Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier zit er een de speelgoedbank leeg te gooien, ik heb er half aan toegegeven, gezegd dat ze dat nu mag doen maar dat ze straks alles ook weer moet opruimen. Haha, ik ben benieuwd. En storm kruipt over alles heen.

Dorine, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Voor je pa niet maar voor jou gaat het allemaal te snel. Ik kan me er niets bij voorstellen hoe het is om je ouderlijke huis leeg te moeten ruimen. Bizar. Pittige baan, met name door de lange dagen. Hoe lang duurt de opdracht? Wessel is inderdaad erg bijdehand. Ik hoor het hem echt zeggen zoals je het beschreef. Grenzen verkennen, hoort bij deze leeftijd wordt gezegd, heeft iemand peiling wanneer dat dan ophoudt? Of blijft dit?

Storm at vanochtend trouwens de citroenzeep op in de badkamer, toen keek hij mij aan en zei heel hard: BAH!

Kiet, wat een smeltmoment moet dat geweest zijn. Ik vind die momenten waar ze lol samen hebben ook momenten met gouden randjes die ik in mijn hart sluit.

Esk, hoe gaat het tussen thomas en zijn broertje? Hebben die ook af en toe dat ze samen spelen?

Hier begint tvkijken een beetje meer interesse te krijgen. We hebben twee dvd's, eentje van bumba en eentje van de bergboerderij in de trollheimen. De laatste is het populairst en dan alleen deel 1 waar een kalf wordt geboren. Gisteren ik blij, konden we eindelijk een ander deel kijken waar een schaap wordt gered van een bergrichel. Wij begrenzen tv nu al bewust. Ze mag 1 aflevering kijken en dan is het genoeg. Soms lastig voor mezelf om aan te houden want het is best fijn om madam onder een dekentje op de bank te hebben zitten en rust in huis te hebben.

Oja, ze is nu netjes alles aan het terugleggen in de kast, ik ben er helemaal verbaasd over.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oy Dorine, dat moet zwaar geweest zijn voor je het uitruimen van het huis. En met zo'n drukke baan en die lange dagen kan ik me voorstellen dat je niet zo lekker in je velletje zit. Sterkte meissie.

Lekker bijdehand van Wessel haha en Lauren gaat zo te horen ook hard. Leuk hoor.

Heerlijk Ursela die citroenzeep :-) Hoe gaat het bij jou thuis met je man?

Rome was ontzettend leuk met al mijn collega's. Leuke groep hebben we dan ook. Drie volle dagen kunnen genieten en er nu weer keihard tegenaan met zijn allen. Wij merken niets van de crisis.

Dat is thuis wel even anders. Mijn man heeft zes weken thuis gelopen, heeft nu gelukkig weer een andere opdracht, maar we moeten zo'n 14 weken salaris inhalen. Dat is dus even op de tanden bijten. Mijn twee dagen werken zet dan niet veel zoden aan de dijk :-(

Ga overigens 1 februari starten met mijn opleiding en begin ik met drie dagen werken. D gaat dan op maandag en vrijdag naar de psz en dan is ze 's middags bij mijn mama. Op dinsdag blijft ze naar de gastouder gaan.

Bezoek. Tot later.

Geplaatst

Hei!

Super dat je zo'n leuk team hebt om mee samen te werken en een fijn reisje hebt gehad. Hoe is dat. zo zonder je meisje? Ik ben nog niet zo lang zonder kleintjes geweest sinds dat merel er is. Haha, we zijn echte kneuters, gaan volgende week voor het eerst samen uit naar een concert.

Natasja, 14 weken salaris missen, dat is veel. Niet leuk. Gebeurt dit vaker en ben je erop ingesteld of kwam het onverwachts?

Heb je vooral zin in meer werk en opleiding of zie je er tegen op? Ik sta een beetje ambivalent in het opstarten met de studie. Ben zo bang dat ik te veel wil van mijn gezin nu. Met mijn man gaat het beterder, maar hij heeft nog een lange weg te gaan.

Ik heb deze week in de lappenmand gezeten, enorme rugpijn. Ik reed zelfs tegen een andere auto op (geheel en al mijn schuld) omdat ik niet aan het opletten was en meer zat te concentreren hoe ik mijn spieren kon dwingen de koppeling in te duwen dan op het verkeer. Het was een begeleidster van storms afdeling. hiep hoi. Mijn auto had niets, tja, te veel suv. Maar de andere een grote deuk.

Ik ben naar de kiroprakter geweest en dat heeft geholpen. Ik kan nu weer rondlopen. Ik hoop maandagavond mijn gewone dienst weer te kunnen werken. Ik had net 4 extra wachten aangenomen volgende week. Weet nog niet wat ik daarmee zal doen, durf te doen.Had zoveel zin om eindelijk weer eens overdag te werken nu storm naar de barnehagen gaat. Ach, komt goed. Ik ben zo blij dat de pijn nu al veel minder is.

Geplaatst

Wij zijn ook niet zo uithuizig hoor. Als we weggaan komt mijn moeder meestal oppassen. We brengen haar nooit voor een nachtje weg. Voorheen konden we nog met de Bebetel naar vrienden in onze straat, maar mevrouw komt nu sinds een tijdje haar bed uit. Gisteren heb ik haar 13 keer teruggelegd voordat ze eindelijk pas sliep! Vanavond probeert ze het weer. Ze is inmiddels 9x eruit gekomen. Pffff.

Johan heeft tijdens mijn Rome reisje voor D gezorgd en dat vond hij heel leuk. We hebben 1x geskyped en dat was heel grappig. Kreeg kusjes van D en ze was aldoor mama mama aan het roepen en aan het zwaaien naar me :-)

Vind het heel leuk om te gaan starten met de opleiding, bouw daarna mijn eigen 'toko' op binnen het kantoor. Ze hebben er vertrouwen in haha. Deze functie kan ik niet in 2 dagen doen. Moet huisbezoeken afleggen, verslagwn schrijven voor de rechter-commissaris, rechtbank bezoeken, alle post van de sanieten bekijkn, er iets mee doen en doorzenden, heel veel telefoontkes beantwoorden etc. Best een zware functie, maar wel heel leuk. Je zou eens kunnen googelen op Leergang WSNP om te zien wat het inhoud of op http://www.wsnp.rvr.org

Geplaatst

Auw Ursela, dat moet geen fijne ervaring zijn geweest als je al pijn in je rug hebt. Hoop dat de gyropractpr je goed kan helpen.

Hoezo sta je er ambivalent tegenover? Misschien heb ik anders praten aamgezien mijn cursus maar 12 weken duurt.

Gaat het met Storm goed op de barnehagen?

Geplaatst

Daar ben ik ook weer eens. Terug van vakantie, een heerlijk weekje in Zuid-Limburg.

Las dat jou rome-avontuur ook leuk is geweest, Natasja!

Dorine, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is dat je vader weggaat uit je ouderlijk huis en dat je het snel vind gaan. En wat gaan je kinderen goed zeg!

Ursula, hoe gaat het nu met je rug? Hoe lang gaat je opleiding duren? Kan me voorstellen dat je je er zorgen over maakt, maar misschien moet je gewoon beginnen en als het dan echt niet gaat, kan je altijd nog stoppen, toch?

Hier gister een leuk feestje gehad van het werk. Nu een beetje moe. Zo meteen komen mijn schoonouders en ik zit nog in pyama... Joris en Thomas zijn (zowaar) samen aan het spelen. Thomas zit op de loopauto en Joris duwt hem voort (oefenen met lopen!). Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Joris loopt, want hij staat al goed aan de bank en zo en achter een loopwagen kan hij prima lopen. Alleen los wil nog niet. Gister lukt het zelfs ook aan 1 handje...

Thomas is helemaal "into" zingen. Allerlei liedjes komen hier voorbij. Zo schattig! En veel kleurtjes benoemen.

Geplaatst

Heb je het leuk gehad Esk. Waar ben je precies geweest?

Leuk hè, dat zingen. D zingt haar popje in slaap als ze een flesje heeft gegeven gniffel. Slaap kindje slaap etc.

Geplaatst

Zo lief!

Lekker op vakantie geweest Esk. Genieten he, quality time met het gezin.

Hier ook (eindelijk) wat meer woordjes.

Geplaatst

Nee, ik had nog geen tijd gehad om te kijken.

De plaatjes zagen er wel superleuk uit.

Wel had ik onlangs een heel stapeltje leuke kleren gekocht. Wat stoerder ... mama is uit de 'alles moet roze' fase.

Een leuk rood geruit bloesje met een zwart riempje en een strakke zwarte broek ... Milou wil het de hele tijd aan ... zo schattig.

Oh, en mevrouw wou vanochtend ook echt niet de luier aan die ik had gepakt, het moest er 1 met een schaapje erop zijn ... jaja .. luierfashion is heel belangrijk :)

Geplaatst

Heb ze net ook gelijk maar even gepast. Super cute. Ze liep er gelijk mee naar papa: papa, papa, kijk mooi nieuwe jurk. Hahaha. Moet nog wel een t-shirt onder voor het mooie, maar ze staan echt heel leuk. Zal wel ff foto's maken als ze ze aanheeft.

Geef zelf al D haar kleding weg aan collega en vriendin. Krijg ook kleertjes van gastouder en zusje. Wat ik niet leuk vind geef ik of door of gaat voor de kledinginzameling. Schoenen, laarzen etc koop ik nieuw. Het is natuurlijk het leukste om zelf kleertjes te shoppen :-)

Geplaatst

Heel herkenbaar van die luiers. Zo gaat het hier ook al een tijdje. Liefst het hondje en koekiemonster. Elmo is uit haha

Geplaatst

Vakantie was heerlijk (maar dat had ik geloof ik al eens gezegd, haha). We zijn naar Landal Hoog Vaals geweest. Luxe park, mooi zwembad, prima indoorspeelparadijs. Het weer was wel minder (regen!), maar tussen de buien door konden we nog wel naar het dierenpark en zo.

Ik heb jongens. Die doen niet aan luierfashion ;-) , dus per se een bepaalde luier aantrekken ken ik niet. Thomas vind het wel leuk als hij nieuwe kleertjes krijgt. Morgen ga ik shoppen voor een winterjas voor Joris. Hij past de jas van Thomas (van vorig jaar) niet: te klein! Ik moet ook nog mutsen, sjaals en wantjes... voor Thomas ben ik aardig winterklaar, voor Joris blijft het even afwachten. Hij heeft een gemixte garderobe, wat dingen van Thomas, wat nieuw, van alles wat.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat grappig van de luier!!

Ik heb dit weekend voor zoë nieuwe laarsjes gekocht van clic ze zijn echt super leuk en ze wilde ook gelijk aan en ging rondjes lopen in de winkel was erg leuk!

Mason gaat ook hard hij is super nieuwsgierig en echt een boefje dat wordt nog wat straks haha

Geplaatst

Ik ben benieuwd naar alle kleertjes.

Esk, wat grappig dat de jongens daar niet veel om geven. Maf he? Hoe zo'n verschil er in lijkt te zitten. Storm speelt bv veel meer dan merel met autotjes. Terwijl merel dezelfde autotjes tot haar beschikking had.

Auw, vier extra wachten gewerkt deze week terwijl mijn rugpijn nog niet helemaal weg was. Nu trekt het door naar mijn bekken. Tja, eigen schuld....Nog 1 dag werken en dan drie vrij. Waarvan 1 dag merel en storm naar de barnehagen. Ga ik proberen weinig te doen en mijn rug te ontspannen. Ook bedacht dat ik volgend weekend een nieuw matras ga kopen. De oude zakt erg door.

Oh, merel is weer aan het krijsen, even omhoog!

Geplaatst

Dési is ook al bezig met kleertjes en schoenen. Zegt precies welke ze wel aan wil en niet. Nu pas ik haar gympen en laarsjes en dan mag ze kiezen. Ga ik straks ook maar met haar kleertjes doen. Heeft ze iig het idee dat ze zelf kiezen mag :-)

Geplaatst

He natas, welke maat heeft desi nou? Ik hoop dat ze sneller groeit dan merel, kan merel het mooie zwart witte jurkje erven van haar, of het rode. Die twee zijn mijn favorieten.

De eerste sneeuw is gevallen vannacht. Zo met de kinderen naar buiten. Ik denk (hoop) dat deze sneeuw nog maar een voorbode van koning winter is en nog smelt. We hebben de auto's en tuin nog niet winterklaar.Nieuwe winterbanden besteld, nog niet binnen. Alle boompjes en struiken nog opbineden en ik moet nog mest over de groententuiin en kas verspreiden. De kas afdekken. En nog veel meer.

Maar niet vandaag. Toen merel de sneeuw zag riep ze: IJS! En daarna: SKIEEN! Want we hebben haar verteld dat als de sneeuw komt ze deze winter gaat leren skieen. Nuja, uitproberen dan. Volgens ervaringsverhalen van andere ouders vinden ze het vaak leuk maar niet langer dan 1 minuut. En dat herhalen.

Ben nog niet van de rugpijn af. Zitten gaat wel. Slapen niet goed. Geduld is helemaal geen goede eigenschap van mij.

Heb de box en een boel kleding en andere babyspullen weggegeven aan een vrouw die volgende maand is uitgerekend. Ze komt uit siberie en is getrouwd met een same. Haha, ik kreeg een sms met daarin vermeld dat we als dank vanaf eind deze maand veel rendierenvlees kregen. Viel niet zo in de smaak bij mij als vegetarier. Voel me dan erg onbeleefd om nee te danken maar ze begreep het gelukkig wel. Verder weet ze echt nog steeds heel weinig van baby's af. Ik heb haar zo veel mogelijk verteld. En vooral verzekerd dat het goed gaat komen. Ik dacht ook voor merels komstdat iedere andere moeder op een gevorderde-mama-cursus was geweest die voor mij geheim was gehouden. Ze was o.a. erg blij met het 'bed' en hoe ik het ook probeerde uit te leggen dat het een box was, bleef het een bed. Ach, een baby kan ook prima in een box slapen.

Geplaatst

Hi, heb voor Dési de jurkjes in maat 104/110 genomen, kan ze er nog een beetje in groeien en heeft ze er hopelijk de hele winter iets aan. Die rode heb ik nog niet gepast, maar wil em eigenlijk ook bewaren voor de feestdagen :-) Als me dat lukt.

Sneeuw, brrrr, moet er nog even niet aan denken. Ben zelf meer van het droge vriesweer met zon. Heerlijk hier achterop de sloot op de schaats stappen.

Geplaatst

Skieën vind ik wel leuk. Ben 3 x in Italië geweest in de Dolomieten. Tegenwoordig ga ik liever duiken dan skieën. Misschien straks met Dési weer op de skies. Of de schaats. Hoop dat we een schaatswinter krijgen, heb nl al glijdertjes gekregen.

Volgens mij gaan die kleintjes van 3 je al op de skies voorbij. Leuk hoor.

Geplaatst

Ja, zou leuk zijn, een schaatswinter in nld. Heb goede herinneringen aan schaatsen naar mijn oma en dan warme sjokomelk drinken als we er waren. Maar dat is laaaaaaaaang geleden, ben al zoooo oud. En krom.

Dat is een grote maat van die jurkjes. Merel heeft nu 92 en 98 aan. Of helemaal niets, haha, zoals vanochtend, toen weigerde ze haar kleertjes aan te doen. Ik heb haar gewoon even zo gelaten en uiteindelijk wilde ze zelf de kleertjes aan.

De meeste sneeuw is alweer weg. Prima, kan nog eventjes wegblijven. Ligt lang genoeg hier. Mijn kersenboompje (merels geboorteboompje) is in tweeen gescheurd door de zware sneeuw. Merel sn storm vonden gisteren vooral sleeen leuk. En zich op de buik van een helling in de tuin laten glijden. En merel eet sneeuw, lekker ijs zegt ze.

Nu zijn ze beide op de barnehagen en heb ik voor mezelf. Zit met een grote mok koffie verkeerd voor me. Vanavond een concert, zin in, ik ga er alleen heen want heb zin om in mijn eentje te luisteren. Morgen met manlief naar een ander concert (sivert høyem) in trondheim. ZIN IN!!!! Ben echt al veels te lang niet uit geweest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden