Ga naar inhoud

Hoelang tussen intake en IVF?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Irma! Hoe is het bij jullie? Zit je nog volop in de onderzoeken of heb je alles gehad en is het wachten op 2 november? Spannend hoor! Hou ons op de hoogte!

Sanne, ja top he! Ik was ook ontzettend opgelucht. En dat ontspannen is gisteren aardig gelukt. Ben ff lekker een avondje in de pub geweest en ouderwets blijven hangen! Super leuke avond gehad, lekker gedanst en gek gedaan! Was echt heerlijk! (nu wat minder! Ha).

Verder komt mijn zusje vandaag met mijn neefje van 4. Ook super leuk. Morgen wat minder want dan ga ik op bezoek bij mijn ma want die ligt helaas in het ziekenhuis. Ze heeft COPD en was erg kortademig dus dat gaan ze nu onderzoeken.

Die 2,5 week zullen zo om zijn maar nu lijkt het nog wel een eeuwigheid!

Ja, goed gevoel he als je "het" verteld hebt! Ik vind het ook fijn hoor dat mijn collega's het weten. Je zit toch een paar dagen per week met elkaar en dan is het fijn dat je gewoon je gevoel kwijt kunt (en zij snappen straks je "nukken" als je aan de hoormoontjes gaat! Hihi).

Prettig weekend verder!

Liefs Claus!

Ps: hoe is het met de parkietjes?

• Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai!

Hier is het weekend ook weer heerlijk gevult. Gister na het werk bij een vriendin en haar kleine meid van bijna 1jaar oud geweest. Weer lekker met die kleine in de weer geweest, en ze heeft leren kussen.. Noem het een snelle leerling in zoenen, want ze gebruikt haar tong erbij.. Altijd heerlijk! 's Avonds zijn vrienden komen eten en lekker lang blijven hangen.

Vandaag boodschappen, wedstrijd en zo dadelijk komen weer vrienden bij ons eten..

Morgen heerlijk de was,.. en dan is het weekend weer om!

Wat betreft de vogels.. Wij hebben al 7 eieren! dat wordt een drukte,.. als ze allen uitkomen! We moeten geduldig afwachten!

LIEFS

Geplaatst

Hoi,

Hier is het ook afwachten, haha, maar dan gewoon op mn ongesteldheid. Op CD 3 moet ik nog een keer bloedprikken, en dan een follikelmeting. Geen flauw idee wat er dan gaat gebeuren... Dan zou ik rtussen dag 7-12 een HSG scan moeten maken. Mijn cyclus is alleen nu opeens een week langer, dus dan heb ik niet alle onderzoeken kunnen doen vóórdat ik mn echte IVF intake heb in Rotterdam... ( vooronderzoeken gebeuren in Purmerend)

Geen flauw idee wat er nu na die follikelmeeting gaat gebeuren, want neem aan dat ik nog niet met de hormonen ga beginnen nu....???

Claus, Lekker he, zo'n avondje eruit! Maar inderdaad, de dag erna minder. Vroeger kon ik gewoon het hele weekend feesten, maar nu moet ik een paar dagen bijkomen van 1 avondje, haha.

Sannetje, Lief he, die kusjes!!! Kan ik echt helemaal van smelten!

Fijn weekend!

Geplaatst

hoi Irma, Ik smelt smelt echt helemaal weg met zo'n kleintje! Veel vrienden vragen of ik het er niet moeilijk mee heb om hun kleintje te zien. Dit is in mijn geval echt het tegen overgestelde. Als ik zo'n mupped zie weet ik weer waarom we al die moeite doen. Dat het niet enkel gaat om zwanger worden, maar om het krijgen van een eigen kind!

Ik heb een paar vraagjes; Wat bedoel je met CD3? En wat is de reden dat jullie vooronderzoeken plaats vinden in Purmerend?

he claus, al weer bijgekomen van je vrijdagavond? En, is er iets meer over de gezondheid van je moeder bekend? Ik hoop dat het snel beter met haar gaat.

Geplaatst

Hai,

Ja, leuk he zo'n kleintje! Ik smelt ook altijd en gelukkig ben ik ook niet "jaloers" op mensen die een kindje krijgen. Ik moet altijd wel even slikken als vrouwen van mijn eigen leeftijd een kindje krijgen. Niet dat ik het hun niet gun maar dan denk ik wel: waarom zij wel en ik niet................

Ja, de vrijdagavond heb ik wel verwerkt nu! Gisteren echt last van gehad. Pfff. Maar goed dat er weer een alcoholvrije periode aankomt! Haha. Met mijn ma is het nog hetzelfde. Ze zal morgen van de arts wel weer meer horen over hoe ze verder aan behandelen.

Nou, werkse weer van de week! (en CD3 is cyclusdag 3 denk ik! Ja toch Irma?).

Liefs Claus

Geplaatst

he meiden!

cd3,.. stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben! Wel blijf ik erg nieuwschierig naar de reden dat jullie in 2 ziekenhuizen lopen..

en Claus, wat heb jij toch een emotioneel drukke periode zeg! Moet erg vermoeiend zijn. ik heb zo af en toe echt een dagje nodig om alles weer te verwerken en een plekje te geven.. En ik heb alleen maar de kinderwens, als zorg. Hopelijk worden jouw zorgen ook snel behapbaar.

xxx

Geplaatst

Hai Sanne,

Hier weer even een berichtje van mij. Het is een beetje mak nu hier omdat we allen weinig te melden hebben zo in afwachting van wat er komen gaat. Duurt dan allemaal zo lang, vindt je niet?

Mijn moeder is gelukkig weer uit het ziekenhuis. Het gaat wel wat beter met haar maar echt goed zal het nooit meer worden! Wat wil je met longemfyseem en bronchitus! Ze zal met de vermoeidheid moeten leren leven en dat zal even lastig zijn (nog een reden om niet meer te gaan roken!). Jij rookte toch ook? (dacht ik me te herinneren van de tijd dat we het over het Gezondzwangerschapsspreekuur hadden, of zit ik er nu helemaal naast en was het alleen je man die rookte?). Heb jij er nog moeite mee? Ik heb er gelukkig bijna geen moeite meer mee. Soms overvalt het me nog wel eens maar dat is gelukkig snel over.

Hier alles verder nog rustig. Zit weer te hopen dat ik snel ongi word zodat we weer kunnen beginnen.

Groetjes en liefs van mij!

Geplaatst

Hoihoi,

Ja, cd 3, cyclus dag 3, haha. De reden dat ik in 2 loop, is omdat ik in Wervershoof woon, en mn huisarts me doorverwees naar 3 ZKH in de buurt. In Purmerend kon ik het eerst terecht. Ik dacht voor IUI in aanmerking te komen, maar daar zei de arts gelijk dat dat niet veel toe zou voegen voor mij, en ik gelijk afspraak voor IVF moest maken. Dat wordt in Purmerend niet gedaan. In verband met mn leefttijd en wachttijden kwam ik bij Rotterdam terecht. Maar om nu voor elke meting, bloedtest etc anderhalf uur heen en anderhalf uur terug ( + paar uur file) te moeten rijden....

Dus voor zo ver het kan doe ik alle onderzoekjes in Purmerend, dat is maar 40 minuten voor mij.

Mijn vriend heeft van de week zn zaad afgeleverd, ben benieuwd.... Ik zal als t goed is woendsag ongi worden, weer een een week langer dan normaal. Denk echt dat de overgang hier aan het beginnen is, maar dat hoor ik vast ook wel volgende week. Heb heel mn leven tussen de 26-30 dagen gezeten , en nu laatste 2 keer 40 dagen en 35 dagen...

Hoe lang moeten jullie nu nog wachten? Wanneer moet je ongi worden Claus?

En ji Sannetje? Bij jou zie ik dit staan: EN NU WACHTEN OP:w8

* 12 nov. 2e GZspreekuur

* 24 dec. semenonderzoek + bloedprikken

* 10 jan. 2011 Androloog > uitslag

Wat waardeloos dat er allemaal zo veel tijd overheen gaat he!! Ik ben wel blij dat ik vrij snel overal terecht kan, maar heb ook echt het gevoel dat mn tijd hééél beperkt is...

Lijkt me zo moeilijk om telkens te moeten afwachten, zo machteloos, bah! Heel veel sterkte en

Knuf!!

Geplaatst

Hoi Irma,

Vervelend he als je lichaam "niet meewerkt"! Ik herken dat wel. Bij mij was het soms ook zo dat ik eerder of later ongi werd dan het zou moeten zijn en dan kwam het natuurlijk nooit uit als we weer een afspraak bij de arts hadden. Dan was ik net ongi geweest of het was te laat waardoor we soms weer 3 weken extra moesten wachten voordat we mochten beginnen met de behandeling. Om gek van te worden! Bij mij komt het ook altijd tussen de 26 en 30ste dag maar ik heb nu weer het gevoel dat het er al aan zit te komen terwijl dat eigenlijk pas rond 31 okt zou moeten zijn. Ik heb het gevoel dat het bij mij ook een beetje met de spanningen te maken heeft. We wachten maar weer "rustig" af! Pfffff. Hihi.

Ik hoop dat je volgende week alle antwoorden krijgt en dan snel mag beginnen. Sterkte!

Geplaatst

he meiden!

Dit was weer een heerlijk druk weekend met veel afleiding. Altijd goed, zeker wanneer je lange tijd moet wachten.. ;)

@Claus: Het is hier inderdaad erg stilletjes.. Hopen dat jij snel weer mag beginnen, dan gaat het hier weer een beetje leven. haha! Het zal hoogst waarschijnlijk niets uithalen,.. maar wij gaan na zeer lange tijd weer eens op tijd/temperatuur ect. "klussen"! Mochten die hormoontje nou echt hun werk doen,.. dan is er misschien eentje die de afstand zelfstandig wil gaan zwemmen, haha.

Mijn man en ik hebben (net als jullie) beiden gerookt. Ik ben wel eerder gestopt met roken dan dat het door de arts werd geadviseerd. Nog steeds heb ik hier zo nu en dan moeite mee. Ik doe het niet, maar in gedachte.. Mijn man vind dat het hem redelijk makkelijk afgaat. Enkel bij het feestje van de zaak had hij het moeilijk, maar heeft het niet gedaan. Wat ik ook erg mis is dat wijntje,.. misschien herkenbaar?!

@Irma: Het wachten is zeker vervelend maar het is voor het goede doel, en met dit in gedachten is het toch makkelijker. Wij zitten namelijk niet, net als jullie, in de gevaren zone (leeftijd). De arten denken dat wij alle tijd hebben. En wanneer wij ons volle verstand gebruiken, hebben ze daar gelijk in. Maar gevoels matig ben je al zo'n lange tijd klaar voor het ouderschap, en kun je geen dag langer meer wachten. Maar het gaat al weer aardig opschieten. De dag voor kerst gaan wij wéér een potje vullen in het ziekenhuis, en krijgen dan de eerste week van het nieuwe jaar uitslag of de 3mnd hormonen wat hebben uitgehaald. Hoop voor jullie dat het traject spoedig gaat starten en de overgang nog even op zich laat wachten!

KUS

Geplaatst

Hey Sanne,

Wat goed dat jullie gaan proberen "op tijd" te klussen. Je weet nooit hoe een ei een zaadje vangt! Haha. Wat ik bij ons zelf erg jammer vond van dat "geplanned" oefenen is dat het ongecompliceerde er dan een beetje vanaf gaat. Dat vond ik best jammer maar ja, ook op deze manier is het niet vervelend! Hihi.

Wat betreft het missen van een sigaret of een wijntje: een sigaret mis ik niet echt meer maar als ik tussen 2 pogingen zit en ik weet zeker dat ik niet zwanger ben dan neem ik toch echt een borrel hoor. Ik weet dat de vruchtbaarheid daardoor verminderen kan maar dat is toch al een stuk minder op mijn leeftijd waardoor ik er van overtuigd ben dat die paar borrels die ik dan drink het echt niet nog minder maken. Dus neem ik af en toe zonder schuldgevoel een lekkere borrel! Als ik met stimuleren begin dan drink ik gewoon niks meer. Heb er dan ook totaal geen moeite mee.

Kan me je dubbele gevoel over nog alle tijd hebben goed voorstellen. Tuurlijk ben je blij dat je nog jong bent (zeker als je naar zo'n fossiel als mij kijkt! Hahahahaa) maar de wens is er nu en dan wil je ook graag nu zwanger worden! Erg menselijk die gedachten/gevoelens hoor vind ik! Volhouden maar, voor je het weet is het Kerst en in de tussentijd moet je mij nog ff steunen (als je wilt natuurlijk!) dus de tijd vliegt voorbij (hoop ik voor je!).

Ik begin nu wel weer een beetje de kriebels te krijgen hoor nu ik van het weekend ongi moet worden! Brrrrr! Sssssssspannend!

Liefs en dikke knuf!

Geplaatst

Wat ben je toch een schat!

Dat vind ik echt super, zo goed als je mijn gevoelens lijkt te begrijpen. Daar put ik toch steeds weer positieve energie uit en dat waardeer ik oprecht.

Wat betreft die borrel, ik zou het geen schande vinden als ik een borreltje zou nemen. Maar omdat manlief zulk slecht zaad heeft en hierdoor ook nadrukkelijk is gewezen op het niet roken en niet drinken, kan ik het niet maken er wel eentje te nemen. Dit werkt bij mij dan toch op mijn schuldgevoel.

Wat spannend,.. as weekend alweer. De tijd vliegt echt hor! Ik hoop natuurlijk weer op een dagelijks uitgebreid verslag, zodat ik niets hoef te missen. En je weet, 3x is scheepsrecht! Kan haast niet wachten dat een van ons de slopende 9mnd ingaat!

Oh, wat betreft het klussen.. Ik vind ze super! Omdat het misschien wel 'de klus' is, maken we er een uitgebreid 5 gangen diner van. HEERLIJK ;)' hahahha!

KUS

Geplaatst

Hey Sanne,

Ik vind het ook fijn dat ik hier mijn begrip vind bij jou. Doet me altijd goed. Super!

Dat je solidair bent met je man met betrekking tot een borrel begrijp ik goed, je staat er toch samen in en dan doe en laat je ook samen de dingen die wel en niet mogen (en hetgene wat je wel samen mag doen is ook totaaaaaaaaaaal geen vervelende klus! Haha).

Ik heb net nog even het ziekenhuis gebeld omdat ik niet goed weet wat ik moet doen als ik morgen ongi zou worden. Ik moet altijd op de 2de cyclusdag beginnen met stimuleren maar ik mag niet eerder beginnen voordat ik een echo heb gehad. Dit omdat ik de vorige keer niet mocht beginnen door die follikel die er nog zat. En als ik morgen ongi wordt dan is zondag de 2de dag en zou ik dus moeten beginnen. Dus dan ook de echo op zaterdag of zondag. Maar dan is er niemand op de poli om een afspraak te maken voor die echo dus ik dacht dan bel ik nu maar vast even naar de poli om te vragen of ik dan eventueel een ander nummer moet bellen. Na 2x overleg met de arts mag ik gewoon beginnen met stimuleren en dan maandag moet ik bellen voor een echo!!! Dus mocht het maandag niet goed zijn dan heb ik zondag voor niets gespoten. Weg ampul van een paar honderd euries! Want die ampul is maar 28 dagen houdbaar na aanprikken! En ik mocht ECHT niet beginnen met stimuleren voordat ik een echo heb gehad zei de arts de vorige keer! Snap jij hier nog wat van? Ik niet! Nou ja, we zien wel. Ik wacht maar "rustig" af. Misschien word ik zondag wel ongi en dan is er niks aan de hand! Wordt weeeeeeeeeeeeer vervolgd!

Prettig weekend en doe je best he met klussen! Hihi.

Liefs Claus.

XXX

Geplaatst

hoi meis!

Wat een vreemd verhaal weer.. Hopen maar dat je zondag je eerste dag hebt!

Wij hebben weer heerlijk geklust, maar verwacht er geen effect van.. Misschien volgende maand, want dat slikt manlief de hormoontjes al 2mnd.

Ik wens jullie heel veel plezier dit weekend. En Claus, ik duim voor de zondag voor je!

SSSMMAKKKK!!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Van de week geweest voor mn folikkelmeting ( eerste keerI en bloed prikken. Ik kreeg de uitslag van het zaag van mn vriend... was van SUPER kwaliteit. Heel fijn natuurlijk, maar voor ons toch ook weer niet zo héél erg, omdat het dus echt betekent dat het aan mij ligt, de leeftijd. En daar valt weinig aan te sleutelen....

Maandag moet ik voor hsg, en dan hoor ik ook uitslag van mn bloed. Mocht van de week bellen vr uitslag, maar was net te laat, en toen kreeg ik niemand meer te pakken. Baal er van, want uit deze test zou mn biologische leeftijd te bepalen zijn??? En dus of het zin heeft om door te gaan.??? De dag erna, heb ik het echte IVF intake gesprek in Rotterdam...

Bij de follikelmeeting had ik aan beide kanten maar 2 eiblaasjes, of 3, en dat was best treurig gesteld zei de arts...

Geen flauw idee wat normaal zou moeten zijn. Ik heb dus eigenlijk niet zo veel hoop meer....

Is de ongi al doorgekomen????

Fijn Sannetje, dat jullie zo lekker geklust hebben, haha, daar geniet ik de laatste maanden helemaal niet meer van, dus ben blij dat we het op een andere manier gaan proberen, haha. Het spontane is er een beetje af, en helemaal na elke keer weer ongi... Nouja, jullie snappen het wel.

XXXX

Geplaatst

Hai Irma,

Ik lees net je bericht en wil je toch even "geruststellen". Bij ons is het hetzelfde als bij jullie: zwemmertjes vriendlief niks mis mee, wel mijn leeftijd. Daar valt inderdaad weinig aan de sleutelen maar zoals je weet loop ik (en Sanne ook) in het EMC en bij de tweede poging had ik maar 2 follikels (de eerste poging 5 follikels en 3 bevrucht) die groeiden maar daar doen ze daar niet moeilijk over. Je leest vaak dat ze in andere ziekenhuizen de poging afblazen bij zo weinig follikels maar in het EMC zeiden ze tegen mij dat je maar 1 goede nodig hebt! (en dat is natuurlijk ook zo). Helaas waren ze allbei al vroegtijdig gesprongen maar ze groeiden goed dus als ze waren blijven zitten was er niks wat een punctie in de weg zou kunnen staan. Alleen ze zeiden wel dat de vroegtijdige eisprong wel te maken kon hebben met het weinig aantal follikels door mijn leeftijd. Dus ik stap met vol goede moed weer de volgende poging in! Moet ik wel eerst ongi worden en dat ben ik nog steeds NIET! Het breekt de laatste tijd altijd zo rond de 26ste dag door, heb dan al een week zere boobies en nu....................NIKS! Om gek van de worden. Het oude lijf zal eens een keer meewerken zeg! Pffffffff. Hihi.

Dat van dat klussen klinkt me zo bekend in de oren. Je moet maar net zin hebben als het moment supreme daar is. Dan kunnen andere zaken wel eens de overhand krijgen, moeheid, willen slapen zijn dan dingen die je liever doet omdat je weet dat de kans dat het lukt zo klein is en weer die teleurstelling in je hoofd zit als je weer ongi geworden bent!

Laat je hierdoor niet ontmoedigen hoor Sanne! Klus maar lekker verder! Haha. En ik hoop dat als jij onze leeftijd hebt je die zorgen niet meer hebt omdat je al een (paar) koter(s) hebt lopen! Gun het je zo!

In afwachting van mijn ongesteldheid,

verblijf ik met vriendelijke groet,

Hahahhaa!

Liefs Claus!

Geplaatst

Lieve Irma,

Ik sluit me helemaal aan bij Claus, één bevruchte eicel is genoeg!

En wat betreft het 'klussen': na 1,5 jaar klussen zonder resultaat ken ik het verdriet en de enorme teleurstelling. Vervolgens gaven de artsen aan dat wij op eigenhoutje nooit kans van slagen zouden hebben. Dit is voor ons de reden dat wij zijn gestopt met klussen. Nu er weer een kleine kans bestaat zijn wij dan ook weer met frisse moed begonnen. Maar ben bang dat na 4 teleurstellingen ik weer op gelijke lijn sta met jullie.. We wachten dus hoop vol af..

Ik wens jullie beiden enorm veel succes en een handje vol geluk!

xxx

Geplaatst

Lieve Sanne,

Ik begrijp dat je bang bent voor weer die teleurstellingen! Maar al is de kans heel klein, er IS een kans! Probeer je daar aan vast te houden. En wie weet hoe de kwaliteit van de zwemmertjes straks verbeterd zal zijn door de hormonen en het stoppen met roken en drinken! Hopelijk krijgen jullie dan snel groen licht om eindelijk "het traject" in te gaan! Je hebt er zo lang op gewacht.

Hier nog niks helaas...................

Dikke knuf Claus

Geplaatst

Dank jullie wel voor de geruststelling. Ik voel me gelijk een stuk beter! Vandaag had ik de HSG, en dat was allemaal goed, allebei de eileiders vrij, en geen rare dingen. Morgenmiddag naar Rotterdam. Ik snap alleen nog steeds niet zo goed hoe en wat bij het EMC...??? Ik heb gebeld met ZKH Maasstad, moet voor gesprek naar locatie Zuider, en moet ook ponskaaratjes maken voor EMC, en daar moet mn vriend ter zijner tijd de eitjes heen brenegn na de puntie. Gaat dat bij jullie dan ook zo??

XXX

Geplaatst

Hoi Irma!

Goed te horen dat alles er goed uitziet en dat je iets aan onze reacties hebt.

Wat betreft jullie bezoeken aan diverse ziekenhuizen, heb ik geen ervaring. Wij komen van het IJsselland ziekenhuis omdat zij daar niets meer vooor ons konden doen. En zijn vervolgens naar het EMC gestuurd. Hier hebben wij alle onderzoeken, en zullen ze ons ook gaan behandelen. Kan het zijn dat ze jullie zo spoedig mogelijk willen helpen en hierdoor ook in diverse ziekenhuizen tijd voor jullie vrijmaken? Hierdoor kunnen jullie mogelijk diverse wachtlijsten ontlopen?!

Misschien een leuk weetje: voor het ponskaartje van het EMC wordt je op de foto gezet; dus zorg dat je make-up goed zit! haha

Hou ons op de hoogte, ik wil er niets van missen!

XXX

Geplaatst

He Claus!

Hoe is het ondertussen? Het is tenslotte dinsdag.. Al iets onderweg?

En ik vind je tekst weer super lief! En ga echt mijn best doen om positief te blijven denken!

Ik hoop voor jou en je partner dat je maar snel ongi mag worden.

XXX

Geplaatst

Dank je Sanne, lief van je!

Ik ben nog niet echt ongi geworden maar ik heb nu de bekende buikpijn dus ik denk dat het vannacht wel door zal breken! Je zal het altijd zien, zit je ergens op te wachten en dan komt het niet en wil je dat het wegblijft dan komt het juist op het moment dat je het niet wilt! Ik hoop maar dat ik morgenochtend het ziekenhuis kan bellen voor een afspraak voor de echo! Sssssssspannend!

Irma, ik denk dat je ook een ponskaartje moet laten maken in het EMC omdat ze niet in alle ziekenhuizen een IVF-lab hebben. Dat hebben er maar een paar in Nederland. In heel veel ziekenhuizen wordt wel de punctie, de terugplaatsing ed gedaan maar een lab hebben ze niet. Ik zie als ik in de wachtkamer zit regelmatig mannen met een koffertje (met de eitjes) naar het lab gaan. En als ze de zwemmertjes nog niet bij zich hebben zie je ze daarna "het kamertje" ingaan! Best genant maar aan de andere kant zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Wij hebben mazzel dat we binnen een uur in het ziekenhuis kunnen zijn zodat vriendlief thuis kan produceren (wat zeg ik dat netjes he! Hihi).

Laat ons snel weten hoe het gegaan is!

Liefs Claus

Geplaatst

Lieve DAMES!

Al nieuws? Ik had een hoop, hoopvolle berichten verwacht,..

Hier helaas nog geen bericht (Buiten het feit dat alle eitjes van de vogels onbevrucht zijn).

IK hoop morgen meer berichten van jullie te kunnen lezen!

Geplaatst

Hoiiiiiiiiii,

Helaas minder goed nieuws. Gisterenavond ongi geworden dus ik vanmorgen met frisse moed het ziekenhuis gebeld en had om half 11 de uitgangsecho. En wat denk je.........................???????!!!! Zat er WEER een follikel van ruim 2cm!!!! Ik dacht dat ik door de grond zakte toen ze het liet zien! Ik wist gelijk hoe laat het was natuurlijk. WEEEER een maand wachten met stimuleren! Snik........:sad:

Geplaatst

Ohhh, Claus, wat een k*t nieuws!!!

Hoe kan dat nou dat die follikels blijven hangen? Als je ze nodig hebt zijn ze al gesprongen, en als je ze niet wilt zit er 1, niet te geloven!! :(

Misschien een beetje domme vraag hoor, maar je weet dat ik nog vrij nieuw ben. Kan deze follikel dan ook nog springen en zit daar dan een eitje in dat evt nog vruchtbaar is???

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!!

Wij zijn gister naar Rotterdam geweest, en heb heel goed gevoel over. Zo vriendelijk geholpen!

Ik heb ook gelijk de prikinstructies gekregen, brrr. Zodra ik ongi ben moet ik bellen om te kijken of ik kan beginnen. Ik kan dan de echos in Beverwijk laten doen, dan scheelt weer wat reistijd, want Rotterdam is 3 uur heen en terug. Purmerend, waar ik voorheen onderzoeken deed kan niet, want hadden zij geen afspraken mee of zoiets.

Ik zie trouwens idd al voor me, die mannen met hun kostbare koffertje, haha, en dan die ruimte in...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden