Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

Liesbethb: 5 februari 2011
?????? blijft verrassing tot het geboren is

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011 :bcbbboy2:

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Sharon: 1 maart 2011 :bcbbgirl2:

Pammie: 1 maart 2011

-----------------------------------------------------------------------------

GEBOREN!

Rain28: 14 januari 2011 :bcbbgirl2: Sophie

xxx (sas): 24 januari 2011
:bcbbgirl2:
L--ise

Rammetje74 (Karin): 26 januari 2011 :bcbbgirl2:
Leanne

Linda: 2 februari 2011
:bcbbboy2:
Job

Edenal ( Alice): 3 februari 2011
Jason

UP. Even ons lijstje omhoog uppen.

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

even een kort berichtje van mij. Wij zijn 17 februari vroeg in de ochtend hele trotse papa en mama geworden van Ronja! Ze was bij de geboorte 46 cm en woog 3130 gram. Het verhaal van de bevalling komt later wel. Ronja doet het super-goed!! Ze heeft nergens last van, alle controles zijn goed, vandaag zelfs naar de mediumcare verhuist. Als het zo goed blijft gaan mogen we na het weekend ergens met haar naar huis om daar verder aan te sterken voor de hartoperatie. Dus we zijn heel blij en genieten van haar. Nu lekker aan het bijkomen in het rondald mc donald huis in Leiden. Zo kolven en dan slapen!

Lees later ook weer eens bij. Voor iedereen veel succes en genietze!!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

GEBOREN!

L--ise

Leanne

Job

Jason

Pleun: 7 februari 2011 :bcbbboy2: Stan

Anne 17 februari
Ronja

Anne van harte gefeliciteerd met jullie dochter Ronja.

Geniet ervan!

Geplaatst
Syl-vie,het is idd al een week geleden van Sandie. En nog steeds niks gehoord,terwijl ze toch altijd wel actief was hier op het forum.

Ben toch wel benieuwd omdat het idd meer als een week geleden is.

Op de ochtend dat ze vertrok heeft ze nog gepost.

Hopelijk is alles goed en horen we snel wat van haar.

Geplaatst

Hoe is het met de moeders? Ben benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe, ook zoveel onzekerheden? Ik word af en toe gek van mezelf. Wij merken ook echt dat we een kraamhulp enorm hebben gemist. We moeten echt alles zelf uitzoeken. Gelukkig is er internet en erg veel nuttige info te vinden...

Geplaatst
Hoe is het met de moeders? Ben benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe, ook zoveel onzekerheden? Ik word af en toe gek van mezelf. Wij merken ook echt dat we een kraamhulp enorm hebben gemist. We moeten echt alles zelf uitzoeken. Gelukkig is er internet en erg veel nuttige info te vinden...

Linda,heb je helemaal geen kraamhulp gehad dan?

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier eindelijk een berichtje van mij. Sorry dat ik jullie zo heb laten wachten. Wel lief dat jullie zo aan me gedacht hebben hoor. Maar ik ben vandaag pas in staat om ff wat achter de computer te zitten. Heb me al die dagen zo ontzettend slecht gevoeld.

Met de meiden gaat het gelukkig allemaal goed, ze zijn toch geboren op Valentijnsdag en heten Leslie en Leila.

Leslie was 2960 gram en Leila 2710. Flinke meiden voor een tweeling, helemaal goed dus.

De bevallin werd rond half 10 ingeleid. Langzaam aan kreeg ik wat weeen en die werder al gauw zo ontzettend heftig. Ik kreeg echt een weeenstorm, zonder pauzes. En heb uiteindelijk om een ruggenprik gevraagd. Ik kon ze gewoon niet meer opvangen. De ruggenprik werkte super, alleen begon ik toen heel erg te trillen en klappertanden, maar kan me gelukkig wel enigzins ontspannen. Op een gegeven moment voelde ik weer heftige weeen opkomen, zonder pauze. Dus ik snapte er niks van hoor. Ik vroeg of er iemand kon komen, want ik heb een ruggenprik en toch heb ik weeen die ik niet op kon vangen. Ik voelde ze ook helemaal naar mijn bil toe trekken en had het gevoel dat ik moest persen. Toen de arts kwam kijken zei ze ik volledig ontsluiting had. Yeuh!!! En ja heerlijk dat je mag meepersen, maar jeetje wat doet het evengoed zeer als je een kind daar uit moet persen zeg!! Maar wauw, wat een ervaring.

Ik mocht om 17:30 uur meepersen en om 17:53 had ik Leslie op mijn buik. Om 18:10 moest ik weer persen voor Leila en zij kwam om 18:23 uur. Dus allebei erg vlot gekomen.

Ik heb wel een knip gehad en dat is best lastig als daar nog een kindje langs moet hoor. Maar ook bij haar; wat een ervaring zeg. Gewoon 2 meiden gebaard!

Ik had wel veel bloed verloren, ruim een liter, dus was wel een beetje gesloopt na de bevalling.

En helaas is alleen de ruggenprik verkeerd gezet. Hierdoor lekte ik hersenvocht, waardoor ik barstende hoofdpijn kreeg. Echt niet normaal, wat een pijn. Gelukkig was dat een stuk minder als ik lag, maar dat is ook het enige dat ik de eerste dagen heb kunnen doen, liggen. Na een paar dagen hebben ze me een bloodpatch gegeven. Dan spuiten ze je eigen bloed op de plek waar ook de ruggenprik is gezet, zodat dit de lekkage kan dichten. Dat werkte super, binnen een half uur was ik van de pijn af en de volgende dag mocht ik lekker naar huis. Moest wel rustig aan doen ivm het bloedverlies, maar goed. Eenmaal thuis kreeg ik weer die hoofdpijn. Zo balen!!

Ik heb gewoon de eerste week amper kunnen genieten van mijn meiden, ja liggend en met een hoop pijn. Mijn man moest alles in z'n uppie doen. Maar wat heeft hij dat goed gedaan zeg. Ik ben zo ontzettend trots op hem. Ik moet een hoop van hem leren.

Gelukkig heb ik sinds vandaag geen hoofdpijn meer, joepie!! En ben ik lekker aan het genieten. Al heb ik nu wel last van een blaasontsteking, een aambei en de hechtingen. Die doen ook zeer!! De eerste dagen viel me dat niet zo op, omdat ik alleen maar heb gelegen. Maar ik vind het nou wel irritant worden hoor.

Maar goed, ik wil niet klagen hoor, want ik heb gewoon 2 prachtige meiden. Ze zijn zo leuk. Wel lastig als ze allebei huilen. En de nachten zijn ook best pittig. Het lijkt wel alsof ze alleen 's nachts last krijgen van krampjes. Leslie slaapt bijv. alleen maar OP mijn borst of AAN de borst. Maar dat zal vast een fase zijn.

Het leuke aan de meiden is dat ze zooo verschillend zijn. Ze lijken totaal niet op elkaar. Zo grappig.

Nou, ik ga er maar weer eentje aan de borst leggen. Ik kom gauw verder kletsen hoor.

Genieten jullie nog een beetje van jullie wondertjes??

Geplaatst

wauw sandie wat een verhaal maar iig kei gefeliciteerd met jullie meiden lijkt me ook best pittig een tweeling maarja dat betekend ook dubbel zoveel liefde natuurlijk:) geniet maar lekker van je meiden

hier vanochtend de slijmprop verloren wat een ranzig iets is dat zeg zo'n klodder slijm maar goed we wachten rustig af meer kunnen we toch niet doen

Geplaatst

Sandie,eindelijk! Maar wel heel begrijpelijk dat je totaal niet toe was om iets van je te laten horen. Heel fijn om te lezen dat je meiden het goed doen,en dat je jezelf ook steeds beter gaat voelen.

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochters Leslie en Leila.

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

GEBOREN!

L--ise

Leanne

Job

Jason

Pleun: 7 februari 2011 :bcbbboy2: Stan

Sandie 14 februari
Leslie en Leila

Anne 17 februari
Ronja

Geplaatst

Hai Sandie,

Van harte met je meiden en wat een leuke namen.

Ik herken je bevallingsverhaal wel een beetje.

Ik ben ook ingeleid en kon de weeen ook niet opvangen, en heb ook een ruggeprik gekregen.

Alleen bij mij werkte die juist wat te goed, heb vanaf dat moment tot aan de persweeen niks meer gevoeld.

Ik moest bijna 2 uur wachten dat de ruggeprik was uitgewerkt voordat ik kon persen.

Wel erg vervelend dat je de eerste week niet hebt kunnen genieten door de hoofdpijn.

Maar wat een wonder allemaal he dat we dit hebben mogen meemaken.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden