Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Pammie, heel veel sterkte!

@Annetje, hoe is het met jullie? Is de operatie inmiddels geweest? En goed gegaan??? Naar he om je kind nu al te moeten laten opereren?

Hier gaat alles zijn gangetje. Job doet het goed. Staat onder strenge controle en zal in april weer een aantal onderzoeken krijgen. En in juni zal er nog een operatie volgen. Voor nu doet ie het goed, gewoon zoals een baby het hoort te doen:)

De afgelopen dagen zijn wat zwaarder, Job is niet in zijn hummetje en huilt veel ( ook 's nachts). Maar dat gaat ook weer over....

Verder zijn wij gewoon blij en genieten van ieder mooi moment. Hoe is het bij jullie allemaal?

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sharon, Jason had 1 korst, en een flinke bult, de korst liet na 3 weken, los, de bult is na 4 weken verdwenen, wel zit er nog een verharding, en een litteken waar de korst zat. De kinderarts zegt dat dit kalk is en na 2 maanden wegtrekt. Is dat bij Danea ook?

Geplaatst

Hoi dames,

even laten weten dat de operatie goed is gegaan. Ronja is vorige week vrijdag geopereerd, sinds woensdag van de beademing af en morgen mag ze naar de afdeling terug, dus van de icu af. Wie weet mag ze over een week ongeveer al naar huis, maar dat kunnen ze nu nog niet zeggen. Er moeten dan geen complicaties optreden, zoals een infectie, dan duurt het natuurlijk langer. Maar daar gaan we maar even niet van uit.

Het is een hele zware tijd, ons wereldje is heel klein. Ik ben in 2 weken tijd 1 keer een paar uurtjes naar huis geweest. Verder bestaat onze omgeving uit het LUMC, het Ronald Mc Donald huis en de winkelstraat achter het station om af en toe even een luchtje te scheppen.

Wij zijn allebei medisch geschoold, wat het lastig maakt om alles helemaal over te laten. We zien zelf ook een hoop en vragen toch anderen dingen dan een leek. En we merken dat het wel degelijk helpt om er zelf bovenop te zitten. Dat kost alleen wel een hoop energie, maar voor je kind doe je dat dan toch.

Heb niet veel gelezen op het forum de laatste tijd, maar ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en met de kleintjes!

Bedankt in ieder geval voor jullie medeleven!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Goed nieuws Anne maar wat lijkt me dit zwaar. Zoals je zegt als je zelf verstand hebt van de medische wereld is het nog extra moeilijk om je kleine meid achter te laten.

Het begin is goed en hopelijk gaat het in stijgende lijn zonder complicaties.

Sterkte!

Geplaatst
@sharon, Jason had 1 korst, en een flinke bult, de korst liet na 3 weken, los, de bult is na 4 weken verdwenen, wel zit er nog een verharding, en een litteken waar de korst zat. De kinderarts zegt dat dit kalk is en na 2 maanden wegtrekt. Is dat bij Danea ook?

nee danae heeft geen bult meer die was na 3 weken weg maar de korstjes beginnen nu los te laten mag ook wel ze is vandaag 3 weken en nee er zit ook geen verharding en litteken moet ik afwachten wat er onder de korstjes uitkomt

• 3 weken later...
Geplaatst

Het topic is echt uitgestorven he?

Met ons meisje is alles goed! Heel lang last gehad van buikkrampen en veel gehuild de afgelopen tijd, ben er zelfs mee naar de dokter geweest maar nu gaat het een stukje beter! ze lacht nu steeds vaker, schitterend om te zien!! Overdag wordt ze ingebakerd, dan slaapt ze een stuk beter....

ben ook benieuwd hoe het met Anne en Ronja is! Wat een heerlijk weertje, vanmiddag lekker weer wandelen!

Geplaatst

Ik kreeg van iemand op het forum een tip om in te bakeren, wij hebben met Job ook zo gesukkeld. Maar wij hebben dus inmiddels een Woombie gekocht, werkt fantastisch. Het was even doorbijten. Job ging erg huilen als ik m aandeed maar nu werkt het erg fijn. Ook helpt het een beetje tegen een zere buik! Mocht je interesse hebben:

www.woombienederland.nl

Vandaag denk ik een regeldag :( Het begon al met dunne poep en huilen en dat doet ie nog steeds....zucht! Morgen moeten wij weer voor 3 nieronderzoeken naar het AMC dus zijn we wel een dagje zoet.

Fijn te horen dat het met Sophie nu beter gaat! Ik smelt ook nog steeds als ik Job zie lachen! Kon de dokter trouwens iets voor je betekenen Rain?

Geplaatst

Hallo meiden!

Hier alles goed. We zijn bijna 3 weken terug uit het ziekenhuis en Ronja groeit als kool. We zijn gelukkig helemaal terug op de borstvoeding, dat is goed gelukt. heeft wel een hoop tranen van frustratie gekost bij haar en bij mij, maar we hebben doorgezet met goed resultaat. Van de operatie is ze heel goed herstelt, we merken niks aan haar, behalve een groot litteken, maar daar kijk je snel doorheen.

Wij hebben hier nu ook te maken met het dagelijkse huiluurtje aan het eind van de middag. Ze slaapt 's nachts goed, maar overdag niet langer dan een uur achter elkaar. Ik heb het idee dat ze daardoor eind van de dag toch wat oververmoeid en overprikkeld is. Ze huilt af en toe echt hard, ik ga dan bijna meehuilen. Maar ik probeer er wel de rust en regelmaat in te krijgen, we halen haar niet uit bed, maar als ze harder gaat huilen wel even troosten met een hand op haar buik of hoofdje, of even een speen (die raakt ze meestal al snel weer kwijt). Als ze eenmaal slaapt na dat huiluurtje slaapt ze wel tot begin van de nacht of laat op de avond. Ik heb ook een inbakerdoek besteld, van pucca. Vanuit het ziekenhuis doen we het met een flanellen doek, die eigenlijk net te klein is, dus niet helemaal verantwoord, maar het inbakeren werkt wel goed. Hopelijk gaat ze door het inbakeren overdag ook wat langere slaapjes doen, dan is ze misschien die overprikkelde momenten kwijt, ik vind het vreselijk om haar zo overstuur te zien! Vinden jullie dit ook zo lastig? Ik lees me rot op internet en heb het boek van ria blom inmiddels in huis, regelmaat en inbakeren.

Maar tips van kersverse moeders is ook welkom! En goed om te lezen dat het niet alleen hier zo is, maar ook bij jullie (niet dat ik het voor jullie leuk vind, begrijp me niet verkeerd). Het lijkt er steeds meer op dat dit heel normaal is bij babies, dus dat het toch niet geheel aan ons ligt!

Linda hoe zijn de nieronderzoeken afgelopen? spannend ook en zo sneu voor jullie kleintje!

Rain, mooi he als ze lachen! Ronja kan ook zo lief lachen en begint ook steeds meer te brabbelen, echt om te smelten!

Dames, veel genot en ook succes (want het is echt niet zo makkelijk om moeder te zijn, merk ik nu, met alle onzekerheden) met de kleintjes!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Anne wat fijn om te horen dat het zo goed gaat!! Heerlijk dat jullie nu die onzekere periode af kunnen sluiten! En knap hoor dat je de borstvoeding hebt doorgezet! Ik zou normaal deze week mijn eerste werkdag weer hebben gehad maar ik heb een jaar verlof ingediend, dat kan hier in Duitsland. Wel moet ik vrijdag voor het eerst op cursus, dan ben ik 2 volle dagen weg, 's nachts ben ik wel gewoon thuis.

Ik vind dat ook echt moeilijk hoor om die balans te vinden tussen even laten huilen en oppakken! Ik heb het idee dat S steeds meer bewust wordt van dingen. ze gaat bv huilen als ik de kamer uitga of als ik haar neerleg in de box. Daar doen we dus niet aan mee.....

Linda hoe gingen de nieronderzoeken??

Geplaatst

Hi meiden!

Dat is lang geleden. Fijn om te lezen dat het goed gaat met iedereen&de beebs. Het gaat hard hé. Jesse is alweer 4 weekjes oud,en ik begin echt te zien dat hij veranderd.

Zijn vele mooie donkere nesthaartjes beginnen uit te vallen,hij begint bewust met lachjes,en gaat wijzer met z'n oogjes kijken. Geweldig!

Verder gaat alles goed. Het is een tevreden vriendelijk mannetje,alleen heel erg veel wakker.

Overdag heeft hij hazeslaapjes/af en toe langere slaapjes,maar over het algemeen is hij heel veel wakker overdag.

S'avonds heeft hij vaak van 18.30 tot 21.30 z'n huilerige en jengelige momentjes. S'nachts slaapt hij door,dit deed hij al met 3 weken!

Ik las over het inbakeren. Dit doe ik ook met Jesse. Soms als hij moeilijk in slaap kan komen,(hij is nogal druk met z'n handjes!),dan baker ik "ouderwets" in.

Vorige week op het cb heb ik dit geleerd,en ik merk dat Jesse hierdoor rust krijgt.

Anne,ik heb ook het idee dat ze "overprikkeld" zijn,en de dingen niet kunnen verwerken,misschien dat ze daarom zo overstuur zijn. Jesse kan ook s'avonds heel erg overstuur zijn,ik zie aan hem dat hij harstikke moe is (hij wordt dan altijd super bleek in z'n gezichtje),maar dan nog geeft hij zich niet toe aan z'n slaap.

Dit vind ik soms ook erg lastig,en ook best zielig voor hem.

Hoe lang laten jullie je beebje huilen als hij in bedje ligt? Ik heb zo sterk de neiging naar 'm toe te gaan,en soms best te "snel" .

Geplaatst
Hi meiden!

Dat is lang geleden. Fijn om te lezen dat het goed gaat met iedereen&de beebs. Het gaat hard hé. Jesse is alweer 4 weekjes oud,en ik begin echt te zien dat hij veranderd.

Zijn vele mooie donkere nesthaartjes beginnen uit te vallen,hij begint bewust met lachjes,en gaat wijzer met z'n oogjes kijken. Geweldig!

Verder gaat alles goed. Het is een tevreden vriendelijk mannetje,alleen heel erg veel wakker.

Overdag heeft hij hazeslaapjes/af en toe langere slaapjes,maar over het algemeen is hij heel veel wakker overdag.

S'avonds heeft hij vaak van 18.30 tot 21.30 z'n huilerige en jengelige momentjes. S'nachts slaapt hij door,dit deed hij al met 3 weken!

Ik las over het inbakeren. Dit doe ik ook met Jesse. Soms als hij moeilijk in slaap kan komen,(hij is nogal druk met z'n handjes!),dan baker ik "ouderwets" in.

Vorige week op het cb heb ik dit geleerd,en ik merk dat Jesse hierdoor rust krijgt.

Anne,ik heb ook het idee dat ze "overprikkeld" zijn,en de dingen niet kunnen verwerken,misschien dat ze daarom zo overstuur zijn. Jesse kan ook s'avonds heel erg overstuur zijn,ik zie aan hem dat hij harstikke moe is (hij wordt dan altijd super bleek in z'n gezichtje),maar dan nog geeft hij zich niet toe aan z'n slaap.

Dit vind ik soms ook erg lastig,en ook best zielig voor hem.

Hoe lang laten jullie je beebje huilen als hij in bedje ligt? Ik heb zo sterk de neiging naar 'm toe te gaan,en soms best te "snel" .

hey pam

ik vond het ook zielig dat huilen maar ik laat haar nu soms wel eens een half uur huilen vanacht ook ze bleef huilen ook bij mij op de armen ze had een schone broek gegeten en geboerd dus ik dacht ik leg jou gewoon in bed huil daar maar verder en na een half uur was ze stil klinkt misschien zielig maar ze weten het heel goed hoor en ik begin de huiltjes al een beetje te kennen en iedereen in mijn omgeving zegt ook laat maar huilen daar krijg je de liefste kinderen van maar gewoon doen wat je gevoel je zegt als jou gevoel zegt ik moet er heen gewoon doen maar hou wel in gedachten dat ze je snel door hebben

Geplaatst

Sharon,inderdaad je hebt wel gelijk hoor. Gisterenavond was m'n moeder er,en ik had Jesse in bedje gelegd. Huilen huilen huilen.

Normaal zou ik er na 10 minuten heen gegaan zijn,maar m'n moeder zei laat 'm maar huilen. Hij moet het leren zichzelf in slaap te krijgen!

Na een half uurtje was stil..Vond het wel even heel moeilijk,maar het is wel t beste.

Geplaatst

Ik vind dat huilen ook het moeilijkst! Jengelen kan ik haar wel laten doen, maar als ze begint te brullen troost ik haar wel door een hand op haar buikje te leggen en zachtjes neurieen. En zo dat ze me niet kan zien, dus ik heb een hydrofiel-luier om de rand van haar bedje hangen waar ik me gehurkt achter verstop (klinkt heel raar, wat een toeren we niet bedenken! ;-)). Als ze dan rustig wordt loop ik weer weg, ik ga niet zolang door tot ze echt slaapt, en ik haal haar in geen geval uit. Nu net weer gedaan en werkte perfect.

Ik heb haar trouwens gisteren na haar voeding en speelkwartiertje om 19 uur ingebakerd, ze gaf 1 gil en sliep vervolgens tot 1 uur vannacht! Toen weer ingebakerd en toen werd ze om 5 uur wakker voor de voeding. En vanmorgen was ze pas wakker om 9 uur! Nou als dat elke nacht zo kan teken ik ervoor, ik heb ook heel wat uurtjes slaap gehad, heerlijk!

Nou dames, succes maar weer en leuk trouwens wel om jullie ervaringen als moeders te lezen en niet meer als zwangeren. Onze kleintjes zijn toch ongeveer dezelfde leeftijd. Ik voel me soms best onzeker, ook met dat inbakeren en laten huilen.

Liefs!

Anne

Geplaatst

Hee wat leuk dat er weer geschreven wordt!!

Hier alles oke, vorige week zijn de onderzoeken goed gegaan, wel heel zielig hoor! Maar ja, wat moet dat moet! Morgen krijgen we de uitslagen en horen we hoe nu verder, opereren of niet dus spannend.

Heel herkenbaar dat huilen. Wij laten Job tien minuten brullen en gaan dan naar boven, aai over zijn bol en weer weg. Soms zo lastig want hij kan het heeeel lang volhouden. Nu met de puckababy gaat het al een stuk beter. 'S nachts slaapt Job goed, hij krijgt nog wel 1 nachtvoeding maar meneer wil overdag haast niet slapen, helaas. Hij doet alleen maar hazeslaapjes van een half uurtje. Dan komt er dus niks uit je handen.

Vandaag voor het eerst naar babyzwemmen geweest, dat was pas leuk zeg. Job heeft ontzettend genoten!!

Geplaatst
Hee wat leuk dat er weer geschreven wordt!!

Hier alles oke, vorige week zijn de onderzoeken goed gegaan, wel heel zielig hoor! Maar ja, wat moet dat moet! Morgen krijgen we de uitslagen en horen we hoe nu verder, opereren of niet dus spannend.

Heel herkenbaar dat huilen. Wij laten Job tien minuten brullen en gaan dan naar boven, aai over zijn bol en weer weg. Soms zo lastig want hij kan het heeeel lang volhouden. Nu met de puckababy gaat het al een stuk beter. 'S nachts slaapt Job goed, hij krijgt nog wel 1 nachtvoeding maar meneer wil overdag haast niet slapen, helaas. Hij doet alleen maar hazeslaapjes van een half uurtje. Dan komt er dus niks uit je handen.

Vandaag voor het eerst naar babyzwemmen geweest, dat was pas leuk zeg. Job heeft ontzettend genoten!!

ik lees het heel veel dat de baby's overdag niet willen slapen ja zodra ik ga wandelen slaap ze die draak haha

Geplaatst

Hoi meiden, wat leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat.

Ik heb wel met jullie meegelezen hoor, alleen vaak geen tijd gehad om te reageren.

Ik ben ook blij te lezen dat het goed gaat bij iedereen.

Hier gaat het gelukkig ook goed, erg goed zelfs.

We hebben het ontzettend zwaar gehad met de meiden en ook wel met mijn gezondheid. Maar we hebben nu gelukkig een beetje ritme gevonden en we leren ze steeds beter kennen. Dus ook wij kennen hun huiltjes steeds beter en dat is wel fijn hoor.

Overdag wilden ze bijna niet slapen, ik werd er soms helemaal gek van. Had ik de ene stil, begon de andere. Of ze waren allebei aan het brullen. Echt zo vermoeiend.

want inderdaad, als je ze oppakt, zijn ze stil, de draakjes! Maar ja, blijkbaar hebben ze toch behoefte om bij je te zijn. Maar dat is zo moeilijk als ze dat alletwee heel graag willen. En zeker als je alleen bent. Zijn we met z'n tweetjes, dan nemen we er ieder eentje en dan is wel goed te doen.

Nu leg ik ze regelmatig in hun bedje. Vaak 's ochtends en 's middags (soms wel 3x). En dat gaat steeds beter. Soms moet ik wel 100x naar boven voor het speentje of een aai over hun bolletjes (ach, betekent wel dat ik nu nog maar 1 kilo van mijn oude gewicht af zit!!!). Vaak gaan we eind van de ochtend met de hond wandelen en dan slapen ze ook zo een uurtje. En heel gek, hoe meer ze overdag slapen, hoe beter ze 's nachts slapen. We waren in het begin bang, want dan hadden ze 's middags 3 uur geslapen, dat ze dan 's avonds niet meer wilden, maar toen sliepen ze gewoon een aantal uur door.

Want ook 's nachts gaat het nu echt heel goed. De eerste weken wilden ze gewoon niet meer slapen als ze wakker waren geworden. Ja, op onze borst of aan de borst. Maar nu brengen we ze tussen 19:00 en 20:00 uur naar boven, geven we daar de flesjes en de afgelopen 2 weken komen ze pas om een uur of 4. En vannacht zelfs om 5 uur!! Zo goed. Heerlijk is dat hoor.

We hebben ze ook sinds 2, 3 weken ook in hun eigen kamertje in hun eigen bedje liggen. Met z'n tweetjes in 1 bedje ging niet meer. En 2 bedjes bij ons op de kamer paste ook niet lekker. Dus dan maar in hun eigen kamertje. Maar daar maakten ze geen punt van. En voor mij is het ook heerlijk. Want ik word niet meer van elk geluidje wakker. Dus qua nachtrust gaat het echt al heel goed.

Overdag willen ze niet zo heel makkelijk in slaap vallen. Maar als we ze 's avonds in bed leggen, gaan ze zonder mokken slapen. En ook als ze 's nachts wakker worden, krijgen ze een schone luier, de fles, we leggen ze weer neer en ze slapen gewoon weer verder.

Dit had ik zoooo nodig. Want ik was op een gegeven moment echt zo ontzettend moe. Het kostte me zoveel energie, dat het genieten er gewoon bij in schoot.

Sinds kort slapen ze ook 1 nachtje in de week bij mijn schoonouders en dat gaat ook heel erg goed. Voor ons is het fijn omdat we dan kunnen bijtanken, tijd voor elkaar hebben of voor anderen. En de meiden vinden het ook prima. Voelde me in het begin wel schuldig. Maar we moesten op een gegeven moment wel. Mijn man moet vaak om 4:15 uur op en als je dan om 12:00 uur en om 3:00 uur nog een fles moet geven, dan valt er weinig voor hem te slapen.

We waren ook de 1e keer dat ze gingen logeren met z'n tweetjes uiteten gegaan en hebben toen uuuuuuren zitten kletsen. Ook over de bevalling, onze dochters, het feit dat we ouders zijn geworden enz. Daar hadden we nog helemaal geen tijd voor gehad. En nu gelukkig wel. Dus ook voor onze relatie is het goed dat ze gewoon af en toe bij opa en oma zijn.

We hebben trouwens ook de eerste weken de Pucababy gebruikt. En daar begon de eerste regelmaat mee. Erg fijn. Maar op een gegeven moment raakten ze er alleen maar door gefrustreerd. Want ze werden zoooo boos als ze hun handjes niet omhoog konden doen. Dus nu gebruiken we gewoon slaapzakjes en dat gaat prima.

En tja, het laten huilen. Ik vind dat ook erg moeilijk hoor. Al moet ik soms echt wel. Anders kom ik helemaal niet aan mijn broodje toe ofzo. Of als ik net met de ene bezig ben, moet ik de ander toch echt wel laten huilen. Maar als ze in hun bedje liggen, dan laat ik ze wel even huilen en dan ga ik heen voor het speentje. En dan ga ik weer weg (ook al slapen ze nog niet). En als ze weer gaan huilen, dan laat ik ze ff en ga ik weer ff heen. Je ziet dan ook dat ze steeds moeier worden. Soms laat ik ze wat langer huilen, want dan weet ik gewoon dat ze wel weer in slaap vallen, ook door het huilen.

Maar dat weet ik allemaal nu pas. En het lukt ook niet altijd even goed hoor.

En inderdaad met het wandelen slapen ze als roosjes. Maar als ik dan thuis kom, is het alweer klaar. Helaas.

Dus meestal plan ik het een beetje zo dat ze bij terugkomst, bijna hun fles mogen. Dus dan worden ze wakker, gaan wat huilen, dan spelen we ff in de box, neem ik ze mee naar boven, krijgen daar een fles, leg ze in hun bedje, ga een aantal keer terug voor speentjes en aaitjes en uiteindelijk slapen ze wel. Wel een stuk lichter dan 's nachts, maar dat is nou eenmaal zo. Dus vaak tussendoor nog even terug voor een speentje. En al met al liggen ze dan toch zo 2 a 2,5 uur in hun bedje.

Ik kom nog steeds niet echt aan andere dingen toe dan, want het kost evengoed nog veel tijd en energie om elke keer naar boven te vliegen. Maar goed, zij krijgen iig wel rust en ik zo ook een beetje.

Nou dat was weer even een heel verhaal. Had er eindelijk de tijd voor.

Ik volg jullie evengoed hoor!! Dus kijk uit naar jullie berichten!!

Geplaatst

Jeetje Sandie, dat klinkt echt pittig! Petje af hoor voor jullie! Heel verstandig dat jullie een dag per week even kunnen bijtanken en bijkletsen samen of wat gezelligs doen. Dat heb je toch nodig om er weer voor de volle 100 % voor je kindjes te kunnen zijn, dus niet schuldig voelen hoor!

Ik baker Ronja in met een pacco-bakerdoek, werkt erg goed. Ze doet overdag nog steeds korte slaapjes, maar toch wel een uur per keer, en de laatste 2 dagen zelfs overdag ook een keer 2 uur. 's Nachts komt slaapt ze ook zo weer verder na het voeden. Dus heb niks te klagen! En ze lacht zo lief en begint steeds meer te brabbelen. Ze zegt uguh of urruh en euh, doen die van jullie dat ook al? En ze kijkt me echt heel lief aan, alsof ze echt blij is om me te zien, smelt smelt, verliefd!

Vanavond lekker vroeg naar bed, vannacht weinig geslapen, ze kwam elke 2,5-3 uur. En tussendoor snurkte manlief, dus die heb ik halverwege de nacht de slaapkamer uitgejaagd, gelukkig kon hij het me vergeven en snapte hij het wel, haha. Heeft lekker op de bank geslapen, oeps!

Nou dames, welterusten!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Sandie wat leuk van je te horen!! En heel goed dat jullie regelmatig bijtanken!

Jee meiden het is bijna een jaar geleden dat we met de behandelingen startten, weten jullie nog, daar op het wachtbankje?? Ik werd 5 mei ongi, en oh wat was ik blij, eindelijk mocht ik beginnen met spuiten!!! Die ongi kwam maar niet en kwam maar niet, ik was anderhalve of twee (?) weken overtijd door de opwinding!

En nu ligt daar een klein meisje!!

S.ophie krijgt vandaag haar eerste inentingen, hebben jullie kindjes die ook al gehad? ben benieuwd hoe ze er op gaat reageren!

Geplaatst

@Rain; Job heeft de inentingen al gehad. Het was niet leuk, hij moest erg hard huilen maar was het snel weer vergeten. 's avonds had hij wel wat verhoging en de volgende dag gelukkig al niet meer! Dus eigenlijk viel het mij best mee.

Sinds 3 nachten slaapt Job door, wat een genot. Rond 23.30 uur de laatste fles en om 7.00 uur en soms om 7.30 uur de volgende fles pas weer. Heeerlijk!!!

Liggen jullie kindjes graag op hun buik? Job vindt het niet zo fijn en gaat snel huilen. Dus dat oefenen met het hoofdje omhoog houden, is best lastig. Hoe doen jullie dat?

@Sandie; wat goed dat ze al logeren, heerlijk he? Zelf een beetje bijtanken. Job heeft ook al gelogeerd bij opa en oma, wij hebben inderdaad samen heerlijk genoten van een lekker etentje en een heerlijke lange, niet onderbroken nacht.

Wat een geluk he meiden dat het ons gelukt is, een mooi kind op de wereld te zetten? Ik ben ook zo blij met ons wondertje! Gaan jullie nog een keer de MMM in? Of is het te vroeg om daar al over na te denken? Zijn jullie ook alweer aan het werk?

Ik ga zometeen lekker aan de wandel, het wordt vandaag een prachtige dag!

Geplaatst

Sandie,wat heerlijk dat je meisjes het zo goed doen. Wel respect voor de tweelingmama's hoor! Je moet het toch allemaal maar doen met 2 kleintjes.

De puckababy heb ik hier ook gebruikt voor Jesse. Maar dat was niet zo'n succes.

Hij wordt ook heel boos dat hij z'n armpjes niet meer kon bewegen,en één keertje is het hem gelukt om één armpje eruit te krijgen. Vraag me niet hoe ;-)

Ik heb hem een tijdje ouderwets ingebakerd,en dat hielp wel.

Jesse krijgt 9 mei z'n eerste inenting. Het gaat allemaal zo snel! Hij is alweer bijna 6 weekjes.

Linda,ik herken dat van jou Job en op de buik liggen/slapen.

S'avonds na de fles van 19.00 uur vindt Jesse het ook helemaal niet leuk om op de buik te liggen,meestal doe ik dit wel ivm z'n boertje (hij boert slecht).

Normaal vindt Jesse het wel fijn om op de buik te liggen,maar in het begin huilen doet hij dan ook wel even.

Heb je het in de box geprobeerd? Of op het aankleedkussen?

Ik heb zo'n "dromenvanger" van de Hema boven het aankleedkussen hangen,en daar zitten belletjes in. Als ik die even aantik,dan kijkt Jesse al omhoog. Ideaal voor het trainen van z'n nekje,en hij vind het reuze interressant.

In de box doe ik vaak de muziekmobiel aan,en als ik Jesse dan op z'n buikje leg,dan kijkt hij ook al snel omhoog. Ook ideaal voor het vastzitten van een boertje. Bij Jesse komt er gelijk een grote boer vrij. Haha.

Dit zou je evt kunnen proberen!

Eind mei loopt mijn verlof af.Begin juni moet ik weer aan het werk. Moet er nog niet aan denken hoor om m'n kleine ventje 2 dagen niet te zien.

Geniet allen van deze heerlijke dag!

• 5 weken later...
Geplaatst

heee,

Hoe is het met alle februari-dames? En vooral baby's??? Ze gaan allemaal al richting de 4 maanden he? Wat gaat het snel......

Geplaatst

heee wat leuk dat dit topic weer boven is

hier gaat alles super goed , ben sinds een 5 tal dag bezig om stan een paar kleine hapjes geprakte banaan te geven gewoon voor de lekker

en dat vindt hij geweldig zo geweldig dat hij zelfs boos wordt als ik de rest wil op eten kijk maar eens op deze link

hij sabbelt er meer op dan dat hij ook echt wat binnen krijgt

en mr wil ook al steeds meer rechtop zitten , hij kan al ruim 5 minuten rechtop in het hoekje van de bank zitten zonder dat zn hoofdje erg wiebeld

en staan is ook al erg leuk zal van de week wel eens proberen te filmen hoe hij als hij op je been zit probeert om te gaan staan .ook erg lollig

moet hem steeds vertellen niet zo hard te groeien hij is net 3 maanden maar doet net of hij al 6 maanden is ,maf kind van mij pffffff

en het is nou niet dat ik hem dwing tot staan en zitten nee mr probeert het echt zelf

ik zelf ben gister bij de arbo arts geweest en die vind dat ik idd nog veel bekkeninstabiliteit heb dus voorlopig zit ik nog thuis

hoe is het met de andere kids?

en natuurlijk met de mama's

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden