Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig te lezen dat alles goed gaat met Sven Sandy.

Misschien dat het jullie juist goed doet om daarheen te gaan. Ik hoop in ieder geval dat jullie plezier hebben in Vinkeveen.

Mag ik jou vragen of Sven al helemaal doorslaapt 's nachts of anders vanaf wanneer is dat zo'n beetje begonnen?

Dési hebben we ingebakerd. Ze is na de avondvoeding tegenwoordig zo met haar armpjes om haar heen aan het slaan, dat ze zich wakker houdt. Gisteravond hebben wij haar dan ook in een Waddle Me gedaan. Het was eventjes janken, na 10 minuutjes het speentje erin en haar een tijdje over haar hoofdje strelen en ze viel in een diepe slaap. Vanochtend om 5.30 uur meldde ze zich weer voor een fles en nu ligt ze weer heerlijk te tukken.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klinkt goed Dorine. Als je lekker wilt werken is dat toch prima.

Wij zijn op dit moment blij met onze keuze. Als ik was blijven werken dan zou mijn moeder 2 dagen gaan oppassen. Nu heeft ze 2 weken geleden een TIA gehad en is voor allerlei onderzoeken naar het ziekenhuis geweest. We wachten nu op de uitslag van de MRI. Dat was wel even heel erg schrikken dus.

Geplaatst

Ooh, wat een leuke foto's..we hebben bezoek uit nld van vrienden en die hebben precies zo'n rompertje meegenomen voor merel. Ik was het eerst uit maar dan zal ik n foto maken van die combinatie.

Marchan, je klinkt heel relaxed met de bv. Fijn dat het goed gaat.

Sandy, was dat de waterschade die eindelijk helemaal hersteld is? heb je nog gewonnen van de wasmachinefabrikant? Super dat sven helemaal hersteld is van de operatie. Begrijpelijk dat het gevoelig ligt om met een baby naar de vinkenveense plassen te gaan. Maar misschien is de gedachte aan maaike sowieso bij jullie, ongeacht waar jullie heen gaan. Ik hoop dat jullie een mooie dag kunnen maken van 5 augustus, samen met je twee lieve zoontjes! Sterkte. Ik vind het wel spannend hoor, dat je met zo'n kleintje vakantie gaat vieren. Maar je hebt natuurlijk al de nodige mamma-opleiding achter de rug.

Ik heb het kolven er aan gegeven. Ik begin volgende week opnieuw als we even geen bezoek hebben. Vol goede moed (spreekt ze zichzelf moed in).

Geplaatst

Slaapt desi elke nacht al door?

Sandy mag ik vragen waaraan maaike is overleden als het te gevoelig ligt moet je het ook zeggen en hoef je het natuurlijk niet te vertellen.

Geplaatst

Joehoe, ik heb een schema meegekregen van het cb. Ik ga proberen dat aan te houden en dan gaan we langzamerhand afbouwen. Ik ben er zó blij mee... dus ik denk dat ik er goed aan doe om langzaam af te bouwen. Volgende week weer terug om te kijken hoe het gaat.

Wij gaan ook een weekje weg hoor, aan het einde van mijn verlof gaan we een weekje naar een huisje in Limburg. Door al het ziekenhuisgedoe met IVF en IUI's zijn we al anderhalf jaar nergens geweest en nu had ik er zo'n zin in!

Sandy, leuk dat je er weer bent. Ik kan me voorstellen dat het heel dubbel is om daarheen te gaan, sterkte ermee. Rond deze datum zal het toch altijd erg moeilijk blijven natuurlijk. Maaike is er ook geweest en zij zal altijd een bijzonder plekje in jullie gezin innemen.

Oh en wat is Sven al groot geworden! Prettig te lezen dat hij het zo goed doet.

Natasha, wat een dotje is Dési! Heel schattig in haar inbakerdoek. Sterkte ook met je moeder, een TIA is ook niet niks.

Ursula, rotwerkje he? Dat kolven? Je moet er echt even voor gaan zitten. Een tip die bij mij trouwens enorm heeft gewerkt: ga iets doen tijdens het kolven, zoals voor de tv zitten, want als je niet naar de kolf kijkt, dan gaat het beter. Bij mij werkte het wel min of meer...

Geplaatst

We gaan nu afbouwen naar 6 voedingen op een dag. De flessen die ik ga vervangen gaan 90cc + 3 scheppen worden. Het cb verwachtte wel dat ik heel snel over ga op 1 voeding minder, dus dan zal het meer worden, was dat niet totaal 135 cc (120cc + 4 scheppen??). Ik ga daarvan nu dus 1 voeding geven met kv en de rest nog bv. Maandag dan 2 voedingen kv en zo verder...

Hoeveel geef jij dan (incl. het aantal voedingen)?

Moet ik de flessen en speentjes eigenlijk voor iedere voeding uitkoken/sterilliseren of gewoon 1 x per dag? Hoe doen jullie dat? Ik heb een sterillisator voor in de magnetron dus het is niet veel werk, maar iedere keer voor iedere drinkbeurt vind ik best veel. Dus ik was even benieuwd hoe jullie dat doen...

Geplaatst

Dag allemaal,

ook Kees is bij ons aan de fles. Borstvoeding ging helaas niet lukken. In de periode dat Kees en ik in het ziekenhuis hebben gelegen heb ik wel gekolfd. Ongeveer de helft van zijn voedingen waren toen mijn borstvoeding. Toen we naar huis mochten moest ik echter ook nog eens BMF aan mijn gekolfde borstvoeding gaan toevoegen omdat ze vonden dat Kees nog niett genoeg groeide. En gezien ik toen al niet eens meer 1/3e van zijn voedingen gekolfd kreeg ben ik ermee gestopt. Het koste simpelweg teveel tijd en energie en leverde te weinig op. Best jammer natuurlijk. ik had het best bijzonder gevonden om zo'n klein ventje aan de borst te hebben gehad. Het is echter veel belangrijker dat hij het goed doet en dat is gelukkig zo.

wat betreft steriliseren. Ik doe dit nog steeds na iedere fles... of dit echt nodig is weet ik ook niet. Flesjes heeft natuurlijk ook het voordeel dat mijn man ook de kleine man kan voeden. Dus wisselen we nu de nachtdiensten af zodat we allebei nog voldoende kunnen slapen. Gelukkig slaapt Kees ongeveer 4 uur achter elkaar 's nachts, dus dat is lekker.

Vandaag had Kees tot een half uurtje geleden geen zin om te slapen. Hij wilde alleen maar bij me liggen om te slapen. Nu ligt ie gelukkig wel weer in zijn bedje te slapen... Hoe gaat het slapen bij de anderen?

groet,

tessa

Geplaatst

Hoi Esk,

ik gaf tot vorige week 6x 90+3 maar ik merkte dat ze nog honger had..

nu geef ik 6x 120+4 maar ze drinkt haar flesjes niet altijd helemaal leeg ze laat soms 10cc staan en soms ook wel 30cc

ik kook haar flesje en speen 1x per dag uit ook in zo'n magnetronsterillisator

Geplaatst

Zoë is overdag nu meer wakker en meestal s'avonds na 8 uur is ze ook wakker dan krijgt ze om 22.00 haar laatste fles en dan komt ze weer tussen 4 en 6 (meeste nachten rond 4 uur)

Geplaatst

Ursula, bedankt voor je berichtje, lief !!

Ik heb in deze topic een geweldige foto van je dochtertje gezien, 16 dagen was ze daar, wat een moppie joh !!! Heerlijk !!!! Als ik het zo lees, gaat het hartstikke goed met haar en met jou. Veel geluk !!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hallo dames,

Wat een vragen...... en hierbij enkele antwoorden.

Sven slaapt redelijk door 's-nachts. Hij krijgt rond 23.00 uur de laatste fles en dan slaapt hij door tot een uur of 5 / 6 en heel soms 7 uur. Dus dat is toch redelijk doorslapen.

De waterschade is nu helemaal hersteld. De vloer heb ik helemaal vergoed gekregen en voor de vaatwasser kregen we nog € 400 (dat was hij nog waard). Dus nu heb ik een nieuwe vaatwasser (Miele en geen Bosch) en sinds gisteren ligt mijn nieuwe vloer, het ziet er meteen anders uit.

Maaike is overleden aan een "wiegendood", maar eigenlijk zijn ze er niet echt achter gekomen hoe of wat. Ze is niet gestikt of zo (dat dachten we eerst). Ze hebben, na haar overlijden, ruggemergvocht afgenomen en daaruit bleek wel dat ze een beginnende ontsteking aan de hersenen had. Ws heeft ze een flinke stuip in de hersenen gehad en is ze meteen ingeslapen. Toen we haar vonden, zag het eruit dat ze gewoon lag te slapen, dus ze heeft er (denken wij) maar weinig van gemerkt dat het licht uitging.

Het is nu bijna 2 jaar geleden, maar het voelt als de dag van gister. En nu ik zo zit te typen, schieten de tranen me weer in de ogen. Ik mis haar nog elke dag en hoop dat ooit de scherpe randjes van het verdriet weggaan.

Binnenkort zal ik weer eens wat foto's plaatsen van Sven, dan zien jullie hoe groot hij alweer geworden is.

Nu heb ik vakantie, dus daar ga ik eerst van genieten.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hi dames,

Sandy, fijn om weer iets van je te horen en ook dat het goed gaat met Sven.

Wat een vreselijke ervaring hebben jullie met Maaike achter de rug. Ik hoop, net als de rest van de dames, dat jullie toch van jullie vakantie kunnen gaan genieten.

En waarschijnlijk maakt het niet uit waar je bent, 5 augustus zal voor jullie altijd een bijzondere dag zijn.

Esk en Kiet, ik sta helemaal te kijken van de hoeveelheid voeding die jullie geven. Ik ben nu net begonnen met het afbouwen van de bv en Wessel krijgt 1 voeding per dag uit de fles. Ik geef hem 150 ml water en 5 schepjes voor die voeding.

Vandaag heeft hij om 16.30 uur zo'n fles opgedronken en om 20.00 uur kwam hij alweer voor de volgende voeding.

Misschien ligt het ook wel aan z'n gewicht dat hij al zoveel krijgt, hij is tenslotte al ruim 5 kg.

Geplaatst

Hoi Sandy,

wat verschrikkelijk wat jullie hebben mee gemaakt ik krijg er gewoon tranen in mijn ogen van!

Geplaatst

Zo wat veel al!

Zoë krijgt 6x 120+4 en ze is nu ruim 4kg.

Hoeveel voedingen krijgt wessel op een dag?

Geplaatst

welke maat heeft jullie kindje nu?

Zoë past nog steeds heel goed in maat 56 meeste dingen zijn nog steeds wat groot. maar je ziet wel dat het al beter word opgevuld dan in het begin.

Geplaatst

Hier een foto van merel, een paar dagen geleden genomen. Haar wenkbrauwen zien er een beetje rossig uit maar dat komt doordat ze last heeft van berg en we dat insmeren met calendula iedere dag olie, wordt het een beetje geel van de goudsbloem.

Sandy, ook hier weer tranen in mijn ogen toen ik las wat jullie overkomen is. Niemand zou zijn kind mogen verliezen. Dikke digitale omhelzing!

Merel was vorige week (bij meting) 57 cm. Ze past nu in maat 62 maar dat ligt er wel een beetje aan, sommige dingen zijn nog te groot en sommige zelfs al te krap. Heb daarom ook de hele bak doorgenomen eergisteren en op het oog gekeken naar de maat ipv op het labeltje af te gaan. Ik wordt er helemaal vrolijk van, allemaal leuke nieuwe kleertjes om aan te passen. Maar ik vind het ook jammer, het gaat zo snel!

Handig dat jullie allemaal al aan het uitproberen zijn met flesvoeding, hebben we straks ervaringsdeskundigen in ons topic!

Tessa, hoe ging het met kees en slapen de rest van de dag? Merel heeft op de namiddag altijd een paar uur dat ze niet wil slapen en bij mij wil zijn. Dat laat ik gewoon toe. Doe ik haar in de draagzak tegen mijn buik en vaak slaapt ze dan alsnog. Maar haar vanuit de draagzak in haar bedje leggen lukt nooit, heb ik al verscheidene malen geprobeerd maar dan wordt ze steeds wakker.

Geplaatst

Hi Kiet,

Wessel krijgt meestal 5 voedingen op een dag en heel soms 6.

Ik heb echter het idee dat als hij aan mijn borst drinkt, dat hij dan minder binnen krijgt als uit de fles.

De kleren met maatje 50 en 56 heb ik al opgeborgen, die passen hem echt niet meer.

Hij draagt nu meestal maat 62 en soms zelfs al 68.

Maar... net zoals Ursela vind ik ook heel veel verschil zitten in die maten. Ik heb dus ook alles op grootte gehangen en kijk niet meer naar de labeltjes die erin zitten.

Geplaatst

ah wat een scheetje!

hij ligt in de wasbak haha!

leuk he al die foto's ik heb nog nooit zoveel foto's gemaakt als nu.

ik vind ook alles wat ze doet leuk ik zit nog helemaal op een roze wolk.

Geplaatst

Yep, in de wasbak.

Ik was de haren van mijn man aan het knippen en Wessel lag maar te huilen.

Toen hebben we hem in de wasbak bij ons gelegd en toen was hij stil. Hij heeft heel de tijd zitten kijken.. hahaha

Ik heb ook nog nooit zoveel foto's gemaakt maar ik merk wel dat het nu minder is dan in het begin.

Geplaatst

oh leuk zeg!!

Zoë heeft ook vaak dat ze huilt en als we haar dan in haar wipper bij ons zetten is het goed.. ze wil dan gewoon bij ons zijn leuk is dat!

gaan jullie nog wel gewoon de deur uit blijven jullie veel thuis..

Wij nemen Zoë gewoon mee winkelen en lunchen.. maar ben ook veel thuis want ik geloof echt in rust en regelmaat.

Geplaatst

Wij zijn veel op pad. Ik ga overdag winkelen, lunchen met vriendinnen, boodschappen doen etc etc. Bij alles gaat Wessel mee en meestal ligt hij heerlijk in de kinderwagen te slapen. Al dat omgevingsgeluid doet hem echt helemaal niets.

Hij wordt er ook niet onrustig van dus hij heeft er ook geen 'last' van.

Als we 's-avonds of in het weekend thuis zijn slaapt hij wel lekker in z'n eigen bedje maar hij gaat ook mee als we dan uit-eten gaan. Wederom slapend in z'n bak.

Ook dan slaapt hij zo'n 3 a 4 uur tussen de voedingen door dus we kunnen hem ook heel gemakkelijk meenemen.

Ik ben dus niet zo heel veel thuis dus echt rust en regelmaat zit er wat dat betreft niet in.

Is Zoë al bij een oppas geweest? Wessel is gistermiddag bij opa en oma geweest en ik heb me heerlijk laten verwennen bij de kapper. Heerlijk om ook weer even zonder hem op pad te zijn maar nog beter om hem weer op te halen!

Aanstaande dinsdagochtend komt mijn zwager oppassen want dan ga ik 's-ochtends werken. Dat vind ik wel erg spannend. Mijn zwager heeft nog niet eerder opgepast en ik zit dan meteen ver weg (Etten-Leur en Den Haag).

Maar goed, dat zal ook wel goedgaan.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden