieuwe ziekenhuis niet mee spuiten. Dus dat gebruik ik deze poging. Moet nu wel de cetrotide zelf betalen maar heb het de apotheek wel laten insturen, we zien wel. Moet het anders toch betalen. Wij hebben er ook wel voor gekozen om voor het "beste" ziekenhuis te gaan i.p.v. het goedkoopste. In NL waren we waarschijnlijk wel goedkoper uit geweest. Maar nu krijgen we IMSI en dat is waarschijnlijk (hoop ik) van grote toegevoegde waarde.

Succes dames en ik hoop dat er voor sommige van jullie toch mogelijkheden zijn om aan medicatie e.d. te komen!

Gast Shanna42
Geplaatst

De ICSI in Dusseldorf kostte in totaal, alles erop en eraan bijna 6.000 euro, gelukkig krijgen we doordat ik toch even zwanger ben geweest een deel toch vergoedt. Maar de nieuwe poging wordt ook een stuk minder vergoedt omdat we een aantal rekeningen onder poliklinische behandeling buitenland konden indienen (consulten e.d.) en daar is inmiddels het bedrag van opgebruikt dus poging twee gaat ons toch meer kosten (de ICSI an sich kost in DD 2300,= en in nl 1539,= dus dat verschil moeten we ook zelf betalen) en het poollichaamonderzoek voor drie eitjes moeten we ook zelf betalen. Maar ja we zijn met iedere euro die we terugkrijgen.

Groeten van Shan

Geplaatst

Carolien, Zoals je het beschrijft, dat heb ik ook gehad. Ik heb het opgevangen en het is door de gyn onderzocht. Het bleek bij mij om menstruatieweefsel te gaan. Vond ik ook wel weer jammer want ik had het idee dat ik idd. zwanger geweest had kunnen zijn en dat gaf me een ander gevoel. Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden