Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh Natasja, wat super k*t voor je. Had zo op iets anders gehoopt.

Ursela, wat een vreselijk nieuws. Dat lijkt me ook zo erg. Veel sterkte.

Hier was het vanmiddag erg gezellig. Zeer leuke vrouw.

Geplaatst

Natasja, vind het enorm jammer voor jullie. Terwijl ik dit schrijf klinkt het als een groot understatement, jammer, wat een rotwoord. Sterkte meis!

Dorine, fijn dat het bezoek gezellig was. Is er voor jou gevoel een belangrijke stap gezet of ben je nog in de afwacht-modus?

Geplaatst

*dikke knuffel* Natasha, ik had zo gehoopt voor je.

Dorine, fijn dat het een leuke vrouw is, maakt het misschien allemaal wat makkelijker.

Geplaatst

Thanks meiden. Mag me volgende cyclus melden voor cryo mits die goed ontdooien dan hè.

Wat leuk dat je een leuke dag gehad hebt Dorine. Pak van je hart denk ik. Misschien dat nu ze jullie kent ze jouw vader kan aansporen om af en toe eens bij zijn dochter langs te gaan.

Geplaatst

Natasja, ik ga heel hard duimen dat je cryo's jullie wens mag laten uitkomen. Zowel jouw kleine meid als mijn beide kleintjes zijn cryo's dus we weten als geen ander dat het toch echt kan. Mijn pa's vriendin was echt gezellig. Het is een hele leuke spontane vrouw die dingen op het eerste gezicht heel goed aanvoelt. Ik heb ook ff 1 op 1 met haar gepraat want de mannen zaten met z'n allen in de zandbak. Ook dit was leuk. Ursela, ik zit niet meer in een afwachtende modus. Ik vind het prima nu ik haar ken en ik gezien heb hoe gelukkig ze samen zijn. Dames, ik heb morgen zo'n moeilijke dag voor de boeg. Een aangetrouwde tante waar ik heel goed contact mee heb is heel erg ziek (kanker). Sinds mijn moeder overleden is, is ons contact nog beter geworden. ik deel echt vanalles met haar. In december is bij haar kanker geconstateerd en ze heeft de ene op de andere complicatie gehad. Afgelopen weekend een hersenbloeding waardoor ze verlamd is maar wel nog 100% bij kennis. Nu is gebleken dat deze hersenbloeding veroorzaakt is door uitzaaiingen en dat ze geen lichtpuntje meer heeft. Morgen krijgt ze haar laatste sacrament toegediend en donderdag laat ze euthanasie plegen. We moeten morgen dus echt afscheid van haar gaan nemen. We weten dat dit echt de allerlaatste keer is dat we haar gaan zien en spreken en ik vind het zo moeilijk. Weer verliezen we iemand die zo dichtbij staat en wat moet ik nu toch tegen haar zeggen? Morgen zal ik ongetwijfeld de juiste woorden vinden dus ik denk er maar niet teveel over na.Ze heeft Lauren ook nog niet gezien want ze woont niet in de buurt en was te zwak door haar ziekte. Ze zal haar dus echt maar 1x zien, zo moeilijk.....

Geplaatst

Natasja, ook ik ga duimen dat de cryo jullie wens voor een broertje/zusje in vervulling laat gaan. Ik wilde het gisteren al schrijven maar het staat zo stom en inhoudsloos als je poging net is mislukt om dan, zonder stil te staan bij het verdriet van de mislukking, over te gaan op de volgende stap. Maar aan de andere kant wordt je ook moedeloos van het terugkijken op dingen soms. Bla bla bla, bedoel te zeggen; sterkte En succes!

Dorine, wat verdrietig van je tante. Hoop dat de juiste woorden komen, of als je even geen woorden hebt, een gebaar of een blik zegt vaak net zo veel.

De laatste week wordt merel om 5 uur wakker. HELP ik weet niet wat ik hiermee aan moet. We zijn overgegaan op een gewoon bed omdat ze uit haar sprinkelseng kon klimmen en al twee keer niet zo zacht neerkwam. Ze gaat huilen en roepen vanuit haar bed. Meestal is ze haar speen kwijt. Ook al ligt die voro haar neus kan ze hem niet vinden. En als ik die terug heb gegeven en weg ga gaat ze heel hard krijsen. Als ik dan wegging toen ze nog in haar oude bedje lag ging ze alleen maar harder krijsen en maakte ze storm wakker, die vanwege de onrust bang wordt en in paniek raakt totdat ik kom. In haar nieuwe bedje gaat ze ook harder krijsen en komt ze bovendien mij achterna. Wat ik nu doe is dat ik haar duidelijk maak dat het te vroeg is en dat ze nog moet slapen. Dan probeert ze hel hard 10 minuten lang rustig te liggen en te gaan slapen maar daarna is mevrouwtje echt wakker. Rond kwart voor zes wordt storm meestal wakker. Zelf vind ik zes uur opstaan wel ok, de wekker gaat toch om 6.10. Maar vijf uur vind ik niets, als ik werk lig ik er niet voor 12 uur in en dat is gewoon te weinig slaap. Kan overdag niet bijslapen want ze slapen op verschillende tijden. Wat zouden jullie sochtends doen? We hebben een houten huisje, erg gehorig.

Geplaatst

Ik weet niet of dit gaat helpen, maar deze tip heb ik ooit 's opgevangen bij een collega die eenzelfde probleem had. Die heeft een lampje aangesloten op een tijdklok en gezegd dat de kleine pas naar mama en papa toe mag komen als het lampje aan is (of uit, dat moet je dan zelf even bepalen). Daarvoor is het slaaptijd en moet er dus stil gedaan worden. Je moet dan wel een reeele tijd instellen (5.30?), want anders duurt het natuurlijk weer te lang... en anders misschien wat speelgoed in bed? Zodat ze zichzelf kan bezighouden? Iets wat ze verder helemaal niet krijgt, dus waar ze enorm blij mee is.

Thomas begint nu echt goed te lopen. Gister 2 paar schoenen bijgekocht, want zijn eerste (en enige) paar was helemaal versleten. Hij is inmiddels een schoenmaat gegroeid, maar het is nog een kleine maat, dus het valt niet mee (maatje 20). Maar we hebben twee leuke paren, een gympachtige schoen en iets met klitteband. En ineens gaat hij nog meer lopen! In huis loopt hij nu eigenlijk bijna altijd en buiten, wat hij nog eng vond, gaat nu ook steeds beter. Ik merk wel dat hij soms nog moeite heeft met het overstappen naar een ander type tegel of bestrating, net alsof dat een enorme barriere is. Wel grappig om te zien. Hij babbelt er ineens ook op los en zegt zelfs soms al 2 woorden achter elkaar. Net alsof die ontwikkeling er ineens ook is.

Geplaatst

Ursela zoë had deze week ook ineens dat ze meer als een uur eerder wakker werd dan normaal ze was nu om 6 uur al MAMAAAA MAMMAAAAAAA aan het roepen net zolang tot ik kwam.

En ook klaar wakker ik zei dat het nog heel vroeg was maar ze wilde niet meer slapen en nu is het weer normale tijd de afgelopen twee nachten en deze week had Mason ook ineens weer trek snachts dus dat was dubbelop en snachts eruit en smorgens erg vroeg op maar hij heeft vannacht ook weer goed doorgeslapen gelukkig!

Esk wat goed van Thomas!

Geplaatst

Hei!

Ik heb een beetje op internet gesurfd en kwam vaker de tip van esk tegen. Ik heb meteen een lampje besteld dat op een tijdschakelaar werkt. Het laat een plaatje zien van een schaapje in bed en als ze op mag staan laat het een plaatje zien van een schaapje aan het wandelen met een rugzak op.

Verder las ik nog dat het heel belangrijk is niet te rommelen met het middagslaapje. En dat had ik net deze week vaak laten gebeuren. Ik heb verder bedacht dat ik toch echt andere gordijnen moet kopen ook al vind ik deze zo mooi. Ze laten te veel licht door. Het is pas om 23.00 donker nu en ik weet niet wanneer het licht wordt maar om 4 uur is het in ieder geval licht. Over een maand is het niet meer donker en de zon staat op de kant van het huis waar de kinderkamers liggen.

Kiet, storm wordt meestal sochtends/snachts (rond vieren half vijf) wakker voor een voeding. Dat vind ik prima omdat hij meteen weer verder slaapt na de borstvoeding. Dat valt niet mee voor jou, dubbelop doorbroken nacten. Hoop dat je vannacht weer hebt kunnen doorslapen.

Gisteren schoot ik helemaal vol tijdens het avondeten. We hadden zo'n heerlijke dag gehad (afgezien van het vroege opstaan). De zon scheen, lekker warm, heel de dag in de tuin met de kinderen. Ze waren beiden zo makkelijk, geen gezeur tijdens eten of aankleden. Ok. merel wilde haar zonnebril niet op dat was het enige. Ze sliepen ook nog eens tegelijkertijd, had ik zowaar 2 uur om mijn kasje aan kant te brengen en te zaaien. Toen kreeg ik 'savonds tranen van geluk in mijn ogen.

Esk, heerlijk dat thomas zo aan het stappen is.

Geplaatst

ursela, dat klinkt ook als een heerlijke dag die jullie gehad hebben.

Goh, dat het bij jullie alweer bijna niet meer donker wordt, daar kunnen wij niets bij voorstellen. Ben benieuwd of het lampje helpt.

Kiet, hopelijk zijn je nachten weer beter.

ESK, fijn dat Thomas steeds meer gaat lopen.

Hier een kleine doorslaper vanacht. Lauren sliep van 23 tot 7 uur, schrok vanochtend toen ik om 7 uur wakker werd en haar nog niet gehoord had. Meteen ff kijken en toen werd mevrouw net wakker.

Geplaatst

Dorine, hoe is het gegaan met het afscheid? Moest even aan je denken.

Ik ben ook benieuwd naar het lampje.

Klinkt als een heerlijke dag Ursela. Wij hebben er twee achter de rug. Eerst gister naar Desiree van het forum hier. Twee uur heen. Erg gezellig gehad. Best wel spannend als je iemand alleen kent van het forum, hyves en facebook.

Vandaag eerst spelen in de tuin op de trampo, daarna met een vriendin en haar dochtertje naar de Oranje festiviteiten in de grote speeltuin hier. Toen broodje en varen met onze sloep door de polder. Dési heeft 5 kwartiertjes op de boot geslapen! Heerlijk daggie.

Vraagje: D heeft moeite met inslapen. Al twee weken beetje huilen, praten etc. Het duurt soms wel 2 uur voordat ze inslaapt. Ze is rond 7 uur/half 8 wakker, soms eerder en gaat rond 19.30 in bed. Gisteren krijsen en over haar toeren. Net dat ik haar in bed legde weer beginnen met mama tille en huilen. Heb haar weltrusten gezegd en heb haar vandaag maar even laten huilen. Nu was het af en toe huilen, praten, huilen. Weten jullie een oplossing? Heb haar niet uit bed gehaald.

Geplaatst

Natasja, heeft ze veel spulletjes/speeltjes/knuffels in bed? Want dat zorgde hier voor problemen met inslapen. Nu ligt er niet eens meer een speeldoosknuffel in bed. En verder duidelijk maken dat het toch echt tijd is om te gaan slapen (mama leest je nu een verhaaltje voor en daarna gaat Dési lekker slapen, dat type gesprek). En als je terug gaat omdat ze huilt, wel troosten in bed, maar ook wel een beetje strenger duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat ze nog andere dingen gaat doen behalve slapen (eigenlijk toch een beetje boos dus na de 2e of 3e keer terug). Hier moeten we soms wel 4 keer terug voordat hij doorheeft dat hij toch echt moet gaan slapen. Meestal hebben we dan zo 2 of 3 van die dagen en dan ineens gaat het weer een lange tijd goed. Vorige week wilde Thomas ook niet slapen en als ik dan binnen kwam, dan wilde hij dat ik aan het speeldooskonijn trok. Uiteindelijk dat ding in zijn bed gehangen, maar dat ging ook niet goed, want toen ging hij niet slapen. Nu ligt er niets meer in en nu heeft hij het weer door. Over een week of twee probeer ik het konijn weer eens terug te hangen. Het is ook een beetje uitproberen heb ik het gevoel.

Thomas zei gister 2 woordjes achter elkaar: papa, buiten! Zo lief... hij wilde graag naar buiten toe. Uiteindelijk heeft hij de hele dag in de tuin rondgelopen. Alles bekijken.

Geplaatst

Hei!

Lekker he, dat goede weer? Gisteren hier zelfs 19 graden in de schaduw. En 1 mei is een officiele vrije dag dus manlief kon lekker genieten in de tuin met de kiddies. Storm vermaakt zich echt enorm buiten, alles onderzoeken. Na een paar dagen stopt hij geen gras en zand meer in zijn mond, maar nog wel steentjes. En merel bedenkt haar eigen plan. Ik zie echt een hele nieuwe fase, steeds meer bedenkt ze zelf wat ze gaat doen, waarmee ze gaat spelen, etc. Ik kan er geen genoeg van krijgen om er naar te kijken en te zien wat ze dan weer bedenkt.

Ook hier slaapperikelen, merel wordt nog te vroeg wakker vaak. Ik wacht met smart op de lamp. Vandaag kwam ze voor het eerst zelf naar ons toe uit haar bed (normaal gaat ze heel hard roepen). Ze kwam bij ons liggen maar dat was geen succes, ze was Wakker met een grote W. Toen ik voorstelde dat ze op haar kamer kon gaan spelen, ging ze dat doen! Ok, we waren wel wakker maar konden nog even rondjes draaien in ons bed. Toch beter dan in je bed liggen met een springkonijn op je om half zes.

Natasja, ik heb helaas geen goede tip. Ik hoop voor je dat het een fase is. Merel wilde de laatste tijd niet naar bed savonds, maar we hielden vast aan het oude ritueel. Als ze uit haar bed kwam was het meteen terug brengen. Wij gingen dan wel in de kamer ernaast zitten (ook om te voorkomen dat ze naar storms kamertje liep). Gisteren en eergisteren ging ze weer huilen toen mijn man de slaapkamer uitging. Maar dan kijkt hij haar aan en zegt, ik ga nog even in de kamer hiernaast zitten. Dan vind ze het opeens prima en gaat ze liggen. Manlef gaat heel even, half minuutje in de andere kamer wachten. Dat vinden wij eigenlijk erg prettig want we willen niet dat ze haar bed uitkomt en zelf de trap af gaat met haar slaapzakje aan. In deze zaken moet je zelf je eigen grens zoeken, die benoemen en je daaraan proberen te houden. Want het is (in ieder geval bij merel) een uittesten van die grens.

Geplaatst

Ze wilde gisterenmiddag helemaal niet in haar ledikant en krijsen als ze ook maar dacht dat ik haar alleen zou laten. Einde van het liedje ben ik met haar op ons bed gaan liggen. Na twee minuten sliep ze. Gisterenavond hetzelfde liedje. Ze sliep toen pas om 21.30. Na 30-40 kusjes van haar gekregen te hebben (wat wel weer heel lief was). Om 22.00 wilden we haar overleggen maar werd ze wakker. Heeft dus in mijn bed geslapen. Werd 2 x krijsend wakker. Heb haar getroost en ze sliep weer verder. Vanochtend heb ik een peuterdekbed, kussen, hoeslakens, molton en dekbedovertrekjes gekocht bij de Hema. Manlief gaat uit zijn werk bij de Ikea langs om een meegroeibed en matras op te pikken. Ze ligt nu te slapen in haar eigen ledikantje, onder haar nieuwe dekbed op haar nieuwe kussen. Ben 5 minuutjes naast haar gaan liggen op de grond onder een deken en ze sliep! Raar spul die meiden van bijna 2!!!!

Geplaatst

Vervelend Ursela zo vroeg wakker. Neem aan dat het een fase is. Net als ik aanneem dat het bij D ern fase is ;-)

Leuk dat ze vanalles gaan doen he. D was gister iets denkbeeldigs uithaar handje aan het pakken en in haar popje haar mond aan het doen, ze bedacht zich en deed het gauw in haar eigen mondje. Ook smeert ze denkbeeldige creme op je gezicht. Ze zet haar pop en beertje op het potje. Veegt haar billen schoon met een wc papiertje als ik naar het toilet ga etc.

Geplaatst

Hopelijk is met haar nieuwe bed het slechte inslapen voorbij.

Hier is Thomas ook veel echte spelletjes aan het doen. Bijvoorbeeld met de autootjes aan het spelen. Verder wordt hier ook veel verstoppertje gespeeld. Niets leuker dan op zoek gaan naar je papa die je wel hoort, maar niet ziet.

Geplaatst

Natasja, hoe gaat het slapen van D nu?

Ursela, dat wordt koud kamperen.mwat een verschil in temp. Bij jullie.

esk, leuk dat Thomas zoveel spelletjes speelt en met 2 woorden gaat praten

Het afscheid zondag was echt super zwaar. Ze zei tegen Lauren dat ze blij was dat ze haar toch nog ff had gezien en wenste haar een goed leven toe.

Tegen Wessel zei ze dat oma heel moe was (zij was voor W ook een oma) en dat ze ging slapen. Ze knuffelde hem nog en zei hoeveel ze hem ging missen. Oh, dit is zw zwaar. Zelfs nu ik het opschrijf rollen de tranen weer over mijn wangen. Dit hoop ik echt nooit meer mee te hoeven maken.

Afgelopen dinsdag is ze overleden en komende dinsdag is de crematie.

Ook nog ff iets leuks. Voor de meiden die de "wij jonge ouders" lezen... Mijn kleine meisje staat hier met een foto in.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Ach Dorine, wat heftig en verdrietig. Gecondoleerd met dit verlies.

Ik lees verschillende moederbladen. Is dat die met alleen foto's van lezers? Dan zie ik hem wel ... leuk zeg.

Natasja: wat stoer dat Desi al in een groot bed gaat! Ze wordt echt een grote meid. Hoop wel dat het slapen beter blijft gaan dan.

En natuurlijk blijf ik duimen voor de cryo's ...

Esk, 2 woordjes is echt weer een nieuwe stap! Wat knap van Thomas! Ik probeer het hier wel te stimuleren (door het vaak voor te zeggen), maar het is hier nog echt 1 woordje. Ze is trouwens wel weer in een woordjesfase en kan meerdere nieuwe woordjes per week zeggen.

Schoenmaat 20 is trouwens nog wel klein toch voor zijn leeftijd? Voor Milou heb ik nu 23 gekocht, maar die zitten nog wel ruim. Ze heeft ook brede voeten.

Hier niet veel inslaaproblemen. Als grote vriend Bumba maar in bed ligt, is het goed. Ze slaapt meestal zo'n 11,5 / 12 uur 's nachts en 2 uur overdag.

Wel wordt ze soms 's nachts wakker en vindt dat de dag al begonnen is. Vorige week was dit voor het eerst, ik had niet helemaal door wat er aan de hand was, dus eerst troosten enzo (zoals wel eens vaker gebeurt en dan maar 1 keer nodig is), na 5 * er naar toe in een uur tijd, mocht ze bij ons in bed, 1,5 uur later terug naar haar eigen bed en pas toen ik daarna boos werd ging ze slapen. Was 2,5 uur later, om 5u 's nachts.

Vannacht weer, maar nu werd ik al eerder boos en sliep ze binnen een uur weer.

Het is wel grappig hoor, een kind dat om 2.00u 's nachts haar speen aan je geeft zoals ze 's ochtends doet ...

Ik hou het op een fase :)

Milou speelt hier graag met Bambino Loco. Echt een aanrader, kennen jullie het nog van vroeger? Ze doet alleen nog het allermakkelijkste boekje, dat je de blokjes gewoon op dezelfde vormpjes moet leggen, of op uitvergrotingen of zoiets. Vanochtend hoorde ik haar heel blij in de keuken, had ze helemaal zelf de loco gepakt en een puzzeltje gemaakt. Ook echt het doosje dicht gedaan en omgedraaid om te kijken of het klopte.

Verder zijn boekjes lezen en buitenspelen favoriet.

Ik heb van een vriendin een boekje gekregen over 'met 1,5 jaar uit de luiers'. (http://www.bol.com/nl/p/zindelijk-maken-is-kinderspel/9200000000037198/)

Wel interessant en goed te doen als je het zo leest.

Zit me alleen af te vragen wat het voordeel ervan is als je kind al zo snel zindelijk is. De luier is toch wel lekker makkelijk, dat ze kan gaan wanneer ze wil en je niet steeds ergens een WC hoeft te zoeken. Ook moet het KDV eraan meewerken om het kindje zindelijk te krijgen en dat doen ze bij ons op de babygroep niet.

Om een kind ook 's nachts zindelijk te krijgen, moet de avondfles eraf. Daar zijn wij hier nog niet aan toe ...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Leuk idee Annelies die loco. Ga er naar op zoek. Was er zelf ook zo zoet mee. D speelt graag met kaarten waar je van 4 kleuren verschillende vormpjes in moet leggen. Het kleinste blauwe rondje is favoriet ;-)

Gecondoleerd Dorine, lijkt me niet makkelijk. Denk ook dat alles dan weer bovenkomt. Knuf voor jou.

Ursela, das koud dan dat kamperen van jullie! Weet nog van voorheen op de motor naar een bluesfestival begin mei en slapen in je tentje brrrr.

Esk, wat knap van Thomas. Hier ook 2 woordjes. Papa auto, ja oké etc. Ook zingen, Teletubbies, oya lele van k3, handjes draaien. D heeft schoenen maat 22,5 en sandalen 23. Net als Milou brede voeten en hoge wreven. Twins is een goed merk en Duitse schoenen.

Geplaatst

Ik zou het wel fijn vinden als zoë zindelijk is ze zit wel elke dag op het potje maar ze heeft er nog niks op gedaan.

Krijgen jullie kindjes allemaal nog een avondfles? Zoë krijgt al een hele tijd geen flessen meer volgens mij toen ze 13 maanden was voor het laatst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden