Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Pien,

Ik heb vandaag voor de derde keer een ovulatietest gedaan, zit op CD 11 en hij was nog steeds negatief. Nu had ik dat ook verwacht, meestal zit ik pas op dag 13 of 14 met mijn eisprong, dus morgen weer testen. En dan wordt het spannend!

Succes jij!

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel! Dus jij hoeft niet voor follikelmeting naar het ziekenhuis? (Dat scheelt in ieder geval een aantal ritjes). Mijn eisprong is juist een aantal keer vroeg geweest waardoor ze het liefst hebben dat ik op dag 8 al voor de eerste keer een echo heb. Deze keer kan ik dat echt niet redden ivm werk, dus de gok genomen voor dag 9... Jij ook heel veel succes!

Geplaatst

Hoi, toen ik belde hoe we het gingen doen met de cryo's zei ze in eerste instantie dat ik moest komen voor een echo op dag 12... en dan misschien nog een keer en dan pregnyl om het te regelen. Maar ik had hier gelezen dat je het ook zelf met testen kon doen en toen zei ze: dat mag ook. Ik was eigenlijk verbaasd dat ik zelf mocht kiezen en heb nog getwijfeld (bang dat ik de eisprong zou missen) maar uiteindelijk zag ik wel wat in zo natuurlijk mogelijk dus helemaal zonder iets. Bovendien is het inderdaad drie kwartier rijden elke keer en betaal ik deze poging alles zelf dus dat scheelt ook.

Hopelijk gaat het allemaal goed, ik vind het nog steeds een beetje eng hoor! Hoop echt dat ik morgen of overmorgen die smiley op de test heb!

Geplaatst

Hoi Pien,

Ik lees hier dat dit je laatste kans is.

Zie in je handtekening dat je 2 keer IVF hebt gedaan.

Is er een reden dat je de derde keer niet doet.

Ik vind het zo moeilijk om zelf aan te geven te stoppen, kan dat ook niet.

heb daarom bewondering voor mensen die dat wel kunnen.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Hee Esther, klopt... Toen we de tweede poging starte hebben we dit samen besloten. Grootste reden was toen dat mijn man met bepaalde medicijnen moest beginnen waardoor we helemaal niet zwanger mogen worden (ook niet middels ivf). De verwachting was toen dat hij dit medicijn lange tijd (lees jaren) zou moeten gebruiken. Doordat hij er niet tegen kon is hij ermee gestopt waardoor de mogelijkheid weer open ligt en dat maakt het nu wel moeilijk. Vooral ik heb het er moeilijk mee omdat het gezien mijn leeftijd nu of nooit is. Maar dit is toch iets waar je samen voor gaat (of niet) en mijn man ziet het op dit moment (nog?) niet zitten. En ergens ligt er gewoon een grens en waar trek je die samen?? Het blijft moeilijk...

Nu eerst gewoon positief denken bij deze laatste cryo!

Elinorac, wist helemaal niet dat dit ook een mogelijkheid was. Ik rij idd ook 45 min heen en weer terug voor twee minuten echo... En mijn ervaring met de smiley ovutesten zijn goed (met die andere heb ik m wel eens gemist) dus dat moet goed komen!

Geplaatst

Pien,

Spannend de laatste poging met 1 cryo....

ik ken het, ook wij hebben nog 1 cryo en ook wij hebben

besloten dat dit onze laatste keer gaat worden.

Ik heb donderdag gebeld en ik moet maandag 7 febr voor de 1e fm komen.

Dus we gaan een beetje gelijk op....

Hopelijk gaat het ontdooien voor ons beiden goed, maar dat moeten we maar weer afwachten.

Esther,

Hoe gaat het wachten??

Elinorac,

Spannend dat testen, ik hoop dat je gauw een smiley gezichtje

krijgt te zien, succes!!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Wachten gaat me goed af.

ik vind dit makkelijker dan wahten na een ivf.

Zo zonder hormonen kan ik alles een stuk beter aan.

Maar natuurlijk denk ik de ene keer het is raak en de andere keer sla ik tampons in voor volgende week.

het kan alle kanten op en zo voelt het ook.

Al voelt alles wel goed dus wie weet!!!

Lief dat je aan me denkt, gr Esther

Geplaatst

Hermien, ja het is echt spannend! Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan dat dit waarschijnlijk echt de laatste keer is... We gaan inderdaad bijna gelijk op, voor mij is het vrijdag dag 9. Ik hoop zo dat deze laatste in ieder geval ook goed ontdooid anders voelt het helemaal zo onafgemaakt zeg maar. Welk ziekenhuis loop jij als ik vragen mag?

Esther, mooi dat het wachten je makkelijker afgaat. Ik merk dat het bij mij geen verschil maakt bij een verse of cryo; de tweede week vindt ik vreselijk... Maar voel inderdaad wel verschil qua hormonen.

Geplaatst

Elinorac,

Geweldig, nu kun jij dan ook gaan starten!!

Hoe gaat het nu verder? Moet je eerst nog voor

een fm naar zh of gaan ze nu gelijk ontdooien?

Pien,

Ik zit in Zwolle en ik zit maandag 7 febr dan op dag 12.

Ja, het ontdooien is wel het spannendste, ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Ik heb 2x een cryo tp gehad en bij beide keren overleefde er 1 wel het ontdooien

en de andere niet, dus ben zeer benieuwd!

Esther,

Fijn dat het wachten wat makkelijker gaat.

En ja ik herken je gevoel, de ene dag denk je dit gaat hem worden en

een dag later zie je het weer niet zitten.

Het enige wat je kunt doen is rustig afwachten en het maar over je heen

laten komen.

Succes en sterkte!

Hermien

Geplaatst

Hoi,

Ik word morgen gebeld hoe of wat (omdat het vandaag zondag is kunnen ze het pas morgen met het EMC regelen) maar de verwachting is dat ze donderdag gaan ontdooien en vrijdag als het goed gaat TP. Ik heb er twee en wil ze ook het liefst allebei terug, maar ik ben al heel blij als er in ieder geval eentje is!

Ik hoef geen controles, dat is wel een beetje eng, er wordt ook niet gekeken of mijn baarmoederslijmvlies bv wel dik genoeg is, maar dat is tot nu toe altijd zo geweest, dus ga er maar van uit dat het goed zit. Lijkt me wel heel raar, zomaar 'uit het niets' een TP en ook geen bollen erna. Wat relaxed zeg, zo jammer dat we nooit eerder cryo's hadden... maar ja, moet blij zijn met deze 2 en dat ben ik ook.

Geplaatst

Hoi Hermien,

Ik kreeg maandagochtend erg slecht nieuws: de man van een goeie vriendin is plotseling overleden. Ik ben net 2 dagen bij haar geweest om te helpen met de kindjes (1 en 4 jaar) en heb besloten het niet door te laten gaan. Het EMC sluit op 9 maart dus ik hoop het volgende maand nog te kunnen doen.

Geplaatst

Elinorac,

Wat een verschrikkelijk bericht zeg, ik kan me voorstellen

dat je nu de behandeling uitstelt.

Ik las dat het plotseling is? Was het een ongeluk of hartstilstand of ...??

En wat ik begrijp ook nog erg jong.

Erg lief van je dat je helpt en haar steunt,wat is het leven toch oneerlijk!

Ik wens je heel veel sterkte!!

Esther,

Wat jammer meid, het is toch altijd weer slikken als het

weer niet gelukt is.

Maar nu moet je eerst maar even goed aan jezelf denken

en hopelijk volgende maand meer succes.

sterkte, dikke knuffel!!

Hermien

Geplaatst

Hartstilstand Hermien, niet te bevatten zoiets...

Esther, wat klote voor je!! Gelukkig zit je niet in het EMC want dan zou je langer moeten wachten. Als het begin maart is gaan we misschien wel samen op.

Geplaatst

Elinorac,

Oh wat erg, dit is verschrikkelijk.

Mijn vader heeft dit 10 jaar geleden ook gehad, zo uit het niets....

Het enige wat je kunt doen is haar steunen en er voor haar zijn!

Hoe moeilijk dit soms ook kan zijn, nogmaals veel sterkte en een

hele dikke knuffel voor jou!!

Liefs

Geplaatst

Hee Hermien, wat goed dat je dat onthouden hebt! Klopt idd. Vanmorgen ging om 6.15 uur de wekker (ja, je moet er wat voor over hebben...). Maar mooi alle files ontweken op deze manier. Follikel was 14mm en bms 5. Dat laatste viel me wat tegen maar volgens de arts kon dit nog wel bijtrekken. Ws morgen weer fm, afhankelijk van de bloeduitslagen (hoor ik vanmiddag).

Elinorac, wat vreselijk voor je vriendin, wens jou ook heel veel sterkte!

Esther, wat jammer dat de poging mislukt is. Fijn dat je nog cryo's hebt, hopelijk straks met een beter resultaat!

Geplaatst

Pien,

Follikel is al mooi groot zeg en ja met je bms kan het nog alle

kanten op, dus maak je nog maar niet te veel zorgen.

Moet je nu morgen weer?

Zo ja veel succes!!

Geplaatst

Hoi, ja moest vanmorgen weer. Follikel was nu 16, dus goed. Bms krap aan 7, is iets minder dan de afgelopen keren maar volgens de arts wel voldoende. Krijg nu vanmiddag een telefoontje en als de bloeduitslagen goed zijn vanavond de pregnyl zetten. Dus nog even afwachten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden