Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah, wat lief dat jullie er aan denken. Attente Kiet!

Storm is inderdaad 1 geworden gisteren. En vanmiddag zijn we weer thuis gekomen van vakantie. Hij smulde van blauwe bessen met slagroom.

Heb net snel bijgelezen, heerlijke foto's. Hoop de komende dagen een x tijd te hebben om zorgvuldig te lezen.

Annelies, je bent echt helemaal door het (bumba) dak gegaan haha. Wat een lief guitig kopje heeft ze.

Dorine, hebben jullie nu gras achter?

Esk, ik heb ook de hunger games verslonden op vakantie, en de eerste twee delen van enders saga herlezen.

We hadden prut koud vies nat weer, welgeteld max 4 uur zon gehad. Na 1 week de tent ingeruild voor een hutje. Eerst leka een eilandje en daarna rossvatnet. We zijn erachter gekomen dat we geen camping mensen zijn. We houden erg van kamperen maar hadden nog nooit echt op campings gestaan. Ook niet handig dat het niet donker wordt en een tent niet donker te maken is. De eerste week werden de kleintjes rond vier uur sochtends KLAAR wakker. In het hutje werd dit gerekt tot vijf uur/ half zes. Veels te vroeg maar ja, dat is een terugkerend probleem. Vanwege het slechte weer niet zoveel gewandeld als gewild, zodra je een berg opging zat je in de mist en kou, niets aan voor die kleintjes. We hebben dus maar heel veel stenen in het water gegooid, bessen geplukt, wandelwagentjewandelingen en koetjes bekeken. Maar ook een rustige vakantie, het is zoooo stil en woest daar. Je kan je eigen hart horen kloppen.

Merel en zindelijk, op vakantie deden we savonds in het hutje geen luier aan, ging prima, twee ongelukjes. Alleen ze heeft nog nooit gepoepd op het potje. Ik ga onderbroekjes kopen en als ik alles heb uitgewassen en droog heb van de vakantie ga ik het hele dagen proberen. Ik denk dat dit prima gaat.

natasja, ik had al bijgelzen van de mislukte laatste poging. Hoe gaat het nu met je? Vind het echt ongelooflijk jammer en verdrietig.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, heb je post gemist Ursela. Kwam toevallig het geboortekaartje van Storm tegen bij het opruimen van mijn kast.

Vakantie niet voor herhaling vatbaar?

Hier ook veel regen en onweer. Als de sluizen opengaan ben je gelijk tot je onderbroek nat. Gelukkig slaapt de kleine overal doorheen.

Vraag: een vriendin heeft foto's gemaakt van ons drietjes. Nu vinden wij ze overbelicht. We betalen haar 50 euro. Hoe vertel ik het haar? Vind dit zo noeilijk.

Geplaatst

hmm Natasja, kan me voorstellen dat het moeilijk is om dit te vertellen maar ik zou toch echt eerlijk tegen haar zijn. Ik zou aangeven dat je de foto's op zich mooi geworden vind maar de kwaliteit niet.

Het is toch zonde om 50 te betalen als je helemaal niets met de foto's doet. Succes ermee.

Geplaatst

Ik vind het moeilijk, Natasja. Ik weet niet wat ik zou doen. Ik ga dus ook geen advies geven, want ik ben hier zelf helemaal niet goed in. Vermoedelijk zou ik er niets van zeggen en betalen (jaja, zo erg ben ik af en toe). maar het ligt ook wel een beetje af van hoe dicht deze vriendin bij me staat en hoe goed ik haar ken. Tegen mijn beste vriendin zou ik het waarschijnlijk wel zeggen, maar ja, dan hoef ik ook niet te betalen en dan kan ik ervoor kiezen om niets te zeggen, snappie? Ik bedoel dat als het geen geld had gekost ik dus niets zou zeggen... nou ja, ik maak het geloof ik alleen maar lastiger, dus ik zeg niets meer hierover ;-)

Geplaatst

Ik zou wel betalen en het ook zeggen. Wel betalen om te laten zien dat je haar en haar werk serieus neemt en er ook iets van zeggen. Dan natuurlijk eerst de positieve dingen noemen, wat je wel mooi vind aan de foto's en daarna dat je ze overbelicht vind. Dit is waarschijnlijk een 'artistieke' keuze geweest maar iets wat helaas bij jou niet past.

Merel en ik zijn de laatste drie dagen zonder luier aan het proberen. Met plassen gaat dat prima maar ze heeft nog steeds niet op het potje gepoept. Wel in haar onderbroekje. Nu wacht ik tot na het ontbijt met luier uitdoen want dan heeft ze meestal gepoept. Ik leg haar op bed met luier, middagslaapje en snachts. Hoe doe jij dit dorine? Slaapt wessel nog overdag en doe jij hem dan een luier aan? Hoe gaat dit bij de gastmoeder?

Merel heeft ongemerkt weer eens een hele sprong gemaakt. Groter, zelfstandiger, gebruikt meer worden, maakt meer zinnen, begrijpt steeds meer, gegroeid van binnen en buiten. Ze vind puzzelen erg leuk, maakt puzzels van max 8 stukjes. Buiten is het nu bosaardbeien, multen en blauwe bessen plukken. Eind deze week komen mijn ouders. Daar heb ik zin in, ben iedere keer dankbaar dat mijn moeder de reis kan ondernemen en iedere keer ook beetje zwaar te moede omdat ik weet dat ik ze na een ruime week zal moeten uitzwaaien en bang dat het dan de laatste keer zal zijn. Maar zover is het nog niet, eerst lekker genieten van hun bezoek. En AANPASSEN haha, dat ook.

Kiet en de anderen, hoe gaat dat bij jullie? Hebben jullie veel contact met opa's oma's?

Natasja, onze vakantie is voor herhaling vatbaar, maar niet meer op campings. Of alleen op doorreis. We hebben veel geleerd, en het geluk gehad dat we dat hutje konden vinden en huren, was perfect.

Geplaatst

Natasja ik zou het ook moeilijk vinden maar denk dat ik het wel zou zeggen.

Ursela wij hebben leuk contact met opa en oma we zien elkaar regelmatig en op donderdag past mijn moeder altijd op.

Geplaatst

Thanks meiden, ik heb het inmiddels gezegd. Pffff vind dat zo moeilijk.

Hier zien we alleen oma (mijn moeder), mijn vader en Johan zijn moeder zijn overleden en Johan heeft zijn vader sinds nu bijna een jaar niet meer gezien.

Geplaatst

Wij hebben aan beide kanten opa en oma. Dus 2 opa's en 2 oma's. Mijn schoonouders passen op vrijdag op. Mijn ouders wonen dicht in de buurt en daar gaan we regelmatig heen of zij komen bij ons. Mijn moeder wordt veel ingezet voor de ad-hoc-oppas (een keertje naar de kapper, een afspraak etc.). Op bezoek bij mijn ouders zijn vaak korte bezoekjes (eventjes langs bij onderweg naar winkel of huis), naar mijn schoonouders zijn het vaak langere tijden omdat zij wat verder weg wonen (40 minuten rijden). En die zien we dus regelmatig omdat er op vrijdag opgepast wordt. Met beide paren ouders is het contact dus goed en heel regelmatig.

Geplaatst

hier ook goed contact met schoonouders en die passen ook elke dinsdag op.

Mijn pa, waar ik ook goed contact mee heb, zie ik niet zo vaak. Dit vanwege de afstand en z'n vriendin. Die twee hebben het zo druk samen..zijn steeds maar op pad.

Ursela, Wessel gaat 's-middags een uurtje naar bed en dan doe ik hem een luier aan. Vaak is die echter helemaal droog en doe ik diezelfde weer aan voor de nacht.

bij de gasrmoeder gaat het precies hetzfde als thuis. Overdag op de wc en bij het slapen een luier. Ook doe ik Wessel nog een luier aan als ik een lange tijd onderweg ben en waarschijnlijk geen mogelijkheid heb voor een wc. Denk aan een uitgebreid bezoek aan het winkelcentrum.

Natasja, hoe reageerde je vriendin? Goed dat je het gezegd hebt.

Geplaatst

Lijkt me heerlijk Dorine. Hier geen poe of pie meer op het potje of op de wc. Als ze in haar blote billen loopt en ze moet plassen (tenminste dat denk ik) dan komt ze gewoon om een luier vragen en gaat al op de bank liggen. Ze voelt dus wel aan wanneer ze moet.

Ha Ursela, ik heb dan je boodschap over kramperen verkeerd begrepen :D Bedankt voor je lieve kaartje, kregen hem vandaag bij de post. Heb deze maand zomaar nog niet het idee dat het over is, waarschijnlijk omdat ik geen test heb gedaan, beetje gespannen borsten heb en emotioneel ben. Zit nu op mijn vlg ongi te wachten. Gister was ik voor het eerst aan het hardlopen geslagen en ik liep gewoon te huilen tijdens het lopen. Geen idee waarom. Misschien komt het er dan nu allemaal uit? Zie ook opeens overal weer zwangere vrouwen of pasgeboren babies. Gisterochtend op kraamvisite geweest en Dési ging de baby vasthouden pfffffffff

Geplaatst

Vriendin reageerde dat de foto's niet overbelicht zijn, maar dat ze er na haar vakantie nog naar gaat kijken of ze de foto's meer naar onze wens kan krijgen.

Geplaatst

Natasja, klinkt als de beste reactie die je in deze situatie kan krijgen van je vriendin. Het is een menselijke reflex om bij kritiek automatisch in de verdediging te schieten. Goed dat je er iets van gezegd hebt.

Wat je verteld over overal zwangere vrouwen zien en baby's doet me denken aan de tijd dat ik heel graag zwanger wilde zijn en een merel wilde ontmoeten. Kan me daardoor een (klein) beetje indenken hoe dit is voor jou nu. Ik hoop met je mee dat de ongi heeeel lang wegblijft. Vind dat het geluk wat arriva, esk, kiet is gegund om een tweede zwangerschap spontaan te mogen krijgen best aan ieder die dit wil in dit topic gedeeld mag worden.

Merel heeft al twee keer op het potje gepoept! Met plassen ging het al goed. Ben benieuwd hoe het verder gaat, ik laat het van haar afhangen, geen druk of zo erop. En heo het volgende week op de barnehagen gaat.

Er zijn nog best veel waar hun oma's opa's oppassen. Is dit uit financieel oogpunt ontstaan of hebben de opa's oma's hier zelf om gevraagd of?

Ik vertel merel dat opa en oma dit weekend komen, zegt ze oma en wijst naar de buurvrouw. Tja, we noemen de buuv ook reserve oma, daar is ze zelf mee begonnen en vanwege de afstand naar haar eigen bestefar/mor is dit een logische ontwikkeling. Ik zie geen probleem met dat merel twee oma en opa's heeft en een bestefar og bestemor.

Verder gaat het hier niet zo lekker, manlief is oververmoeid, de combi een heel vroeg opstaan merel en het zijn van een avondmens breekt op. Zit een beetje in een spiraal van geen energie, dingen zwart inzien, etc Ik kan met duizend en een manieren komen om dit te doorbreken maar het zal toch van hem uit moeten komen. Lastig, maar komt goed. Belangrijk is dat ik goed op mezelf let zodat ik genoeg energie heb om lief en zorgzaam te blijven.

Geplaatst

Ach Natasja, wat zou het mooi zijn als jullie ook een wondertje gegund is. Maar ook is bekend hoe je geest je voor de gek kan houden.

En herkenbaar hoor, dat overal zwangeren zien ... niet leuk.

Wat een slimpie die Desi, op de bank gaan liggen voor een luier.

Knap van Merel Ursela!

Ik ben er nog niet echt mee begonnen. Merk ook dat ik er niet zoveel tijd voor heb. In het weekend zijn we vaak weg en door de weeks ben ik maar 2 dagen met haar thuis. Dus hier komt het voorlopig nog niet verder dan dat ze af en toe op de WC mag zitten als ze dat zelf wil.

Wat vervelend voor je man, slaapgebrek breekt je uiteindelijk op. Jij in ieder geval op tijd naar bed dus. Succes voor jullie allebei!

Bij ons passen de opa's en oma's niet structureel op. Dat willen wij niet en zij ook niet. Ze passen wel met enige regelmaat op in het weekend ofzo. En elke dinsdagavond hebben wij orkest en is ze om en om bij de ene O&O en de andere (komen we haar wel halen 's avonds).

Vannacht heeft ze ook gelogeerd. Wij waren gisteren uit eten en vandaag gaan we winkelen. Heerlijk rustig dagje dus. Maar heb ook zin om haar weer te zien.

Oh, ik hen een goed gesprek gevoerd met Milou over waarom ze haar slaapzak 's avonds niet uit mag doen (dan krijg je het koud 's nachts) en ze heeft 'm nu al een paar keer aangehouden en is dus 's nachts ook niet wakker gehouden ... hopelijk voorlopig een goede oplossing.

Geplaatst

Annelies, heerlijk dat Milou nu weer lekker slaapt en jullie dus ook.

Mijn moeder heeft zelf aangeboden om op te passen. Ze heeft niet zoveel omhanden en twee middagjes is nog te doen. Twee volle dagen zou ik iets te veel van het goede vinden. Ze is immers ook 68. Voorlopig nog 1 middag (op de vrijdag). Ze haalt D dan om 11.30-11.45 van de psz op, eet een broodjes met haar, doet 'r in bed en dan halen wij haar uiterlijk om 17.30 op.

Geplaatst

Ursela, wat naar voor je man. Hoop dat hij er snel uitkomt. Kus voor jullie samen. Enne Mereltje: lekker slapen gaan hè!

Wij hebben dat met D een paar keer gehad. Vreselijk vroeg wakker. Gelukkig pikte zij het wel om dan nog maar even verder te slapen.

Ze heeft nu een soort van ritme: de ene dag om 7 uur eakker, de dag erna om 8 uur/half 9!!!! Heeeerlijk.

Geplaatst

Ursela, wat vervelend van je man. Hopelijk voelt hij zich snel beter en breken er leukere tijden voor jullie samen aan.

Natasja, ik kan de foto's niet zien.

Geplaatst

De tweede foto is echt te lief!!

Wat veel haar al! Zoë heeft krullen maar aan de voorkant is haar haar nog een stuk korter dus ze heeft nog niet zo'n volle bos!

Mason kan zelf zitten!!! Nog niet heel lang maar hij kan het echt super knap!! Hij word groot!

Geplaatst

Aangezien we met zijn drietjes blijven, ben ik aan het snuffelen gegaan voor een rondreis met kid. Word er helemaal enthousiast van. Thailand, Maleisië. Als die kleine uit de luiers is dan weet ik het wel haha

3 September gaat ze naar de psz. Jeetje wat gaat het hard. Mijn kleine meid naar 'school'. Met 2 was ze er nog niet aan toe, maar nu kan het wel. Ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Genieten jullie ook zo van het weer? We zijn al 2 x met de boot naar de speeltuin in Medemblik geweest en andere dagjes varen. Ook veel in de speeltuin geweest aan de overkant. Vandaag had Johan papadag en is hij 's ochtends naar de speeltuin geweest en 's middags naar mijn moeder. Die had de oppas op Dési haar nichtje en ze waren samen in het zwembadje aan het spelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden