Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jazeker, heb vanmiddag terugplaatsing gehad.

Wish, dat is ook zo en als ze het geen kans geven zullen ze heus niet terug plaatsen. Was toch even soort van teleurgesteld...

En ja, zal eens kijken wanneer ik nu mag testen en dan kom ik vanavond een kijkje nemen bij het wachtbankje van februari (wat volgens mij heel snel gaat en waar veel gebeurd).

Jij trouwens ook heel veel succes, alweer bijna een week voorbij!

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pien,

Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje teleurgesteld was maar zoals ik hier

al zo vaak heb gelezen, wil dit echt helemaal niets zeggen.

En dit heeft de arts mij ook wel eens verteld dat zelfs een matige embryo zelfs

tot een positieve test kan leiden.

Dus hoop houden en je gaat ons over 14 dagen gewoon vertellen dat je zwanger

bent, oke'?

Hermien

Geplaatst

Pien,

Kan me wel voorstellen dat je wat teleurgesteld bent.

Je wil dat alles super goed verloopt, je hebt er zoveel voor over en dan kan het zeker een teleurstelling zijn als je dit bericht te horen krijgt.

Er gebeurd zeker veel in het februari topic.

Al veel meiden positief getest!!!

Hermien,

Yep, afleiding genoeg. Gelukkig wel, anders zou ik nog meer spanning voelen dat weet ik zeker.

Inderdaad komt nu de 'ergste' week eraan.

Vanaf maandag en dinsdag zal de spanning echt wel op gaan lopen......

Dames, succes!!

Geplaatst

Lijkt me een goede afspraak Hermien, haha. Voor jou gaat het nu ook opschieten naar maandag. Krijg jij 's morgens ook een telefoontje en dan 's middags terugplaatsing?

Wish, heb af en toe wel wat gelezen in het februari topic, maar het is niet bij te benen daar :-)

Hou het maar bij hier; lekker overzichtelijk. Spannend hoor komende week. Hoop zo op goede berichten voor jou!

Heb hier en daar een beetje gegoogled en dan lees je ook dat het regelmatig voorkomt dat bij het ontdooien een aantal cellen dit niet overleven. En ook dat zich dat weer kan herstellen. Ach het blijft gewoon geluk hebben en ik ga er nu maar weer vanuit dat we gewoon een reële kans hebben.

Geplaatst

Pien,

That's the spirit!!!

Natuurlijk hebben jullie een reële kans, anders hadden ze deze topper niet terug geplaatst.

Ik zal hier ook blijven lezen en reageren. Is inderdaad wat rustiger.

En na bijna 1,5 jaar aanwezig te zijn op dit forum kom je er wel in hoor om op heel veel reacties te reageren. Hahaha!

Geplaatst

Pien, mooi toch dat je 'm terug geplaatst hebt? gebeurt ook niet altijd!

Hermien ze gaan verbouwen bij het lab en ik las net van iemand die er net geweest is dat ze 6 maart dicht gaan en aangezien ik morgen ongesteld denk te worden ga ik dat wel redden, zou dan 1 of 2 maart ofzo worden... moeten ze wel goed ontdooien natuurlijk!

Caroline

Geplaatst

Dat zou mooi zijn, Caroline. Al deze behandelingen bestaan al uit zoveel wachtmomenten... Als je dan ook nog weer langer moet wachten omdat ze gaan verbouwen lijkt me dat best frustrerend...

Wish, ik vind het knap; zie meer mensen op van alles reageren. Ik ben al bij als ik een paar topics hier bij kan houden ;-) Zou dat ook de leeftijd zijn? Haha.

Geplaatst

Zo eventjes kijken hoe het hier weer allemaal gaat.

Heb verplicht een aantal weken rust; zo na de 2e icsi. Moet zeggen dat het me wel bevalt, zo zonder hormonen!!

Over 1,5 week zou ik weer ongesteld moeten worden en dan kunnen we voor ons cryootje gaan(als ie ontdooit). Maar vorige keer had ik na de eerste icsi een cyclus van 5 weken. Dus het zou goed kunnen dat ik nu ook een extra weekje moet wachten.

Momenteel zijn we ook erg bezig met het adoptie-traject en dat haalt gelukkig wel nogal de "druk van de ketel". We hebben het soms al over "die van ons straks uit china".

Maar toch blijft het wel spannend om straks de 3e icsi te gaan doen.Want dat is dan misschien weer de allerlaatste keer. Of we dan nog een 4e keer doen weten we nog niet 100% zeker. Het lijkt me toch wel raar zijn om straks na zoveel jaar in de MMM te gaan stoppen. Dan hebben we ineens zoveel tijd over!!

Geplaatst

Pien,

Helemaal een goede instelling en nu maar proberen wat afleiding te zoeken!

Ik krijg vandaag het verlossende telefoontje, ik zit met spanning te wachten.....

Als we goed bericht hebben dan krijg ik morgenmiddag de tp, dus ik hoop dat

ze zo gaan bellen, dan weet ik meer!

Wannebemom,

ik kan me wel goed voorstellen dat je het spannend vind, vooral omdat dit jullie 3e/laatste

poging is.

ik herken het gevoel wel, wij hebben hopelijk morgen de tp, maar dit is ook onze laatste keer

en het is raar om na 4 jaar te stoppen, maar soms moet je voor je zelf een lijn trekken.

Hopelijk voor jullie dat dit hem gaat worden, succes!

Caroline,

Fijn dat je waarschijnlijk toch nog voor de verbouwing begint kunt starten, want dat

wachten.......dat doen we al zo vaak!

Succes!!

Vandaag voor mij wachten......op het verlossende telefoontje!!

Geplaatst

Wannabemom, voor jullie dus ook spannend! En ik herken het helaas ook; dit is hoogstwaarschijnlijk onze laatste poging... En gestart met het adoptieproces, wat bijzonder. Hoe ver zijn jullie hierin? Kan me inderdaad voorstellen dat dit de druk van de ketel haalt, een bepaalde rust geeft nu jullie ook deze keuze gemaakt hebben. Is het niet lastig dit naast elkaar te doen? (Begrijp me goed; is puur uit interesse dat ik je dit vraag. Ik kan me namelijk voorstellen dat het enerzijds ook iets geeft om naar uit te kijken maar aan de andere kant is het misschien ook veel tegelijk? Ben gewoon benieuwd hoe je dit ervaart).

Hermien, die afleiding zoeken lukt me nu gelukkig nog goed. Eerste week kom ik meestal prima door maar dan die tweede...

Wat spannend voor jou vandaag. Hoe laat bellen ze ongeveer? Ik duim heel hard met je mee! Kom hier nog wel even kijken vandaag.

Geplaatst

Hermien wat spannend! Ik kom straks ook nog even kijken, zit hier nu stiekem want mijn schoonouders zijn op bezoek maar moet soms even uitblazen...

Ben gisteren ongesteld geworden, dus over ruim een week weer de ovulatietesten en dan rond 1 maart hopelijk TP!! Mijn bloeduitslagen waren verlopen deze week maar ik hoef gelukkig voor een cryo niet opnieuw bloed te prikken, dat hoeft blijkbaar alleen bij een punctie, wist ik niet. Scheelt weer.

Duim duim duim Hermien, oh wat moet dat spannend zijn! Ik denk dat ik het nog enger ga vinden dan een gewone behandeling want daar had ik altijd veel vertrouwen in omdat ik altijd best veel eitjes had, maar nu met voor het eerst cryo's... brrrr!

Geplaatst

Normaal gesproken wordt je volgens mij rond de middag gebeld, maar aangezien het

zondag is, kunnen ze geen tijd aangeven dus het kan ook wel 16.00 uur worden.....

Ik hoop dat ze zo een keer bellen......

Geplaatst

Haha, foei Caroline een beetje stiekem forummen als je schoonouders op bezoek zijn ;-) Is dat uitblazen vanwege de spanning dat het weer gaat gebeuren of vanwege het bezoek? Mooi dat je nu in ieder geval al weer ongesteld bent geworden.

Hermien wat een zenuwdagje zo...

Geplaatst

Nee nog geen nieuws hier, maar zal nu wel niet lang meer duren!

Nog steeds de familie op bezoek, hhahaha

Heb ik ook al eens gedaan, toen was ik op visite bij mijn schoonouders en

mijn schoonvader had toen wat problemen met de computer en ben

toen in tussentijd ook even op bezoek geweest op het forum,hahaha

We zijn gewoon een beetje verslaafd.......vooral als je weer middenin de

behandeling zit!

ik laat zo snel mogelijk wat horen als ik wat meer weet, hmmmm

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou ik heb zelf de stoute schoenen maar aangetrokken en ik heb gebeld

met de afdeling.

Want ik vond het nu wel heel erg lang duren......

En wat blijkt de afdeling van het lab is om 16.30 uur al gesloten en ik

ben dus niet gebeld, maar ik bleek de 2e al te zijn die niet was gebeld.

Ik zal nu moeten afwachten tot morgen.....want dan zullen ze onze cryo

morgenvroeg gaan ontdooien.

Ik moet zeggen dat ik dit wel erg slopend vind, maar de arts snapte hier

ook niets van, want ik stond wel in het systeem.

Dus nu maar weer afwachten tot morgen.............

Hermien

Geplaatst

Daar ben ik weer.....

Zojuist toch nog gebeld.......

En we hebben morgen een tp!!

Ik ben ontzettend blij en er valt heel wat van mijn schouder af, nu

nog even van de zondag genieten!!

Liefs Hermien

Geplaatst

Jippie, mooi nieuws Hermien! Wat een rare gang van zaken maar ja, nadat die van mij bijna ontdooid waren terwijl ik had afgebeld kijk ik nergens meer van op... Wat een opluchting, heerlijk, veel plezier morgen!

Pien als je mijn schoonmoeder zou kennen wist je het antwoord op die vraag. Heb nog geen spanning voor de cryo's hoor, dat duurt nog best lang, maar ze lult 5 kwartier in een uur, dus af en toe effe naar boven. Ga zo aan het eten beginnen, heb ik weer even wat te doen...

Geplaatst

Jeetje Hermien, wat vervelend dat het zkh in 1e instantie niet belde. Ze weten toch wel dat je op dit telefoontje zit te wachten.

Maar goed, je hoeft gelukkig niet nog een nacht in de zenuwen te zitten, Morgen de TP!!!!

Alvast heel veel succes, en voor daarna in de WW.

Liefs Guusje

Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie en ja ik ben ontzettend blij.

Nu heb ik in ieder geval nog een kans.......

Guusje,

Hoe gaat het eigenlijk met jou?

Ik lees dat beide eileiders zijn verwjderd, en hoe nu verder?

Lijkt me heel heftig zeg!!

Caroline,

Hahahah, goed argument.......eten koken!!

Scheelt dat je in je eigen huis bent.

En ja het liep een beetje raar allemaal, maar goed dat ben ik alweer vergeten.

Op naar morgen!!

Fijne valentijnsdag morgen, ik heb mijn cadeautje al gekregen( goed nieuws), hahahaha!

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Hey Hermien,

Ja, beide eileiders zijn verwijderd afgelopen dinsdag. Ze waren heel erg slecht (verkleeft en erg vergroeid), dus de schok was enorm toen ik uit narcose kwam, want dit had niemand verwacht. Maar aan de andere kant is het nu wel duidelijk waarom mijn 1e IVF en al de cryo's niet gelukt zijn. Het is een dubbel gevoel.

Ik zal nooit meer op een natuurlijke manier zwanger kunnen worden (kon ik achter af gezien nooit! maar dat wisten we niet) maar gelukkig nog wel via IVF. Eerst moet ik nog herstellen, en hopelijk eind maart of april voor de 2e poging.

Jij morgen je TP, hoelaat mag je?

Liefs Guusje

Geplaatst

@Hermien; succes morgen. En tja het is valentijnsdag... als dat geen goed voorteken is!!

De adoptieprocedure is op zich best goed te doen naast de IVF.Hoewel het soms wel ff net uit kwam met de cursus en de TP.

Je begint met aanvragen BKA nummer en dan moet je nog een jaar wachten voor de VIA(cursus:6 dagdelen). Wij hebben net de VIA-cursus afgerond. Dus we zijn nu al 1 1/4 jaar ver met de procedure.

Nu moeten we wachten tot we de raad van kinderbescherming op bezoek krijgen(zo'n 3-4 gesprekken). Als alles goed gaat krijg je dan toestemming om te adopteren. Nu is er weer een aantal maanden wachttijd. Dinsdag moet ik even bellen hoeveel precies. Dit mag je namelijk niet gelijk met IVF doen. Maar zoals het er nu naar uit ziet denken we eerst nog de 3e poging te hebben gehad voor we daar aan de beurt zijn. Anders moeten we de gesprekken nog even uitstellen.

Maar zoals we nu er over denken willen we voor china gaan. En dan moet ik zowiezo nog 16 maanden wachten tot ik 30 ben (eis van china). Dus we hebben ruim de tijd.

@guusje; goh toch wel een teleurstelling zeg..... Ik vond het al erg om 1 eileider te moeten missen. Met 2 weg is het nu dus echt definitief zeg... Hopelijk heeft deze opruimbeurt wel een goed effect voor jullie volgende poging!! Hoe lang moet je nu wachten tot je weer mag starten??

Geplaatst

Tjonge Hermien, ze wisten de spanning er wel in te houden. Daar wordt je ook niet blij van. Maar wat ben ik blij voor jou dat je morgen een terugplaatsing hebt. En dan op zo'n datum. Ik heb er normaal gesproken niets mee maar dit is toch een goed teken!

Guusje wat een heftige week heb jij achter de rug. Ook al weet je nu dat het met eileiders ook niet was gelukt, neemt de schrik niet weg nu je ze "ineens" kwijt bent. Sterkte met herstellen!

Wannabemom, wat een tijd gaat er met adoptie gemoeid zeg. Gelukkig ben je nog jong (sprak ik oud wijf, haha) en hebben jullie die tijd (ook om eerst nog een derde poging te doen). Een spannend traject lijkt me dat ook, adoptie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden