Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai,

Pleun, wat een leuk filmpje van Stan.

Wat gaat het allemaal snel he en het is ook zo leuk.

Hoe is het met jullie Linda.

Hier gaat alles goed ben zo trots op haar en geniet echt van elk moment.

Ben ook alweer aan het werk maar tot nu is het goed te combineren.

Sas

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, leuk om ons topic weer een beetje tot leven te krijgen. Met onze Job gaat het erg goed. Hij groeit enorm ( maat 68!) en is erg vrolijk. Huilt weinig en lacht heel veel.

Leuk om te lezen en zien Pleun dat je Stan al een beetje banaan hebt gegeven. Ik twijfelde al de hele week maar ik ben om. Vrijdag ben ik weer thuis ( mamadag) en ga ik eens iets uitproberen. Volgens mij krijgt Job al een tandje!!!! Hij kwijlt, steekt steeds zijn vuist in zijn mond en er zit een wit puntje op zijn onderkaak.

8 juni wordt Job weer geopereerd aan zijn plasbuis. Ik vind het vreselijk maar het moet!

Ik ben sinds 2 weken ook weer aan het werk en ook daar geniet ik weer enorm van, fijn om thuis te zijn en te komen maar ook fijn om weer te werken.

Voor jou Pleun, erg vervelend dat je nog niet kan en mag werken he? Of vind je het niet vervelend?

Job vindt zitten ook erg leuk en kan het goed. Alleen het buikliggen blijft een probleem. Vrijdag komt de kinderfysio thuis, ik ben benieuwd!!!

Geplaatst

Meiden wat leuk om weer wat van jullie te lezen.

Hier gaat het erg goed. Heb alleen nu een slapende Leila opschoot en dat typt niet zo heel lekker. Zal gauw weer ff een update geven.

En ondertussen blijf ik jullie verhalen lezen!

Geplaatst

Wat leuk om weer wat te lezen!!! Vandaag precies een jaar geleden had ik de punctie.....en op de 21e volgde de terugplaatsing! Raar idee hoor....vanavond ga ik via uitzendinggemist babyboom een terugkijken, heb net dat topic zitten lezen.

Pleun wat een leuk filmpje!!! En stiekem geen straf dat je nog niet mag werken of wel? Vooral met dit weer.

En Linda, ai vervelend dat Job weer geopereerd moet worden...:-( wat gaan ze precies doen?

Sandie fijn dat het bij jullie ook goed gaat! Neemt de drukte nu een beetje af of niet?

Hier gaat alles goed, Sophie heeft echt veel gehuild maar sinds een week is het ineens erg verminderd! Ze lacht zodra je naar haar kijkt en begint te brabbelen, prachtig! Van de kinderarts moet ik ook oefenen om haar op de buik te laten liggen maar dat lukt echt nog niet. Ze laat haar gezicht gewoon in de deken liggen en begint te jammeren! Als ze zit kan ze haar hoofd wel redelijk rechtop houden.

Ook ik blijf de verhalen lezen!

Geplaatst

@Rain; Vlak na de geboorte van Job werd hij geopereerd aan een vernauwing in de plasbuis. Bij hele kleintjes groeit dat vaak weer dicht maar dat kunnen ze niet zien. Dus protocol is na 4 maanden preventief herhalen :(

Maar waarschijnlijk zal hij over een jaar ook nog een keer aan een te wijde urineleider geopereerd moeten worden. Lastig hoor, want je merkt helemaal niets aan het ventje. Hij doet het supergoed.

Waarom ben jij met Sophie bij de kinderarts Rain? Ik lees dat zij ook niet op haar buik wil liggen? Om 11.30 uur komt de fysio hier dus ben benieuwd.

Vandaag lekker mijn mama-dag dus ga zo eens wandelen, het lijkt mooi weer!

Geplaatst

Pleun,leuk filmpje van Stan!

Rain,inderdaad,ik dacht er vanmorgen ook nog aan. Bijna een jaar geleden dat we begonnen zijn.

14 mei vorig jaar begonnen met deca,en ik had 11 juni vorig jaar de TP. Bizar hoe snel het kan gaan,en dat ik nu al een ukkie van 10 weken oud heb.

Geplaatst

Wij zijn inmiddels begonnen met een groentehapje. Job vindt het nog niet zo heel lekker....:)

Maar we houden vol. Ook mochten we met de late voeding stoppen. Hij heeft gisteren van 20.00 uur tot vanmorgen 7.00 uur geslapen! Heerlijk zeg. Maar wat wordt hij dan ineens groot, hij groeit ook erg snel!

Vorige week is de fysio hier nog geweest en hheeft wat oefeningen meegegeven die we nu braaf iedere dag proberen te doen!

• 1 maand later...
Geplaatst

Hai,

Hier is alles goed en genieten we heerlijk van ons meisje.

Zo leuk dat ze elke keer meer kunnen.

Hoe is het met de rest.

Sas

Geplaatst

hier alles prima al is stan wel een snellekan al redelijk zitten wil de hele tijd staan kan al aardig van buik naar rug en terug rollen krijgt waarschijnlijk al een tandje eet al vanaf 3 maanden banaan en is er dol op eet al veel andere soorten fruit ook al en het is niet dat ik hem nou zo snel groot wil hebben maar hij doet veel dingen echt al zelf maar het gaat dus super weinig probleempjes heb alleen een beetje mot gehad met de verpleegster van het cb ik had vorig maand een zalfje gekregen tegen BERG van de dokter en dat werkte echt super en binnen een week was het helemaal weg en is niet terug gekomen toen ik deze tip aan een andere moeder op het cb gaf ipv het insmeren met olie en dan met een anzichtkaart er af schrapen (wat ik gewoon weiger omdat ik niet in middeleeuwse praktijken geloof)zoals zij me steeds had verteld en waardoor stan ruim 2 maanden met korstjes op zn bol heeft gelopen ,werdt ze erg boos ik mocht geen recepten door geven van haar olie en de kaart werken primatoen ben ikm dus wel even boos geworden en heb haar verteld dat ik zelf geen recepten uitschrijf maar alleen de tip geef er naar te vragen bij de huisarts die bepaald dan toch hoe en of wat dom wijf ik lig steeds met die in de knoopgrrrrrrrren verder hoe is het met de feb. babys en mama's

Geplaatst

Hee Pleun,

Wat gaat Stan als een speer zeg!

Hier gaat het ook erg hard. Job eet groente en fruit en vindt het heerlijk. Ook rolt hij soms van buik naar rug. Niet andersom, hij heeft een vreselijke hekel aan buikliggen :)

2 weken geleden is Job weer geopereerd en dat is gelukkig wederom goed gegaan! Maar we blijven vooral enorm genieten!

Geplaatst

Hoi meiden, wat leuk om te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat!

Pleun, geen ruzie maken hoor hihi!! En jeetje wat gaat het goed met Stan zeg! Wat een kanjer al.

Linda wat fijn dat de operatie goed gegaan is. En dat hij ook zo lekker van zijn groente en fruit ah genieten is.

Hier gaat het eigenlijk ook allemaal erg goed. De meiden groeien als kool. En zijn zo ontzettend leuk. Ze kunnen idd ook al zoveel. Dat pasgeborene is alweer voorbij, het worden al echte meisjes. Met fruit en groente zijn we nu ook al ff bezig en ze vinden het steeds lekkerder. Rijstebleom in hun laatste fles werkt super! Ze slapen meestal het klokje rond, van 19:00 tot 7:00. Ze hebben alleen 's nachts opeens wel op de gekste tijden van die kwebbelmomentjes. Dan liggen ze te gewoon een half uur te kletsen, lachen, jengelen enzo. Opzich erg schattig, maar ook best vermoeiend hoor als dat soms nog om de beurt is ook! Maar verder heb ik weinig te klagen. Ze zijn gewoon erg lief, huilen weinig en lachen veel. En ja het is druk met twee, maar ik heb gelukkig erg lieve meiden, dus dat scheelt. Morgen weer naar het cb, dan krijgen ze weer prikjes. En ik ben benieuwd wat ze zeggen over hun groei enzo.

Vanaf volgende week ga k 3 dagen werken ipv twee en zie er best wel tegen op hoor. Ik vind het heel dubbel, vind het nl ook wel lekker om weer iets voor mezelf te doen, maar vind het ook erg moeilijk om van de meiden weg te zijn. Gelukkig werk ik maar van 8:30 tot 15:00 uur, dus valt het nog mee. En gelukkig passen mijn moeder en schoonmoeder ieder een dag op en is mijn man 1 dag thuis. Dus ik hoef ze niet weg te brengen en dat scheelt voor mijn gevoel ook hoor.

Zijn jullie alweer aan het werk? Of hebben jullie de luxe dat jullie niet hoeven?

Nou meiden geniet lekker van jullie wondertjes! Dat doe ik nl ook!!

Oh ja, las een tijdje terug de vraag of jullie alweer denken aan een volgend kindje of poging dan... Nou, ik denk dat we sowieso met de tijd de cryo's willen proberen en ik sta misschien zelfs wel open voor nieuwe ivf-pogingen. Ik vind het zo leuk. En het gaat allemaal zo goed. En ik heb nu al heimwee naar de fases die al voorbij zijn. En ik zeg niet dat we dat op kort termijn willen doen, maar over een tijdje...eerst maar genieten van deze twee. En wie weet wat de toekomst ons brengt...ja toch?

Geplaatst

Leuk om weer eens van iedereen te horen hoe het met de februari mama's en baby's gaat.

Alhoewel Jesse een maart babytje is,heb ik hier altijd meegeschreven. ;-)

Hier gaat ook alles goed. Jesse is alweer 3.5 maand,en de tijd gaat zo vreselijk snel. Zitten nog steeds aan de avondfles van 23.00 uur,maar ik denk dat die er snel vanaf kan.

Hij slaapt heel goed. S'avonds van 20.00 uur (laatste fles dan om 23.00),tot 7.30 s'morgens. En daarna nog van 8.30 tot 10.30,de slaapkop ;-)

Hij heeft heel erg behoefte aan regelmaat en rust. Slapen bij een ander gaat nog niet echt goed,maar dat blijven we natuurlijk wel volhouden.

Het is zo genieten,al die brabbeltjes,die lachjes,en zien dat hij elke dag wat meer kan.

Wat betreft berg op het hoofdje. Jesse heeft dit ook,klein stukje bij het begin van z'n voorhoofdje. Ik wist dat er speciale natte pads van Zwitsal te koop waren,maar die zijn er helaas uit. Dit gaf ik ook bij het cb aan,en kreeg eigenlijk gelijk een afkeurende reactie.

Ik moest er maar niks aan doen,lekker laten zitten,het zou vanzelf wegtrekken. En dit gebeurd ook,Jesse is er bijna vanaf.

Hij is nog steeds een gulzig mannetje,flesje is met de 10 minuten leeg,mét johannesbroodpitmeel. Kan niet wachten om met de fruithapjes te beginnen!

• 2 weken later...
Geplaatst

dames ik kom er maar niet uit met die voedingsschemas

hoe zitten jullie nou

hier is het

7:30 180 water + 6 scheppen melk + 2 sceppen rijstebloem

11:00 1/2 banaan met wat sinasappelsap er door

13:30 210 water met 7 scheppen melk

17:30 210 water met 7 scheppen melk

20:00 half potje groente en nog 150 water met 5 scheppen melk

00:30 180 water + 6 scheppen melk + 2 sceppen rijstebloem

maar dat zijn dus 5 flessen en 2 x hapjes

maar als ik probeer het anders in te delen heeft hij of nog geen honger of krijst halverwegen mn planning alles bij elkaar

waar ga ik mis ik wil ook graag van die nacht voeding af maar snap niet hoe jullie het aan pakken

Geplaatst

Hai,

L krijgt s`morgens 9.00 een fles 210 water 7 scheppen melk en 3 scheppen rijstebloem.

Rond 13.00 krijgt ze de fles met 180cc water en 6 scheppen melk.

Rond 3 uur fruithapje.

Rond 17.00 fles 180 cc water en 6 scheppen melk.

Rond 20.00/21.00 de laatse fles van 210 water en 7 scheppen melk en 3 scheppen rijstebloem.

Vanaf dan slaapt ze de hele nacht door.

Wij willen deze week beginnen met groentehapje.

Sas

Geplaatst

Hoi hoi, ff snel ons schema:

7:00 uur 180+6 scheppen

10:00 uur paar hapjes fruit (zijn nog ah wennen, dus half potje met zn tweetjes)

11:00 uur 180+6 schepjes

15:00 uur 180+ 6 schepjes

17:00 uur paar hapjes groente

19:00 210 +7 schepjes + 3 schepjes rijstebloem

Dus 4 voedingen per dag. De late avondvoeding sloegen ze al gauw over en dan kwamen ze nog wel ' s nachts. Maar sinds we rijstebloem geven slapen ze het klokkie rond hoor!

Succes!

Geplaatst

Hai,

Pleun denk dat ik fles van 17.00 ga minderen en zien hoeveel ze nog drinkt, in combinatie met het groente hapje.

Zodat ik uiteindelijk die fles er helemaal af kan halen.

Maar het maakt toch niet uit als hij die flessen nodig heeft, de een heeft meer nodig dan de ander.

Of word hij veel te zwaar.

Sandie hoe gaat het verder bij jullie.

Sas

Geplaatst

Hoi allemaal,

Grappig toch om te lezen dat we toch ook allemaal over dezelfde zaken aan het nadenken zijn. Ook wij zijn een beetje aan het prutsen geweest. Ons schema is als volgt:

7.00 uur Bordje pap ( 210 water + 7 scheppen melk + 5 scheppen rijstebloempap), soms als we weinig tijd hebben dan in een fles met 2 scheppen pap.

Dit is een goede training om van een lepel te eten hoor, gaat als een trein!

9.30uur 125 gram fruit ( potje of vers)

11.00 uur fles 210 + 7 scheppen melk, soms schuif ik deze een half uurtje door

15.00 uur fles 210 + 7 scheppen melk

17.00 uur 125 gram verse groente of een potje, dit eet Job meestal 2/3 op.

19.00 uur: Laatste fles met 210 melk+ 7 scheppen poeder, daarna naar bedje

Wij zijn nu enorm aan het prutsen om dit weer voor elkaar te krijgen. Het ging echt een tijd goed maar hij weigert steeds zijn flessen of drinkt ze voor de helft leeg, misschien weer een sprongetje. En ja, tussen het schema door natuurlijk wat slaapjes. Volle dag zo he???

Geplaatst

Hou meiden, hier gaat het verder goed hoor. De meiden doen het super, ben zo blij met ze.

Ze slapen goed, ze groeien goed, zijn erg lief en vrolijk. En hierdoor is het goed te doen om er twee te hebben.

Vind het wel nog steeds een beetje moeilijk om de de zorg aan mijn moeder of schoonmoeder over te laten als ik moet werken, maar goed, ik heb daar verder weinig keus in. Gelukkig werk ik maar 3x6,5 uur, dus ik ben weer lekkr op tijd thuis.

Gaat het, los van de voedingen ook goed bij jullie?

Linda, ik had laatst met Nutricia gebeld, omdat ok dacht dat De ene teveel at en de ander te weinig. Ik had nl begrepen dat ze 150ccx kilo lichaamsgewicht mogen hebben op een dag. Maar dat schijnt dus niet meer zo te zijn op deze leeftijd. Ze hebben nu voldiende aan +/- 800cc per dag. En zeker nu je ook hapjes erbij gaat geven. Nu is dat nog een extraatje, maar hoe meer je geeft, hoe minder melk je straks moet geven. Bij het CB zei ze dat ik daar nu al wat rekening mee moet gaan houden, dat als ze een geoentehapje hebben gehad (of nog krijgen) dat we dan iets minder melk moeten geven, maar dat doe ik nog niet echt. Zoveel extra krijgen ze nog niet. Ze doen samen een half potje van een fruithapje.

Ik geef ze nu 3x 180+ 6 schepjes en 1x210 + 7 schepjes + 3 schepjes rijstebloem. Kom dan op ongeveer 830cc uit.

Misschien dat Job daarom zijn flessen niet leegdrinkt, omdat hij gewoon teveel krijgt. Als 'ie het nodig heeft, dan zou ik zeker niet minder gaan geven, omdat de richtlijnen dat nou eenmaal zeggen, maar als hij al aangeeft dat hij zijn flessen niet op wil drinken!

En ja, volle dag zo hoor! Zeker met die slaapjes. Ik zit af en toe ook te denken: wanneer moet ik ze nou hun fruithapje geven, want dan is het te kort na hun fles, dan weer te kort voor hun fles, want ja, ze slapen ook nog zeker 2x per dag. En we gaan ook nog elke dag naar buiten. Hihi..het is echt een geregel hoor! Maar ach, het zal vast wel goedkomen, ja toch?!

• 2 weken later...
Geplaatst

Tja, Sandie, bij jou helemaal topdrukte met potjes, flesjes, slaapjes en luiers en dat allemaal x2! Petje af hoor...

Hier gaat het inmiddels weer goed. Het niet goed willen drinken was waarschijnlijjk weer een schimmelinfectie, weer een kuurtje gehad en ja hoor, hij is weer de ouwe! Gisteren op het CB geweest. Hij is nu 69 cm en 7990 gram! Wat wordt ie groot zeg, ik vind echt alle cliches waar, het gaat zoooo snel!!!!

Wij gaan over een week lekker op vakantie naar Z-Frankrijk, ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe dat gaat met baby :)

• 4 weken later...
Geplaatst

Zo, wij zijn terug van onze zonnige vakantie. Onze eerste vakantie met Job. Wat een feest was dat zeg. Enorm genoten met z'n 3tjes. En jawel, meneer is eindelijk gaan rollen in de vakantie, hehe!

Hij eet inmiddels ook een boterham tussen de middag, dat vindt hij lekker....

Hoe is het met jullie kinders?

• 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden