Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Aafke,

Welkom hier!!Heerlijk he!!Hoef je ongeveer maar 2 weken te prikken is een verschil he met 5 weken!!!!ALthans ik heb 5 weken gespoten met het lange protocol.

Heel veel succes met deze poging!!

Hoi Tulp,

Fm's betekend follikel meting.Dus wanneer je een echo hebt om te kijken hoe de follikels groeien.Deze heb je meestal op dag 7 en dan is het afhankelijk hoe snel de follikles groeien maar meestal heb je 2, of 3 fm tot de punctie.(althans bij mij)Hopelijk heb ik hem zo goed uitgelegt.

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ nico

thnxx voor het duimen.. ik begin het ook steeds spannender te vinden.. hoop echt dat ik volgende week aan de beurt ben.. begin een beetje ongeduldig te worden hahaha..

ik baal er soms ook van hoor dat je niks kunt plannen.. gelukkig krijg ik op mijn werk veel steun en alle ruimte.. als ik weg moet mag ik weg.. ookal zal dat dezelfde dag nog moeten.. dat is wel heel fijn..

en dat plannen met zwangerschaps verlof enz dat heb ik ook wel heel erg.. gelukkig heb ik mijn vriend die me met beide benen op de grond houdt haha..

@bianca

Is dit een beetje de gangbare hoeveelheid? dat weet ik eerlijk gezegt niet.. ben er wel blij mee.. niet teveel en ook gelukkig niet erg weinig..

Maar aan de ene kant wel jammer dat ik boven de 10 zit.. nu moet ik namelijk van die bolletjes gaan inbrengen en mag ik geen pregnyl spuiten als "plakmiddel" heb daar namelijk veel meer goeds over gehoord dan de bolletjes.. mja dat zien we dan wel weer haha..

Ja ik zie erg tegen de punctie op.. ik weet dat het niet pijnloos is en dat blijf ik mezelf ook zeggen al heb ik een vrij hoge pijngrens hoor.. ik heb nog geen behandeling gehad waarvan ik zeg dat het zeer heeft gedaan.

Maarja dit is de eerste keer dus je weet niet wat je te wachten staat.. ik lees en hoor wel verhalen maar das bij iedereen anders.

Dus maar gewoon op me af laten komen.

@ aafke

Welkom en heel veel succes met in je traject!

@ tulp

Welkom en ook heel veel succes in je ivf traject!

Nou ga maar gauw aan t eten koken..

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hoi Priscilla

Ik vind het een super mooi aantal!!Bij ons in het ziekenhuis zeggen dat je er niet altijd blij mee hoeft te zijn als je er mega veel hebt.De kwaliteit van de eicellen gaan dan ook erg achteruit.Dus als ik jou mag volgen met dit aantal ben ik reuze tevreden!!

Ik zat ook heel erg tegen de punctie aan te hikken en vond het zo vreselijk maar

De punctie deed bij mij geen zeer.En is me zo mee gevallen dat ik het nu niet erg vind.Krijg je wel pijnstilling of weet je dat nog niet??Nu is iedere punctie wel anders dus wie weet voel ik het nu wel.Maar als het echt zoveel zeer deed werd het echt niet gedaan denk ik dan maar.

Die mutsenbollen ;) Zijn idd niet zo fijn.We moeten er wat voor over hebben he!!

Word allemaal zon kleffe bende maar ach het is maar 2 weken!!!haha.

Eetse!!!!

Geplaatst

Hey Bianca

onder t koken toch nog ff spieken haha..

Nou ik blij dat ik een mooi aantal heb dan haha.. Ik gun jou hetzelfde aantal.

Ik las dat je 2 keer heb moeten afbreken wegens onder en overstimulatie.. Tellen ze dat bij jou als poging of verzinnen ze er een truukje op dat je dat niet als poging hoeft te tellen.

Een dochter van mijn collega is mei bevallen van een gezonde tweeling door ivf.. van haar hoorde ik ook wel dat de punctie wel mee viel

1e keer voelde ze niks en 2e keer wel wat maar was gewoon uit te houden.. dus ga er gewoon vanuit dat t gevoelig is maar uit te houden.. Ik krijg iig wel pijnstilling.. een soort morfine krijg ik via infuus. ach we moeten er gewoon maar wat voor over hebben haha idd dan ook met die bolletjes.. zie wel wat dat is haha..

nou ga ik eten want t is klaar haha..

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hoi Priscilla,

Jemig meid ik zie net wat je verleden wat heb jij al een hoop mee gemaakt zegt!!!Hopelijk gaat dit nu eindelijk lukken!!!!Eindelijk eens wat geluk voor je!! Dan krijg je denk ik ook 2 prikjes in volgens mij je baarmoedermond.Althans ik krijg ook een infuus met morfine en 2 prikjes.Ook die doen geen zeer!!

Ik heb nu 1x af moeten breken omdat ik te weinig follikels had 2 totaal en 2x af moeten breken omdat ik er teveel had boven de 22 mijn hormoon waarde was toen 5 x zo hoog als dat hij wezen mocht.Dus benieuwd of ik nu wel door mag.

Maar dit tellen ze niet als poging.Een poging word gerekend als je een punctie hebt gehad.Dus daar ben ik wel blij mee.Heb pas 1 punctie gehad.

Hopelijk stellen je collega en ik je gerust ;)!!Alhoewel het sowieso altijd spannend is iets wat je nog nooit mee hebt gemaakt.

Nogmaals eetse haha

Geplaatst

hey,

Ik heb idd al veel meegemaakt.. heb ook al heeeel wat onderzoeken achter de rug in 3 verschillende ziekenhuizen.. Ben een paar weken terug ook ingeklapt.. zag t allemaal ff niet meer zitten.. maar na een paar weekjes rust en al dit goede nieuws (dat ik mocht starten) zet ik toch met schoudertjes er weer onder en gaan we er weer met volle moed tegen aan.

Die prikjes ken ik idd die heb ik gehad bij de hystroscopie en die doen idd geen pijn.. je voelt ze en dan heb je het ook al gehad haha..

das echt balen voor je dat je al zovaak heb moeten afbreken.. ben je eindelijk blij dat je mag beginnen en moet je weer een maand of wat wachten omdat het niet goed gaat.. Ik hoop zo voor je dat deze keer echt goed gaat.. en ik zal me duimen voor je draaien!

Wel mooi dat dat niet als poging wordt gezien.. ik hab me laatst helemaal ingelezen en ik las overal dat de poging is vanaf de stimulatie.. dus ook overstimulatie is een poging.. maar misschien is dat ondertussen veranderd..

liefs priscilla

Geplaatst

Hoi Priscilla,

Lekker gegeten??

Geen idee we zijn hier nu 1.5 jaar mee bezig en vanaf dat moment is een poging pas als er een punctie is geweest.Heb heel de avond al buikpijn en voel me zo loom dat ik zo lekker op me bedje ga liggen en ben benieuwd naar de echo van vrijdag.

Jeetje is ook niet gek zeg dat je ineens even in elkaar klapt.Hoeveel kan een mens verdragen.Heeft heeft nogal een impact op je leven!!Maar ze weten dus niet waarom het steeds mis gaat??

Ik ga mijn duimen ook voor jou laten draaien!!

Hele fijne avond!!!Liefs Bianca

Geplaatst

Hey Bianca,

Ik heb cker weten lekker gegeten.. Pasta gemaakt vandaag..

Nou vind ik het wel stom dat overa op internet staat dat overstimulatie ook een poging is.. misschien is dat nog heel oud haha.. nja blij dat het niet als een poging telt dan.

Buikpijn is niet lekker, maar dus rust zal je wel goed doen, ik heb vanmiddag ff paar uurtjes geslapen, maar ik blijf moe.. zo ontzettend moe.

Als ik 's morgens opsta heb ik het gevoel nog niet eens geslapen te hebben en dit gevoel hou ik de hele dag en dan ook nog eens die hoofdpijn erbij.. mja is voor een goed doel he!

Ben ook benieuwd naar je echo.. ik hoop echt dat je goed nieuws krijgt!

Ik heb in 3 ziekenhuizen alle onderzoeken voor vruchtbaarheidsproblemen gehad en 3x konden ze niks vinden.. zwanger wordt ik wel maar blijft niet zitten.. ze hebben ook nog nooit iets op de echo gevonden hoor, alleen bij de bbz hebben ze een vrucht gevonden.. Nu blijkt dat mijn rechter eileider niet goed doorgankelijk te zijn.. vandaar dat wij samen met de gyn besloten hebben ivf te doen ipv iui.. Ik hoop echt dat wij nu een keer geluk hebben :biggrin:

Jij ook een fijne aaf nog na je dutje!!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hmmmm lekker!!!!!

O okeee apart,Nee als moet je 10x stoppen voor je punctie het word gewoon vergoed maar gaan we niet van uit!!Ik heb het tot nu toe steeds vergoed gekregen.

Jemig dat is frustrerend!!Zwanger worden lukt alleen blijft het niet zitten.Houden ze je wel extra in de gaten als je nu zwanger zou worden of heeft dat geen zin??

Heb je geen last van de hormonen??

Lijkt wel of het in de lucht zit.Zodra ik smiddags thuis kom begin ik in te kakken en komt mijn hoofdpijn.Lang leve de Decapeptyl!!!!!

Nu ga ik lekker op bed relaxen:sleeping::sleeping:

Geplaatst

ja is idd frustrerend hoor, de eerste paar keer dat je positief test ben je heel blij, maar na een tijdje was ik bij t positief testen niet zo blij meer maar eerder bang..

Ik heb geen idee of ze me beter in de gaten gaan houden.. ik hoop t wel.. bij ons in de kliniek was ook iemand die meerdere miskramen heeft gehad en zij kreeg elke week een echo.. zou wel fijn zijn als dat zou kunnen..

Van de hormonen heb ik zover ik weet geen last.. echt alleen maar super moe en hoofdpijn ik denk dat ik hoofdpijn idd van de deca heb maar ben pas echt super moe geworden sinds ik gonal spuit.. maar goed als dit alles is ben ik tevreden hoor..

Hoop dat je "dutje" je goed heeft gedaan

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hoi Priscilla,

Ik ben helemaal uitgeslapen!!Kan er weer een dagje tegen aan!!

Een vriendin van mij heeft 3x een miskraam gehad en als ze weer zwanger zou zijn moest ze volgens mij zelfs 2x in de week een echo laten maken.plus ze kreeg allemaal onderzoeken geen idee meer wat dat allemaal was.

Op naar een positieve test en dan de uk dan eindelijk maar eens blijft zitten in mama haar buik want nu heb je lang genoeg gewacht!!!

Ik ga heerlijk naar mijn werk bleh,Fijne dag vandaag!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij gaan ook weer beginnen in augustus, voor de allerlaatste keer, met ICSI. Gisteren de laatste pil geslikt en maandag voor de uitgangsecho en als die goed is, meteen maandag ook al beginnen met spuiten van Menopur.

Ik vind het leuk om mee te kletsen hier.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Shanna42,

Het is best erg om te beslissen dat je voor de laatste keer een behandeling gaat beginnen.

Ik hoop dat het dan deze keer lukt....

Succes

Geplaatst
Hoi Dames weet er iemand hoe je een nieuwe topic kunt openen kan het nergens cvinden of ik lees er langs...

Je gaat eerst naar behandelingen en daar zoek je het juiste forum uit, bijvoorbeeld IVF of ICSI daar klik je op en dan zie je in het rood discussies in forum en daar net boven links zie je een tabje nieuw topic. Let op dat je het op de juiste plek opent en de juiste naam geeft want eenmaal geopend ....

Succes ermee

Geplaatst
Shanna42,

Het is best erg om te beslissen dat je voor de laatste keer een behandeling gaat beginnen.

Ik hoop dat het dan deze keer lukt....

Succes

Dank je wat lief van je. Wij zijn er al een tijdje mee bezig dus de gedachte dat dit de laatste keer is, is voor ons niet nieuw. Maar het blijft altijd moeilijk denk ik.

Groeten van Shanna

Geplaatst

hey bianca..

We gaan zien wat ze gaan doen als de test positief is.. vind het erg spannend.. hoop cker dat de uk een x blijft zitten..

En voor jou hopen we dat alles goed gaat dit keer en dat we ongeveer tegelijk een positieve test en mooie echo in handen mogen houden..

Heb je wel een fijne werkdag gehad?? Ik hoef gelukkig maar 1 a 2 uurtjes.. werk nu op arbeidstherapeutische basis.. dus nog grotendeels in de ziektewet.. ik moet zeggen dat als ik thuis kom dat ik dan ook helemaal kapot ben hoor..

Ik voel me eierstokken ook zo goed.. je kan t echt goed voelen vind ik.. is dat normaal?? heb kleine steekjes gevoeld en ook wel eens een klein beetje het gevoel van als je ongie moet worden.. beetje zeurderig.. weet niet goed hoe ik t uit moet leggen..

@shanna

welkom hier en leuk dat je mee komt kletsen .. gezellie..

Ik geloof je helemaal als je zegt dat het moeilijk is besluiten om te stoppen.. Ik hoop voor je dat je laatste keer ook meteen een goede is en dat je als nog een mooi wondertje mag krijgen..

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hoi Shanna,

Welkom,Spannend de laatste ICSI behandeling.Hopelijk kleurt het einde van het wachtbankje met ons erop groen!!

Hoi Priscilla,

Dat vind ik een goed idee!!Op naar een punctie met mooi embryootjes en dan een positieve test zou super zijn!!

Ik werk in de catering en zou een uitzendkracht krijgen heel de week maar omdat het vakantie is is het zo rustig dat ik heb gezegt dat ik het alleen doe.Vind het erg prettig.Heerlijk alleen geen mensen om me heen even tot mezelf komen heerlijk!!Nu wel bekaf!!!

Dan is 2 uurtjes werken voor jou momenteel wel fijn met de behandelingen!!

Kun je het ook allemaal goed combineren met je werk??

Ik herken het gevoel.Maar is ook niet niks hoor wat er aan het groeien is!!Kijk eens naar het aantal en de grote!!Je eierstokken zullen ook wel gegroeid zijn alles word groter.Rot gevoel he!!Ik word er altijd erg onzeker van!!!Ik begin weer wat kortademig te worden en idd ook die steek in mn buik.Morgen gelukkig de echo.

Liefs Bianca

Geplaatst

Dank je wel zoe!!!! Ben erg benieuwd!!!Maar je zal het vast wel lezen ;)

Hoe is het met jou en de BeeB??? Is alles al klaar in huis voor de kleine???Nog 10 weekjes :D!!

Dikke knuffel voor jou!!

Geplaatst

Wow, onvoorstelbaar wat hier in een paar dagen geschreven wordt zeg!! Lekker actief topic dus... paar dagen weggeweest en meteen een dagtaak om alles weer bij te benen en lezen.

Voor zover ben ik nog niet op de hoogte van iedereen, moet alles nog ff lezen.

Waarschijnlijk post ik morgen weer, want dan heb ik mijn echo :)

Naomi, beetje late reactie... maar ik ben bezig met een cryo-poging en slik hierbij hormonen, morgen echo en dan zal ook de afspraak voor de tp gemaakt worden. Zelf denk ik 11 augustus, maar morgen meer ....:)

Liefs Sonja

Geplaatst

IVF-Buddy Sonja ;-)

jij ook heel veel succes morgen met de echo!!!Al is het bij jou toch anders moet wel alles tip top in orde zijn voor je 2 ukkies he!!!

Dikke knuff!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden