Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou hier zijn de vliezen vanochtend gebroken eerste kleine beetje dus legde de link nog niet gelijk zou naar me oma gaan (ga ik elke zaterdag) maar ik zat niet lekker in me vel gisteravond ook de hele avond zitten huilen was klaar met het zwanger zijn ze zat de duwen en ik had steken ik was er echt klaar mee maar goed dus niet naar me oma lekker het huis gepoets bijna klaar laatste stukje gedweild guts er een plas langs me benen nou niets aan het handje me moeder was inmiddels hier die zei dat ik het ziekenhuis moest bellen ik zei dat hoeft toch niet heb nog helemaal geen weeen toch maar gebeld moest ik erheen daar aan de ctg gelegen alles was goed met de kleine nu ben ik weer lekker thuis mocht ze zich vanavond niet melden moet ik morgenvroeg om half 7 bellen of er plek is en dan om 7 uur in het ziekenhuis zijn dan wordt ik ingeleid ik had al wel harde buiken dus ze zei misschien gebeurd er vanacht wel iets dus spannend allemaal denk deel dit even met jullie ben er dus misschien een paar dagen niet ik mag zoiezo mocht ze morgen geboren worden niet voor maandag naar huis omdat ik nu al met gebroken vliezen loop dan willen ze de kleine een extra dag observeren jullie horen van me mochten er nog andere meiden bevallen hier succes

Geplaatst

Sandie gefeliciteerd met je dochter!!! Klinkt allemaal heftig, hoop dat je nu lekker aan het inhalen bent met genieten van je gupjes.

Sharon, succes, zet hem op je kunt het!

Ik probeer even een foto bij te voegen...

Geplaatst

Sandie:

Gefeliciteerd met je meiden, wat een verhaal zeg...

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt...

Ze zijn wel mooi op gewicht.

Zet hem op de komende tijd.

Groetjes,

Marjo/surf

Geplaatst

Sharon,veel succes hoor. Hier nog maar een keertje ;-)

Je wordt echt vandaag of morgen mama! Whoohoo.

Hier is het (helaas) nog steeds rustig. Pfffffffff ik wil ook. Ik ben het ook best zat. Ben bang dat ik flink ga overlopen,en dat het bij mij inleiden wordt.

Anne..mooi meisje hoor.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ging net ff snel op hyves kijken of er al iets bekend is van Sharon en ja hoor haar mooie dochter is geboren en luistert naar de naam Danae! Ze zal zelf verdere details vertellen als ze weer wat op adem is gekomen!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
Hey meiden,

Ik ging net ff snel op hyves kijken of er al iets bekend is van Sharon en ja hoor haar mooie dochter is geboren en luistert naar de naam Danae! Ze zal zelf verdere details vertellen als ze weer wat op adem is gekomen!

Liefs,

Nathalie

Ook ik zag het net op Hyves! Super,ze is nu echt mama!

Geplaatst

Hier nog maar een keer!

Gefeliciteerd mama Sharon!

We kijken naar je verhaal en evt foto's uit!

XX

:Baby01c:

Geplaatst

Sharon, gefeliciteerd!!

Hier gaat het gelukkig een stuk beter. Heb wel nog last van een blaasontstking, mijn hechtingen en een aambei, maar goed, dat is te overzien!

Verder zijn de meiden zo mooi en lief. Helaas hebben ze wel veel krampjes, dus wij maken overuren! Best pittig zo.

Maar goed, hopen dat het gauw minder wordt enze lekker 's nachts door slapen! Maar ben bang dat het nog wel ff zal duren...

Ze zijn weer wakker, maar kom gauw weer ff buurten...!

Geplaatst

Heee meiden,

Wat is het hier stil he? Is iedereen hier ook zo aan het genieten? Ben benieuwd naar jullie verdere verhalen....

Hier gaat alles rustig. Vandaag voor het eerst met de auto en kinderwagen en Job naar de stad geweest. Ook meteen wat nieuwe kleding gekocht!

Geplaatst

Hai,

Pleun, jij hebt ook een heftige bevalling gehad vond het erg mooi om te lezen.

En wat een mooie ervaring is het he.

Nou was alles gelijk na de bevalling al weer vergeten zou het zo overdoen.

De bevalling is makkelijker te vergeten als mijn zwangerschap maar goed ik heb er nu zoiets moois voor terug.

En wat zijn we aan het genieten.

Sas

Geplaatst

Ik heb een paar keer geprobeerd te reageren maar hij pakte mijn post niet! Nu nogeens proberen. Sandie, gefeliciteerd met je meiden!!!! Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Hoe gaat het met de krampjes van je meisjes? Tip: sab Simplex werkt hier goed, hier gaan we momenteel ook door een buikpijnfase!

Sharon jij ook gefeliciteerd!!

Pleun, ik ga zometeen eens jouw verhaal lezen!

Trouwens, is het een idee om een topic te openen van mama's van februari 2011 ofzoiets?

Hier is alles goed, we hebben het eerste echte lachje te pakken!!! S.ophie glimlachte regelmatig in haar slaap of het waren willekeurige spiertrekkinkjes maar gisteren zat ze bij papa op schoot en ineens glimlachte ze breed naar hem, wel 3x achter elkaar!! Dus papa had de primeur maar vanochtend trakteerde ze mij ook een mooie glimlach, echt geweldig, de tranen schoten meteen in mijn ogen!! Heerlijk!

Anne ik ben ook heel benieuwd hoe het momenteel met jullie gaat! Is er al wat meer bekend wanneer de operatie gaat plaatsvinden?

Geplaatst

Pleun heftig verhaal hoor!! Petje af hoor! Mooi geschreven ook.

Heb je er eigenlijk moeite mee gehad, dat het een keizersnee is geworden? Ik had mij zo ingesteld op een natuurlijke bevalling en had die 4 daagjes in het ziekenhuis echt nodig om me erop in te stellen dat het waarschijnlijk een keizersnee zou worden. Bij jou lijkt het me nog veel heftiger, zo onverwacht! Heb je niet het gevoel dat je 'voor niets' zoveel geleden hebt? Hoe gaat het inmiddels met je en met de wond?

Geplaatst

@rain

nee ik heb gevochten voor wat ik en dus mijn lichaam waard was, nu is stan 10 cm hoger mn buik uit gekomen maar dat doet niets af aan de bevalling

ik heb mss zelfs wel t gevoel of ik 2 bevallingen gedaan heb .mijn wond heb ik amper gevoeld en weinig tot geen last van gehad

dank je wel voor het schrijf compliment

ik vind een moeders van feb. 2011 topic wel een leuk idee

en ook hier al echte lachjes al kan ik niet precies zeggen wanneer de "lachstuipjes" nou overgingen op echt lachen maar vandaag bij het CB zei de dame dat hij al echt aan het lachen is en zoals hij dat daar deed , doet hij al een poosje

Stan zat super netjes op alle middenlijnen bij het cb en ze waren erg tevreden

hij weegt nu al 4540 gr en bij de geboorte 3605 dus hij is goed gegroeid

@sas hier was de hele bevallingspijn ook snel weer vergeten onderweg naar de uitslaapkamer riep ik al dit doen we nog eens

arno wilde deze eerst maar eens aangekleed krijgen zo vers was het toen nog maar wat is het mooi

gek idee dat hij vandaag al weer een maand oud is

Geplaatst

Hoi dames,

Pleun ook gefeliciteerd! Ik moet je verhaal nog lezen.

Even een update over Ronja.

We hebben anderhalve week heerlijk thuis met haar genoten. Toen kreeg ze het toch moeilijker, kortademiger , bleker en meer moeite met drinken. Sinds vrijdag is ze dus weer in Leiden. Donderdag 10 maart staat de operatie gepland. tot die tijd zoveel mogelijk aansterken en vooral energie sparen. Ze heeft een maagsonde voor als ze de voeding uit de fles niet helemaal opdrinkt. Borstvoeding doe ik nu niet meer, omdat dat teveel energie voor haar kost. Ik kolf dus en dat gaat prima. Ben allang blij dat ze mijn moedermelk binnenkrijgt.

Ik vind het best pittig, ben veel verdrietig, ze ziet er ook zo zielig uit. Haar oogjes zijn ingevallen, ze heeft een bleek gemarmerd huidje. Maar het hoort helemaal bij haar aandoening en ze kunnen haar goed helpen. Maar je hart breekt als je je kindje nauwelijks herkent.

Nog een paar dagen en dan is het zover. Ergens moet ik er niet aan denken dat ze in mijn lieve poppetje moeten snijden. aan de andere kant is ze daarmee geholpen en moet het natuurlijk gewoon gebeuren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Zijn inmiddels alle februari-meiden bevallen? Ik heb het even niet meer zo gevolgd!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Lieve Anne, ik denk nu dat we zelf allemaal mama zijn dat we een heeeel klein beetje de gedachte kunnen voorstellen als je kindje moet worden geopereerd en dan breekt je hart! Wat zal dit moeilijk voor jullie zijn. Inderdaad moet je je maar vasthouden aan de gedachte dat het jullie meisje beter gaat maken maar het zal geen makkelijke dag worden! Fijn dat ze jouw melk kan drinken en dat het kolven goed gaat, dat geeft je toch een goed gevoel he? Ik denk aan jullie! Knuffel voor jou!

Geplaatst

Hoi Meiden

Iedereen gefeliciteerd met hun kleine hummeltjes......

Ik heb net helemaal bij gelezen, ik moet alleen het bevallingsverhaal van Pleun nog lezen!

Ik ben nu weer een beetje bekomen. Een heftige tijd gehad, en een heleboel post mail enz weg te werken toen ik weer thuis kwam. Ik had weinig tijd, maar nu beginnen we ons ritme weer een beetje te vinden.

Ik had jullie het bevallingsverhaal beloofd, dus bij deze....

Ik kort het wel een beetje in.

Woensdagavond 02-02 zijn de weeen begonnen. gewoon naar bed gegaan, maar om 1:30 er weer uit. Om 4:00 weeen om de 5 min. om 6:00 naar het ziekenhuis.

Had toen 4 cm ontsluiting, dus mocht naar de verloskamer. Met iedere heftige wee zakte Jason zijn hartslag, dat vonden we heel eng.

Helaas kwam ik niet verder dan 7 cm onsluiting, en kon de rugweeen niet langer opvangen, pijnstilling gehad, en opwekkers om de onsluiting verder te laten vorderen.

Jason zijn hartslag bleef zakken bij de weeen, toen kwam de gyn die zei dat ik toch moest gaan persen, ik vroeg heb ik dan al 10cm, ja bijna zei hij! Maar volgens mij was ik er nog lang niet.

Ik heb 2 uur geperst, zonder echte persdrang, maar hij kwam niet verder. Toen de vacuumpomp, maar de gyn voelde weerstand, en Jason zijn hartslag daalde weer. Toen alsnog een keizersnee. Dat is echt een ellende, met weeen ontspannen en voorover bukken! Ze hebben 5 keer moeten prikken! Uiteindelijk bleek dat de navelstreng rond zijn nek zat, vandaar dat zijn hartslag steeds daalde met een wee. Ik moet er niet aan denken wat er had gebeurd als ik toch 'normaal' had bevallen! Mijn lichaam heeft gelukkig de bevalling tegen gehouden!

Door de vacuumpomp, en dat Jason 2 uur in het geboortekanaal heeft gezeten was hij heel misselijk, en moets veel spugen, en at niet goed. Hij heeft toen een sonde gekregen.

Hij heeft uiteindelijk 12 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet goed at! Hij heeft nog hoge koorts gehad, en plaste niet meer!

Ik moest na 10 dagen naar huis, zonder baby...... Helemaal niet leuk!

Gelukkig ging hij toen beter eten, en zag het er toen naar uit dat hij snel naar huis mocht!

De borstvoeding is hierdoor helaas ook mislukt! Hij had te weinig energie om aan mijn borst te drinken, ik heb eerst nog gekolfd, maar mijn borstvoeding liep alweer terug, dus ben ik overgestapt op flesvoeding!

Gelukkig heb ik een goede verzekering, en had ik nog recht op 15 uur kraamzorg! Toen hij thuis kwam heb ik nog 4 dagen een paar uurtjes hulp gehad, helemaal super!

Nu gaat het heel goed met Jason, hij eet nu goed, zijn bult van de vacuumpomp is weg, dat heeft nog bijna 4 weken geduurd, moet je nagaan hoe hard er aan dat kleine koppie getrokken is!

Ik heb echt even tijd nodig gehad om dit allemaal te verwerken, en een ritme te vinden!

Ik hoop het nu weer een beetje bij te houden, maar ik wilde in ieder geval jullie het verhaal vertellen!

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!

Linda, hoe gaat het met Job nu?

Anne, Hoe is de operatie van Ronja gegaan? Ik hoop dat ze snel opknapt!

Pleun, wat een guitig koppie heeft Stan!

Sandie, heftig hè zulke hoofdpijn! Ik weet wat je hebt gevoeld, ik heb 4 maanden zo'n hoofdpijn gehad! Nu lekker genieten van je meiden! Het lijkt mij heftig 2 baby's..... Ik heb echt mijn handen vol aan 1!

Liefs Alice

Geplaatst

He sharon. Even snel,zodat jij dit ook even op t ivf forum wilt vermelden? Jesse en ik liggen nog aan de antibiotica op de kinderafd. Infectie is nog niet weg. We mogen pas zondag naar huis! Best balen maar we zijn in goeie handen. Jesse doet t goed,bv valt nog beetje tegen. Verder echt een wonder idd,snap nu pas dat je echt verliefd kan zijn op je eigen kind! Liefs pammie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden