Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sonja wat spannend je cryo tp!

@Nico, soms valt het niet mee hé dat spuiten. Ik weet ook niet meer dan te zeggen, flink knijpen in je huidplooi en prikken. Als het bij mij gevoelig voelt al gelijk aan het begin als de naald er nog niet helemaal in zit, dan zoek ik een ander plekje op. Heb ook een keer van iemand gehoord dat ze met stift de minder gevoelige plekjes aanstipte. Ook goeie tip van Sonja met ijsklontje, fijn dat het werkt! Succes met prikken, je kunt het!!! Succes maandag met de echo! Grappig Bingo, Bongi en Banga hahaha.....

@ivfsh, wat moedig van je dat je het allemaal op je werk verteld hebt! Ik denk dat het wel goed geweest is. Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Wat fijn dat je manager zo positief reageerde. Hopelijk wordt je snel ongi en succes maandag met je afspraak met je gyn. En alvast fijne vakantie, waar ga je naar toe op vakantie?

Ik ben een weekendje weggeweest, naar Lille en Antwerpen erg leuk. Ik heb ook weer eens een hoop energie opgedaan, was vorige week erg moe. Vrijdagavond nog reiki gedaan bij mezelf en in mijn gedachten mijn moeheid eruit getrokken, dat heeft wel geholpen ik werd een flink uitgeruster wakker. Verder nog steeds op die brief aan het wachten en ik verwacht begin volgende week mijn ongi, dan moet ik de pil gaan slikken.

Hoe lang hebben jullie de pil geslikt?

Groetjes Roossie

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wil ook graag weer meekletsen. Heb eind juni gereageerd en ben daarna op vakantie gegaan. In de tussentijd hebben een hoop meiden zich hier ook gemeld,gezellig! Maar tot mijn schrik lees ik dat Eve ziek is geworden en dat alles afgeblazen is voor haar.

Eve,mocht je hier nog eens langs komen,Sterkte! Ik hoop dat het beter met je gaat en dat je weer snel in goede gezondheid mag gaan starten.

Ik heb morgen mijn uitgangsecho en uitleg schema voor de cryo tp. Die gebeurd in kunstmatige cyclus ivm endo. Het begint nu wel weer te kriebelen.

Geplaatst

Zeker spannend!!

Jackie, ik heb ook een cryo-poging in kunstmatige cyclus, vanwege protocol ziekenhuis.

Waar is het lijstje meiden? Wordt het weer een stuk overzichtelijker ;)

Liefs

Geplaatst

Als ik goed heb bekeken, is er nog helemaal geen lijstje. Dus begin ik ermee, wie volgt? Dan is het overzichtelijk wat de afspraken betreft;

Voortraject:

Sonja81 - 26 juli start Progynova

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Succes iedereen!!!

Geplaatst

Voortraject:

Nico74: 21-7 start deca, 2-8 startecho en start puregon

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

hoi Roossie,

ik heb de pil geslikt van 13 juni tot en met 24 juli. Op 21 juli ben ik toen gestart met de deca...5 weken aaneengesloten, anders kwam het niet uit met de start van de deca en de puregon...

liefs,

Nicole

Geplaatst

Voortraject:

Nico74: 21-7 start deca, 2-8 start puregon

Startecho:

Nico74: 2-8

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Nico, ik heb kopje 'startecho' er ook bij gezet, wordt het nóg overzichtelijker ;) Hopelijk vind je het niet erg :-P

Het begin is er :) De meiden die volgen... willen jullie elke keer het laatste lijstje ( meest recent) kopiëren en plakken?

Op naar mooie oogsten en natuurlijk veeel groene regels :)

Geplaatst

hier zit de bongi er trouwens aan te komen...al wat gekleurde afscheiding...heb mega hoofdpijn...heb al 3 paracetamol op..mega rugpijn ook...of het daarvan komt, de naderende bongi??? je ne sais pas...wel erg lastig als ik vanavond nog moet lesgeven...maar goed...ziekmelden is niet een optie, want verder gaat het wel...ik kan allicht tegen de deelnemers zeggen (zijn er toch niet zoveel) dat ik het vandaag iets rustiger aan doe met de les...of een aangepaste les geef...

liefs

Nico

Geplaatst

Voortraject:

Nico74: 21 juli start deca, 2-8 start puregon

Naomi28 30 juli start deca

Startecho:

Naomi28 10-8

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Voortraject:

Jackie 2-8 start progynova

Startecho:

Naomi28 10-8

Jackie 28-7

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hallo,

Sonja,jij bent al gestart met progynova lees ik. Neem je dit 's ochtends of 's avonds? Jij gaat mij dus 7 dagen voor. Spannend!

Naomi,ik hoef geen hormonen te spuiten. Ik heb een schema met progynova tabletten en die bolletjes. Ik hoef als BMS dik genoeg is alleen pregnyl te spuiten. 5 dagen later is dan de TP.

Ga jij voor een verse IVF?

Dit moet ik overigens even kwijt hoor(ben zo blij)

Ik vroeg naar de kansen van een goede ontdooiing en toen vertelde de dr dat dit ook lag aan de deling van de cryo. Ze keek toen op een papier en zei dat die van ons van goede kwaliteit zijn Mijn vraag was natuurlijk mag ik het ook zien, in 1 rietje zitten 2 cryo's die al zijn samengesmolten. In de andere 3 rietjes elk 1 cryo die is samengesmolten en 1 die daar bijna aan zit. Het stadium dat ze zijn samengesmolten noem je compactie stadium. Zegt natuurlijk niet alles maar onze cryo's doen in ieder geval hun best. Ze zijn druk doende bezig geweest,dit hebben ze dan van mijn schatje! haha

Geplaatst

Voortraject:

Jackie 2-8 start progynova

Roossie: nod 2 aug. start pil

Startecho:

Naomi28 10-8

Jackie 28-7

FM's:

Sonja81 - 6 augustus 1e

Jackie 13-8 BMS meting

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

@Jackie veel succes, wat mooi zeg je verhaal over je cryo's, daar zal vast wel een topper bij zitten.

@Sonja, goed dat je een lijstje begonnen bent. Wat is progynova?

@Nico, bedankt voor je info over de pil.Je hebt 7 weken de pil geslikt, dat is best lang! 5 weken deca wow das ook lang! Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je Bongi, ging het nog het lesgeven?

Liefs Roossie

Geplaatst

Jackie, ik moet 's ochtends én 's avonds 1 slikken. Dus 2-maal per dag!! Ik zal voor ons duimen dat de cryo's het overleven.

Roosie, progynova is een hormoon dat je slikt in een kunstmatige cyclus als je voor een cryo-poging gaat. Dit hormoon zorgt ervoor dat er geen follikels groeien en je bms mooi groeit. Het bootst eigenlijk het 1e deel van je luteale fase ( of zoiets??) na.

Het is weer spannend!

Leuk dat het lijstje alweer groeit, zo weten we precies wie wat per dag heeft.

Liefs

Geplaatst

He Roossie...nee...sorry...denk dat het verkeerd is overgekomen. ik heb 5 weken lang de pil geslikt...van 13 juni t/m 24 juli...bijna 6 weken...hihihi...met de deca ben ik nu op mijn 9e dag...hihihi...21 juli begonnen, vandaag mijn 9e spuit gezet...sorry voor de verwarring...

de koppijn is gelukkig voorbij...gisteren tijdens het lesgeven gewoon aangegeven dat ik het wat rustiger aandeed, heel bezorgd allemaal natuurlijk (ze zijn een stuk ouder dan ik ben, mijn deelnemers, 50 jaar en ouder), rugpijn is ook gelukkig zo goed als voorbij...denk dat de rugpijn door de bongi komt...heb ik normaal nooit gehad...vind het maar vreemd...

dacht vanochtend effe...ik stop met de spuiten, ik doe het niet meer...dan maar geen kinderen als het niet op de natuurlijke manier kan...maar ja...meteen daarna dacht ik...doe niet zo stom Nico, zet door, het komt ooit wel goed...

heb dit maar niet aan mijn vriend gezegd...die heeft het sowieso al zwaar genoeg nu...want ik heb volgens mij ook nu last van de stemmingswisselingen..jeetje mina zeg...ben me toch een stuk sjacherijnig zeg...echt niet meer leuk...hoop dat dit snel voorbij is...

ga weer verder met werken..

liefs,

Nicole

Geplaatst

@Sonja bedankt voor je uitleg, weer wat geleerd ik kende het nog niet.

@Nico, ok gelukkig je bent dus niet 5 weken aan het prikken schrok al hahaha.... Goed dat je tijdens het lesgeven duidelijk hebt aangegeven dat je het rustig aan wilt doen. Wel fijn dat je hoofdpijn en rugpijn over zijn, dat scheelt toch weer. Soms valt het niet mee hé al dat geduld wat je moet hebben en iedere keer dat prikken voor een kindje. En dan nog de werking van de hormonen. Ik wordt altijd erg moe van die hormonen. Vaak zijn het alleen de gedachten van, ik stop ermee, maar daadwerkelijk stoppen is toch anders. Volhouden hé!! Go for it girl! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Hee meiden,

@Nico: kop op meid! Het gaat zoals het hoort te gaan: de spuiten elke dag erin, je menstruatie is gekomen, dus het gaat weer braaf op schema. Maandag echo, daarna flink wat eitjes gaan broeden! Tja, makkelijk gezegd he.... Mijn hoofd spat nog steeds uit elkaar van de hoofdpijn, ben ook echt zoooo moe.... We moeten er zeker wat voor over hebben. Hoop wel dat je snel minder chaggie bent, want dat is ook echt niet fijn voor jezelf.

@Roossie: Ik werk bij een facilitair bedrijf, soort sodexo/iss, maar dan dus in China. Ik manage hier facilitaire projecten, mijn klanten zijn grote westerse bedrijven, en mijn teams zijn chinees. Echt een super combi dus! Kan mooi mijn achtergrond en ervaring gebruiken voor mijn klanten en het is een super leuke ervaring om met Chinezen te werken. Erg jammer dus om op te zeggen, maar we moeten reeel zijn. Het is beter om eidn dit jaar terug naar Nederland (of in elk geval europa te gaan), maar wel met pijn in ons hart! We zijn met zoveel plezier naar China vertrokken: wilden graag buitenland avontuur en dan is het heel gaaf als het lukt om alles daar voor elkaar te krijgen (leuk wonen, werk, vrienden, reizen). Gewoon balen dat dit hele IVF verhaal erdoorheen komt fietsen....

@Jacky: succes!!! Hoop dat het hele mooie, goede cryo's zijn, die een lekker plekje bij jou weten te vinden!!!

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

@ivsh klinkt goed zeg je baan in China! Lijkt me ook een super ervaring! En wat goed zeg van jullie dat jullie het zo voor elkaar hebben gebokst in China. Wilden jullie daar eigenlijk permanent gaan wonen? Het is altijd moeilijk om zo'n keuze te maken, maar je hebt een erg grote kinderwens en dan is het niet anders.

Zou je nog terug willen/kunnen als je een kindje hebt?

Hopelijk raak je nu zwanger, zou je dan wel in China willen blijven wonen?

Wat een vragen hé hahaha....

Roossie

Geplaatst

Hoi Meiden,

Na iets langer als 2 maanden wachten ben ik eindelijk ongesteld geworden vandaag.Ik heb alleen o zon buikpijn zo heftig heb ik het nog nooit gehad misschien is het nu heftiger omdat het zo lang geduurd heeft.

Vanavond de eerste deca.Zaterdag heb ik denk ik een echo om te kijken of de cyste weg is.Hopelijk is die nu weg en mag ik gaan beginnen.Hopelijk mogen we nu eindelijk na 14 maanden eindelijk door voor onze 2de ivf.En anders ben ik benieuwd wat er nu op ons bord komt.Maar proberen positief te blijven!!

Hoe is het verder met iedereen??

Mocht de cyste zaterdag weg zijn voeg ik me bij het lijstje toe.

Groetjes BIanca

Geplaatst

Is het na het PB'tje nog doorgezet Bianca?? Zie je wel, dan heb ik niet voor niets mijn energie jouw kant opgestuurd haha....

Wiehoe, hopelijk is je cyste weg :) Maar dan gaat vandaag je eerste spuit er ook weer in zeker?

Nou meid, ik blijf duimen voor je..... het mag nu ook idd zeker wel weer eens zeg pfffff

Liefs

Geplaatst

@Bianca succes met je eerste deca en je buikkie! Je hebt al heel wat meegemaakt met ivf, hopelijk wordt je nu zwanger deze ronde! Succes met de echo, hopelijk is je cyste weg.

Roosie

Geplaatst

Haai Sonja,

Ja je positieve energie heeft geholpen.Even een gekke vraag,Die cyste die slinkt waarschijnlijk en verdwijnt dan maar zag net zo iets geks op de wc haha.Zal het dan toch die cyste zijn of is dat onmogelijk???Met een beetje mazzel zitten we deze ronde wel samen op het bankje alleen is het dan maar een weekje!!Hoe gaat het met jou??

Hoi Roossie,

Dank je wel!!!De eerste deca heb ik er weer in zitten ben erg benieuwd!! De cyste moet denk ik wel weg zijn die was nog maar 2.5 cm groot en ben heel hevig ongesteld.

Wanneer begin jij met prikken of ben je al begonnen??

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wilt iemand mij in het lijste zetten??Ik krijg namelijk steeds het volgende : Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 3 teken APART!!

Snap er niks van

29-7 start deca

31-7 start echo

En hopelijk 31-7 start puregon

Dank jullie wel!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden