Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah, wat leuk. Leuk hè, dat schaterlachen. Fijn dat ze weer goed heeft gegeten. Misschien was ze gewoon even niet zo lekker.

Mijn mannetje is nog steeds snipverkouden. Het word tijd voor mooi weer:sunny:

Waar gaat jullie reis naartoe Nienke in oktober?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Ariva, ik zou me ook niet zo druk maken over Dani's gewicht. Als hij verder gezond en vrolijk is dan is het toch goed.

Natasja, wat fijn dat het weer beter gaat met Dési en dat jullie zo genoten hebben van jullie weekend.

Nienke, heerlijk om een vakantie in het voorruitzicht te hebben, ook al duurt het nog ff. Jullie gingen toch met z'n allen naar Amerika?? Ben benieuwd hoe de vliegreis gaat bevallen.

Ursela, het gaat eigenlijk wel goed met me. Ik heb mijn normale leven weer aardig opgepakt en ben weer super druk bezig met vanalles. Van de ene kant ook om maar niet teveel stil te staan bij alles wat er gebeurd is maar ook om weer een weg te zoeken lekker bezig te zijn.

Ik heb me dan ook weer volledig in mijn werk gestort en geniet momenteel heel erg van de momenten met mijn mannen.

Wat betreft vakanties, wij hebben ook nog niet echt iets gepland. In elk geval gaan we eind augustus / begin september naar de zon, bestemming nog onbekend.

Ook willen we ergens rond mei / juni een weekje weggaan. Waarschijnlijk naar Griekenland oid.

Geplaatst

Lekker vooruitzicht Dorine, om in mei/ juni een weekje weg te gaan. Wij gaan in juni naar Frankrijk, ik heb er nu al heel veel zin in.

Geplaatst

Lekker al die vakanties. Heerlijke vooruitzichten. Die van ons gaat denk ik in het water vallen. In mei gaan we duiken in Egypte, maar gezien de chaos in dat prachtige land. We laten het voorlopig maar even staan, maar kijken ondertussen voorzichtig uit naar iets anders.

Fijn Dorine dat je de draad weer een beetje op kunt pikken. Weet nog dat het met mij de eerste drie maanden wel ging. Daarna had ik zoiets van: je mag nu wel weer terugkomen pap, het is mooi geweest.

Geplaatst

Natasja, ik zou me goed kunnen voorstellen dat ik ook nog zo'n periode ga krijgen. Nu ik mijn gewone leven weer heb opgepakt lijkt het ook alsof het niet gebeurd is. Ik sprak en zag mijn moeder niet dagelijks en daar is nu dus geen verschil in. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik op een gegeven moment het gevoel weer heb dat het tijd is om nog eens op visite te gaan en dat zal moeilijk zijn als ik dan besef dat dit nooit meer kan. Dit zullen voor mij dus de moeilijkste momenten zijn.

Ik hoop dat het nog iets gaat worden met jullie vakantie. Nu wil je daar in elk geval niet zijn en of het dan weer beter is... ik ga duimen.

Geplaatst

Leuk al die vakantieplannen. Ik moet mezelf er echt toe zetten, ik ga morgen eens kijken of ik een goedkoop vliegticket (naar schiphol) kan vinden met pasen. Anders kom ik er nooit. Ik heb ook nog steeds geen afspraak met mijn verloskundige gemaakt. Ik heb 1x gebeld en toen kreeg ik geen gehoor. Dit zal ik dan maandag proberen. Zo..nu heb ik het opgeschreven en moet ik het doen..

Vandaag heb ik voor het eerst een dagdienst gedraaid. Mijn verlof houdt deze maand op. Maar daar zal ik maar niet over gaan klagen aangezien dit een hele lux lang verlof is geweest.

Wat een gesnotter in nederland. Lucas, esk, desi.....

Merel was vandaag in een brillenwinkel met mijn man, ze had hele rode wangetjes. Mijn man zei, ik denk dat ze het te warm heeft. Nee hoor zei een oudere meneer, die krijgt morgen of overmorgen tandjes. Ze heeft zeker ook slecht geslapen? Bleek kinderarts geweest te zijn, het was waar dat ze slecht sliep, ze heeft ook een beetje gespuugd vanavond. Ik ben benieuwd of hij gelijk gaat krijgen.

Geplaatst

Dag dag...

Ursela, het is de tijd voor de tandjes of niet , die oude man kan groot gelijk hebben . Dani heeft nu boven alleen 2 ''drakulatandjes'' en iedereen vind dat bizonder. Hoeveel maanden ben je nu met jouw 2-de kindje? Is dan Merel niet te zwaar voor je om te dragen? ?

Al jullie vakantiestemmingen goed bij de huidige weer bijpassen)))))

Hier is storm , regen , koud...brrrr. hoop snel de maand voorbij is en zon weer schijnt.

DAt gesnotter is echt door het winderige en vochtige kou weer denk ik.

Vandaag de eerste keer naar de KDV geweest, moet zeggen met de tranen ben ik terug naar huis gegaan. En waarom? omdat ik vond zo onhegijenisch daar en al die kindjes kunnen niet goed snel geholpen worden. Veel snotteren , hoesten, huilen...oooo. Mijn DAni sliep in plaats van 2 uur maar 30 min . NAtas , moet je blij zijn dat je in zo luxe positie zit en Desi lekker thuis is.

Ik zou nooit hem daar brengen als ik een andere keuze kunnen hebben. Zeker niet tot hij 1 jaar is of zo. Maar ik heb dus geen andere keuze.(

Nog 2 proefdagen en dan zien we hoe dan verder moet.

Geplaatst

Ah Ariva, wat naar voor je om zo weg te moeten gaan. Ik hoop dat het je de volgende keer beter af gaat. Hoe jij het omschrijft is 1 van de redenen waarom wij destijds overwogen hebben dat ik (voorlopig) zou stoppen met werken. Ik ben ook erg blij met mijn 'luxe positie' wat dat betreft. Begin eindelijk mijn draai te vinden. Op maandagochtend ga ik met de kleine babyzwemmen, op woensdagochtend ga ik sporten en op vrijdagochtend ook. Zolang Dési nog niet zelfstandig kan zitten past mijn moeder op haar. Ze gaat dan ook daar naar bed. Er is oppas bij de sportschool, maar daar zit ze alleen maar in een wippertje op de tafel of wordt ze rondgereden in een wandelwagentje. Zo sneu. Daarom bij mijn moeder. Ze zit al redelijk, maar nog niet stabiel. Er ligt daar een speelkleed op de grond precies voor de ingang. Iedereen sjouwt daar met zijn schoenen overheen. Bah, ik wil niet dat mijn kindje daarop ligt.

Hoe heeft de rest dat?

Geplaatst

Onze Julian hoeft niet naar het KDV want hij is op maandag bij zijn oma (mijn stiefmoeder) en op dinsdag en vrijdag bij zijn opa en oma (Patrick zijn ouders) Patrick is woensdag vrij en ik op donderdag. Als hij 2 is willen we hem wel nar de peuterspeelzaal laten gaan, gewoon voor het sociale. Vor nu zit dat helemaal goed, want veel vrienden van ons hebben kleintjes en mijn broer heeft zijn eerste kleine die 7 weken jonger is dan Julian. Ook met zwemmen vindt hij al die kindjes reuze interessant.

Hij is een paar dagen erg verkouden geweest, het neemt nu af. Ik had dus te vroeg gezegd dat ik niemand had aangestoken...

De reis gaat naar Amerika inderdaad Dorine, naar Orlando, Florida. We hebben een hangmatje voor Julian op de lange vlucht. Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat.

@Ursela, klinkt leuk die winterse periode waar jullie nu inzitten. Hier is het alleen maar regen en wind.

@Natasja, ik vrees het ergste voor je vakantie, maar ik hoop dat de stemming daar dan opgeklaard is natuurlijk.

@Rome, jullie vakantie komt al lekker dichtbij!

Vandaag met die kleine heen en weer naar Friesland, naar mijn opa en oma. Hij was zo lief en vrolijk, heeft zich weer van zijn beste kant laten zien.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, Wat gaaf naar Florida. Waren jullie een tijdje terug niet naar New York geweest om te shoppen of vergis ik me nu.

Onze vakantie komt idd. al wat dichter bij, ik heb er zo'n zin in!

Ariva, Ik zou het ook erg moeilijk vinden om hem naar een KDV te moeten brengen. Wat sneu dat het nog niet zo goed ging, misschien is het voor hem en voor mama gewoon even wennen.Ik denk dat ik ook mijn tranen niet zou kunnen tegen houden. Als je er geen goed gevoel bij hebt en het onhygienisch is , kan je altijd nog bij een ander KDV gaan kijken als het zo blijft.Vind je het moelilijk dat hij naar het KDV gaat of heb je over dat KDV echt geen goed gevoel? Ons mannetje gaat naar de opa's en oma's en dat geeft me een heel goed gevoel. Ik ga echt lekker naar mijn werk. Wij willen wel als hij 2,5 is dat hij naar de peuterspeelzaal gaat, dan kan hij wat meer. Ik vind het leuk voor hem dat hij dan meer met andere kindjes speelt.

Geplaatst

He allemaal,

Even een kleine reactie. Lees wel, maar geen puf om te reageren. Moe en druk. Voorjaar is altijd de druktse tijd bij ons op het werk.

Milou gaat 2 dagen in de week naar het KDV. Het is het KDV waar mijn zusje leidster is, dus dat is prettig. Maar Loes is nu geveld door Pfeiffer dus de komende maanden uit de running.

Het is daar totaal NIET onhygienisch en ik vind het ook niet normaal als het op een KDV wel vies is. Arriva, als dat echt zo is (kijk, zo schoon als thuis kan niet, maar vies kan ook niet), zou ik er wat van zeggen of een andere zoeken.

Milou heeft 2 weekjes moeten wennen, dat is logisch. Toen sliep ze minder dan thuis. Nu slaapt ze daar prima. Ze liggen met 10 kindjes op 1 kamertje, dus er is een hoop in- en uitgeloop, maar mevrouwtje vindt het prima. Ze eet en drinkt er goed en de leidsters hebben veel oog voor haar ontwikkeling. Ze schrijven elke dag precies in haar schrifte wat ze gedaan heeft, hoe laat de flesjes en of die op gingen, hoe laat de slaapjes enz enz. Dat is heel fijn.

Er zijn bij ons genoeg leidsters, tuurlijk als alle kindjes tegelijk huilen moeten er een paar wachten, maar dat komt niet vaak voor. Milou is gelukkig ook heel makkelijk en een hele geschikte KDV baby ... ze hebben geen kind aan haar (slaapt dus goed, drinkt flesje snel en lekker leeg, kan heel goed op zichzelf spelen), dat scheelt natuurlijk ook.

Ik merk echt aan haar dat ze het prima en leuk vindt op het KDV. Veel te zien, ik vind het eigenlijk heel leuk voor haar dat ze er naar toe gaat.

Maar, ik realiseer me, nu ik dit zo schrijf, dat je veel vertrouwen in het KDV moet stellen en dat dat voor mij heel makkelijk was, omdat Loes er werkt en ik dus veel over `achter de schermen´ hoor en dus weet dat het daar goed zit en ze hart voor de zaak hebben.

Dit was mijn KDV verdediging :) Arriva, ik raad je aan om toch nog eens met je KDV te gaan praten en je zorgen te uiten en te bespreken hoe je dingen hebben wilt. Ik heb dat tot in detail gedaan over Milou (hoe ze slaapt, hoe ze speelt enz).

Doeg allemaal, ik ga donderdag voor een lang weekend naar Londen en tot die tijd druk!

Met Milou alles prima. Ze heeft de afgelopen 1 / 2 weken een enorme sprong gemaakt en is nu lekker bijdehand. Fruithapje gaat super, ze lust alles en veel ook. Avondeten is nog lastig, omdat ze zoveel slaapt kan ik daar bijna geen goede tijd voor vinden, maar dat komt wel, heb geen haast, voorlopig nog lekker de flesjes.

Liefs,

Annelies

Geplaatst

Je hoeft je niet te verdedigen hoor Annelies :-)

Ik weet uit ervaring wel dat er veel mis kan zijn op een kdv, maar kan natuurlijk niet alles over een kam scheren.

Geplaatst

Mijn Thomas gaat ook naar het kdv en wel iedere ochtend en op maandag de hele dag. Hij heeft het er prima naar zijn zin. Het is er ook schoon, hoewel je niet net na de boterhammen binnen moet komen ;-), maar over het algemeen is het er schoon en netjes. Kindjes die huilen worden inderdaad zo snel als mogelijk is getroost en dat kan soms wat langer duren, maar meestal is het vrij snel. Thomas is ook een ideaal kdv-kind: makkelijke eter, makkelijk karakter en kan zichzelf goed vermaken. Hij vind het heerlijk om rond te kijken naar andere kindjes en daar zijn er genoeg van. Ik ken de mensen van het kdv inmiddels goed en probeer altijd een praatje te maken. Ook ik krijg dagelijks te horen hoe hij het gedaan heeft qua eten, drinken en slapen. Ook natuurlijk als er andere dingen zijn. Ik ben zelf heel flexibel met Thomas en op het kdv mogen ze dat van mij ook zijn. Ik vind het wel altijd behoorlijk rumoerig, maar ja, zet maar 's veel kinderen bij elkaar...

Thomas zit in een babygroep. Dat zijn dus allemaal kindjes tussen de 3 maanden en de 1,5 jaar. Dat vind ik erg prettig. Na de 1,5 gaan ze over naar een verticale groep (van 0 tot 3 of 4). Ik kon ook kiezen om Thomas meteen in de verticale groep te doen, maar dat vond ik geen prettig idee. Hij is toch nog klein.

Nou ja, niet om het kdv te prijzen, maar het kan dus ook heel positief zijn. Als je er geen goed gevoel bij hebt, dan zou ik gaan rondkijken naar een ander kdv. De sfeer kan gewoon heel anders zijn per kdv.

Nienke, wat geweldig dat jullie naar de USA gaan. Vinden jullie die bestemming erg leuk of hebben jullie een speciale reden dat jullie zo vaak die kant uit gaan?

Geplaatst

Arriva, vervelend dat je zo'n slecht gevoel hebt bij het kdv. Ik hoop dat je wat hebt aan de adviezen van deze ervaringsdeskundigen.

Ik kan niet kiezen tussen kdv, er is er eentje hier. Of ik moet haar naar een ander dorp brengen. Ik vind het daar erg leuk, het leukste vind ik dat de kinderen zoveel tijd buiten doorbrengen. Minstens de helft van de dag en vanaf 4 jaar kan merel in de buitengroep, dan hebben ze een lavo (een soort noorse tipi) waar ze in eten en voor de rest zijn ze heel de dag buiten. Vanaf vier jaar gaan ze de hele vrijdagen op ski. Haha, ik denk dat merel daar veel beter in wordt dan ik. Maar alles wat ik weet, weet ik van het buurjongetje die ik regelmatig ophaal of breng. Hmmm, het zonnetje schijnt, zo even merel aankleden in haar buitenpakje en dan naar buiten.

Vandaag trouwens voor het eerst meegemaakt, tijdens het luchten (ik laat haar altijd sochtends een half uurtje alleen spelen zonder luier) had ze gepoept, er lagen drie drolletjes op het parket! Gelukkig heeft ze de poep laten liggen en er niets mee gedaan. Ze plast regelamtig tijdens het luchten, daar wikkel ik een katoenen luier voor om haar buik op zo'n manier dat ze toch kan luchten. Maar dit was nog niet eerder gebeurd. Ik moest meteen denken aan het verhaal van mijn zus, die een keer beneden kwam en haar oudste dochter had een mond vol bruine substantie.....

Geplaatst

De zon is zo fel aan het schijnen met die sneeuw dat merel vandaag voor het eerst een zonnebril/skibril op had. Ooooh wat is ze lief daarmee. (vind ik maar subjectief ben ik niet natuurlijk....)

Geplaatst

@Esk, haha, mijn man is helemaal gek van Orlando en de bijbehorende themeparks. Vandaar dat hij er nu al 6 keer is geweest en ik 4 keer. Zelf vermaak ik me er ook kostelijk moet ik zeggen, terwijl ik zonder mijn man nooit op het idee was gekomen naar een plek te gaan puur voor de pretparken. Ook zijn we naar New York geweest en naar San Diego en Las Vegas. Amerika is gewoon een enorm fijn vakantieland vinden wij. Erg vriendelijke mensen, makkelijk qua taal, lekker weer, goedkoop vergeleken met hier en zo zijn er nog meer voordelen. Zelf ben ik meer een natuurmens en Pat is meer een stadsmens, dus we combineren het altijd. Zo hebben we er eerder ook gezwommen met lamantijnen (zeekoeien) omdat Florida de enige plek is waar ze nog in het wild leven, helemaal te gek. Nu met die kleine gaan we natuurlijk naar ook naar Disney World, terwijl we normaal de parken van Disney veelal oversloegen omdat het voornamelijk op kinderen gericht is. Laten we er nu toch eentje hebben :-P.

@Rome, dat was ook Orlando :-).Shoppen!! Ik ga nu alweer sparen (en afvallen) :-P.

@Ursela, hele leuke foto van Merel en wat leuk dat ze vanaf 4 jaar gaan skieen, haha. Hoe ben je eigenlijk in Noorwegen terecht gekomen? Is je man een Noor of heeft hij daar werk? Of kreeg jij daar werk, kan natuurlijk ook.

Onze stoere (en nog steeds snipverkouden) man vandaag op de bank:

Foto-DS7XQR8K-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Alle dames, bedankt voot jullie ervaringen !

Het is inderdaad zo afwisselend bij iedereen en eigen gevoel zegt het meeste natuurlijk zo te zien. En je moet mazel ook mee hebben.(personel kennen, enz..)

We hebben te snel deze KDV uitgekozen, maar wij met mijn man besloten om nog 2 dagjes te proberen en kijken als echt aan ''wenperiode licht '' en zo niet , we gaan al kijkje nemen op andere KDV, al zijn ze niet in de buurt, maar eigen rustgevoel is veel belangrijker wat dat betreft.

Ursela, stoere foto, nog maals, hoe veel maanden ben je en als niet te zwaar om Merel te tillen???? ))))))

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ursela en Nienke, wat een leuke foto's. Ik blijf me er steeds over verbazen hoe snel onze kleintjes groot worden.

Ariva, ook ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je een goed gevoel hebt daar waar je je kleintje achterlaat. Zelf heb ik alleen ervaring met een KDV doordat ik er een paar maanden zelf gewerkt heb. Moet zeggen dat het daar echt wel schoon was. Wessel gaat naar een gastmoeder en daar heb ik een heel goed gevoel bij. Is dat anders geen optie voor je. Wellicht zitten die wel in de buurt. De gastmoeder van Wessel heeft het maximum aantal kindjes (6, inlcusief haar eigen 2 kinderen) wat is toegestaan. Zo leert hij dus ook delen, wachten op zijn beurt etc etc maar het is minder kolossaal dan in een KDV.

Natasja, ik denk dat het het begin is van een nieuwe periode bij Dési. Ook al is het nu een keer toevallig geweest, dan gaat ze het vanaf nu zeker vaker doen....

Geplaatst

hoi hoi

sorry tijd niet geweest ziek geweest en erg druk. anna-lisa is nu 66 cm en 7450gr gaat helemaal goed.

het eten gaat nu uitstekend gisteren was ze zelfs boos dat haar potje groenten op was hmm. ik heb van een nichtje een loop stoeltje te leen.

mag ze maar een half uurtje in maar ze vind het geweldig gillen van blijheid. ze probeert nu echt steeds meer te kruipen/ schuiven.

groetjes silvia

Geplaatst

Hei!

Arriva, goed van je om naar andere opties te gaan kijken, zoals je zelf zegt, je moet er gewoon een goed gevoel bij hebben. Ik ben vandaag bijna 4 maanden zwanger, dat betekend dat merel 1 jaar en 2 maanden is als haar broertje/zusje wordt geboren (rond 1 augustus maar waarschijnlijk eerder als ze een keizersnede gaan inplannen?). Hoe dat gaat met tillen, ik weet het niet. Nu is het allemaal goed te doen. Mijn buikje is aan het groeien en daarmee komen ook de herinneringen terug aan hoe moeilijk het de laatste tijd was om op te staan als ik bv op de vloer had gezeten. Ik hoop dat het goed gaat en wie weet kan merel dan al lopen, zou lekker makkelijk zijn. Maar ook vroeg. Misschien gaat het helemaal niet maar ik heb gewoon geen idee, ik zie het tegen die tijd hoe het gaat. En gaat het niet dan moet ik hulp vragen. Vrienden, man, misschien iemand van de familie die al vakantie heeft, iemand van jullie zin in noorwegen? Maar ik ga ervan uit dat dit niet nodig is, ik denk alleen dat ik tegen de grotebuikentijd gewoon minder moet gaan doen, merel zo weinig mogelijk moet tillen.

Hoe wij in noorwegen terecht komen, dat was het volgen van onze droom. We hadden beide enorm leuk werk in nederland en veel vrienden. Maar geen ruimte, vrijheid, natuur zoals hier. We gingen heel vaak al op vakantie in noorwegen maar dan waren we in de bergen en dat is heel wat anders dan er wonen. En we begonnen een leeftijd te naderen dat we zeiden, nu gaan we het proberen anders zijn we ooit oud en dan vragen we ons af hoe het zou zijn geweest als we... Het was erg moeilijk om werk te vinden vanuit nederland. Maar toen we een keertje een weekje de streek bezochten waar we wilden gaan wonen had ik meteen vakantiewerk geregeld en mijn man richtte een eigen bedrijfje op en toen hebben we de stap genomen. Als EØSburger mochten we drie maanden blijven (noorwegen is geen lid EU) en in die tijd moest 1 van ons een 100% baan hebben gevonden of het bedrijf moest zo goed lopen dat je er een jaarinkomen uit kon halen voor een verblijfsvergunning. Mijn man had binnen 1 week een volledig vast contract en mijn vakantiewerk werd na een paar maanden omgezet in vast. Er is hier veel behoefte aan arbeidskrachten. Mocht het niet gelukt zijn dan hadden we een (duur) driemaanden avontuur gehad. We wilden zowieso verhuizen in nederland dus als we terug moesten was het alleen maar goed dat we iets nieuws moesten zoeken. Alleen mijn baan, die kreeg ik niet meer terug, dat was dan ook het moeilijkste, om die op te zeggen. Ik vond het toen doodeng maar ben zo blij dat we de stap hebben gewaagd. Wij houden enorm van buiten zijn, kamperen, vuurtje stoken, wandeltochten, ijskoude meertjes om in te zwemmen, bessen plukken, etc. Daarnaast zijn de huizenprijzen hier veel milder. Wij hebben een vrijstaand huis gekocht met een grote lap grond voor 45000 euro. De hypotheek is zodanig laag dat we niet de hele tijd hoeven te werken en dus genoeg vrije tijd over hebben, die op dit moment helemaal naar merel gaat. Haha, een heel verhaal.

Annemarieke, vervelend dat je ziek bent geweest. Annelisa doet het inderdaad erg goed, leuk dat ze het zo uit kan gillen van pret. Dat is genieten.

Nienke, oei, wat is die julian al GROOT. (merel waarschijnlijk ook) maar ik vind hem al bijna geen baby meer, meer een peuter (of kwam kleuter eerst?)

Natasja, ik denk niet dat het toeval is, ze moet er toch behoorlijk wat moeite voor doen. Goed zeg!

Geplaatst

Tjemig Ursela, wat een mooi verhaal zoals jullie in Noorwegen terechtgekomen zijn. Ik vind het altijd zo mooi als mensen hun droom volgen en die stap daarwerkelijk nemen.

En.... mocht je hulp nodig hebben, ik heb nog wel wat vakantiedagen staan.. hahaha

Geplaatst

dag dames,

beetje druk de laatste tijd om alles bij te houden en op alles te reageren... maar probeer wel bij te blijven!

@ursula. inderdaad een prachtig verhaal... en zo te horen zijn jullie erg blij met jullie keuze!

@arriva. Kees gaat ook naar een gastouder. Ook wij zijn daar erg blij mee. Dat voelt meer als een (groot) gezin. Ook zijn we gewoon super blij met Judith die een strenge, edoch rechtvaardige moeder is. Kees is natuurlijk pas 7 maanden, dus van opvoeden is nog niet echt sprake, maar wel zeggen we ook soms al nee (als we het idee hebben dat hij expres loopt te schoppen of iets dergelijke). En Kees is verder eigenlijk gewoon makkelijk en lief. soms wat driftig, maar dat is dan omdat bijvoorbeeld het kruipen nog niet lukt.

@natasja. zie je wel! en heeft ze al vaker gerold? ik heb dit weekend nog een mooi verhaal gehoord. Een baby die niet wilde kruipen. deed hij gewoon niet. en inees staat hij op en wandelt hij weg...

verder zijn we vrijdag bij CB geweest. Kees weegt inmiddels 8200 gram en is 68,5 cm lang. lengte was hji niet zo hard gegroeid. maar daar hoefden we ons echt niet druk over te maken zeiden ze. Dit weekend heeft Kees zijn eerste (gemalen natuurlijk) vlees gegeten! want dat was toch wel belangrijk volgens het CB... en ook dat ging er weer in als koek. daarnaast voorzichtig begonnen met kaakjes, craquottes (alles wat smelt als het in je mond komt). hij begrijpt nog niet echt goed wat hij ermee moet, maar het wordt wel een mooie smeerboel...:-)

groet,

tessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden