Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heey meiden

Hier nog iemand die een Cryo Tp mag doen... We lopen in het UMC U, We moeten ons aanmelden als ik ongesteld word.

De kans bestaat als het druk is dat we pas die maand er op mogen.....

Maar ik hoef geen med en hormonen alleen pregnyl HEERLIJK!!!!

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

mijnbaby,

Welkom hier en heerlijk he', zonder al die rommel in je lichaam!

Weet je al wanneer je dan misschien ongesteld gaat worden?

Heel veel succes!

Hermien

Geplaatst

@ Hermien, ja gek dat het ene ziekenhuis kiest voor cryo tp met hormonen en een ander ziekenhuis zonder hormonen, vraag me toch af waarom er verschil in zit en of dit de slagingskans beinvloedt. Zelf vraag ik me dus af of mijn lichaam de volgende cyclus het zelf wel kan doen ?? ivm al die hormonen die toch alles platgegooid hebben.. Als ik het goed heb zit je nu op wd 4, spannend hoor, wanneer wil je gaan testen?? met een cryo tp kan je toch eerder testen al met een vere tp??

@ Pien39, Ik denk dat ik ongeveer rond eind maart dan mijn cryo tp heb ( net na mijn verjaardag ) Dus misschien een mooi verjaardagscadeautje??? Maar ik moet eerst mijn menstruatie nog afwachten, ik ben nu ook nog niet echt ongesteld geworden en ben inmiddels 2 dagen gestopt met die bollen. Ik ben altijd regelmatig ongesteld dus ik hoop dat mijn volgende menstuatie niet op zich laat wachten door al die hormonen. Op de hoeveelste dag zit je nu en is het een beetje uit te houden???? Ik was er deze poging hel erg mee bezig (omdat het ook de 1ste keer is) dat ga ik de volgende keer wat minder proberen te doen, als dat lukt ;-)

@ mijnbaby, wat goed dat je gelijk de 1e tp zwanger bent geworden en nog 6 eskimo'tjes over !! Wauw dat is wel een mooie score, wij komen elkaar vast wel tegen op een wachtbankje ;-)

Lfs vlinder

Geplaatst

Vlinder,

Ik heb zelf nog geen idee wanneer ik precies ga testen, maar wd 10 is een belangrijke

dag voor mij, want dan wordt ik altijd ongesteld.

Dus nog maar even afwachten, hahaha

Ik hoop voor jou dat de menstruatie niet al te lang op zich laat wachten en dat je

zo gauw mogelijk verder kunt.

Ik ben bij onze 1e poging ook direct doorgegaan met een cryo tp en je weet de uitslag,

dus het kan allemaal, succes!!

Liefs

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie reacties.

Ik was de 11e ( vorige week onge) tot maandag. ik ben ben het meestal naar 28 a 30 dagen.. denk dus rond de 11e van maart of iets eerder... Hoop dat ik dan meteen door mag anders moet ik een maand wachten spannend....

Geplaatst

Hee Hermien, het gaat hier prima hoor. Ik voel inderdaad wel van alles maar ben ook wel zo realistisch om me te bedenken dat dit door de spanning komt. Want spannend is het wel!

Ik zat trouwens nog te bedenken; door de pregnyl weet ik precies dat mijn eisprong maandag twee weken geleden was. Dan zou ik normaal gesproken maandag (= na 14 dagen) ook kunnen testen toch? Hoewel ik ook wel eens gehoord heb dat cryo's er soms langer over doen om in te nestelen... Nou ja, we wachten nog maar gewoon even af.

Hoe is het met jou, hoe voel jij je?

En hoe gaat het met de andere dames hier?

Mijnbaby, ik loop ook in Utrecht.

Geplaatst

Ja de meeste testen met een cryo wel eerder, en je theorie klopt hoor.

Dus ja maandag zou je kunnen testen!

Op welke wd zit je nu dan?

En cryo's nestelen zich net zo snel in als verse en soms nog wel eerder, ligt

ook een beetje aan de celdeling.

Nog even afwachten......succes!!

Heb jij al last van zere borsten?

Hermien

Geplaatst

Caroline,

Hoe gaat het met jou?

Wanneer mag jij voor de 1e fm?

En lukt het nog allemaal voor de afdeling gaat sluiten?

Wordt voor jou ook weer spannend!!

Hebben jullie er al over nagedacht wat jullie gaan doen als de

cryo's het niet zouden overleven?

gaan jullie dan door met poging 5?

Ik hoop natuurlijk dat jullie hier eigenlijk niet over na hoeven te denken!!

We gaan er voor met z'n allen!!

Geplaatst

Ja, wordt nu echt spannend voor ons Caroline! Hoe ver ben jij nu?

Hermien, zit nu op wd 9 (dag van tp is toch wd 0?). Onze cryo was natuurlijk wel wat minder qua cellen dus heeft misschien, als ie daarna weer goed is gaan doordelen, iets meer tijd nodig?

Heb idd zere borsten (en voor mijn gevoel ook erger dan anders maar durf daar geen conclussies aan te verbinden...).

Pfff.... het lukt me best om afleiding te zoeken, vandaag ook weer goed bezig geweest al zeg ik het zelf (ben bezig een oude kerkbank op te knappen, dus lekker geschuurd en geverfd) maar m'n gedachten zijn wat minder goed af te leiden, dwalen nogal af zeg maar...

Geplaatst

Meiden ik doe niet aan FM's en BMS metingen, ga het met ovulatietesten doen. Ik was al volop bezig vorige maand, had een positieve test op dag 13, het ziekenhuis gebeld... en toen kwam het afschuwelijke nieuws van de man van mijn vriendin, heb alles stop gezet en een aantal dagen bij haar doorgebracht. Ik dacht dus al te moeten wachten tot eind april maar gelukkig gaat het EMC lab pas op 6 maart (of zoiets) dicht, dus: vanaf maandag weer ovulatietesten (dat is dag 10, de vorige keer begon ik al op dag 9 maar dat is eigenlijk onzin), verwacht 'm eigenlijk weer positief op dag 13, dat is donderdag en als alles dan meezit op 1 maart de TP!

En natuurlijk heb ik er al over nagedacht wat te doen als het weer niet lukt maar ik ben er nog niet uit. Ten eerste moet je ergens een grens trekken en gelukkig ben ik al moeder. Ten tweede word ik 6 maart alweer 42 en ten derde hebben we er eigenlijk het geld niet voor. Maar ja... die vurige wens he en dat gevoel nog niet compleet te zijn als gezin en het zo graag gunnen aan mijn dochter om een broertje of zusje te hebben!!! Dus... ik hoop dat het niet nodig is om te gaan beslissen...

Geplaatst

Heey Pien Spannend ik hoop dat het raak is voor jullie!!!

Wij lopen ook in Utrecht, ik heb nog nooit een cryo Tp gehad, ik was laatst op intake

en toen zeiden ze, dat je moet aanmelden op dag 1 als je ongesteld bent geworden..

OF je die maand mee mag doen... vind het wel irri want ik weet dus niet zeker of ik aankomende maand mee kan doen...

en na een mislukte cryo moet je misschien weer wachten???

Hoe ervaar jij het?

Geplaatst

Caroline,

Hoe gaat het trouwens met je vriendin?

Nu komt pas het verwerken....

Eerst ben je overal zo druk mee, alles regelen en zo en dan

als het gewone leven weer begint dan komt het ergste......

Verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken

Ik hoop dat je nog mooi op tijd bent om jullie cryo te laten terugplaatsten.

Ik snap jullie heel goed, ik zou het ook heel mooi vinden om onze dochter

nog een broertje/zusje te mogen geven.....

Maar net wat je zegt soms moet je een grens trekken, maar daar moet je goed over

nadenken en doe wat je gevoel je in geeft.

En ja de kosten...die spelen ook mee!!

Helaas wel

Pien,

Durf je het testen nog niet aan?

Ohh ben zo benieuwd!!

Mag ik vragen vanaf welke wd jij last kreeg van je borsten?

Ik voel namelijk nog helemaal niets.....

Ik weet de 1e week is nog helemaal niet voorbij, maar ohh

wat zit je toch soms te wachten op tekenen, hahahah

Mijnbaby,

Ik ben hier niet bekend mee, om niet zeker te zijn van een tp van een cryo.

Bij ons zh kun je elke maand meedoen met een cryo tp!

Ik hoop dat je aankomende maand mee mag doen, succes!

Hermien

Geplaatst

Hermien, nee ik durf het niet aan.... Had gister van die menstruatie krampen dus heb er geen goed gevoel (meer) over en als ik dan negatief test is het zo defintief... (ik weet het, hou mezelf hiermee voor de gek). Vanaf afgelopen woensdag kreeg ik last van zere borsten maar dat heb ik wel eens vaker in een cyclus...

Mijn baby; klopt er kunnen per maand een x aantal cryo terugplaatsingen gedaan worden. Ik heb ook wel eens gehad dat ik daardoor nog een maand moest wachten (en ja, dat is erg frustrerend). Maar voor de keer daarop "reserveren" ze dan een plek zodat je dan sowieso aan de beurt bent. Als de cryo tp mislukt is zat er bij mij altijd wel een maand tussen, dat vond ik ook niet zo heel erg; even weer rust in de tent. Ik vind cryo tp's een stuk beter te doen dan de verse doordat je niet zoveel hoeft te spuiten (alleen pregnyl) en ook niet nog beroerd van de punctie bent.

Caroline, dat van die grens trekken is voor mij ook zo herkenbaar... Merk ook dat we 'm de afgelopen jaren iedere keer wat verschoven hebben. Voor nu zou de tweede ivf poging onze grens zijn. Maar ook daar twijfel ik nu aan; stel dat deze laatste poging niet lukt... We hebben nog een derde poging... Ook mijn leeftijd was een grens, ben nu 40 maar nu denk ik ach wat maakt het uit 40 of 41..., heb een beetje nu of nooit gevoel. Het moeilijke is dat we gewoon geen zekerheid hebben. Voor hetzelfde geld lopen we de zoveelste teleurstelling op...

Geplaatst

Oh erg he'!

Ik ben vandaag heel dom geweest.

Angel van het wb van febr loopt precies gelijk met mij en zij

had vandaag al een test gedaan.

En oh wat begon het bij mij te kriebelen zeg......en helaas had ik

ook nog een test liggen en je kunt het al raden...

Ik heb ook getest en deze was negatief, blehhh

Wel heeft zij met een ander merk getest die een meer hcg kan opsporen, dus

ik moet nog maar gewoon geduld hebben.

Het is ook nog maar wd 6 en dit heb ik alle tp nog nooit gedaan, oh wat ben ik stom!!

Maargoed niets meer aan te doen, ga maar rustig afwachten en ik zie wel wanneer ik

er weer een testje tegenaan gooi.

Ik hoop dat jou gevoel niet klopt en dat je toch positief gaat testen, ik duim voor je!!

Hermien

Geplaatst

Ah ja, daar kan je dan achteraf gezien zo van balen he Hermien?! Maar het kan nog alle kanten op! We gaan samen gewoon weer braaf wachten... het liefst een maand of 9!!

Geplaatst

Pien ik zou zeker alle betaalde pogingen opmaken maar dat ben ik he, je moet het zelf weten maar 40 is nog jong (in dit traject)!

Hermien niet zo slim nee, volgens mij is wd 8 echt de eerste dag dat er uberhaupt iets te zien kan zijn... rustig afwachten maar weer.

Succes meiden!

Geplaatst

Hermien bedankt voor het antwoorden, lekker zeg dat bij jullie je elke maand kan mee doen...

Pien39: thnx voor je reactie, ik zou juist een paar keer achter elkaar willen ( mits ik niet meteen zwanger ben van de eerste of 2)

gezien ik het in me eigen cyclus ga doen.... hoop dat ik aankomende maand mee mag doen.. en zal in het ZH meteen vragen hoe het zit

met mislukte pogingen of je daarna weer moet wachten.. zit zoveel tijd in het wachten :(

Geplaatst

Pien,

Hoe gaat het vandaag met je?

Heb je nog ongikrampen?

Je zit nu al op wd 11, ohh het wordt nu echt spannend!!

Heel veel succes, ik duim voor je!

Caroline,

Nee, het was niet zo slim maar als je dan hoort dat iemand anders

positief test op wd 6 en op de zelfde dag als mij de tp heeft gehad

dan ga je, nou ja ik dan wel heel snel de drempel over.

Maar goed ik ga nog mooi even wachten en we zien wel wat deze laatste

poging ons brengt.

En heb je vandaag al een ovulatietest gedaan?

Hermien

Geplaatst

Ja hoor, want dan zou ik de TP op 1 maart hebben en ze sluiten op 6 maart ofzo? Heb overlegd met het Maasstad toen ik ongesteld werd, maar ik ga ze wel weer zelf bellen want ik hou het liever in eigen hand, zeker sinds ze vorige maand bijna toch ontdooid waren...

Wanneer ga jij weer testen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden