Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb helemaal niet het idee dat sommige kindjes vergeten worden op het forum volgens mij probeert iedereen zoveel mogelijk op alles te reageren en ik had inderdaad gezegd dat zoë erg angstig is om op het potje te gaan maar met andere dingen wordt er ook weleens niet gereageerd ik weet nog een tijdje terug dat Annelies vroeg hoe vaak iedereen poetst per dag ik dacht oja daar zal ik even op reageren maar helemaal vergeten (ik poets bij zoë twee keer trouwens haha) maar het is toch logisch dat we niet overal op kunnen reageren we zijn allemaal druk.

maar ik vind het jammer dat je stopt ik vind het altijd leuk om de verhalen over desi te lezen en de foto 's te bekijken:happy:

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursula, het mooie van een geheime groep op facebook is uiteraard dat ie geheim is... alleen genodigden kunnen er reageren en alleen die mensen kunnen het dan ook lezen. Eigenlijk is dat meer prive dan hier, want hier kan in principe iedereen meelezen.Maar je hebt er wel een account op fb voor nodig...

Goed, even wat anders. Er was hier vanavond een vuurwerkshow in verband met promotie voor 31 december, dus we dachten dat zoiets leuk was voor Thomas... helaas vond hij het eng. O jee, dat was niet de bedoeling. Uiteindelijk wilde hij niet kijken, maar was hij wel kalm. Hopelijk ziet hij in de toekomst nog wel graag vuurwerk en is hij niet bang meer.

Geplaatst

Milou vond het vandaag eng om de buitendeur open te doen, want het was nog donker.

En eng ... die wind op haar gezicht.

Haha .. echt ALLES is eng.

Vuurwerk vind ik wel begrijpelijk dat Thomas dat eng vindt. Maar idd hopen dat ie het niet helemaal onthoud.

En hollee .. tandenpoetsen gaat al een paar avonden stukken beter! Lees: mond gaat gewoon open zonder eerst minutenlang gedoe.

Ik heb vakantie! Heerlijk.

Werk niet helemaal kunnen afronden, maar dat zien we na de vakantie (2 weken) wel weer.

Morgen de hormoonzooi ophalen bij de apotheek (gisteren recept afgegeven), dat wordt nu best wel echt ... ik heb er zin in eigenlijk.

Geplaatst

ESK, zonde dat Thomas het vuurwerk eng vond.

Nu weet je wel alvast dat je hem met oud&nieuw niet wakker hoeft te maken...

Hebben jullie nog leuke plannen met de kerst?

Wij rijden zaterdag naar het zuiden en bezoeken dan mijn oma en een tante die jarig is. Mijn pa en z'n vriendin komen dan ook ff langs en gaan de dag daarna op vakantie.

Verder met mijn familie dus geen plannen.

1e kerstdag gaan we naar mijn schoonouders en dan komen ook alle zwagers met hun vriendinnen. Altijd erg gezellig.

En hebben jullie nog vakantie de komende weken? Ik moet vlg week do en vrij gewoon werken.

Geplaatst

Ursela, je zou ook alleen Facebook kunnen nemen hiervoor toch? De zeer geheime groep :)

Rome, jij ook fijne dagen!

Mijn koelkast ligt weer vol hormoonspul! Jeetje, best wel spannend.

Mijn man en ik zijn nu in debat hoe laat we prikken, aangezien hij me moet prikken. We moeten dus wekenlang elke dag om die tijd 's avonds samen zijn ...

We zitten nu te denken aan middernacht ... haha. (het moet tussen 15.00u en 24.00).

Geplaatst

Super spannend!!! Haha middernacht nou dan lig ik altijd al uitgeteld in bed bij mij gaan rond 22.00 meestal mijn ogen dicht ;)

Geplaatst

Spannend Annelies!! Rond middernacht ben ik ook allang onder zeil. Lig dan al zo diep te slapen dat ik het niet eens meer zou merken, denk ik.

Kiet, hoe gaat het met Mason? Ook alweer bijna 1 jaar. gaat hard he? Staat en loopt hij al aan de hand?

Geplaatst

Wij slapen normaal gesproken ook dan altijd al hoor.

Maar soms in het weekend is 1 van ons nog wel eens weg ... tsja .. wat doe je dan? Elke nacht de wekker zetten voor die ene keer, of toch op tijd naar huis? Dat laatste vindt mijn man niet zo leuk. We gaan nu waarschijnlijk voor 21.00u ofzo. De keer dat mijn man dan nog niet thuis is, kan ik naar mijn zus zodat zij het kan doen. Hoewel ik elke week orkest heb waarvan ik om 22.30u thuis ben. Weet niet zeker hoeveel kwaad het kan af en toe wat later prikken, weten jullie dat nog?

Milou heeft vandaag een lichte hersenschudding opgelopen! Gevallen van een stoel. Ze huilde ontzettend hard en lang. Maar we waren op een verjaardag en het was er best druk en het was bijna tijd voor haar dutje, ik dacht: ze is gewoon overstuur.

Thuis ook lekker geslapen, maar ze werd al snel (voor haar doen) wakker heel overstuur huilend. Ze ga aan dat ze hoofdpijn had ... tsja ... zou goed kunnen. Dus wij geven van die vloeibare paracetamol. Wou ze echt niet, brullen enzo. 10 minuten later mega spugen. Overstuur en huilen.

Dus ja, lichte hersenschudding. HAP gebeld en vannacht wakker maken en checken of ze wel alert is. Half uurtje later nog een keer overgegeven maar daarna knapte ze alweer aardig op en was weer vrolijk en goed alert. Dus het valt allemaal mee.

Maar echt niet leuk om je kind zo overstuur te zien hoor, dan zijn ze nog erg klein en kwetsbaar.

Geplaatst

Wat rot voor Milou! Hoe gaat het nu met haar? Is ze alweer beter? Vreselijk als je kind pijn heeft door een val (ik word nog steeds misselijk als ik denk aan de val van Joris van de trap). Hoop dat het gauw weer beter gaat!

Over de prikken, ik heb daar volgens mij nooit zo op de minuut naar gekeken. Het moet ongeveer wel op dezelfde tijd, maar stel dat het 1 keer 22 uur zou worden ipv 21 uur, dan denk ik niet dat het kwaad kan. En zelf prikken ga je echt niet doen? Het valt echt heel erg mee (vond de eerste keer ook heel eng, vooral de eerste aanzet (toen ben ik zo goed als flauw gevallen), maar uiteindelijk heb ik het allemaal zelf gedaan). Dat maakt het planningstechnisch wel stukken handiger.

Ik zit hier op mijn werk en zo goed als de enige. In een pand waar normaliter minstens 60 mensen (zo niet meer) werken, zitten er nu maximaal 6 of zo. Als je niemand tegen wilt komen, dan lukt dat vandaag prima. Gelukkig hoef ik ook maar een halve dag.

Thomas was gister met Joris naar de binnenspeeltuin geweest (tja, het blééf maar regenen) en vond het geweldig. Het is wel een groot verschil tussen de twee hoor. Thomas moet je echt naar boven helpen, Joris doet dat gewoon zelf. Maar ze hebben allebei lol gehad. Thomas heeft het de hele dag over de ballenbak en de glijbaan. Mijn serieuze kereltje :-) . Verder is hij veel aan het "koken". Komt hij pannekoekjes brengen. En dan op een bordje, met een vorkje en mesje erbij en dan moet mama eten. Ik kan daar zo van genieten!

Willen jullie kinderen eigenlijk nog in de kinderwagen? Die van mij wil dat echt niet meer. Joris moet van mij, maar Thomas loopt eigenlijk altijd zelf. En ook hele afstanden, een uur doet hij gewoon. Ik vind het wel fijn. Ben aan het overwegen om de dubbele wagen dan maar te verkopen, want is alleen maar een hoop ruimte...

Geplaatst

Met Milou gaat het weer helemaal goed.

Vannacht 2 keer wakker gemaakt, maar ze was heel alert (babbelen als een gek) en daarna laten zitten.

Gelukkig maar, ben blij dat ze weer haar vrolijke zelf is.

Werkse Esk! Ik denk dat het overal rustig is op het werk, behalve als je in een winkel werkt. Niet normaal vandaag.

Milou wil altijd nog graag in de wagen, ze is een luilak ... mama, moe! Ze moet van mij vaak wel lopen hoor. Knap dat Thomas al zo ver loopt, denk dat Milou daar te lui voor is. Als we de wagen niet bij ons hebben, wil ze heel graag op mijn man zijn nek.

Ik wilde gister met de zindelijkheid beginnen, maar dat ging natuurlijk niet. Ga denk ik nu donderdag maar proberen. Eerst de drukke kerstdagen door.

Geplaatst

Ja, een wekadvies is niet fijn (hebben het hier ook 2 keer moeten doen), maar gelukkig is Milou er goed vanaf gekomen.

Ik baal (en dat is een understatement). Vorige week in de biosagenda gekeken wanneer Skyfall zou draaien op maandag. Bleek om 13.30 te zijn in Tilburg. Helemaal goed, kinderen op de opvang, wij een halve dag vrij om naar de bios te gaan. Kijken we nu weer in de agenda: draait 'ie toch niet!! En geen enkele andere leuke film natuurlijk op het juiste tijdstip. En ik had er zo naar uitgekeken... ben er helemaal teleurgesteld van. Zo vaak gaan we nou ook niet iets samen doen.

Geplaatst

Dorine ja Mason wordt alweer bijna 1 jaar! Het is weer zo snel gegaan dat eerste jaar ja hij staat en loopt aan de hand hij is daar echt veel sneller mee dan Zoë zij ging pas na haar verjaardag optrekken en staan en Mason doet het nu al een tijdje maar hij brabbelt weer minder dan Zoë deed, vind ik erg leuk om te zien dat ze allebei zo anders zijn.

verder is hij echt een mama's kindje hij wil altijd met mij kroelen kruipt dan naar me toe en gaat staat en pakt me dan vast en legt zijn hoofdje tegen mij aan *smelt*

En ze spelen heel veel samen, spelen lauren en Wessel ook veel samen?

wat schrikken de val van Milou! Gelukkig dat ze snel weer was op geknapt!

ahh esk wat balen dat de film niet draaide kan me voorstellen dat je teleurgesteld was!

was Joris van de trap gevallen??

Geplaatst

Annelies, fijn dat het nu wat beter gaat met Milou. Schrikken zeg.

Kiet, L en W spelen ook samen maar vaak loopt dit weer uit op een drama. W zit of ligt altijd boven op L. Ook wil hij altijd kroelen en kusjes geven maar L is daar vaak niet blij mee.

Net lekker gegourmet met z'n vieren. L heeft gewoon lekker meegegeten. Zo'n heerlijk familiemoment.

ESK, hebben jullie nog een leuke middag gehad?

Hele fijne kerstdagen allemaal!

Geplaatst

Kiet, ja, toen hij 8 maanden was of zo. Ben me doodgeschrokken en heb er nog de rillingen van... dan staat jehart even stil.

De middag was gezellig met een lange wandeling. Debios gaat op herhaling binnenkort.

Fijne dagen!

Geplaatst

Vrolijke kerstdagen.

Gisteren en vandaag werken en morgen gaan we naar zweden, een vriend opzoeken. En daarna door met oud en nieuw naar een vriendin in noord-noorwegen.

Dus ook alvast:

Een gezond en gelukkig 2013!

Geplaatst

Even een update over het potje zoë is sinds gisteren zonder luier!

Het duurde ruim 2 uur voordat ze durfde te plassen op het potje maar nu is ze erover heen!! Terwijl ik dit tik zit ze weer op t potje te plassen!!!!

wel 1x een ongelukje gehad maar ik ben super trots!!!

Geplaatst

Wat knap van Zoe, Kiet! Aangezien ze eerst zo bang was toch? Heb je haar gewoon zonder luier laten lopen?

Met Milou vandaag begonnen maar is niet veel soeps!

Ze wil niet op de WC ziten.

Ik begon vanochtend van: nou, gaan we vandaag oefenen he? Ja! Zegt ze.

Ok, nou doen we even de luier uit en gaan we op de WC zitten ... hele instorting als gevolg ... neeeeee!!!

Tsja, dat kan ik maar beter niet dwingen.

Ze wou ook niet zonder luier rondlopen. Wel een onderbroekje onder de luier aangedaan, dat wou ze graag. Ik had al van verschillende mensen gehoord dat dat ook goed werkt, omdat ze dan ook voelen dat ze geplast hebben.

Toen naar de Ikea, ook nog 2 keer naar de WCs geweest, ze wou best mee ... ja, plasje doen ... maar daar eenmaal aangekomen en broek naar beneden, bedacht ze toch dat ze echt niet op de WC wou.

1 keer flink doorgelekt omdat de luier anders zit met een onderbroek eronder. Tweede keer is in het de luier gebleven. Ik had nou niet het idee dat ze daar last van had ...

Voor vandaag laat ik het verder maar weer, morgen een truc verzinnen dat ze op de WC wil gaan zitten, iemand ideeen? Ik heb al gevraagd, wil je een sticker verdienen? Antwoord: euh, nee.

Haha.

Misschien ook potje maar neer zetten en in blote kont laten lopen binnen. Verwarming extra hoog.

Maar ze heeft al veel vaker op de WC gezeten, dus ze wil nu gewoon niet. Maar het concept vindt ze echt wel interessant.

Hebben jullie goede dagen gehad?

Wij heel gezellig, maar wel druk voor ukje hoor. Laat naar bed, visite enzo. Maar ze heeft er wel van genoten en wij dus ook. Grote duplo doos boederij gekregen (van ons) en daar kan ze heel lief mee spelen, superleuk. En het boek over die mol op wie z'n hoofd gepoept is. Pop up versie, vind ze geweldig.

Ik vind dat leuk hoor, dat ze steeds beter gaat spelen, fantasiedingetjes ook.

Ook hebben we 1e kerstdag een kindercircus gekeken op TV, ze was me toch geboeid, echt schattig (voor ons was het echt een simpel circus, leuk om door de ogen van je kind te zien).

Geplaatst

Vanavond de eerste spuit erin!

Volgens mij hebben we 22.15u besloten :)

Zo nog even het boekje lezen over het prikken, want er was geen tijd meer voor instructie ...

Geplaatst

Zoë was wel al zindelijk want ze kwam wel altijd al naar me toe als ze geen luier om had mama plassen luier om dus dan moest de luier om zodat ze kon plassen maar zonder luier op het potje nou dat was een groot drama het begon met neeeeeee en daarna helemaal overstuur was zo zielig maar gisteren bleef ze wel rustig ze vond het wel heel eng maar papa zat er bij en toen ze had geplast was ze super blij en trots en zei ze niet eng nee niet eng! Dus ze is er nu overheen.

Hahah wat grappig van Milou wil je een sticker euhm nee hahahahaha echt grappig!

Spannend vanavond de eerste spuit het gaat weer beginnen!! Staat je man er nu ook helemaal achter?

Geplaatst

Goed van Zoe hoor. En fijn voor jullie.

Milou en ik doen morgen een nieuwe poging ... zegt ze .. haha.

Mijn man staat er ook achter ja. Het had voor hem niet persee gehoeven, maar hij vindt het nu goed.

Vandaag begon hij over namen :)

Ik weet al heeeel lang een leuke meisjesnaam en die vindt hij ook goed. Alleen bedacht ik me vandaag dat de naam mss niet super is als je volwassen bent. Het eindigt op een ke klank ... (als in F.emke, maar dat is het niet ... hihi) ... wat vinden jullie daarvan? Kennen jullie vrouwen die zo heten?

Geplaatst

Oh nou ben ik gelijke nieuwsgierig wat de naam is haha

lieke?

ik vind Femke of iets wat op KE eindigt wel kunnen als je volwassen bent

Geplaatst

Spannend, Annelies. Tja, het ligt uiteraard aan de naam, he? Maar ik ken wel een paar Maaike's en Marijke's en Femke's... allemaal prima volwassenennamen, toch? Misschien wordt het wel een jongen? Naja, eerst maar 's beginnen bij het begin en vanavond spuiten dan.

Hier nog niet op het potje (dat weigert Thomas pertinent). Op de "ceecee" wil hij wel, maar niet altijd, dus is het lastig trainen. Ach, het komt wel. Jongns zijn vaak wat later dacht ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden