Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst (aangepast)

Tsja, ik blijf het zeggen.... wat worden ze snel groot. Wat een meid al Natasja, super leuk.

Zit net allerlei foto's op mijn laptop te zetten dus ik doe maar ff mee..

MiniFoto-AIJRAIV8.jpg

MiniFoto-WSJ6XNED.jpg

MiniFoto-N836BWAJ.jpg

aangepast door Simonja
Foto's toegevoegd
Geplaatst

Jammer dat ik die van jou niet groter kan maken Dorine. Die tweede staat hij volgens mij super guitig op!

@Natasja, wat een spekbeentjes he :-) Die laatste foto kijkt ze echt wijs en wat een mooie lange wimpers!

@Ursela, klinkt goed zeg en wat een gedurfde stap om met je lief te vertrekken. Heeft erg goed uitgepakt zo te horen. En Merel is inderdaad net zo groot ;-).

Ik vind Julian ook vrijwel baby af terwijl dat natuurlijk nog niet zo is. Maar hij is zo stoer en wijs dat het nu voor mij toch met de dag steeds meer een echte jongen wordt.

Hoe doen jullie het met de warme hap? Vers of potjes? Ik gaf eerst alleen maar vers, maar nu door tijdsdruk en gemak geef ik ook 2 a 3 keer in de week een potje. Vers blijft dan toch het meeste en Julian eet alles eigenlijk prima. En komen jullie ook elke dag aan fruit toe?

Julian slaapt nu trouwens toch veelal door. Hij krijgt de laatste fles rond 22.00 uur en slaapt dan tot 06.00 uur. Niet elke nacht, maar het begint er toch echt op te lijken!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat al een ventje Dorine. Leuk hë.

Geef meestal vers. Kook snel iets in de magnetron of haal een portie uit de vriezer. Sommige dingen daar weet ik nog niet van hoe je het lekker kan maken, zoals kidneybonen, maïs, macaroni oid dus heb ik daar potjes van Olvarit van. Gister bijv. Had ze geen trek in de verse boontjes met aardappel en visstick dus heb ik een potje met rijst en maïs geprobeerd en dat ging er wel in. Raar volkje hoor, die kleintjes.

Fruithap krijgt ze meestal wel, maar soms kom je er niet aan toe. G

Na het zwemmen bijv. Om 9 uur zwemmen, daarna koekje en drinken als wij met 4 meiden koffie drinken, om half 11 thuis en in bed, om half

een wakker, boterham, fles (doet ze zelf), dan om tien over 2 weer in bed. Ze werd pas om vijf over vijf weer wakker, dan beetje drinken en eten. Soms geef ik als toetje dan een kuipje appelmoes of fruit, maar de toetjes moesten op. Yoghurt eet ze trouwens ook, maar Danoontje is lekkerder natuurlijk haha. Soms neem ik voor na het zwemmen een banaantje mee. Ik hap dan een stukje voor en zij bijt de rest eraf. Net of ze zelf een banaan zit te eten hihi

Geplaatst

Oh, die lange wimpers. Mijn vriendinnen vragen al of ik er mascara op doe omdat ze ook nog zo donker zijn. Ik heb niet van die mooie lange, mijn man ook niet, mijn nichtje en neefje weer wel en mijn zusje ook.

Wat lekker dat Julian nu langer doorslaapt.

Geplaatst

zeker een lekkere meid natasja!

Kees eet ook gemixed vers en potjes. Maar meer vers. De varianten die ik in de vriezer heb liggen (ik maak altijd ene grote voorraad) zijn: bonen met wortelen, bonen met appel, wortelen met bloemkool, aardappel met broccoli en kip. Hij heeft afgelopen weekend voor het eerst vlees gegeten. in de boekjes staat dat 2 a 3 x vlees of vis voldoende is voor zo'n kleintje. dus dat gaan we dan maar doen.

Verder krijgt hij sochtends bij de gastouder rond een uur of 11 fruit en een half uurtje later een fles. en verder sochtends vroeg een papfles en in het weekend een bord pap en om 15.00 uur nog een gewone fles. daarnaast ben ik aan het experimenteren met koekjes en cracottes (dingen die smelten als het nat wordt). Hij weet nog niet echt wat hij daarmee aan moet. maar hij moet toch oefenen om dingen zelf naar zijn mond te brengen...

want dat vind ie nog wel moeilijk. ook zijn fles houdt hij niet zelf vast, ookal doe ik er handvatjes aan. Meneer zit liever met zìjn voeten te spelen en zijn sokken uit te trekken tijdens het drinken en eten. Hij stopt zijn voeten tijdens het warm eten ook het liefst in zijn mond.... met als gevolg dat alles lekker onder de hapjes zit. warm eten doet hij meestal nog in de wipstoel, omdat hij in de kinderstoel zich zo naar beneden worstelt. maar het gaat wel al beter, dus we zetten door met de kinderstoel. ook hebben we kees een antilekbeker gegeven om mee te oefenen. maar zo'n beker is vooral look om hard mee op de grond of tafel te trommelen. Dat hij er zelf water uit kan drinken is hem nog niet helemaal duidelijk...:-) maar dat komt vast vanzelf!

wat is de ervaring van anderen met het vasthouden van bekers, flesjes? en houden er al kindjes zelf lepeltje of iets vast om te eten?

groet,

tessa

Geplaatst

Dési houdt zelf haar flessen vast. Ook wil ze graag het vorkje waar ik haar boterham mee geef hebben. Heel af en toe krijgt ze die ook, maar dan heb ik mijn hand altijd in de buurt. Het lukt haar dan ook om een stukje in haar mond te steken en er vanaf te happen. Uit de antilekbeker drinkt ze ook.

Geplaatst

Wat een leuke foto's! Ik die voorheen dacht dat alle baby's er hetzelfde uitzagen...ahum..

Tessa, wat goed dat kees zo lekker eet, ik moest enorm lachen dat hij zijn voetje tijdens het eten in zijn mond stopt. Merel had eerst dat ze de hele tijd haar lepeltje moest vastpakken om vervolgens met haar handjes in haar mondje te zitten en het lepeltje keihard weg te gooien. Alles zat onder het eten. Ik heb toen een week lang haar een oud tshirt van mij aangetrokken tijdens het eten, daarin kan ze wel haar armpjes bewegen maar het is moeilijk om iets te pakken. Nu zit ze ook zonder tshirt niet meer met haar handen in het eten, het heeft gewerkt. Ik stond daar van te kijken want ik deed eigenlijk alleen het tshirt aan om te zorgen dat haar kleren niet helemaal onedr zaten.

Merel eet bijna alleen vers, dit omdat ze potjes niet lekker vind. Ik heb in de vriezer nu combi's van bruine bonen, aardappel, pasta of rijst met groentes als tomaat, sperciebonen, bloemkool, wortel, broccoli, doperwtjes, koolraap, peultjes. Daar krijgt ze dan af en toe hardgekookt ei of gestoomde torsk (een vissoort, vraag me niet hoe die in het nederlands heet, geen verstand van vis, het is een vette vis) of zalm bij. Ze gaat geen vlees krijgen. Ze eet iedere dag minstens 1 stuk fruit. Vandaag zijn het blauwe bessen (uit de vriezer uit de tuin) met peer.

Haar flesje vasthouden gaat niet, wel haar melkfles, die drinkt ze zelf helemaal leeg. Het anti-leksysteem snapte ze niet, Maar ik denk dat ik dat stadium oversla, ik heb het anti-lekding eruit verwijderd en ze drinkt goed uit haar fles, het was de eerste dagen vaak verslikken maar dat is nu voorbij. Haar brood pakt ze grotendeels zelf maar dat gaat nog vaak mis en dan raap ik het op en stop het in haar mondje.

Ze heeft sinds vandaag 1 tandje, het is nu nog een klein wit richeltje maar ik neem aan dat die snel zich helemaal laat zien?

Geplaatst

Tessa, hoe doet hij dat? Dési kan echt niet bij haar voetje in de kinderstoel.

Ursula, een tandje. Hier zit er denk ik ook iets aan te komen, ze kluift de hele tijd op haar handjes, maar ik mag nog steeds niet met mijn vinger in haar mond.

Geplaatst

Hier nog steeds geen tandjes ....

Wij samen, hihi:

Foto-3NHHW3IV-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Jullie hebben dezelfde kleur ogen. Leuk.

Hé Nienke, alweer een heerlijk broodje filet gehaald bij het station? Komt zomaar bovendrijven hihi

Geplaatst

Hey Natasja, ja, haha afgelopen maandag nog! Bruin pistoletje filet met ei :-P.

Heeft je moppie zich nogmaals gedraaid van buik naar rug?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Natasja, Kees zit nog in de wipstoel met het eten. daarom kan hij nu bij zijn voetjes. ik zou de kinderstoel van mijn schoonzus krijgen, maar dat lukt maar de hele tijd niet (wonen vlak bij nijmegen). dus ik ga nu na het werk even bij de Ikea een kinderstoel kopen, totdat ik mijn schoonzus weer een keer zie.

verder hier nog geen tandjes zichtbaar. gisteren heeft kees voor het eerst een kwart cracotje gegeten! en hij wordt steeds behendiger met de beker. krijgt hem nu bijna in zijn mond...:-) is zo schattig om te zien. in zijn handje de beker en zijn mondje open omdat hij wat wil. soms lukt het hem de beker richting zijn mond te brengen (maar dat kan ook de achterkant zijn) en soms zet hij het gewoon op een brullen. ach, het komt vanzelf wel! en we denken echt dat hij binnenkort kan kruipen. het kontje gaat steeds meer omhoog en knietjes ingetrokken. en dan gaat ie een beetje heen en weer schudden. dus ook daar vorderingen. hij wil echt zo graag naar voren in plaats van naar achteren bewegen...:-)

groet,

tessa

Geplaatst

Ohw, op die manier.

Mijn moppie heeft zich niet nogmaals omgedraaid. Jammer, maar komt vast ooit.

Lekker hè, dit weer. Gister ben ik met een vriendin en haar kindje ruim anderhalf uur aan het wandelen geweest. Vandaag schijnt hier de zon ook, dus straks nog maar eventjes met al mijn moppies de dijk op. Heerlijk, je weet nooit per slot van rekening nooit wanneer het weer regenen gaat.

Geplaatst

Zoe drinkt uit een gewone beker de tuitbeker heeft ze nog niet echt door. Ja het is zeker lekker weer van mij mag het voorjaar weer beginnen hoor wij gaan binnenkort een fietsstoeltje kopen kunnen we weer lekker gaan fietsen, hebben jullie al zon zitje?

Geplaatst

Vandaag toevallig voor een mamafiets wezen kijken. Krijg er eentje alvast voor mijn verjaardag in mei. Heb een mooie gezien. Gazelle Bloom.

Geplaatst

Hier helaas geen wandelingen. Thomas is ziek. Hij at en dronk al een week slecht, maar sinds gister komt ook alles er direct weer uit. Dus nu aan de ORS, morgen weer terug naar de huisarts (of eerder als het heel slecht gaat). Het manneke heeft weinig tot geen plasluiers, maar is niet uitgedroogd aldus de arts. Hij heeft ook verder geen koorts, maar wil dus niets drinken of eten en als hij het wel doet komt het eruit. Balen hoor! Vind het zo zielig voor hem. Hij ligt nu alweer een tijdje te slapen. De arts had gezegd, probeer ieder kwartier drinken aan te bieden, maar Thomas moet ook slapen natuurlijk... dus ga zo maar weer 's kijken hoe het met hem is. Hoop dat hij zich snel beter voelt, want dit is niks.

Overigens, dat omdraaien: eerst deed Thomas dat ook hééééél weinig, dat ik alweer begon te twijfelen of hij het nou wel bewust had gedaan, maar ineens deed hij het iedere keer, dus misschien gebeurt dat bij Dési ook wel. Ach, waarschijnlijk staat ze ineens op en gaat ze lopen :-) .

Hier nog helemaal geen tanden trouwens. En drinken uit een tuitbeker doet hij ook niet (of antilek). Alleen flesjes en dan het liefst met melk erin. En hij drinkt ze ook niet zelf, hij heeft wel het idee dat het uit de fles moet komen, maar dat hij 'm zelf vast moet of kan houden is nog niet bedacht.

Wat een leuke foto's ook allemaal en wat een enthousiaste verhalen. Leuk om te lezen!

Geplaatst

Bah Esk, klinkt bekend. Bij mijn meissie was het na een kleine week over. Ze was evengoed vrolijk. Ik hoop dat het bij jouw kleine man ook zo is en hij snel beter wordt. Sterkte.

Geplaatst

ESK, wat vervelend dat Thomas zo ziek is, hopelijk gaat het snel weer beter met hem.

Kiet, ik heb een fietsstoeltje voor op mijn fiets en ben een week of 3 geleden voor het eerst met Wessel gaan fietsen, hij vond het geweldig. Overal kijken en steeds enthousiast op mijn stuur slaan. Ik vind het ook heel leuk om met hem te fietsen. Moet er wel aan wennen om zo'n stoeltje voorop te hebben. Ik heb namelijk geen mama-fiets en dan is het best wel krap.

Geplaatst

Esk, sterkte met Thomas. Gaat het wat beter met hem?

ik heb wel al een stoeltje. maar het zit nog niet op de fiets. gezien ik handremmen heb moeten we even kijken hoe dat goed te doen. maar ik geloof zeker dat Kees het prachtig vindt!

gisteren inderdaad even een ikea kinderstoel gekocht. vanochtend heeft hij er voor het eerst ingezeten voor zijn bordje pap. dat ging echt super! hij vond het erg leuk. Heeft iemand trouwens nog een tip voor goede pap? veel pap heeft namelijk toegevoegde suiker (zoals pyamapapje en dergelijke) en ik vind maar 2 soorten pap in de supermarkt van bambix en nutrilon wat dat niet heeft.

Geplaatst

Tessa, ik geef Wessel die Bambixpap vanaf 8 maanden. Door de week eet hij dit zonder iets erdoorheen en in het weekend doe ik er wel eens wat gepureerd fruit doorheen om er een ander smaakje aan te geven. Hij eet het bordje bijna mee op dus ook zonder iets vind hij het lekker.

Geplaatst

Hier nog geen verbetering, behalve dat hij flesjes van 30cc binnen houdt. Dat is het dan ook... dus ieder uur maar 'n flesje aanbieden, erg vermoeiend. Hopelijk knapt hij snel op, want ondanks het goede humeur van Thomas zelf, is het gewoon niet fijn voor hem. Vanmiddag weer huisarts.

Ik heb eerst pyamapapje gegeven van Nestlé want dat was de enige die ze bij Kruidvat hadden (wist ik veel), maar nu stap ik over op Bambix 8 maanden, want dat is toch wel beter (minder suiker). Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden...

Geplaatst

Hier ook Bambix 8 maanden. Ze vindt het heel lekker. Als ik geen tijd heb (ivm sporten of zwemmen) dan geef ik het in een papfles met die oren van de antilekbeker eraan en die drinkt ze zelf helemaal leeg. Vanmiddag zat ze op de kinderstoel zelf drinken uit haar tuitbeker te drinken. Ze heeft dus door dat de beker schuin moet. Heel grappig om te zien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden