Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Wannabemom, Wat je zegt, ik hoop iid dat deze ""opruimbeurt"" positief zal zijn voor de IVF. Ik heb 22 maart een gesprek met mijn IVF arts, dus ik hoop eind maart of eind april weer te mogen starten.

@Pien, dank je wel.

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje wat een ellende heb jij gehad... kan me voorstellen dat het zwaar is... sterkte de komende tijd!

Overigens: is dat jullie kat? Want het zou die van ons kunnen zijn! Precies hetzelfde snoetje met die tekening...

Geplaatst

Guusje,

Ja, dat lijkt me echt wel schrikken maar nu weet je in ieder geval

waar je aan toe bent.

Ik wist trouwens helemaal niet dat je zonder eileiders nog wel verder

kunt gaan met behandelen?

Maar natuurlijk ben ik heel blij voor jullie dat dit wel het geval is!

Succes en nog sterkte met het herstellen!

Wannebemom,

Goh zeg wachten tot je 30 bent, wat een regels allemaal he'!

Maar goed het is natuurlijk ook niet niks.

Waar om is jullie voorkeur china, als ik vragen mag natuurlijk?

Hopelijk is het niet nodig......

ik ga me zo even douchen en dan op naar het zh voor de tp!!

We moeten er om 16.00 uur zijn, ik laat vanavond nog wel even horen hoe en wat...

Hermien

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou we zijn er weer en we hebben onze cryo weer aan boord, hhahahah!

Hij zag er goed uit en was bijna een blastocyste, dus ik ben helemaal blij!

Nu maar weer afwachten, maar ik ben ontspannen en heerlijk rustig en ik

laat het maar gewoon op me afkomen.....

Liefs Hermien

Geplaatst

Pien,

Hoe gaat het met je? alles nog een beetje onder controle??

Caroline,

Ik hoop ook van harte dat je mij gaat volgen over 2 weken en we gaan

de wb eens even lekker een groen kleurtje geven, is het niet? hahahah

Nou, zijn je schoonouders nog lang gebleven??

Je hebt natuurlijk een 4 gangen diner bereid zodat je lekker lang in de keuken stond,

of heb ik het mis....

Oh wat zijn we soms erg he', als het over de schoonmoeders gaat....hihhihih!

Liefs Hermien

Geplaatst

Trouwens nog even een vraagje?

Weten jullie ook wanneer een cryo zich gaat innestelen of gaat dit gelijk op met

een verse embryo?

Ik weet via een formulier van de embryoloog dat een blastocyste ongeveer 5 dagen oud is...

En zijn er nog dames onder jullie die na de tp ook vrij nemen qua werk?

Liefs

Geplaatst

Mijn schoonouders zijn tot half 8 gebleven, ze komen altijd om half 12 al, dus dat is een lange dag. Was chili con carne en stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter, mmm krijg honger!

Ik heb nog nooit een cryo TP gehad dus geen idee over innestelen, ik was van plan om het te gaan vragen. Het is 4 dagen oud (bij mij tenminste) maar het wordt ook dag 4 na de eisprong terug geplaatst dus geen verschil denk ik? Benieuwd of iemand het weet, maar zelfs met een verse zijn de meningen verschillend per ziekenhuis (zoals met alles...).

Ik neem geen vrij want ik heb een eigen bedrijfje, kan er wel omheen plannen.

Ben benieuwd wanneer je denkt iets te gaan voelen, dat komt ongetwijfeld weer en dan slaan de zenuwen weer toe! Dus geniet van dit eerste 'rustige' weekje!

Geplaatst

Hey Meiden,

Even reageren op het innestelen van een cryo. Het LUMC geeft aan dat 1 of 2 dagen na TP de innestelijk begint. Dat ik bij de TP de cryo 4 dagen oud. Ze zeggen dat je de punctie moet zien als de eisprong, en ongeveer 6 dagen later de innesteling is. Dus reken maar uit.

Geplaatst

Hee hallo! Hermien gaat goed hier hoor, de eerste week kom ik altijd prima door maar dan... haha. En jij?

Wat innestelen betreft heb ik ook wel gehoord 2 tot 7 dagen, afhankelijk van hoe de cryo eruit ziet bij terugplaatsing. Ik heb er verder ook geen vrij voor genomen, kon prima tussen de bedrijven door. En ach, als het allemaal normaal zou verlopen zou je er nu nog niet eens aan denken.

Geplaatst

• bevruchting dag 1 (punctie)
  • 2-tot 4 cellen dag 2
  • 8 cellen dag 3
  • Morula dag 3/4
  • Compactie dag 4-gebeurt op dezelfde dag
  • Cavitatie dag 4-gebeurt op dezelfde dag
  • Blastocyste dag 5
  • Hatching dag 6, na het hatchen kan de innesteling beginnen

Bij een cryo is het vaak zo dat ze bijvoorbeeld een compactie invriezen en dat het dan bij ontdooien 8/9 cellig is. Ze vallen vaak een fase terug. Als ze dan weer gaan doordelen is een goed teken.

Met niet meer te tellen duiden ze in Voorburg een compactie stadium aan. Morula is 'veelcellig' maar de cellen zijn nog wel te onderscheiden (niet meer te tellen). Compactie kun je de afzonderlijke cellen ook niet meer echt zien. Cavitatie betekent dat er zich een holte begint te vormen, je ziet dan een soort inham aan één kant. Vervolgens is het dan een blastocyste, die kan gaan innestellen.

Je ziet ook dat er veel gebeurt in een paar dagen, dus het stadium waarin het is teruggeplaatst kun je inmiddels al ver voorbij zijn. Succes in de wachtweken!

Weet niet meer van wie of waar ik dit van heb.

Maar het is duidelijke informatie!

Geplaatst

Meiden,

Bedankt voor de informatie, het is weer helemaal duidelijk!

Maar goed exact zullen we he toch nooit weten!!

Caroline,

Als ik vragen mag?

Wat voor bedrijfje heb je?

En komen je schoonouders dan elke zondag?

Pien,

Met mij gaat het heel goed hoor, lekker ontspannen en rustig!

En net wat jij zegt, de 1e week is goed te doen maar dan.....

Wanneer mag jij testen?

Hermien

Geplaatst

Staat leuk in je handtekening Hermien 14 februari tp. Ga je echt niet meer vergeten als je nu zwanger wordt ;-)

Ik mag 26 februari testen.

Wish, dat is duidelijke info. Heb alleen geen idee of die van mij al weer begonnen was met doordelen. Weet ook niet of ze daar nog weer naar gekeken hebben (was die ochtend pas ontdooid en 's mi tp). Ach nou ja, het is nu toch een kwestie van afwachten... Wanneer ga jij/durf jij te testen? Het schiet nu echt op!

Geplaatst

Hermien ik heb een tekstbureau, stond eerst bij mijn profiel maar nu blijkbaar niet meer...

Nee hoor, gelukkig komen ze niet elke week, alsjeblieft zeg, eens in de twee of drie maanden ofzo, maar ze komen altijd op hetzelfde tijdstip, met dezelfde trein etc.

Geplaatst

Heey meiden,

Ik kom me ook hier aanschuiven,helaas is onze 1ste ICSI mislukt maar we hebben nog twee cryro's !! Daar ben ik heel blij en dankbaar om. Van de 14 eicellen zijn deze twee " vechtertjes" overgebleven.. Nou krijg ik ook een cryo in eigen cyclus, ik moet wachten op de eerst volgende cyclus en dan op cd 10 een follikel afspraak maken dus dat duurt nog wel even. Nou ja dan kan ik ook even tot rust komen van deze dolle achtbaan :happy8:

Ik heb al het een en ander kunnen lezen hier maar wat ik me afvraag is, als het in een normale cyclus is dan heb je dus wel je eisprong , ja maar wat gebeurt er dan met dat eicelletje ?? misschien een domme vraag maar als die niet bevrucht wordt wat ook niet gebeurt want ik krijg de cryro teruggeplaatst wordt ik dan niet ongesteld door de eicel die in mijn natuurlijke cyclus zit ?? En wat zijn jullie ervaringen met cryo's ??? Maak je net zoveel kans als met een verse?? Zoveel vragen hahaha.... Nou meiden ik hoop jullie snel tegen te komen op een wachtbankje :happy7:

Lfs vlinder

Geplaatst

Vlinder,

Wat jammer dat jullie poging is mislukt en ik wens je dan ook veel sterkte!

Toch is het fijn dat jullie nog 2 cryo's hebben en dat jullie hier mee verder kunnen!

Om op je vraag terug te komen?

Met cryo's heb je eigenlijk net zoveel kans als met een verse, het enige wat zeer belastend is

voor een cryo dat is het ontdooien.

Dat is namelijk een heel proces...

Mijn ervaring met een cryo is eigenlijk heel goed!

Ik heb inmiddels 7 tp gehad, wv 3 met een cryo en van onze 1e cryotp ben ik zwanger geworden

en onze dochter is nu alweer bijna 3 jaar.

Ik zit nu ook op de wb van onze laatste cryo en onze laatste kans, dus hopelijk krijgen we

nog een goede ervaring, hahaha

Om op je vraag te antwoorden over de eisprong?

Je krijgt dus fm afspraken om te kijken hoe je eigen eicel groeit en ze kijken naar de dikte van

je bms.

Wanneer je eigen eitje groot genoeg is krijg je eenmalig pregnyl of ovitrelle om de eisprong

op te wekken zodat ze alles beter kunnen plannen.

Na 5 dagen wordt je gebeld of de cryo's het hebben gehaald en zoja dan krijg je de dag daarna de tp.

Ik denk zelf dat je eigen eitje dus springt en dat het dan oplost, net als bij een normale cyclus als

er geen zwangerschap is opgetreden natuurlijk.

Als je het helemaal zeker wilt weten zou je het altijd eens na kunnen vragen tijdens een fm of misschien

kun je wat vinden op google.

In ieder geval veel succes!!

Hermien

Geplaatst

Heey Hermien,

Wat goed om te lezen dat jullie zwanger zijn geworden van een cryro tp !!!! Dat geeft weer hoop en hoop doet wonderen:happy7: Bedankt voor je uitleg nu snap ik het wat beter, ja pffff lijkt af en toe net alsof je gestudeerd moet hebben om dit alles te begrijpen en dan zit je aan de telefoon met de arts en heb je opgehangen terwijl er allerlei vraagtekens om je hoofd cirkelen, haha....Maar daarom ben ik ook zo blij met dit forum !! Hermien ik ga voor je duimen dat jullie laatste cryro tp een blijvertje is !!!!

Lfs vlinder

Geplaatst

Haha, Vlinder; zo voelt het wel he alsof je er een studie bij doet met ivf. Ik probeerde m'n broer vanochtend het één en ander uit te leggen over onze laatste cryo tp en die zat me af en toe ook aan te kijken van waar heb je het over? (Maar wel lief dat ie in ieder geval die belangstelling heeft). Spannend dat je nu ook voor een cryo tp gaat. En ja, Hermien is ons goed voorbeeld. Trouwens wel meer meiden hier hoor en daar hou ik me dan maar aan vast.

De "natuurlijke eicel" wordt volgens mij gewoon door je lichaam opgenomen en doordat de tp zo goed getimed wordt neemt je cryo als het waren het proces over. En als alles goed gaat en deze zich hecht geeft ie het signaal zwanger af aan je lichaam waardoor je niet ongesteld wordt.

Wat ik mij nog bedacht is; zou het ook nog kunnen dat er toch nog een natuurlijke zwangerschap onstaat tijdens zo'n cryo tp proces?

Morgen heb ik er al weer een week op zitten, deze is echt omgevlogen. Nu de tweede nog... Hermien hoe is het met jou?

Geplaatst

Pien, hahaha ja die onnozele blikken herken ik heel goed... Ik probeer het ook soms uit te leggen aan mensen in mijn omgeving maar zie soms de ogen steeds groter worden hahaha en een aarzeling in de stem hahaha... Maar ja dat kan ik best begrijpen aangezien het zo ingewikkeld is. Ben allang blij dat er een mogelijkheid bestaat !!! Ik zie dat je nu bezig bent met je laatste cryo tp, spannend hoor !!! Ik zal ook voor jou duimen, beetje hetzelfde als bij Hermien, die heeft ook de laatste cryo tp... Meiden zet m op !!

Dus als ik het goed begrijp gebeurt er niets meer met dat andere eicelletje en als je niet zwanger wordt van de cryo dan wordt je wel gewoon ongesteld... Moet je trouwens bij een cryo in eigen cyclus wel die "mutsen"bollen gebruiken??? Ik denk dat je wel ook natuurlijk zwanger kan worden hoor, want dat eitje gaat immers ook springen...

Trouwens hoelang doet je lichaam erover om al die hormonen weer te stabiliseren.. Ik bedoel al die hormonen die ik binnen heb gekregen is dat in de eerstvolgende cyclus weer helemaal op orde door mijn eigen lichaam?? Lijkt me allemaal zo kort dag of.....?

Nou ik ga weer werken, dat moet ook gebeuren !

Lfs vlinder

Geplaatst

Herkenbaar Vlinder, en vaak komt er dan ook nog een opmerking; "o, er is dus weinig romantisch meer aan"... Haha, nee maar daar zijn we zo ondertussen aan gewend. Romantisch doen, doen we wel op andere momenten ;-)

Ik heb bij de cryo terug plaatsingen alleen maar éénmalig pregnyl moeten spuiten. Gelukkig geen bollen hoeven gebruiken maar ik geloof dat dit per ziekenhuis zo'n beetje verschild. Die pregnyl is geloof ik zo'n beetje met een dag of 10 weer uit je lijf. Hoe dat met een verse poging zit weet ik eigenlijk niet.

Geplaatst

Pien,

Ja, de eerste week is altijd nog wel te doen he'!

Dit zal wel vooral komen omdat er dan nog geen menstruatie

kan komen, dus dan is het allemaal iets relaxter.

Jij gaat dus alweer de 2e week in, oh snel zeg!

En voel jij je al anders? En ga je evt nog eerder testen?

Met mij gaat het trouwens goed hoor, hihhhi

Vlinder,

Voor anderen is het zeker allemaal moeilijk te begrijpen, het is ook

allemaal zo ingewikkeld.

Maargoed als wij het maar een beetje begrijpen, hahahah!

Ook ik heb alleen ovitrelle gespoten(zelfde als pregnyl) en gebruik ook

geen bolletjes.

Als het goed is dan is je bms voldoende en regelt je lichaam dit zelf wel.

Sommige vrouwen vragen hier zelf ook wel eens om, en volgens de artsen

mag dat dan ook wel, maar vaak is dit dan voor je eigen gevoel.

Er zijn ook zh die helemaal geen cryotp doen in natuurlijke cyclus, dus die

vrouwen gebruiken dus wel meer medicatie, en dan ook de beruchte bollen.

Volgens mij moeten de hormonen na een mislukte poging en een volgende menstruatie

uit je lichaam zijn, want daarna mag je vaak weer starten met een nieuwe behandeling.

Zelf heb ik het gevoel dat het wel een maand of drie duurt voordat ik zelf het gevoel

heb dat ik weer de oude ben.

Vooral het moe zijn, duurt bij mij altijd wel een tijdje.

Maar dan maar wat vroeger naar bed, hahahahha

Hermien

Geplaatst

Hermien, ik voel van alles maar dat komt vooral omdat ik er toch mee bezig ben. We wachten het maar gewoon af. Ik ga ook niet eerder testen, heb er al zo vaak voor niets testen tegen aan gegooid... Jij dan? Op welke dag wist je bij je dochter dat je zwanger was? En had je toen ook al voor die tijd het gevoel zwanger te zijn?

Vlinder weet jij al ongeveer wanneer de cryo tp zal zijn?

Geplaatst

Bij mijn dochtertje wist ik op een gegeven moment wel dat ik zwanger was en

omdat ik in het verleden wel eens mijn temperatuur had gemeten en deze

gegevens nog had bewaard...heb ik toen omdat ik het gevoel had dat ik veel warmer

was dan normaal mijn temperatuur weer eens gemeten en deze was veel hoger, dus

toe wist ik het bijna zeker en ik heb er toen gelijk een test tegenaan gegooid en deze

was duidelijk positief.

Ik weet wel dat het wat eerder was dan de testdatum, maar om eerlijk te zijn weet ik het

niet meer precies.

Zelf weet ik wel dat als het niet goed gaat dat het dan gebeurt op wd 10, dit heb ik alle

andere tp nog gehad, dus ......als het goed zou gaan dan zal ik er vast wel iets eerder

weer een test tegenaan gooien!

Ik moet zeggen dat ik er dit keer wel een goed gevoel bij heb, maar sinds gisteravond en nu

nog steeds knallende hoofdpijn, dit is voor mij vaak geen goed teken maar ik weet ook

dat het nu nog erg vroeg is dus we wachten maar rustig af, hahahah

Gek he', normaal gesproken zit ik vaak niet zo vroeg achter de computer, maar nu ben ik toch

wel steeds benieuwd hoe het met iedereen gaat.

groetjes hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden