Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Natasja, nou ik hoop dus binnenkort juist weer wat kilootjes kwijt te raken :-) Wat zonde van jullie hond en erg lullig dat ze ook helemaal niets tegen jullie gezegd hebben. Dan komt het echt als donderslag bij heldere hemel.

@Dorine, wat fijn dat het weer wat beter met je gaat. Al gaat het misschien niet zo snel als je zou willen, maar het komt weer op zijn pootjes.

Wij waren vandaag weer voor de babycontrole naar het CB. Julian is nu precies 6,5 maand oud. Hij was weer helemaal prima in orde (of zijn erg gevoelige huid en exceem na natuurlijk, maar dat is nou eenmaal niet anders), motoriek was ook prima. Hij weegt nu 8.900 gram en meet 70,5 cm.

Verder heeft hij gisteren om 18.30 uur de laatste fles gehad en werd hij vanochtend om 06.00 uur wakker!! Niet eens huilend, lag geduldig babbelend op zijn fles te wachten.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Yep Yep, helemaal trots ook natuurlijk :-)

Zou hij nu na ruim 6 maanden gebroken nachten dan toch gaan doorslapen? hihi.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik ook, ik hoop dat julian er een gewoonte van gaat maken.

Merel kruipt sinds gisteren vooruit ipv achteruit. Ze is er zelf helemaal trots op. Ze kroop een stukje gisteren en dan moest ze schaterlachen van plezier terwijl ze mij aankeek. Zo mooi mooi mooi.

Meteen een hekje naar de keuken vastgeschroefd. de houtkachel kijken we even aan. Ik hoop dat ze na een x-tal weken snapt dat dit verboden terrein is, anders daar ook een hekje omheen. Ze is veel sneller vooruit dan achteruit. Nu is ze weer aan het kruipen en glunderen., zo leuk!

Geplaatst

Wat dingen vergeten, natasja, wat ontzettend vervelend van jullie hond. Vooral omdat jullie daar vaker op bezoek zijn geweest en er geen vuiltje aan de hemel leek te zijn.

Dorine, hoe is de overgang van vakantie naar het normale leven? Gaat dat goed? Wordt je nu extra geconfronteerd met het gemis van je moeder doordat je nu in je normale ritme zit of valt het een beetje mee? Sterkte!

Arriva, misschien scheelt het dat ik geen mascara gebruik? Nee, flauw grapje, merel is best wel makkelijk en ik maak veel ovenschotels, die maak ik dan al klaar terwijl ze haar middagdutje doet. Slaapt dani veel overdag?

Geplaatst

Ook mijn berichtjes zijn helaas weg, had ook veel gereageerd.

Zo Nienke, dat is lekker zeg! Hoe is het vanacht gegaan?? Of was het eenmalig...

Julian heeft het duidelijk naar zijn zin op zijn hobbelpaard.

Wat een leuke foto's allemaal.

natas, ik kan me goed voorstellen dat je hem niet weer weg wilt doen. Het is voor de honden niet leuk en ook niet voor jullie zelf om weer afscheid te moeten nemen.

Wat raar dat ze niets hebben gezegd dat het niet goed ging.

Ik heb net voor Lucas abrikozen met appel gemaakt uit opperdepop, hij vond het erg lekker.

Gisteren bij mijn ouders zat hij ineens los in de box te spelen! Alle nieuwe dingen doet hij ergens anders en ik werk maar 2 dagen, ha, ha..

Ze hebben tegen ons gezegd bij prenatal dat ze tot minimaal 9 maanden in de maxi cosi moeten, dat is het veiligst om te vervoeren. Wij hebben het weekend een autostoel gekocht. Zit er wel elke keer aan te denken om hem te gaan gebruiken, maar denk dat ik toch nog maar even wacht.

Ik ben 1.80, voor mijn zwangerschap woog ik 68 kilo en nu 74. Tijdens mijn zwangerschap ben ik zo'n 20 kilo angekomen. Ik vind mijn gewicht prima zo.

Ik kan nu sinds kort mijn eigen maat broek weer aan.

Mooie echo Urslela. Wat gaaf om te zien!! verloopt het allemaal nog goed?

Ariva, Mooie grote ogen heeft Daniel.

Geplaatst

Nienke, hoe is het vannacht gegaan? Hopelijk gaat Julian nu steeds meer doorslapen.

Ursela, de overgang valt me eigenlijk best wel mee. Nu ik weer aan het werk ben ben ik meteen met zoveel andere dingen bezig waardoor ik het even 'vergeet'. Wat leuk dat Merel zo moet lachen en naar jou kijkt als ze kruipt, heerlijk he, die momenten?

rome, die abrikoos met appel vindt Wessel ook zo lekker. Maar ja, wat niet eigenlijk, alles gaat er bij hem wel goed in.. haha

Ik heb inmiddels alle fruitmixen geprobeerd en hij vindt alles wel lekker. Banaan met mango is wel een favoriet.

Gisteren heeft hij zelfgemaakte witlof met aardappels gegeten. In opperdepop staat dat je er een appel doorheen kunt doen zodat het wat zoeter wordt en dat ze het dan makkelijker eten. Ik had alleen de witlof met aardappels gedaan en ook dat vond hij lekker. Als toetje heeft hij magere yoghurt gegeten. Hij trok niet eens een vies gezichtje. Zelf houd ik niet van yoghurt zonder suiker oid maar die kleine vent eet dat gewoon op.. haha

Vanavond ga ik de macaroni voor hem maken maar dat eet hij dan pas morgen. Ik ben altijd pas rond 18 uur thuis en als ik dan nog moet gaan koken voor hem schiet dat niet op. Zijn eten maak ik dus al van te voren klaar zodat ik dat alleen maar hoef op te warmen als ik thuis kom.

Hoeveel flesjes krijgen jullie kindjes nog? Wessel heeft er nog maar 1,5 per dag.

Hij eet 's-ochtends een bord pap, tussendoor 1/2 portie fruit, dan een boterham en 1/2 flesje als toetje, 's-middags de andere 1/2 portie fruit en wat water uit zijn tuitbeker.

Dan om 18 uur avondeten en om 20 uur een fles voordat hij naar bed gaat.

groetjes

Geplaatst

Dési krijgt in de ochtend pap, tussendoor fruit, met de middag een boterham en een fles (Soms drinkt ze hele), na haar slaapje een koekje en tuitbeker met water en een klein beetje diksap, avondeten (vers) en tussen 18 en 19 een fles en dat slaapt ze tot 7-8 uur

Geplaatst

Ow, dan krijgt Dési dus net zo weinig flesjes. Ik had het gevoel dat het opeens zo weinig was maar Dési en Wessel eten dan ongeveer hetzelfde.

Ik durf Wessel alleen geen koekjes meer te geven. Hij bijt echt meteen een stukje af en dan blijft het weer in z'n keel hangen waardoor hij moet kokhalzen. als hij ze nu eerst zacht zou sabbelen maar dat doet hij niet..... (of ben ik nu te bezorgd???)

Geplaatst

Hoi meiden, nu nog even snel vanaf werk (we hebben de hele dag al storing op de server, dus niet dat ik wat kan doen, maar toch..). Julian heeft vannacht niet doorgeslapen. We hadden hem weer om 18.30 uur zijn fles gegeven maar om 02.45 uur had hij echt heel veel honger. Hij had zijn speentje wel vast en stak hem steeds in zijn mondje en moest dan toch weer huilen, huilen. Heel sneu. Flesje gemaakt en gegeven en daarna weer dolle pret natuurlijk, haha. Ik steeds "sssshhhtttt, papa slaapt" en hij steeds gillen van de pret :-P

Dus nu twijfel ik om hem vanavond toch weer wakker te maken voor een laatste fles om 23.00 uur of het er nog eens op te wagen en die nachtvoeding er maar bij te nemen...

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Waarom probeer je de voeding niet te vervroegen? Dus van 23 uur naar 22.30, als dat goed gaat naar 22.00 en zo verder? Zo hebben wij dat ook gedaan in het begin.

Geplaatst

Dorine, hoe oud is Wessel eigenlijk. Z it te tikken vanaf de iPad en kan dat nl niet zien. Dési heeft nog geen tandjes, maar sabbelt op haar koekje, totdat ze er een stuk of stukje af kan breken. Als het niet snel genoeg gaat wil ze dat ik haar help, maar gaat gillen als ik het koekje afpak. Gister gaf ik haar een halve, want hij was afgebroken, zit ze naar dat koekje te kijken van: hey, hier klopt iets niet haha.

Worteltjes met vis, daar is ze dol op. Gister wel 20 happen gegeten. Heb een zak met geschrapte worteltjes gehaald. Die kan je met een paar gaatjes in de zak met 8 minuten gaar krijgen in de magnetron. Aardappels gekookt en had met een kwartiertje ruim 4 porties. Bij Deen Supermarkt verkopen ze van die handige bakjes voor vriezer, magnetron, vaatwasser etc. Ben er gelijk een heleboel aan het inslaan. Erg handig. Vandaag ga ik het paksoi gerecht uit opperdepop maken. Weet iemand wat je van de paksoi gebruikt?

Nienke, meen me te herinneren dat wij het ook zo gedaan hebben. De fles van 23 uur vervroegen. Ik ken ook iemand die haar kindje (kreeg bv) een paar kamers verderop gezet heeft voor 3 nachtjes, toen was het ook over.

Geplaatst

Dési werd vannacht om 2.15 uur wakker en was aan het huilen. Helemaal vreemd voor ons. Johan is er uit gegaan om haar te troosten. Kan het zijn dat ze dan droomt?

Geplaatst

hi natasja. Wessel is vandaag 7 maanden en 3 weken oud. Leuk he, dat ze onze eigen hapjes eten. Geen idee wat je verder met paksoi kAn. Wessel krijgt vandaag de macaroni met brocolli en kaassaus uit opperdepop. Ben benieuwd hoe ze het gaan eten. Ik houd niet bij hoeveel happen wessel eet, hij eet elke dag 200 gram avondeten. Als hij dan nog honger heeft krijgt hij yoghurt toe. Geen idee wat Desi vannacht heeft gehad. Dromen zou toch kunnen, denk ik???

Nienke, wij hebben die fles ook steeds vervroegd. Nu eet hij de laatste ergens tussen 20 en 21.30 uur.

Esk, hoe gaat het met het hoesten/benauwd zijn van Thomas?

Geplaatst

Wij hebben blijkbaar een Happy Wheezer, oftewel een kindje dat steeds benauwd klinkt maar er geen last van heeft. Hij is van de medicijnen af, maar het klinkt nog steeds niet helemaal goed, maar hij heeft er helemaal geen last van en dus laten we het maar zo. Hij zou er overheen moeten groeien.

Wat betreft die Paksoi, ik had dat laatst ook en wist het ook niet, maar je moet eigenlijk de lelijke bladeren (of stukken van de lelijke bladeren) eraf halen, de onderkant eraf snijden en de rest kan je gebruiken. Heb je daar wat aan?

Ik denk trouwens ook dat Dési aan het dromen was... wat zou het anders moeten zijn? Tandjes misschien?

Geplaatst

Paksoi, dat is lang geleden, hier nog niet in de winkels zien liggen. Maar ik at het wel en dan kan je de hele groente gebruiken. Dus groen en wit. Maar niet het uiteinde waar het aan vast zit. De smaak is sterker in het witte gedeelte naar het uiteinde toe. Maar op zich heeft paksoi niet zo veel smaak dus daar hoef je weinig van aan te trekken. Het slinkt enorm. Voroal het groene gedeelte. Je kan het ook rauw serveren maar ik zou dat niet rauw aan desi serveren. Is dat opperdepop een kookboek oid?

Nienke, de eerste weken dat wij de avondfles afbouwden was het bij ons ook af en aan, soms werd ze opeens wakker en soms sliep ze door. Ik heb haar steeds als ze wakker werd een fles gegeven maar haar niet meer wakker gemaakt. Maar ik moet zeggen dat ik het wel een heel schattig verhaal vind, die nachtpret van julian. Staat patrick ook snachts op?

Merel werd laatst ook opeens wakker midden in de nacht, duurde een ruim uur voordat ik erachter was dat ze gewoon honger had. Dat had ik niet verwacht want het was al zo lang geleden dat ze snachts iets dronk.

Mijn man is heel lief de laatste week, sinds de echo is hij er nog meer van bewust dat er een nieuw leven aan het groeien is en is hij heel zorgzaam voor mij. Zo gaat hij al een hele week eruit om 0530 en verschoont merel. Daarna krijg ik haar want normaal gaat bij ons om 0600 de wekker en moet hij zich klaarmaken voor zijn werk. Ik vind dat zo gezellig, lig ik in mijn warme bedje te luisteren naar dat gezellig gekeuvel en gepraat tussen merel en haar pappa.

Merel kan dus opeens vooruit kruipen. Ze gebruikt het vooral om heel snel bij mij te komen en daan aan mijn broekspijpen te gaan hangen.

Geplaatst

Gezellige verhalen allemaal over eten enzo. Bij Milou komt het eten er nog niet zo van, ze slaapt nog zo veel er is bijna geen tijd om het erin te stoppen. Vanochtend een bord pap geprobeerd (eerste keer geen rijstebloempap, maar nummer 2 zeg maar), vond ze helemaal niet lekker. Terwijl het wel lekker zoetig rook.

Nienke, ik vind dat langzaam vervroegen van de fles ook wel een goed idee. Hopelijk werkt dat. Lekker ondeugend van Julian, midden in de nacht keten. Lacht hij dan ook hardop? Dat doet Milou vrijwel nooit.

Ik ga zo met Milou en mezelf naar de huisarts. Heb zelf last van m'n oor. Nog niet heel erg, maar wil wel erger voor zijn. En Milou is nu al 1,5 week aan het kwakkelen. Verhoging, lichte koorts. Dan weer een dagje goed. 's Nachts vaak wakker en huilen. Soms flessen niet leegdrinken. En heel veel slapen. Al met al voelt het niet goed. Dus zo maar eens horen wat de huisarts er van vindt. Mijn zusje, die 2 dagen in de week voor haart zorgt op het KDV, heeft sinds 1,5 maand acute Pfeiffer, dus ik zit daaraan te denken. Of misschien iets met d'r oren.

Geplaatst

Wij hebben de fles ook steeds een half uur vervroegd. Als het goed ging gaven we de fles weer een half uur eerder. Nu krijgt hij een avondpapje of rijstebloemfles rond 19.00.

Vanacht was hij om 2.30 wakker, maar sliep zelf weer in en rond 5.00 wakker en sliep weer in. Rond 6.15 heeft hij een ontbijtpapje gehad. Hij krijgt nog 4 flessen, waarvan de pap op een dag. is dat niet te veel, want hij eet verders goed fruit, brood en groente. Misschien maar afbouwen naar 3?

Ik heb er nog nooit van gehoord Esk. gelukkig heeft hij er geen last van.

Ik denk ook dat Desi misschien heeft gedroomd of tandjes krijgt. Lucas word overdag wel regelmatig huilend wakker, lijkt wel of hij dan een beetje paniekerig is. Op het CB vertelden ze dat ze vanaf deze periode kunnen gaan dromen. Ook word zijn wereldje steeds groter, waardoor ze het in hun slaap gaan verwerken. Als ze te veel indrukken krijgen/ prikkels verwerken ze dat in hun slaapje, is mij verteld bij het CB. Lucas heeft nu ook veel last van zijn boventandjes die doorkomen.

Heb ik weer wat vandaag zeg!! Ik dacht ik ga weer lekker zwemmen na 2 weken niet geweest te zijn. vanochtend lag Lucas nog heerlijk te slapen, dus ik hem wakker gemaakt, ik was al aan de late kant. Luier verschonen, want hij had gepoept en jawel, wat hij bijna nooit meer doet, hij plaste 2 keer over zich heen. Dus kleertjes verschonen. Kwam ik buiten, mijn auto helemaal beslagen van binnen en krabben, brrr... tractor voor me en super druk op de weg, dus nog later, ha, ha..

Kom ik aan bij het zwembad is er geen les vandaag wegens cursussen van de badjufrouwen en meesters, grr... Schijnt er al een tijdje te hangen op een papiertje, maar deze muts heeft dat natuurlijk over het hoofd gezien.Dus maar weer terug naar huis.

Zo dan maar lekker winkelen met mijn schoonzusje. Ook leuk.

Ik wil vanavond boerenkool eten, maar volgens mij mag Lucas dat nog niet toch?

Geplaatst

Oh SJSL, vervelend dat ze niet lekker is. Hopenlijk heeft ze geen Pfeifer. laat je het even weten?

Ursela, Wat leuk dat Merel naar je toe kruipt. En wat lief dat je man zo goed voor je zorgt.

Geplaatst

Nee, boerenkool mag pas met een jaar.

Weet al wat het was met Dési. Vond haar om 8 uur met haar hoofd in de worteltjes. Johan heeft dat vannacht niet gezien, omdat hij geen licht aan gedaan had en zijn bril niet op had. Zielig hè... Vanochtend gaan sporten, de kleine bij mijn moeder. Kom ik terug en aan de koffie, kleine op schoot. Spuugt ze me helemaal onder. Pap en fruithap. Ben dus aan het wassen vandaag :-). Ze heeft geen koorts en is evengoed vrolijk.

Heerlijke ochtend dus. Ook voor jou Rome.

Sterkte met Milou.

Geplaatst

hoi hoi

wat leuk al die verhaaltjes hi hi.

anna-lisa is de laatste dagen wat zeurderig en sinds gister zit ze onder de bultjes. vanmiddag naar de huisarts het is waarschijnlijk de 6de ziekte .

vandaag is ze alleen nog maar wakker geweest voor een fles ligt de hele tijd te slapen. ze heeft gelukkig geen koorts.

het oefenen met kruipen doet ze niet meer ze is er achter dat ze ook rollend door de kamer kan haha.

's nachts hoor ik haar ook wel eens een gil geven. en als ik dan in haar kamer ben slaapt ze alweer . zal echt dromen zijn.

groetjes silvia

Geplaatst

ESK, gelukkig dat thomas er geen last van heeft.

natasja, succes met Dési. Zolang ze geen koorts heeft en vrolijk blijft zal het wel meevallen. Volgens mij hebben meerdere van onze kleintjes zulke dagen gehad dat ze opeens moesten spugen.

Rome, leuke ochtend zo... hahah

Hier nog een kleine man die momenteel ontzettend veel slaapt. Ik heb hem om 09.45 uur in bed gelegd en hij slaapt nu nog steeds. Ik ga hem zo maar eens wakker maken voor brood anders weet ik ook niet wanneer hij alles moet gaan eten.. hahah

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden