Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh ja ff vraagje.....

De verpleegster van gisteren zei dat ik in principe alles wel mocht doen... geen tillen en bukken enz.

Moest ook gewoon mijn ding doen en absoluut niet gaan liggen de 1e 4/5 dagen.

Hmmmm, de andere verpleegster van de vorige keer... zei juist rustig aan doen!!!

Beetje tegengesteld, wat is jullie ervaring?

En ik ben 's ochtends gek op een bakje koffie, drink nu caffeïnevrij, dat kan toch wel gewoon? Of kun je dat ook beter laten?

Tnx alvast!!!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aafke,Haha ik ongeduldig??Welnee hhahaha.Heb nu de smaak te pakken momenteel gaat alles ons voor de wind dus ben benieuwd!!Voor jou gaat het ook opschieten allemaal!!

Super he sonja!!Komen we eindelijk na een jaar toch nog samen op het bankje.Helaas maar we trekken elkaar er door meid hihi!!

Dus jij voelt ook allemaal dingetjes!!!Misschien idd van de tp.Dan hebben ze misschien ergens tegen aan zitten duwen!

Ben trouwens nu die mutsen bollen al zat getsie wat stinken die dingen whahaa.

Moest zo lachen.Ik pakte vrijdag het doosje omdat ik de eerste bolletjes wilden gaan inbrengen en wat denk je was er in ineens het liedje op de radio de bolletjes van de koningin whhahaa.Moest wel even hard lachen!!!Echt maf en daar hadden we het pas nog over hihi.

Maar gek dat het zo tegen strijdig is wat je van beide verpleegkundige krijgt!!!

Ik heb geen idee bij ons zeggen ze dat alles mag!!Ze hebben het zelfs niet over de sauna of een warm bad!!Morgen heb ik iemand die ik nog nooit gezien heb dan zal ik het ook nog eens vragen!!

Je moet doen wat goed voelt!!Maar zou idd wel zo min mogelijk bukken en tillen!!Laat alle zware dingen maar door je hubbie doen!!

Even wat anders ik heb vanmorrgen heel de tijd het gevoel alsof ik ongesteld moet worden is dit normaal??:(

Waarschijnlijk maak ik me nu druk om niks maar zal je gebeuren dat je net voor de tp ongesteld gaat worden haha.

Geplaatst

He Aafke,

super dat je ook op maandag de punctie hebt!! zitten we idd beide zondag in de zenuwen...ik probeer echt zo lang mogelijk op te blijven, meestal lukt me dat niet, want mijn ogen kunnen echt van het ene op het andere moment dichtvallen en dan ben ik weg...hahahaha...mijn vriend kan daar wel eens jaloers op zijn...

ik ben dus eigenlijk helemaal geen ochtendmens, gelukkig kan ik in de auto een beetje wakker worden...en mijn humeur op zonnig zetten...hahahaha...

ik hoor de auto aan komen...daar zijn de broodjes...

nou girls...fijn weekend!!!

liefs,

nico

Geplaatst

oja...sonja...wat vervelend die tegenstrijdige berichten...ik zou gewoon doen waar jij je lekker bij voelt...en als je wilt rusten..dan ga je toch zitten??? hihihi...of in een ligstoel als het weer het toelaat...

ik drink zelf geen koffie, dus daar kan ik niets over zeggen...

Bianca...het kan best zijn dat dit toch nog de nawee-en zijn van de punctie....van de mutsebollen kun je namelijk dezelfde verschijnselen krijgen als zwangerschapsverschijnselen en die lijken ook weer redelijk veel op ongi-verschijnselen...en door die mutsebollen kan de ongi ook nog uitblijven...dus het sjitte is dat je het (meestal) pas kunt weten als je moet testen...

sterkte!!!! probeer je niet al te veel te focussen op alle steekjes, krampjes en andere dingen...dan zijn de wachtweken echt een hel...

liefs,

nico

Geplaatst

Hoi Nico,

Bedankt voor je reactie!! Hopelijk komt dit idd door de mutsen bollen!!!Want wil de eerste 9 maanden geen menstruatie zien ;-)

Eet smakelijk!!!Hmmm heerlijk verse broodjes!!

Heel fijn weekend!!

Geplaatst

Hey Sonja,

Tsja, die tegenstrijdige berichten... ik weet wel dat ik dit keer toch wat voorzichtiger ga zijn als de vorige keren. Toen ben ik steeds weer een dag later gaan werken en was ik gewoon heel druk. Niet dat het mislukken daar perse aan lag, maar toch. Ik wil zeker weten dat ik dit keer geen enkel risico gelopen heb! Daarnaast heb ik ook uit mijn omgeving het advies gekregen het heeeeel rustig aan te doen. Een collega had een nichtje die na punctie gewoon thuis is gebleven tot ze een positieve test in handen had (ruim twee weken dus), en een studiegenootje met een kind uit IVF is ook een tijd plat gegaan. Die vertelde dat ze eigenlijk heel boos werd van het advies 'dat je gewoon alles kunt doen' omdat sommige vrouwen nu eenmaal niet zo'n makkelijke zwangerschap heben en dus helemaal niet zomaar alles kunnen doen. Hmmm, daar heb ik toen wel even over nagedacht en besloten dat ik de 3e keer sowieso een week na de punctie thuis zou blijven. Nu heb ik het geluk dat punctie en tp nog in de laatste week van mijn vakantie vallen dus is thuisblijven niet nodig. Maar toch, ik ga echt naar mijn lijf luisteren en als ik me ook maar enigszins gammel voel of wat dan ook, dan plak ik er zo nog een weekje achteraan!

Dus mijn advies: doe wat je gevoel je ingeeft en zorg er bij alles wat je doet voor dat je niet achteraf het gevoel kan hebben: had ik nou maar niet...

Dat niet tillen lukt trouwens wel, maar niet bukken... Pas als het niet mag, realiseer je je hoevaak op een dag je dat eigenlijk doet (vooral op mijn werk, van lokaal naar lokaal, tas mee, spullen erin, eruit, ..)

Geplaatst

Klopt inderdaad van dat bukken.... je kunt er soms ook niet omheen.

Schoenen pakken, sokken aan, hond eten geven, doekje over de salontafel, opstaan vanaf de bank en ga zo maar door!!!

Je wilt natuurlijk het beste doen, maar je doet al gauw téveel merk ik wel!

Nou ja, we zien het wel..... ik heb ook nog een paar dagen vakantie. Maar donderdag moet ik toch echt weer mijn lokaal gaan inrichten... pfff al die zware tafels.... moet nog maar even zien hoe ik dat ga oplossen.

Want ik heb het deze keer aan bijna niemand verteld dat we weer een poging gestart zijn. En ook omdat ik zelf in het onderwijs zit, weten mijn collega's deze keer ook van niets!

En wil dat eigenlijk graag zo laten hihi ;) Lijkt me zo 'heerlijk' om echt 3 maanden je mond te houden en het dan te kunnen vertellen, want mensen weten immers van niets.

Maar goed, ik loop alweer op de feiten vooruit, eerst moet het maar zover zijn!

Heerlijk staat tussen ' ' , omdat je het op zo'n moment natuurlijk wel van de daken wilt schreeuwen haha!!!

Trouwens, erg rustig vandaag op het forum, althans dit topic! Iedereen zit vast en zeker heerlijk buiten in de zon ( dat is iets wat ik dus ook niet mag net na de tp).

Ga zo naar een vriendin!! Dus heb wel weer afleiding. Moet wel ff in de auto, maar dat kon geen kwaad, dus ik neem aan dat het dan ook zo is.

Liefs

Geplaatst

Hoi Sonja

Bij mij wordt er geadviseerd om het vooral de eerste dagen rustig aan te doen.

Dat schijnen de belangrijkste dagen te zijn voor een eventuele innesteling.

Ik probeer me ook zo rustig mogelijk te houden, maar net wat je zegt......... even een doekje over de salontafel, hond eten geven, hond uitlaten etc. etc.

Je doet idd gauw teveel.

Wat betreft cafeine vrije koffie.............. geen idee want ik drink geen koffie. Maar je zou zeggen dat het geen kwaad kan als het maar cafeine vrij is.

Nogmaals veel succes en houdt ze lekker bij je.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Sonja,

Ik heb vanmorgen de verpleegkundige van mijn ziekenhuis gebeld zou ze even up to date houden en zei vertelde dat je alles mag doen.Maar dat je vooral moet doen wat goed voelt voor jou.heb nog gevraagd of ik in de zon mag en dat kan geen kwaad.maf he??

Al die verschillende berichten!!

Ik ben nu heerlijk 2 weken vrij.Dus de dag na een positieve of negatieve test mag ik weer werken.Heb dit bewust gedaan.wil me nu hier op concentreren en even aan mezelf denken.Mijn baas stond daar gelukkig achter!!

Het is idd rustig op het forum!

Het is een dagje mooi weer dus daar moeten we ook van gaan genieten voor de regenbuien weer komen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hee meiden nou ik zal mijn nieuws ook positief brengen hahahaha, vanochtend de fm gehad, en jaah wel twee eitjes te zien van 12 mm, het bms (baarmoederslijmvlies) was ook nog dun dus dat liep wel gelijk. Bleh vorige poging had ik op dezelfde cd 7 eitjes met twee van 17 mm een heel verschil dus. Hoop nu maar dat het ligt aan het feit dat ik dinsdag pas ongi ben geworden. A.s. dinsdag opnieuw voor een fm, vanaf morgen Cetrotide erbij spuiten, afwachten dus maar.

Groeten van Shan

Geplaatst

Shanna, geweldig dat je het zo positief weet te brengen, maar ergens in je achterhoofd baal je natuurlijk.

Oké, we weten allemaal,.... er hoeft maar 1 z'n werk te doen, maar toch....

Hopelijk hebben er een paar anderen een boost gekregen, zodat je dinsdag bijna letterlijk van die rotstoel gaat vallen ;)

Konden ze daar niets over zeggen? Je geeft zelf aan dat de FM erg vroeg was, lagen er niet al meerdere klaar?

Ik hoop het voor je!!!! Op naar dinsdag!!!

Groetjes

Geplaatst

Hi Shanna,

Bij mij liep het dit keer ook totaal anders als vorige keer: vorige keer totaal 13 dagen puregon gespoten en 11 follikels, nu maar 9 dagen gespoten en 6 follikels.

Joh, je kunt er echt geen pijl op trekken. Ik was bang dat het daardoor misschien niet goed zou zijn, maar we hebben vanochtend wel telefoon gehad dat de eitjes zijn bevrucht.

Dus: gaat helemaal goed komen hoor!

@Nico: Ik zal je maandag misschien wel even zien. Ik heb om 9 uur de TP, dus dan lig jij wrs high in je bedje te wachten :-) Als ik je niet zie: succes met de punctie!!!

Groetjes!

Geplaatst

Thnx meiden, tuurlijk blijf ik wel positief gewoon dinsdag de echo weer afwachten en wie weet wat we dan te zien krijgen. En natuurlijk baal ik, eerlijk gezegd kan ik wel janken maar ja daar schiet je niets mee op hè. Gezien de positieve vibes hier ga ik ervan uit dat het bij ons ook helemaal goed gaat komen.

Liefs van Shan

Geplaatst

Hoi Shanna,

Wat een domper!!Maar je blijft er zo positief onder!!!

Alles gaat voor de wind in deze start maand dus dat gaat bij jou vast ook helemaal goed komen!!Als je soms ziet hoe snel de follikel groeien!!!!Moet je wel meer gaan spuiten of gewoon het zelfde??

Succes!!Maar gaat vast en zeker goed komen!!

Geplaatst

Ik hoop dat er in ieder geval nog wat bijkomen ja, een follikel wil ook nog niet zeggen dat er een eitje in zit. Helaas spuit ik al de hoogste dosering Menopur (450 i.e.) dus meer kan er niet bij. Morgen wel al de eisprongremmer erbij gebruiken dus dan hebben ze iets meer tijd om te groeien.

Geplaatst

@ Shanna42, respect voor je dat je 450 ie Menopur spuit. Ik heb vandaag de eerste menopur gehad, 225 ie en vond dat al een hele spuit... Ben deze ronde overgestapt/gezet van puregon naar menopur en dat is echt anders... Heel veel succes met het aanmaken van nog een paar eitjes. Ik duim voor je!

@ Bianca1 en Ivsfh, heel veel succes met de terugplaatsing!

@ Sonja81 en Daniella, geef ze maar een heel mooi plekje in jullie baarmoeder en verstop ze daar een kleine 9 maanden!

@ Nico74 en Aafke, heel veel succes met de punctie a.s. maandag. Dat het maar vroeg pasen is voor jullie met veel gezonde en rijpe eitjes. En natuurlijk een "zo mogelijk" pijnvrije punctie!

@ de overige, heel veel succes met spuiten, echo's, bolletjes en wachten.

Geplaatst

Hey Shanna,

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar wie weet wat de volgende fm brengt! Weet je ook hoe lang kun je evt nog door blijven gaan met stimuleren om ze de kans te geven verder te groeien (omdat je nu ook die eisprongremmer gebruikt)?

Moed houden meid, ook hier op het forum zijn genoeg verhalen te vinden waarbij een kleine opbrengst uiteindelijk juist wel het zo gewenste resultaat opleverde!

Ik ga in ieder geval heel erg voor je duimen dat je dinsdag nog wat meer groei te zien krijgt zodat je weer wat meer vertrouwen krijgt. Positief blijven denken, ik 'ZEN' :color: je wel wat goede moed toe !

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Ik mag in augustus ook weer gaan beginnen met IVF poging 1a (nummer 1 was afgebroken vanwege spontane zwangerschap en helaas ook miskraam). We zijn net terug van 2 weken vakantie dus weer helemaal fris om te gaan beginnen!!

Heb er al enorm veel zin in. Klinkt misschien raar, maar ik verheug me er al weer op dat ik weer mag gaan spuiten. Hopelijk dat we deze keer eindelijk eens een poging kunnen afmaken.

Geplaatst

Hoi wannabemom,ik lees je hantekening....WOW....wat een verleden heb je......

Gelukkig mag je nu wel starten met IVF. Ik wens je heel veel succes met deze poding!

Groetjes, Violeta

P.S: Vanavond was mijn tweede prik decapeptyl en ik heb een blokje ijs gebrukt,want gister vond ik het niet echt een leuke prik :) Dit trikje heb ik hier op dit forum gelezen en het is een hele goede tip!!!!!

Geplaatst

Hey meiden!

Gisteren druk maar leuk dagje gehad met de overbuurtjes.. dus geen tijd gehad om te reageren. zal het ff moeten bijwerken haha..

@ivfsh

Super dat je maandag je tp hebt.. dat er een goed eitje (of 2) teruggeplaatst mag worden en dan maar lekker broeden 9 maanden lang!

Wow.. China helemaal.. Wel gaaf hoor.. Dan snap ik het helemaal dat je ff nl tv wilt kijken hihi ;-)

@Bianca

Hey meis.. jij hebt als het goed is nu je tp al gehad.. jammer dat je geen succes kon wensen.. maar iig wel succes op het wachtbankje.. morgen kom ik jullie vergezellen.. en zoals ik tegen sonja ook al heb gezegt.. wij gaan dat bankje met zijn allen eens wat groener maken!!

Mijn buik is nog steeds een beetje beurs.. of dit normaal is weet ik niet.. maar goed..Ik heb idd morgen de tp! spannend! ik heb de testdatum al meegekregen na de punctie.. ik moest vanaf de punctie namelijk 16 dagen "bolletjes slikken" ;-) en de 17e dag mag ik dan testen! dus vandaar dat ik het al wist. Ik lees nog wel hoe het is gegaan!

@Nico

Super dat je maandag al je punctie hebt..Ik ga duimen voor je dat het meevalt, en dat je een mooie oogst mag hebben.. dan kan je vanaf woensdag ook lekker gaan broeden!!

@ Aafke

Jij ook succes met de punctie maandag.. ook op naar een mooie oogst!

@ Shanna

Succes dinsdag met de echo.. ik hoop voor je dat er meer bij zijn gekomen en dat ze al mooi gegroeit zijn!

@ WannabeMom

Welkom hier en heel veel succes met deze poging.. hopelijk kan je deze goed afronden en komt er een mooie blijvende zwangerschap uit voort..

Zag trouwens dat je ook bij geertgen zit.. Wij ook! Leuke artsen daar he..

Ik heb het daar erg positief ervaren.. en jij??

Nou meiden.. kom straks nog ff een keer kijken.. Vandaag met de overbuurtjes en kids naar de kermis hier .. en dan maar hopen dat deze dag snel voor mij voorbij gaat..

Iemand trouwens nog een tip voor een volle blaas??

Ik moet namelijk ruim een uur rijden voordat ik in belgie ben.. en ben niet zo goed in ophouden met mijn zwakke blaas.. Als voordat we vertrekken nog naar de wc ga en dan onderweg veel drink.. is me blaas dan vol?

Liefs Prissy

Geplaatst

Bianca, als het goed is, heb je nu de tp al achter de rug. hopelijk is alles goed gegaan en blijven ze lekker lang zitten (9 maanden dus...)

IVFSH...anders kom je toch even de kamer binnen...en indien niet, heel veel succes met de tp...ik denk dat wij al ruimschoots op tijd daar zijn ivm verkeer van kerkrade naar Maastricht...als we ons om half 9 al moeten melden...normaal is het dan spits in de buurt van de geusselt...we zullen zien...duim voor je dat ze bij jou ook 9 maanden blijven zitten!!!

wanneer gaan jullie weer terug naar Shanghai?

Shanna...super!!! en er zullen beslist nog wel wat follikels bijkomen...bij mijn startecho waren er wel al een paar te zien, maar die waren dus nog gewoon te klein en nu heb ik 4 joekels en nog een kleinere die aan het groeien is hopelijk.

was gisteravond echt nerveus toen ik de pregnyl moest zetten...waar dat vandaan kwam, was me een raadsel...heb me daarna ook helemaal niet lekker gevoeld...denk dat het toch door de spanningen kwam...nu voel ik me nog niet helemaal 100%...

hebben gisteren wel nog lekker geBBQ-ed en vogeltjes gekeken die iedere keer een vlucht vanuit de boom maakte om te kijken of het wel veilig was om het stukje brood te komen halen dat we voor hun hadden klaar gelegd...hihihi...echt grappig om te zien...en opeens hadden we een hele aparte vogel op ons dak zitten (we hebben achter de berging en die staat een stukje lager dan de tuin) en ik zat al de hele tijd te proberen om foto's te maken en van deze vogel vergeet ik spontaan een foto te maken...hahahaha...helemaal flabbergasted...hahahahaha...

nou...iedereen succes met alles en dat we over 2-3 weken maar allemaal een dikke vette test in handen houden!!!

liefs,

nico

Geplaatst

he priscilla...denk wel dat je blaas dan vol zal zijn...je kunt anders altijd het drinken meenemen het ziekenhuis in...en daar nog blijven drinken...succes!!!

xx

Nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden