Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had deels 92 / 98 genomen en deels 104 / 110. Dit laatste heb ik nog even apart gehangen, ziet er nog wat te groot uit. Het is ook leuk om over een paar maanden nog wat nieuws te hebben en dan kan ze daarmee volgend seizoen ook nog doen.

Ze wou vandaag gelijk wel even de Kitty jurk aan, 92 / 98 en viel prima.

Milou kent alleen de kleur zwart. Lol.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rome, mocht je nog meelezen... Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Alles goed gegaan en hoe heet hij?

Ursela, hoe gaat het met je rug?

Leuk he, al die kleren. Ik ga om de paar maanden steeds nieuwe kleren kopen. Ik ben niet zo goed in weghangen dus koop meestal kleren die meteen aan kunnen en dan ga ik over een maand of wat nog een keer.

Esk, wat leuk hoe die mannen op elkaar reageren. Hier begint ook wat interactie tussen beiden te komen maar dat is alleen nog maar met samen flink lachen, zo schattig.

Wessel vind nu vooral dat alle speelgoed van hem is en pakt alles af van Lauren,

Als ik zeg dat dit niet mag zegt hij: 'Wessel pakt voorzichtig af mama...'

Geplaatst

Heel herkenbaar, over dat speelgoed. Hier is alles "Jojis afblijvuh, auto Thonas" (bij bijvoorbeeld een autootje). En "Jojis magnie hebbu -vul speelgoed in-". En helemaal hyper worden als Joris ergens aan komt kruipen en Thomas heeft het idee dat hij naar een bepaald speelgoedje gaat. Soms erg vermoeiend. Gelukkig wordt Joris nu groter en gaat van zich afbijten :-) . Maar ze hebben ook wel lol samen. In de auto willen ze op de achterbank wel geluiden naar elkaar maken en daarna helemaal in een deuk om zichzelf en elkaar. Het is nu even wachten tot Joris kan lopen en begint te praten, dan verwacht ik wel dat ze veel met elkaar zullen optrekken ook.

Joris heeft gister voor het eerst iets van 30 seconden zelfstandig gestaan! Dus nu zit het zelf lopen er echt aan te komen. Hij loopt al goed achter bijvoorbeeld een loopkar of een stoel (schuift hij vooruit op de tegels), maar los wil hij nog niet, maar gister ging het ongemerkt.

Qua kleren doe ik het 't zelfde als Dorine. Ik koop wat ik leuk vind en als ik meer nodig heb dan ga ik dat halen. Bijvoorbeeld voor leuke kerstkleren of zo. Heb laatst via internet bij C&A leuke truien besteld voor Thomas. En nu is het ineens weer warm! Nou ja, komt vanzelf dan wel weer.

Geplaatst

Het is inderdaad wel een verschil ja. Joris is nu 13 maanden. Thomas kon bij 13 maanden nog niet kruipen en hij kon pas staan bij 19 maanden of zo. Lopen 22 maanden. Dat gaat bij Joris vermoedelijk wel sneller. Ze zijn gewoon erg verschillend. Thomas is meer van het denken, Joris van het doen.

Geplaatst

Gisteren heel verhaal getypt, ging t mis met het plaatsen.

Hier gaat alles ok. Nog steeds rugklachten maar dat is een kwestie van geduld. Kinderen zijn in de ziekenboeg geweest maar klimmen er nu uit.

Ik sta steeds paf van hoe bijdehand wessel is. Geweldige replieken.

Hier wordt nauwelijks kleding gekocht. Ik krijg de hele tijd zo veel. Ik heb wat wollen ondergoed gekocht en twee devold wintermutsen. That's it. Haha, ik ben een beetje mutsengek, ze waren maar 45 euro per stuk....

Fijn he esk, dat joris zo snel gaat met staan en lopen. Scheelt je een hoop gesjouw binnenkort. Storm staat nog niet zelfstandig. Zijn voetje speelt hem parten denk ik, want hij probeert het vaak genoeg. Door alle snot, koorts en snurr de afspraak met de fysio vergeten deze week. Is al de tweede keer....durf haar haast niet te bellen.

Een leuk staaltje kleutertaal: merel zag storm zijn poepluier, geelbruin en donkerbruine substantie, roept ze uit, mama sjokola in!

Geplaatst

tsja, wessel is idd bij de hand. Hij komt af en toe met opmerkingen waarbij ik zelf niet weet hoe te reageren.

Verder hier ook alles goed. Een heerlijk vrij lang weekend. Maandag gaan manlief, ik en Wessel naar de efteling. Lauren gaat dan een dagje naar oma.

Vandaag 2 efteling kaarten op marktplaats gescoord. 2 voor 40 eur, normale prijs 2 voor 66 euro. Helemaal happy. Wessel mag nog gratis naar binnen. Ben erg benieuwd hoe hij het vind.

Geplaatst

Leuk Efteling, waren vorige week vlakbij. 1 uur en 45 min rijden zeker. Veel plezier.

Zijn net naar Ballorig geweest. Boefje uitgeblust in bed nu.

Net de kinderen terugbrengen naar mijn zusje. Waren boven en haar nichtje ging naar beneden. Dési tegen mijn zusje: tante toeta niet mee naar beneden. Hahaha.

Geplaatst

Tante toeta!

Wat n schatje die desi!

Was het leuk, de efteling dorine?

Annelies, hoe gaat het met jullie? Als ik het goed heb onthouden had je gebeld naar het ziekenhuis over een broertje/zusje? Hoe staat het daar nu mee? En in je hoofd?

Hebben jullie trouwens fijn herfstweer? Hier totnutoe prima. Een keertje sneeuw gehad maar die smolt meteen weg. Nu schijnt morgen de winter te beginnen. Ben benieuwd.

Vandaag geprobeerd met merel en storm naar een dansvoorstelling met zang van een vriendins dochter te kijken. Ben na 5 minuten weggegaan. Storm wilde absoluut niet in het wagentje, ging dan heel hard krijsen, hij had namelijk een grote spiegelwand ontdekt. Heeeeeel interessant. En merel had vandaag haar dag niet, niets was goed. Begon om de 5 secondes te zeuren om iets dat niet goed was of wat ze wilde. Dan gilde ze zo hard dat de aandacht van de zangeresjes helemaal afgeleid was. Helaas.

Ik ben nog niet met ze naar een speciale kindervoorstelling geweest, dat is veel leuker, hoeven ze niet stil te blijven zijn of zitten.

Hoe gaat het met jullie en je partner? Ik merk dat wij de pittigste periode gehad hebben, dan doel ik op dat we weer aardig en lief kunnen zijn voor elkaar. Dat was een tijdje weg, vooral wegens slaaptekort. Ik las in de krant dat de hoogste scheidingspercentage lag bij ouders met kinderen van drie jaar. Ach, ik denk dat onze relatie wel een stoot kan hebben, zijn al 19 jaar bij elkaar.

Geplaatst

Hoi ursela,

Hier nog niet echt herfstweer het is heel zacht weer kon gisteren gewoon zonder jas naar buiten!

Tussen mij en mijn man gaat het goed wij hebben het geluk dat zoë en Mason allebei goed slapen van 18.45 tot 7.00 - 8.00 uur dus wij hebben lekker de avonden samen dat vind ik wel heel fijn! Tuurlijk hebben wij ook weleens als ze allebei vervelend zijn dat we daardoor even onaardig tegen elkaar zijn maar dat heeft iedereen weleens. En we plannen altijd eens in de maand een dag samen dan gaan de kids naar opa en oma en gaan wij wat leuks doen samen!

Doen jullie dat ook weleens?

19 jaar bij elkaar wat goed zeg!! Gaan jullie nog iets speciaals doen bij 20 jaar?

Wij zijn 9 jaar samen.

Dorine hoe vond Wessel de Efteling? Wij gaan 8 dec naar de winter efteling.

Geplaatst

Wij hebben volgede week woensdag een afspraak in het ziekenhuis. Spannend!

Ik ben nu zover dat ik er gewoon voor wil gaan. Mijn man weet het nog niet zo goed. Hij is momenteel ook heel druk op het werk.

Kiet, wat jullie doen, 1 dag in de maand een dag voor jezelf, dat is echt goed!

Ik heb best veel activiteiten (verenigingen, bestuursfucties) en ben dus regelmatig 's avonds of in het weekend weg. Dan is Sven thuis bij M.ilou (vindt ie ook prima hoor). Sven zelf is ook in ieder geval 1 avond in de week sporten en dan nog wel eens werk of borrel ofzo. En dan in het weekend is er vaak wel een verplichting waar we of samen of met z'n 3en naar toe gaan. Dus ... tijd voor onszelf schiet er bij in en dat merken we wel. Ook van 'privetijd' met elkaar komt het niet veel en dat doet je relatie ook geen goed.

Dus: hier zoeken we naar evenwicht. Aan M.ilou ligt het eigenlijk niet, meer aan dat we verder te druk zijn.

Wij zijn dit jaar 18 jaar bij elkaar (ik was 16).

Fijn dat het bij jullie weer beter loopt Ursela! Het is ook wel pittig zo met 2 kids.

Geplaatst

Wat goed van jullie kiet, dat jullie tijd voor elkaar nemen. Ik was heel erg jaloers toen ik die slaaptijden las.

We gaan niets bijzonders doen met 20 jaar, past niet zo bij ons. Ik maak altijd het grapje dat we alleen getrouwd zijn vanwege de verblijfsvergunning. (dat is nog geen 19 jaar hoor). Maar daar komt het stiekem wel een beetje op neer, anders hadden we het niet gedaan was het niet dat het de hele emigratiebureaucratie veel makkelijker maakte.

Wow annelies, jullie zijn ook al lang bij elkaar. Maf he, hoe je zelf en je partner en je relatie allemaal veranderd en de kern op een bepaalde manier hetzelfde blijft. Een hele reis samen. En woensdag naar het ziekenhuis!!!!!! Wat gaat er dan gebeuren? Misschien is het iets voor jullie om kiets plan te volgen en ook iedere maand 1 dag/avond voor elkaar te reserveren? Zegt ursu-troela-la, ik blijf het zelf een drempel vinden om oppas te vragen/regelen.

EN VANDAAG HEEFT STORM ZIJN EERSTE STAPJES ZELF GELOPEN! Aan het begin van de avond drie stapjes en aan het 'einde' van zijn avond zat hij al op 15 stapjes. Hij moet wel zijn speciale sandaaltejs aanhebben, op blote voetjes ging het niet.

Vandaag ook met storm in de sneeuw gespeeld. Twee dagen geleden is het begonnen met sneeuwen. Toch altijd bizar, die enorme overgang van herfstland met de mooie kleuren en blaadjes naar winterland. Hier een paar foto's: haha, niet leuk om sneeuw in je gezicht te krijgen...

Hij heeft het winterpakje van merel van vorig jaar aan. Superhandig dat er precies een jaar tussen zit wat betrefd kleding, zo'n reima pakje kost toch bijna 150 euro. En ach dat het nu roze is.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TDKWAGSZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICPPWUQM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QDHVPPOG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WOY4OOUS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBCBLOAS.jpg

Geplaatst

Natas, waarschijnlijk weet je het wel, maar wil je toch laten weten dat ik, iedere keer als ik schrijf over storm of over een broerzusrelatie, aan jou denk en een scheutje weemoed/meeleven voel.

Mocht het ooit te confronterend zijn, laten weten he meid!!!!!

Geplaatst

Ach gos, wat schattig zo in de sneeuw. Wat super veel sneeuw meteen! Ik ben zelf niet zo van het winterse weer, zo koud! Maar jullie zijn het natuurlijk gewend en kleden je erop.

Fijn zeg, dat Storm al begint te lopen!

Sven en ik hebben gisteren een lang gesprek gehad. Het zit niet zo goed, dus nu wat plannen gemaakt voor tijd voor elkaar. Idd iets van 1 keer per maand en ook wat andere kleine veranderingen. We zijn eigenlijk qua 2e baby plannen weer een beetje terug bij af. Als je relatie al niet helemaal lekker loopt, doet een tweede kind daar ook geen goed aan. Aan de andere kant, na 18 jaar kunnen we wel wat hebben en zo'n 2e kind is er ook niet meteen.

We gaan er van het weekend nog verder over praten, er kwamen in het gesprek gisteren ook weer de gebruikelijke praktische bezwaren naar voren (die we allebei wel voelen, maar bij mij staat daar wat meer 'ik wil gewoon graag nog een keer zwanger zijn, nog een baby en lief kind' gevoel bij kijken).

Als we woensdag gaan, dan is het voor een gesprek met de fert. arts. Over IVF voor een 2e kind. Dat zou al gelijk heel praktisch kunnen zijn, van dan en dan starten, of misschien stelt ze eerst weer onderzoeken voor ivm de endo. Ik sta dan open voor wat zij aangeeft dat het beste is voor de kansen.

Maar eerst maar eens op 1 lijn komen ..

Geplaatst

Ursela wat goed van storm!!! En wat een leuke foto's!!!

Ik vind het ook altijd lastig hoor een oppas ik vraag ook altijd alleen mijn ouders daar heb ik gewoon een fijn gevoel bij als ik dan weg ben.

Annelies wat vervelend dat het niet zo goed gaat misschien samen een weekendje weg zodat je echt tijd voor elkaar hebt?

Pff hier allemaal buikgriep Mason is nu weer opgeknapt zoë kon gisteren niks binnenhouden en mijn man begon vannacht met overgeven hebben jullie ook dat als jullie kinderen iets krijgen jullie het zelf ook krijgen wij zijn nog nooit zovaak ziek geweest!

Geplaatst

Dat is balen zeg, buikgriep!

Even afkloppen, maar na het eerste jaar waarin ze vaak verkouden was, is Milou nog nooit ziek geweest. En wij eigenlijk ook niet.

Geplaatst

Vervelend buikgriep, gelukkig niet allemaal tegelijk maar na elkaar, is het misschien nog een beetje te behappen. Hier ook weinig ziektes (klop klop klop). Ze hebben beide de vijfde (of was het de zesde?) kinderziekte gehad net voordat we naar nld gingen. En nu recent beide griep. Voor het eerst in jaren was ik daardoor zelf ook verkouden, overgenomen van de kids. Maar verder zijn ze nog niet veel ziek of verkoduen geweest gelukkig.

Annelies. Veel succes met het stappenplan naar een betere relatie. Bij sommigen gaat het vanzelf, maar ook voor ons is het zoeken (geweest) naar elkaar. Fijn dat je er goed over kan praten samen, dan ben je al heel ver, vind ik. Ik vind het soms best moeilijk, ik werk avonddiensten en als ik dan een keertje een avond niet hoef te werken en thuis ben dan heb ik zo weinig puf om gezellig en lief te zijn. Het helpt dat we erachter kwamen dat heeeeeeel veel mensen dit hebben.

Annelies, ik heb nog wat gratis overnachtingen staan bij de sandton groep. Ik zal even kijken hoeveel het is, je mag het hebben als je wilt. Maar dan wel met z'n tweeen he?!

Iemand interesse in zo'n 15 nijntje boekjes? ik stuur ze op tegen verzendkosten, ze worden hier niet gelezen.

Geplaatst

Leuk aanbod, Ursula, maar niet voor hier. Nijntje is hier absoluut oninteressant. Vind er zelf ook niets aan, dus misschien dat de kinderen dat ook voelen of zo. Hier is het meer Grote Rode Tractor en Bob de Bouwer en Noddy. Alledrie vind hij reuze-leuk. Af en toe wel makkelijk hoor, als je een DVD'tje kan aanzetten. Zeker rond kooktijd bijvoorbeeld. En een kwartiertje per dag moet kunnen vind ik.

Vandaag goed opgeruimd. De box is uit de kamer! Voor het eerst in 2 jaar! En verder een hoop babyspul uitgezocht en dat kan vanavond Marktplaats op. Zijn wij er weer vanaf.

Leuke foto's trouwens van Storm. Wat is hij alweer groot geworden en wat goed van de eerste stapjes! Joris heeft ze van de week ook gezet. Ik heb ze op film, hartstikke leuk! Niet dat hij nu nog veel loopt (durft nog niet), maar hij staat nu wel goed stevig en soms zelfs al een beetje los. Het gaat dus de goede kant uit.

Thomas gaat vanaf volgend jaar ook naar de peuterspeelzaal. Ik hoop dat hij het leuk vind. Ben benieuwd of dat heel anders is dan het kinderdagverblijf (waar hij vanaf volgend jaar nog maar 1 dag heengaat). De kosten gaan zover stijgen dat we serieus naar andere oplossingen hebben gezocht. Nu ga ik 2 hele en 1 halve dag werken en vangt Gido een ochtend op, zijn ouders een hele dag en dan nog 1 dag kinderdagverblijf. Zo blijft het betaalbaar. We gingen anders iets van 800 euro per maand netto (!) betalen. Belachelijk veel. De peuterspeelzaal zal zijn op dagen dat ik met de kinderen thuis ben, maar dat is niet bedoeld voor opvang maar voor Thomas zelf. Twee ochtendjes in de week heb ik dan "alleentijd" met Joris en vanaf oktober 2013 gaat Joris dan ook naar de peuterspeelzaal. Tenminste, dat is de planning.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Wat een sneeuw bij jullie Ursela en wat een leuke foto's weer. Voel geen wrok hoor van die 2 kindjes. Denk dat we ons er nu bij neergelegd hebben. We gaan verder met zijn drietjes. Gisteravond zijn we naar een feest in de kroeg geweest. Was een tijd geleden en erg gezellig. Wij doen eigenlijk ook bijna niet meer een samen uitje. Mijn mama gaf wel aan dat ze een tandenborstel heeft gekocht voor als Dési een nachtje komt. Dit hebben we, buiten de vakanties om dat ze 4 en 12 maanden was nooit gedaan, maar het aanbod staat. Misschien maar een keer gebruik van gaan maken dan :-)

Als het niet lekker zit moet je zeker praten, voor je het weet begrijp je elkaar om de verkeerde redenen niet meer.

Esk, heb al gereageerd op fb, wat een leuk filmpje! Toch handig dat fb :-) Nu Ursela nog. 

Geplaatst

Niet normaal hè die opvangkosten. Dési gaat nu ook nog maar 1 dag in de week en als ik zie wat het bedrijf wat bemiddelt daaraan overhoudt. 1/4 deel over 2 dagen en de helft over 1 dag.

Geplaatst

hey ladies,

Ursela, wat een super leuke foto's. Ik ben weer jaloers op al die sneeuw!

Wat goed van Storm dat hij al de eerste stapjes zet.

ESK, bij jou dus ook de eerste stapjes. Gaat snel he?

Hier is Bob de Bouwer ook favoriet bij Wessel.

Annelies, goed dat jullie praten en hopelijk gaat het dan snel wat beter tussen jullie.

Natasja, nog een beetje 'uitgeslapen' vanochtend of was Desi nu helemaal vroeg wakker?

Wessel vond de Efteling super. Het sprookjesbos, de draaimolens, de bootjes, alles was leuk.

Hij is zelfs mee in de Piranja en de bobslee geweest. De bobslee vond hij wel erg snel gaan... hahaha

De fatamorgana was ook niet zo'n succes. HIj heeft het nu nog steeds over 'de man die de tijger goed vast moest houden' . .hahaha

Wij hebben gisteravond voor het eerst een oppas hier in huis gehad en het is super goed bevallen. Het is een meisje van 17 die echt super leuk omgaat met W en L.

Ze heeft ze gisteravond zelf op bed gelegd en ook dat ging goed. Toen W vanochtend wakker werd was zijn eerste vraag waar de oppas was.

Volgende week zaterdag komt ze weer en dan in November weer 2 avonden. Nu hebben wij dus ook weer tijd voor wat avondjes met z'n tweeen en dat is wel lekker hoor.

MOet zeggen dat onze relatie ook niet in een hoogtepunt verkeerd.

We zijn inmiddels 14 jaar samen en 7 jaar getrouwd en hebben onling betere tijden gekend. Het gaat wel goed maar ook ik ben 's-avonds helemaal gebroken. Zeker met mijn super lange werkdagen dus ik ben erg blij met deze leuke oppas.

Zie hier nog eens wat foto's van mijn kiddies....

[ATTACH=CONFIG]4674[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4675[/ATTACH]

Geplaatst

Leuke foto's, Dorine, maar wel een beetje klein ;-).

De relatieperikelen klinken bekend. Het is hard werken, een relatie gezond houden ;-) . Hier gaat het niet bijzonder slecht, maar ook niet bijzonder goed. Ik denk zo'n beetje zoals alle relaties met jonge kinderen erbij zijn. Wij kennen elkaar 7 jaar, waarvan 5 getrouwd. Ik heb mijn man in juni '05 leren kennen en in september '05 woonden we samen. Ik had net een half jaar ervoor een huis gekocht, heb daar uiteindelijk langer met mijn man gewoond, dan alleen. Zo raar kan het lopen. Ik was 28 en ging er helemaal vanuit dat ik niemand meer tegen het lijf zou lopen. En nu ben ik getrouwd en heb ik ook nog 'ns 2 kinderen.

Geplaatst

De foto's zijn wel klein ja :) Maar ziet er gezellig uit!

Ursela, ik ben wel geinteresseerd in Nijntje boekjes. Ik zal je een PM sturen. Milou vindt Nijne wel leuk, maar ik heb er nog geen boekjes van. Dus ben benieuwd wat ze van de boekjes vindt. Ik was er als kind dol op (aldus mijn moeder).

Ik ben ook blij dat mijn man en ik altijd wel goed kunnen praten. Hij is heel open over zijn gevoelens, dat maakt het een stuk makkelijker, we weten altijd wel waar we staan. Wat wel gek is, ook maneigen denk ik: alleen het erover praten lucht hem al op. Daarna voelt hij zich alweer een stuk happier. Terwijl ik dan een 'we hebben een probleem' gevoel heb.

We laten de afspraak woensdag gewoon doorgaan. En ondertussen gaan we samen dingen plannen zonder kind en proberen we meer 'privetijd' in te lassen.

Ik ga van de week de oppas maar eens boeken. Wij hebben ook een meisje van 17 aan huis. (naast de opas en omas en mijn zus, maar die komen allemaal niet bij ons thuis liever). Aan de oppas licht het bij ons dus niet en we hebben er ook geen moeite mee haar uit te besteden.

Die sapweek hebben we niet door laten gaan, dat vonden we toch wel te heftig nog, 5 dagen samen weg en Milou bij opa en oma.

Esk, dat is ook wel een bijzonder verhaal. Zo zie je maar hoe het allemaal kan lopen he.

Oh, en ergens wel fijn dat iedereen het hard werken vindt, zo'n relatie :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden