Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb ook een cryo terugplaatsing in mijn eigen cyclus gehad, ik hoefde gelukkig niks te spuiten.

Na de terugplaatsing ben ik begonnen met sinaspril innemen een halve per dag, ik weet niet of het geholpen heeft maar ben

nu wel zwanger.

Groetjes, Raaut

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Raaut,

Van harte gefeliciteerd!!

Altijd weer goed om te horen die positieve berichten.

Geniet ervan!

Nog even wachten op de 1e echo zie ik......

Groetjes Hermien

Geplaatst

@Elke, hartstikke bedankt.

Er schijnt een bepaalde stof in de sinaspril te zitten wat de innesteling zou bevorderen, in het ziekenhuis van belgie schrijven ze dat voor wat

ik op internet las, het is niet echt bewezen maar baat het niet schaadt het niet.

Ik heb het aan mijn eigen gyn gevraagd, volgens hem zou ik het bij de 3e ivf wel kunnen gebruiken, dus ben maar bijdehand geweest en heb het dit keer

al gedaan.

Groetjes, Raaut

Geplaatst

raaut,

Nam je dit direct de dag van tp in?

Tja het kan geen kwaad, dus mocht ik zover komen dan

zit ik er ook over na te denken dit te nemen.

En nam je het ook altijd rond de zelfde tijd?

Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Op de dag van tp heb ik het ingenomen na tp, goed voor de doorbloeding.

Daarna elke ochtend rond 8.00uur 's ochtends met foliumzuur der achteraan.

Nou weekend wordt lastig, maar dan neem ik het later in, als je het maar inneemt volgens mij.

Ik zal de gyn vragen wanneer ik er eventueel mee kan stoppen.

Groetjes, Raaut

Geplaatst

Hallo allemaal,

Na even afwezig te zijn geweest ben ik er weer.

Zaterdagavond pregnyl gespoten en als de cryo's goed ontdooien vrijdag de terugplaatsing.

En dan de killing wachtweken.

Gr Esther

Geplaatst

Raaut in België moet je aspirine doorslikken tot 12 weken zwangerschap. Er is een goede rede voor maar weet niet meer welke.

Sinaspil is 120 mg paracetamol dus dat is niet dezelfde werking als aspirine, die verdunt echt je bloed. Sinaspril doet dus niks voor je bloed, is koortsverlagend en ontstekingsremmend.

Dan moet je aspirine 100 slikken dus en geen sinaspril!!!!!!!!!!! Dat is kinderparacetamol.

Het is idd niet bewezen dat het de doorbloeding van de baarmoeder verbeterd, in onderzoeken is zelfs aangetoond dat het de doorbloeding van de baarmoeder helemaal niet verbeterd. Maar we weten allemaal dat onderzoeken elkaar tegen kunnen spreken. De professor zei idd dat het niet bewezen is en dat het ook geen kwaad kan dus vandaar dat ik er ook mee mocht beginnen. Mijn vorige tp heeft het in ieder geval niet geholpen, nu ben ik wel zwanger. Heb ook meer last van bloedingen dus ga zeker niet op eigen houtje experimenteren. Het is en blijft een medicijn en bloedverdunnen is niet voor iedereen goed. Dus altijd in overleg met je arts.

Succes!!!!!

Geplaatst
Hallo allemaal,

Na even afwezig te zijn geweest ben ik er weer.

Zaterdagavond pregnyl gespoten en als de cryo's goed ontdooien vrijdag de terugplaatsing.

En dan de killing wachtweken.

Gr Esther

Spannend weer Esther, heel veel succes

Geplaatst

Sandra,

Ik heb het in eerste instantie voorgelegd bij mijn gyn of ik de sinaspril mocht gebruiken, en volgens hem zou ik het mogen innemen bij de 3e ivf poging, dan zou het

eventueel effect hebben. Ik ga er dan vanuit dat hij me goed voorlicht of ik aspirine moet gebruiken of sinaspril.

En in dit geval hebben we het over sinaspril gehad. Een halve per dag zou volgens mij geen kwaad kunnen, in vergelijking hoeveel medicijnen we spuiten tijdens een ivf-behandeling.

En goed baat het niet schaadt het niet, het gaat om het eindresultaat.

Groeten, Raaut

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik ben niet zo actief de laatste tijd geweest,maar ik heb een vraagje:

Ik heb vandaag en tp gehad van 1 cryo hij is 7 cellen ingevroren en 7 cellen tp,dus hij is niet verder gaan delen,volgens mijn arts absoluut niks aan de hand!

Ik moet nu geen hormonen gebruiken,maar ik heb wel van vorige keer best veel bolletjes over.

Zal ik ze gebruiken of niet???

Wat zouden jullie doen?

Ik dacht van niet maar ik begin nu erg te twijfelen.....help!

Liefs,Violeta

P.S: ik heb wel pregnyl 10 000 moeten spuiten voor de eiersprong

Geplaatst

Hoi, ik ga als het goed is begin februari een cryo TP krijgen. Ik heb het nagevraagd, of ik de bollen moet gebruiken maar volgens het zh is dat niet nodig omdat je zelf genoeg van het hormoon aanmaakt in natuurlijke cyclus. Die bollen zijn juist omdat je door het spuiten van een normale behandeling geen natuurlijke cyclus hebt. Ik snap je twijfel, had het ook, maar heb besloten voor puur natuur te gaan!

Heel veel succes, ik hoop voor je dat het lukt!

Caroline

Geplaatst

Dank je Caroline,

mijn twijfel komt namelijk door de waardeloze behandeling die wij gehad hebben in het ziekenhuis in Zoetermeer,

we zijn al toen bij hun begonen totdat we het in de gaten haden dat we ergens anders moeten gaan,maar hun konden mijn progesteron waarden niet goed zien. 9 van de 10 keer waren ze te laag,dus ik heb het altijd iets in mijn hoofd gehad dat ik te weinig hormonen aan het maken ben....Later zijn we naar Leiden gegaan,bij een top ziekenhuis,met geweldige artsen,en volgens hun is er niks aan de hand....alleen het blijf toch in je hoofd zitten.

ik ga toch de kans geven en niks innemen,maar ik vind het heel eng

Toch bedankt!

Liefs,Violeta

Geplaatst

Hoi Violeta,

Ik heb de 16e tp gehad van een cryo in eigen cylcus. Ook ik had een gevoel dat ik bolletjes moest gebruiken....ik heb het uitgebreid besproken met de artsen en het maakt volgens hen niets uit. Tijdens de stimulatie met hormonen maak je zelf geen bms aan, dat moeten die bolletjes dan voor je doen. Nu je tp in eigen cyclus hebt gehad maak je zelf wel bms aan en dit zou voldoende moeten zijn. Ik bleef het gevoel houden dat ik bolletjes nodig had en mocht ze van hun wel gebruiken. Het zou geen toegevoegde waarde hebben, maar het schaadt ook niets. Na er nog eens flink over nagedacht te hebben en er met mijn man over gepraat te hebben toch besloten om te vertrouwen op het oordeel van de arts.

Sterkte met het wachten meid!

Groetjes Esly!

Geplaatst

In ons ziekenhuis zeggen ze ook dat je in eigen cyclus geen bolletjes nodig hebt omdat je lichaam zelf de opbouw van progesteron doet. Bij decapeptyl ligt je cyclus plat, dus ook geen opbouw. Na TP van een verse emmie mocht ik tot 10 dagen na TP de utrobolletjes gebruiken, daarna niet meer.

Het kan ook zijn dat je door een progesterontekort miskramen krijgt. Het is maar 1 van de redenen, want het kan ook gewoon een fout in celdeling zijn of een erfelijke aandoening etc. Maar bij progesterontekort, daar komen ze meestal wel achter als je bloed moet prikken, moet je de bolletjes wel blijven gebruiken.

Standaardprotocol van veel ziekenhuizen is dat ze het in eerste instantie niet geven, helaas... want ik ben inmiddels 3 miskramen rijker...

Geplaatst

aspirine kan je gewoon bij de drogist kopen en kost zo'n € 3,15 per doosje.

Er zit trouwens wel aspirine in sinaspril, mijn foutje. Niet goed gelezen. Het is geloof ik 80 mg en een half tablet bevat dus 40 mg aspirine!!!!!!!!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Vandaag komen onze cryo's uit de vriezer.

morgenochtend mag ik bellen hoe ze het doen.

ben er toch veel meer mee bezig dan dat ik gedacht had,

Gr Esther

Geplaatst

Oh wat spannend Esther, ik zit over anderhalve week in dat schuitje... lijkt me nu al zenuwslopend! Logisch dat je ermee bezig bent toch?

Heel veel succes met wachten en hopelijk TP!!

Geplaatst

Esther,

Hoe is het gegaan met jullie cryo's?

Ben erg benieuwd!!

Ik hoop aankomende week ook weer te bellen met het zh!

Als het goed is dan wordt ik deze week ongesteld en kan ik weer

ingepland worden voor onze laatste kans!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien,

Hele toestand, ze waren vergeten om onze cryo's uit de vriezer te halen.

Hebben ze toen toch op vrijdagochtend gedaan, zijn alle twee goed ontdooid en zitten nu veilig bij mij.

Goed broedenen begin februari testen.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Esther,

Vergeten????

Kan dat ook al.....

Maar goed , ze zijn dus goed ontdooit en ja nu maar lekker

warm houden en dat ze nu maar 9 maand lekker blijven zitten.

Succes met wachten!!

Hermien

Geplaatst

Je vergeten kan dus ook.

Er was iets fout gegaan in de agenda.

Maar uiteindelijk, met veel stress van mijn kant is het goed gekomen.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Hee hallo! Na een maandje rust mag ik me hier ook weer melden ;-)

Spannend Esther, je eerste wachtweek zit er al weer (bijna) op, succes!

Hermien en Elinorac weten jullie al meer?

Zelf heb ik vandaag gebeld met het ziekenhuis en heb volgende week vrijdag een eerste follikelmeting. Zo spannend, het is onze laatse cryo en eigenlijk hebben we de beslissing gemaakt daarna te stoppen... De vorige twee cryo's zijn goed ontdooid, hoeveel geluk zullen we hebben dat deze in ieder geval ook goed ontdooid (en dan ook nog 9 maanden blijft plakken?).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden