Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik ben overgestapt op de fles en Zoë komt nu zelf op ongeveer dezelfde tijden..

sóchtends rond half 9, dan 12 uur half 1 dan half 4 dan 7 uur en dan 22.00 en s'nachts tussen half 3 en 4.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei!

Merel heeft dat borstlurken soms (maar niet op vaste tijden), dan geef ik haar een speentje en is het goed. Zoniet dan is de draagzak een uitkomst, is ze dicht bij mamma en helemaal tevree. ik geef op aanraden van het consulatiebureau met minimaal 2 uur ertussen, dit vanwege dat ze anders het vorige eten niet verteerd krijgt en last van haar maagje krijgt. dat was een paar dagen lastig maar nu is ze er aan gewend.

De arts zei dat ik de eerste 6 weken niet mocht vrijen maar ik heb een keizersnede gehad.

Nog een vraag, merel heeft pukkeltjes gekregen op haar hoofdje. Een soort mini-jeugdpuistjes. Op internet las ik dat je er niets aan kan doen, sommigen zeggen dat het vettig moet worden gehouden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Sandy, super dat sven weer thuis is en alles goed is gegaan. Wat zullen dat een lange dagen geweest zijn voor jou. Doe jezelf maar verwennen. En ik hoop met je mee dat je nu even alles hebt gehad.

Geplaatst
ik ben overgestapt op de fles en Zoë komt nu zelf op ongeveer dezelfde tijden..

sóchtends rond half 9, dan 12 uur half 1 dan half 4 dan 7 uur en dan 22.00 en s'nachts tussen half 3 en 4.

Is dat sinds je de fles geeft? Hier nog geen ritme te bekennen... Meestal komt Thomas om de drie uur, maar dat is dus vrij snel... ik ben een uur aan het voeden en een uur nadat ik 'm in bed heb gelegd begint hij alweer te huilen. Ik kan het dan meestal nog wel een uurtje rekken maar dan houdt het echt op. Vooral het feit dat hij zo lang over het drinken doet is vervelend. Ik wil het nog een weekje aankijken en dan misschien ook over op de fles. Overigens komt hij 'snachts pas tussen vijf en zes uur in de ochtend (vanaf 21.30).

Geplaatst

@esk, goh, wat een verschil. Ik snap dat het erg vermoeiend is als hij overdag zo vaak wil. Maar snachts zo lang slapen...lijkt me fijn. Ik hoor van vrienden dat je met borstvoeding niet echt een ritme moet verwachten. Dat je net als je denkt een ritme te hebben dat weer veranderd. Sinds ik dat in mijn achterhoofd hou vind ik het makkelijker, ben ik er relaxter onder. Verder ben ik heel blij dat ze snachts niet huilt. Een uur voeden is heel lang, merel had dat ook in het begin, maar toen was de melkproductie nog niet goed genoeg op gang gekomen, kan het dat zijn bij jou? Misschien bijvoeden naast bv?

Succes ermee!

Geplaatst
Is dat sinds je de fles geeft? Hier nog geen ritme te bekennen... Meestal komt Thomas om de drie uur, maar dat is dus vrij snel... ik ben een uur aan het voeden en een uur nadat ik 'm in bed heb gelegd begint hij alweer te huilen. Ik kan het dan meestal nog wel een uurtje rekken maar dan houdt het echt op. Vooral het feit dat hij zo lang over het drinken doet is vervelend. Ik wil het nog een weekje aankijken en dan misschien ook over op de fles. Overigens komt hij 'snachts pas tussen vijf en zes uur in de ochtend (vanaf 21.30).

ja dat is sinds ik de fles geef. wat ik ook een nadeel aan bv vond is dat ik niet wist wat ze nou binnen kreeg ik wist niet of ze voldaan was of niet nu kan ik precies zien hoeveel ze drinkt dat vind ik wel fijner

Geplaatst

Hoi,

Had hetzelfde euvel in het begin (niet weten hoeveel ze binnen krijgt), maar wij moesten een weegschaal in huis hebben en een kolfapparaat aanschaffen anders mochten we van het ziekenhuis niet naar huis. Heb in het begin gekolft (kon ik gelijk zien hoeveel ze binnenkreeg). Toen ik dat zat was (eerst voeden, dan kolven of andersom) ben ik helemaal overgestap met gelijk bv. Nu heeft Dési nog steeds niet echt regelmaat (ze is 7 weken), maar het gaat beter. Vandaag bijvoorbeeld (gisteravond 10.30), 04.00, 07.30, 10.45, 13.15, 17.00.

Voor dat jengelen heb ik Nutricia gebeld. In de late middag/begin avond zit er weinig voeding in je borsten, dus daarom komt ze 's avonds zo veel. Speentje, pink, bij je zitten, alles hadden we inmiddels geprobeerd, maar ze was alleen tevreden met het aan de borst liggen en drinken. We hebben haar nu vanavond 19.30 uur een fles gegeven en ze is daarna gaan slapen en slaapt nu nog 21.36 uur!!! Misschien dat dit de oplossing voor ons is. Mocht dit zo zijn dan blijven we haar 's avonds die ene fles Nutrilon geven. Zal mij dus benieuwen hoe laat ze weer komt.

'k Heb nu zelfs tijd gehad om de badkamer schoon te maken, lekker buiten koffie te drinken en achter de laptop zitten. Johan vindt het ook leuk om weer eens de fles te geven.

Misschien dat ik het op deze manier langer leuk blijf vinden om de borst te blijven geven voor de andere voedingen.

Ik houd jullie op de hoogte, mochten jullie geïnteresseerd zijn.

Liefs

Natas

Geplaatst

Als het voor jullie werkt, dan werkt het toch? Blije mama, blije baby. Borstvoeding is heel mooi, maar het moet wel leuk blijven...

Wij hebben hier een beetje een rare dag gehad met Thomas. Overdag heeft hij nog geen uur geslapen of hij begon alweer te huilen. Na even te laten huilen viel hij vaak weer zelf in slaap om een kwartier later weer te beginnen. Dat idee...en heel onregelmatig qua voeden (05.15, 07.00, 10.00, 13.00 en 15.00, maar om 15.00 heeft hij gedronken en toen kwam hij pas weer om 20.45! Dan heb je dus een keertje tijd om rustig te koken en te eten (voor het eerst in 2 weken zelf gekookt!) en om lekker even te gaan zitten en wat voor jezelf te gaan doen.

En ik heb 'm net gevoed (dus die van 20.45) en nu is hij weer helemaal onder zeil. Ben benieuwd wat voor nacht we tegemoet gaan, want nu verwacht ik 'm toch wel een keer voor 05.00 eerlijk gezegd. Ach ja, ritme kan je het niet noemen... maar hij groeit prima (200 gram in een week!) en hij is al 5 a 6 cm langer dan sinds z'n geboorte. De eerste kleertjes zijn al te klein... en het is zo'n heerlijk manneke!

Doen jullie de kleine trouwens ook wel 's in de tummytub? Die van ons vind het geweldig! Dat gezicht, helemaal ontspannen en in de zevende hemel...

Geplaatst

Het is erg wennen hè Esk, ik hoop dat je ook een lekkere lange nacht tegemoet gaat.

Heerlijk als ze zo groeien en je weer nieuwe kleertjes kunt aandoen. Kreeg vandaag van de kraamvisite ook weer zo'n leuk setje en mijn moeder kon het ook niet laten om nog een setje mee te nemen. De kast puilt bijna al uit haha.

We doen Dési 2 à 3 keer per week in het badje of in de tummy tub. Het badje vindt ze eerlijk gezegd lekkerder.

Denk dat ik bijna moet afsluiten, want er begint zich een meisje te roeren in haar bedje (kan ook wel weer een foppertje zijn, want dat doet ze ook wel eens. Denk je dat ze wakker is, kom je boven en slaapt ze nog prinsheerlijk haha). Heeft ze het toch lang volgehouden op die fles ... Ruim 3 uurtjes!

Tot gauw.

Geplaatst

Hei! Ik vind het heel interessant om te lezen hoe het nu gaat bij jullie, met voedingen, slapen, etc. Hier zit ik vroeg achter de computer...met een lief klein meisje in een draagzak op mijn buik. Ze werd weer vroeg wakker (derde dag achter elkaar) met krampjes. Dan ligt ze enorm te persen. Maar in de draagzak is er beweging (ik schud nu af en toe op mijn stoel, haha). Ach, de rest van de nacht was ze weer heel lief en sliep meteen na voeding. Ik kom best toe aan dingen maar het is wel aan huis gebonden. Echt lange wandelingen of wer werken aan mijn conditie zit er nog niet in. Daarom ga ik vandaag maar weer wiifitten. Dat was meer bedoeld als een winteractiviteit na mijn werk maar ik moet nu toch echt beginnen met opbouwen. Zo, nu heb ik het opgeschreven, moet ik wel! Ik heb alleen een badje, dat vond ze eerst verschrikkelijk. Nu raakt ze er aan gewend, laatst was ze zo lekker aan het dobberen dat ze niet eruit wilde. Hier ook zo'n 2-3 keer per week. Ik heb de afgelopen dagen iedere dag olie met calendula van weleda (gebruik ik voor de billetjes) lichtjes op haar pukkeltjes gesmeerd en nu zijn ze aan het wegtrekken.

Foto-DCOGARDZ.jpg

Lachen jullie kanjers al? Merel af en toe, ooooh SMELT!

Geplaatst

Wat een lieffie!

Dési heeft op haar fles gisteravond van 19.30 uur tot 00.30 uur geslapen. Toen heb ik haar gevoed en daarna bleef ze wakker en een beetje mekkeren. Waarschijnlijk moet zij aan de flesvoeding wennen? Ik ben de hele nacht met haar in de weer geweest en zelfs nu na een badje en een voeding is ze nog steeds wakker. Het vrouwtje ligt nu in de box om zich heen te kijken en een beetje te mekkeren met haar oogjes wijd open.

@Kiet: ik leg haar dan dus in de box of ga op de bank zitten met mijn voeten op tafel en leg haar op mijn benen. Pak een speeltje en dan heeft ze daar oog voor. Soms pakt ze haar speentje en als ik dan zie dat ze bijna in slaap valt dan leg ik haar in haar bedje (wij hebben de stelregel - in slaap komen en slapen doe je in je bed. Soms moeilijk om je daar aan te houden hoor haha).

Had mijn man net aan de telefoon en die zegt dat we maar rustig over moeten gaan stappen op flesvoeding, maar hebben kindjes dan niet meer last van krampjes? Tot nu toe ging het aldoor goed. Ze had er niet echt last van.

Geplaatst
Wat een lieffie!

Dési heeft op haar fles gisteravond van 19.30 uur tot 00.30 uur geslapen. Toen heb ik haar gevoed en daarna bleef ze wakker en een beetje mekkeren. Waarschijnlijk moet zij aan de flesvoeding wennen? Ik ben de hele nacht met haar in de weer geweest en zelfs nu na een badje en een voeding is ze nog steeds wakker. Het vrouwtje ligt nu in de box om zich heen te kijken en een beetje te mekkeren met haar oogjes wijd open.

@Kiet: ik leg haar dan dus in de box of ga op de bank zitten met mijn voeten op tafel en leg haar op mijn benen. Pak een speeltje en dan heeft ze daar oog voor. Soms pakt ze haar speentje en als ik dan zie dat ze bijna in slaap valt dan leg ik haar in haar bedje (wij hebben de stelregel - in slaap komen en slapen doe je in je bed. Soms moeilijk om je daar aan te houden hoor haha).

Had mijn man net aan de telefoon en die zegt dat we maar rustig over moeten gaan stappen op flesvoeding, maar hebben kindjes dan niet meer last van krampjes? Tot nu toe ging het aldoor goed. Ze had er niet echt last van.

ja ik heb Zoë nu in haar wippertje gezet en ze zit lekker om zich heen te kijken. ik vind ook slapen doe je in je bed niet in de box.

zoë heeft 2 dagen last gehad van krampjes maar toen heb ik inflacol gebruikt en dat werkte goed nu heeft ze nergens meer last van.

Geplaatst

Hoi dames,

Wessel wil 's-avonds ook meer aan de borst dan overdag. Hij drinkt 1 x extra dus niet heel de avond willen.

Zijn voedingstijden zijn ongeveer: 05.30, 9.00, 12.30, 17.00, 20.00, 21.30, 23.00

Hij is altijd heel snel klaar met drinken, een echt gulzig manneke. Hij drinkt zo'n 10 minuutjes aan de ene borst en daarna bied ik hem nog de andere aan. De ene keer wil hij dan wel nog iets, de andere keer niet meer.

Mocht hij niet meer willen drinken dan kolf ik de andere borst een paar minuutjes en dan heb ik toch snel alweer zo'n 40 ml in een flesje. Zo spaar ik een voorraadje en die fles krijgt hij 's-avonds tijdens die extra voeding (of om 20.00 of om 21.30 u).

Mijn man geeft hem dan de fles en dat is echt hun momentje. Met die fles krijgt Wessel 120 ml zodat ik in elk geval zeker weet dat hij één keer een flinke hoeveelheid binnen heeft gekregen in de avond. De nachten slaapt hij nog steeds zo'n 6 uur aan een stuk maar dat doet hij niet als hij geen extra voeding krijgt.

Als Wessel wakker is na de fles doe ik eigenlijk exact hetzelfde als Natasja. Hij zit ook op mijn benen en dan speel ik met hem of zing liedjes. Zodra hij gaat geeuwen wordt hij op bed gelegd zodat hij daar in slaap kan vallen.

Ursela, wat een plaatje zeg! Wessel lacht ook wel eens maar dat is echt nog onbewust. Heerlijk toch al die kleintjes van ons. Ze doen eigenlijk nog zo weinig maar wat kunnen we er gelukkig allemaal van genieten. Fijn om te horen van iedereen!

Geplaatst

Go'morn

Inderdaad, zo leuk om te lezen dat we allemaal genieten, en aan het uitvinden zijn wat het beste past bij onze wondertjes. Ik was slim gisteren, ik ben om 2100 al gaan slapen omdat ik verwachtte dat merel vroeg zou wakker worden. dat klopte. Gisteren controle op het 'consultatiebureau'. Ze is weer helemaal goedgekeurd. Ze was nu 56 cm (+6 vanaf geboorte), 4030 gram (de afgelopen weken dus gemiddeld 44 gr per dag aangekomen) en haar hoofdje was al 3 cm groter qua omtrek. Mijn mans reactie,aha, dan wordt ze een lange sterke vrouw die heel slim is.

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou, Sven lacht wat af hoor. Zelfs gisteren na een lange dag op het KDV. Ja, moeders moest voor het eerst weer werken...... en nu hoor ik jullie denken, is dat niet wat vroeg????

Eigenlijk wel. Sven is nu 9,5 week en ik heb nog "verlof", voor zover je dat kunt hebben als zelfstandige. Echter gingen de zaken zo slecht, had ik weinig werk, dus ook weinig tot geen inkomen, dat ik heb besloten te stoppen met mijn eigen zaak en te zoeken naar een "vaste" baan. Toen ik eenmaal dit aanbod kreeg, moest ik wel besluiten om per 1 juli te beginnen ipv half augustus. Ach, het is niet anders en als het goed is heb ik straks iig 2 weken vakantie.

Hij heeft het wel naar zijn zin gehad, maar het was wel een hele lange dag. Van vermoeidheid kon hij ook maar slecht in slaap komen, maar na zijn laatste fles om 23.15 uur sliep hij wel door tot vanmorgen 7 uur. Als hij dat zo vol houdt, is deze mama heel blij.

Goed weekend allemaal en ik hoop dat het iets minder warm wordt.

Sandy

Geplaatst

Wat een vreselijke hitte he dames.

Jacelyn had gister om 23:30 haar laatste voeding en kwam vanochtend om 4:30 pas!

Hier is de zomervakantie al begonnen dus heb er ook een van bijna 7 om te vermaken.

Morgen geven we haar kinderfeestje gaan bowlen en naar de mc.

Ik ga weer verkoeling opzoeken.

Geplaatst

Die hitte is echt niet meer normaal. Ik ben een fan van mooi weer maar dit vind ik toch een beetje te.

Wessel was gisteravond niet in slaap te krijgen. Hij bleef maar hangen en huilen en is uiteindelijk pas om 24. uur gaan slapen (nadat hij wakker was sinds 19.00 uur).

Daarna is hij wel als een blok in slaap gevallen en kwam pas om 06.30 uur. Toen was ik de ellende van gisteravond weer snel vergeten :-)

Nu snel z'n voetbalromper aantrekken en dan op naar de voetbalwedstrijd. Gezellig kijken bij opa en oma.

Groetjes en alvast een fijn weekend voor iedereen.

Geplaatst

pff wat een hitte ik ben vanmiddag lekker met mijn moeder en Zoë gaan lunchen bij een hotel met zwembad ik kan natuurlijk niet zwemmen door het vloeien maar ben wel lekker met mijn benen in het water geweest pff dat was wel lekker even verkoeling!

Geplaatst

Het is echt vreselijk, die hitte! Thomas doet het goed,maar je kan wel merken dat hij er ook last van heeft. Wij zitten de hele dag binnen want buiten is het nog heter (en hierbinnen is het al 27+ graden...).

Geplaatst

Tja, jullie mogen gerust bij mij in de tuin verkoeling komen zoeken. Hier was het 24 graden in de schaduw, met en lekker fris windje. (was een beetje jaloers op het weer in nederland maar nu niet meer als ik jullie zo hoor). Ik weet niet wat het was met merel gisteren maar ze was niet in slaap te krijgen..vanaf vijf uur sochtends wakker, tot 19.00. Af en toe een hazenslaapje tussendoor van een klein uurtje. Ik ga er van uit dat het gewoon zo'n zeurdag was en dat het zich niet herhaald. Hoe gaan jullie weer conditie opbouwen/afvallen? Of ben ik als enige daar weer mee bezig?

Arriva, lees je nog mee? Ik ben benieuwd hoe het met je gaat, en met daniel, onze lieverds zijn immers op dezelfde dag geboren, dat vind ik bijzonder.

Sandy, dat is inderdaad wel vroeg om weer aan het werk te gaan maar ik snap het helemaal. Financiele 'veiligheid' is belangrijk, snap je keuze. Hier heb ik de luxe tot en met januari betaald verlof te hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden