Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lijstje

Startecho:

Tulp: 22-8

FM's:

Shanna - 17 augustus 2e fm

Violeta - 19 augustus 1e fm

Naomi 20 augustus 1e fm

anne-20augustus 1e fm

Dublin - 20 augustus 1e fm

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Bianca - 12 augustus

IVFSH - 13 augustus

Aafke - 16 augustus

Nico74: 16-8 9:30

Terugplaatsing:

Nico74 - 18-8

Aafke - 19 augustus

Testen

Daniella 25 augustus

Sonja 27 augustus

Bianca 29 augustus

Priscilla 29 augustus

IVFSH - 30 augustus

Nico74 - 1 september

Aafke - 3 september

liefs,

Nico

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico,Wat een super nieuws!!Hoeveel zijn er bevrucht??Hopelijk alle 5!!

Op naar de tp van een toppertje!!

Thanks pris voor de goede uitleg!!!!Ik kreeg een dag eerder als jij een tp dus wie weet waren die van mij ook wel zo geweest dan maar gek dat ze in sommige klinieken dan sneller de tp doen!!Want zoals ik jou begrijp is het beter als je er zo 1 terug krijgt!!

Geplaatst

hey bianca,

bij ons is er geen beleid hoor voor de tp..

die wordt gewoon ingeplanned tussen dag 2 en dag 5

dag 3 viel op zondag en dan werken ze niet in belgie haha

dus werd het maandag en dat was dan dag 4.

Maar volgens mij is het beter om de em zo snel mogelijk teruggeplaats te krijgen hoor.. daar is wel waar ie hoort..

Dus niet druk maken ;-) komt helemaal goed!!

Liefs Pris

Geplaatst

Nico.. super nieuws zeg!! hoeveel zijn er bevrucht? Ik wens je heel veel succes bij de tp morgen..!! en dan maar lekker broeden!!

Liefs Prissy

P.S. Ik moet ook 3x daags 2 bolletjes inbrengen! ik heb gelezen dat dit idd erg verschillend is!!

Geplaatst

he...we weten nu nog niet hoeveel er bevrucht zijn...bij het AZM is het beleid dat je pas na de tp te horen krijgt hoeveel er zijn teruggeplaatst en hoeveel er bevrucht zijn en evt. ingevroren kunnen worden...dus het is nog een dag langer in spanning...maar we zijn alweer blij dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden...

liefs,

Nico

Geplaatst

Dag dames,

Mag ik er ook terug bij? Ik ben gestart met 2° poging. Nu aan de decapeptyl en vanaf morgen start menopur. Eerste FM maandag 23/08.

Hopelijk willen de follikels beter groeien dan vorige keer, toen had ik maar 3 grote en 1 kleintje en slechts 3 eitjes bij de PU waarvan 1 bevrucht en TP gehad van een 9-cellig embryotje. Maar heaas ....

Ik heb wel hoop dat 2°poging beter zal verlopen, vorig keer heel stressy periode gehad, niet kunnen rusten en dit keer wil ik dit toch beter doen.

Ik ga terug naar de accupunctuur en naar een osteopaat, die laatste probeert in te werken op de hypofyse en probeert je hersenen te stimuleren om je zwangerschapshormenen optimaal te laten werken.

Ik zie dat augustus een actieve maand is, nogal wat dames hebben al de PU en TP achter de rug en zitten terug in de fameuze wachtweken. Veel sterkte allemaal !!! Ik vond dat de vorige keer de minst aangename periode, die wachtweken gaan zo traag, je lichaam geeft je zoveel verkeerde signalen... nu achteraf weet je dat de niet mag afgaan van die signalen, maar toch denk ik dat ik weer in de war zal zijn. Nochtans weten we dat we door die bolletjes en de pregnyl het gevoel hebben zwanger te zijn, maar het kan even goed de slechte kant opgaan. Dat maakt die wachtweken dan ook zo zwaar. Ik ga de dames in de wachtweken verder volgen op het wachtbankje. Sterkte en succes en dat jullie maar veel groen mogen doen verschijnen op het scherm !!!

De andere dames die nog moeten beginnen spuiten of al aan het spuiten zijn, ook veel succes gewenst en dat we allemaal mooie follikels mogen aanmaken met mooie eicellen die topembryo'tjes mogen opleveren die zich allemaal innestelen!

En vooral de dames die voor hun eerste ronde gaan, heel veel succes, eerste keer is zo verwarrend, je lichaam maakt je zo in de war. Ik hoop voor jullie dat eerste keer dan ook goede keer mag worden!

Sterkte allemaal

Geplaatst

Spannend nico maar dat er bevruchting is is al goed nieuws!!!!!

Object,Welkom terug!!Hopelijk gaat het deze poging veel beter!!!Op naar heel wat follikels en mooie eitjes!!!!!!!ga duimen voor je!!!

Ik ben een tijdje geleden ook 1x naar een osteopaat geweest toen bleek ik een blokkade in mijn onder rug te hebben en mijn bekken zat vast.Helaas ben ik deze ronde niet geweest omdat alles anders liep als gepland maar als ik nu niet zwanger blijk te zijn ga ik wel weer na een osteopaat voor een cryo tp!! Vond het erg prettig!!

Succes met de behandeling!!

Geplaatst

@ Nico: joehoe, bevruchting!! op naar een mooie tp en hopelijk nog wat cryo's achter de hand! Heb je een beurs gevoel door de punctie, of valt het mee?

@ Aafke: jij krijgt morgen toch het telefoontje betreft de bevruchting? Ik zal duimen!

@ Object: volgens mij hebben we in mei elkaar al eens gesproken op het forum.

succes met deze 2e poging!

@ Sonja & Bianca: hopelijk gaat het goed met jullie!

Hier is t nog steeds wachten op de 1e fm. Dit keer hebben ze er meer tijd tussen zitten. Voor m'n gevoel duurt t best lang! (maar niet te vergelijken met de wachtweken!!)

verder natuurlijk iedereen succes!!

liefs Naomi

Geplaatst

Hoi Naomie,

Op de hoeveelste dag heb je nu je fm dan??

Wat duurt wachten toch lang he!!

Hopelijk hoef je dan minder lang te wachten voor een punctie!!

Succes!!

Groetjes Bianca

Geplaatst

@ Bianca: jij bent als ik me niet vergis nu 2 weken vrij he?! Lekker hoor. Als is het weer hier helaas niet helemaal lekker, maar dan doe je ook niet snel te veel. (eigenlijk is t wel echt weer om in bed te liggen...., en dan over bijna 2wk wakker worden en heel nodig moeten plassen.... ha ha)

Normaal had ik altijd de 1e fm precies een wk na de startecho. Nu zit er een wk en 3 dagen tussen. Maar goed, toen moest ik 3-4x komen en waarschijnlijk hebben ze nu gedacht, laat haar maar wat later komen, dan hoeft ze minder vaak.... Hopelijk zijn we in elk geval niet te laat!! Ben erg benieuwd hoeveel eitjes er aan t groeien zijn.

Succes met broeden!!

liefs Naomi

Geplaatst

@Object: welkom en succes deze ronde! Wel herkenbaar jouw verhaal over stress vorige keer. Had ik ook (afstuderen naast volledige baan en daaroverheen en longontsteking) en ben dus ook vastbesloten dit keer veel rustiger te doen!

@Nico: wat fijn dat je weet dat er in ieder geval een bevruchting is! Ik moet helaas nog een dagje langer wachten en zit eerlijk gezegd behoorlijk in de rats! Ik ben zooooo bang voor een teleurstelling! Ik weet niet precies hoe laat ze bellen maar ik verwacht zo rond begin van de middag want dat was de vorige keren ook.

@Naomi: ik ben heel benieuwd hoe jouw eerste fm gaat verlopen. Denk maar zo: haastige spoed is zelden goed ;) Laat je eitjes maar mooi en gestaag rijpen zodat ze straks allemaal klaar zijn voor een succesvolle bevruchting!

@Bianca, Pris, Sonja en Daniella: sterkte met wachten, het is zoooo killing!

Ik ben heel blij dat ik na tp even een paar dagen rust heb, maar ook heel blij dat ik daarna weer aan het werk mag. Leerlingen vormen de beste afleiding die er maar is, die vreten echt al je aandacht, haha!

Ik voel me verder eigenlijk wel heel goed, ik ben minder 'beurs' dan vorige keren, maar komt dus denk ik doordat ik minder aangeprikt ben. Oh ja, en het infuus viel dit keer enorm mee! Punctie werd nu door mij eigen arts verricht, zij is redelijk nieuw maar vind haar tot nu toe erg prettig. En na gisteren vind ik haar helemaal top want ze had meteen de goede ader te pakken en dat stomme infuus zat er in een paar seconden gewoon zonder problemen in!

Nu de zenuwen de baas blijven en bedenken wat ik morgen ga doen als ik slecht nieuws krijg....

Geplaatst

@Nico: Heel veel succes morgen met je TP en dat er maar een mooi aantal bevruchtingen mogen zijn.

@Object: Welkom hier en heel veel succes met je 2de behandeling.

Ik hoop dat je deze keer meer follikels zult hebben. Hebben ze ook je medicatie nu verhoogt?

@Aafke: Goede moed houden meid. Je zult zien dat ook jij morgen mooie bevruchtingen zult hebben. Laat je zelf niet gek maken vanwege die doorzichtige eicellen. Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nico wat goed nieuws zeg,succes met tp morgen,hoop ik voor je dat je iets kan invriezen,maar ja.....weet ik toch dat er niet nodig is ;)

Object veel succes met podig 2! Hoop dat er veel eitjes gaan groeien!

Aafke, meid,wat is er toch spannend en moeilijk voor een telefoontje te wachten. Ik hoop dat je een goede bericht krijgt en dat je gowoon tp krijgt van een mooie bevruchte eitje!!!!!

Groetjes, Violeta

Geplaatst

Dag dames,

ik herken inderdaad paar dames van vorige keer, Bianca en Noami. Jammer dat we elkaar hier terug ontmoeten, maar als we samen via wachtbankje verder ku doorschuiven, zoveel te beter hé. En alle andere dames zijn ook welkom op die sneltrein van wachtbankje naar zwanger-zijn!

daniela, ze hebben inderdaad mijn menopur nu eerst van 3 naar 4 ampullen verhoogt, maar kan zijn na 1°FM dat ik naar 6 moet verhogen. Dus 1° FM best wel spannend. Hebben ze jouw medicatie ook verhoogd? Of is dit jouw eerste poging?

aafke, teveel stress is nooit goed, maar beetje stress mag er wel zijn? Zat jij inmei ook niet op forum? Ik herken precies jouw verhaal van studeren en werken? Alleen maar goed nieuws voor jou morgen!

Naomi, spannend ook jouw eerste FM afwachten. iets langer wachten kan geen kwaad als het restultaat maar goed is. Voor je het weet, mag je jouw pregnyl zetten.

Bianca, jij ook veel succes deze keer. Ik herrinner mij jouw verhaal van blokkade. Morgen terug afspraak met osteopaat. Hij doet vooral een hoofd- en nekbehandeling (ifv stimulatie hypofyse) en dan bekkembehandeling. Ik vind dit ook een aangename behandeling. Van de accupunctuur voel je eigenlijk niet veel, maar dat maakt mij wel veel rustiger. Jij bent al aan het aftellen, je zit al op het wachtbankje Ik duim voor je.

Violetta, succes met 1° FM. Wie weet komt alles vlug op gang bij jou, maar 2 dagen spuiten is idd nog niet zolang. Toch spannend om te weten hoe je op de Gonal reageert.

Alle andere sterkt in de wachtweken, vanaf 25 augustus mag er getest worden. Laat het groen maar verschijnen! Daniella jij start met het groen en wij volgen allemaal.

Vandaag veel regen en wind, maar toch ben ik wedstrijd golf gaan spelen met de ladies van de club en het heeft me echt goed gedaan, das eens 3 uur ontspanning in de natuur (met regen en wind) maar toch, je vergeet eens alles om je heen.

groetjes

Geplaatst

Poekkieeeeee zoals je leest duimen en bidden we allemaal voor je! ze moeten blijven zitten,mijn bevel smile.gif idd succes!

Ik kan het niet bijhouden hier, maar ik heb donderdag de 1ste fm, als het meezit, volgende week de terugplaatsing maar dat horen jullie nog wel!

De rest die ik vergeten ben, geef niet op!

Ik heb last van mn hormonen, heb het idee dat ik daar meer last van heb dan normaal, ben echt een heks en gemeen en jaloers ineen heeeel erg, kan je overgevoelig zijn voor Gonal F???

Hoop dat iemand hier antwoord op heeft

Geplaatst

aafke, succes met wachten tot morgen!! hopelijk krijg je snel t verlossende telefoontje!! spannend!! en wat fijn dat ze dit keer je ader in 1x konden vinden!!

Nico, succes met je tp morgen!

Object, hopelijk kunnen we elkaar deze ronde weer tot steun zijn en afsluiten met een prachtig resultaat!!

Violetta, moet jij al komen na 2 dagen gonal f te hebben gespoten.das snel. weet je de rede hiervan. succes in elk geval!

Flowerme, ik heb vrijdag de 1e fm. wieweet gaan we een beetje gelijk op!

Ik spuit ook gonal f, maar heb er eerlijk gezegd weinig last van....

maar t kan heel goed dat de hormonen een loopje met je nemen... en dat je er de ene keer weinig tot geen last van hebt en de andere keer juist meer. Succes in elk geval!!

Bianca, lekker gelunched met je vriendin

liefs Naomi

Geplaatst

Violetta...succes morgen met je 1e fm...

Aafke...niet leuk dat wachten...hoop dat ze snel bellen morgen zodat je ook meer duidelijk heid hebt en op weg kunt gaan naar een tp en dan door naar het wachtbankje!!! duim voor je !

Flowerme...het kan idd goed zijn dat je nu meer last hebt van de hormonen...ik had bij onze eerste ivf-poging nergens last van, maar bij de tweede poging vlogen de hormonen me om de oren en bij mijn vriend ook...die kreeg dus vaak de volle laag...terwijl er vaak niets aan de hand was...hahahaha...ik denk niet dat het overgevoeligheid is, maar gewoon een reactie op de extra hormonen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Aafke, veel succes morgen. Hopelijk krijg je een mooi telefoontje en zijn er mooie bevruchtingen opgetreden.

Nico, morgen de tp, succes meid, altijd weer een bijzonder moment :)

Violeta, veel succes morgen, hopelijk groeien er een aantal mooie follikels!!!

Naomi, voor jou komt het nu ook dichterbij, op naar een mooie FM.

Object, ook welkom hier en succes met je poging!

Lfs

Geplaatst

Hoi Object

Ik heb in juni mijn 3de ICSI behandeling gehad, waarvan maar 2 keer een TP. (Zie mijn onderschrift)

Nu heb ik 13 augustus mijn eerste cryo TP gehad, dus je kan je voorstellen dat het weer ontzettend spannend is.

Laten we hopen dat het lijstje alleen nog maar groen zal gaan worden. Hebben we allemaal wel verdient vind ik. Maar helaas heb ik het niet voor het zeggen.

Ik heb altijd bij mijn behandeling 2 ampullen Menopur moeten gebruiken en de laatste dagen werdt dat dan verhoogt naar 3. Verder gebruikte ik er Gonal-F bij en Cetrotide.

@Violetta: Succes morgen met je 1ste FM.

@Wish: Hoe is het met je? Heb je al de zenuwen voor morgen?

Ik duim voor je.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey dames,

Goh er wordt hier in een rap tempo geschreven, maarja er gebeurd hier bij jullie ook erg veel, ik sta nog een beetje stil.

Ik heb mijn kladblok er even bijgepakt en ga effe de berichtjes langs.

@Bianca gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs, knap hoor zo de dag na je punctie en ook nog in 1 keer geslaagd!

En gefeliciteerd met de tp van je magic egg! en dan ook nog 5 cryo's, dat is toch een heel wat betere opbrengst dan je ivf hé! Dat geeft mij ook weer moed!!! Tijdens een larascopie kunnen ze nog beter je eileiders, eierstokken en baarmoeder zien dan met een HSG, jou ziekenhuis slaat zeker het HSG over. Ik heb ook een larascopie gehad, omdat het contrastvloeistof niet helemaal doorgelopen was op de rontgenfoto. Maar er was niets geks gevonden tijdens de operatie.

Laptop op schoot is niet goed nee denk ik na een tp, wel is het goed om je buik warm te houden, dat weet ik van mijn acupuncturiste.

Wat fijn dat je 2 weken vrij hebt! Dat ongi gevoel zal idd wel van die bolletjes komen.

@Sonja gefeliciteerd met je tp van 2 cryo's, wat goed zeg dat ze mooi ontdooit zijn en dat de gyn zo enthousiast was over de kwaliteit. Lastig die tegenstrijdige berichten wat nu wel of niet goed is na een tp. Ga idd maar op je eigen gevoel af.

@Prissy, wat goed zeg 4 emmy's!!! En gefeliciteerd met de tp van 1 mooie emmy en wat super dat de andere 3 in de vriezer konden!

@wen1979 welkom op dit forum! Wat een mooie aantal follikels 16 stuks! hoe ging je 2e fm?

@Aafke wat fijn dat de punctie meeviel, wat een verschil vorige keer 27 follieksl en nu 5, heb je nu veel minder hormonen geprikt?

Ik had de vorige keer 23 follikels, ik ga nu 50 eenheden minder prikken ben benieuwd hoe dat zal gaan. En ook geen bloeding! Ik had na mijn punctie nog een flinke bloeding. Wat een mooie opbrengst 6 eitjes! Hopelijk krijg je morgen te horen dat alle 6 de eitjes bevrucht zijn!!! Succes alvast voor donderdag!!!

@Violeta, wat fijn dat je ongi geworden bent zodat je kunt starten met prikken! Morgen heb je je eerste fm? Hoe lang de punctie duurt hangt af van het aantal follikels, als je een stuk of 12 follikels hebt, dan duurt het een paar minuten.

succes morgen met je 1e fm

@Ivfsh, wat vervelend dat het zo'n pijnlijke punctie was. Mooi dat je 6 eitjes hebt. Hoe ging de tp? Qua keuze van tp heb ik hetzelfde gekozen als jij, ook afhankelijk van kwaliteit 1 of 2 terug laten plaatsen. Heb je genoten van de Ned. tv? Is nu niet veel leuks op tv door de zomerstop van vele programma's. Kijk je in China weleens tv?

@Daniella, gefeliciteerd met de tp van je 3 cryo's, wat bijzonder dat je er 3 mocht terug laten plaatsen dat hoor je toch niet veel.

@Nico, fijn dat de punctie goed gegaan is, mooie opbrengst hoor 5 eitjes. En gefeliciteerd met de bevruchting!!! Succes morgen met de tp en hopelijk kan de rest de vriezer in!!!

@Shan, hoe ging je fm vandaag, hopelijk zijn er toch meer follikels bijgegroeid!!! Wat veel zeg 3 keer per dag prikken, prik je dan ook op je werk tussendoor?

@wannebemom, wat jammer zeg dat je spontane zwangerschap uitgelopen is op een miskraam. Hopelijk brengt je ivf 1a je meer geluk! Succes met prikken.

@Jacky ik moest na de punctie ook 3 keer per dag 2 bolletjes inbrengen, ik zou het ook nog even navragen! Goed zeg dat je een cryo tp hebt! Hoe ging de tp?

@Object welkom hier! Hopelijk gaat de 2e icsi je meer geluk opbrengen! Het scheelt wel als je ontspannen bent. Wat bijzonder zeg wat je vertelt over je behandeling van de osteopaat! Ik doe ook acupunctuur, wordt daar ook ontspannen van en ze werkt daar ook gericht op. Krijg soms prikkers mee in mijn oren om rustig te blijven.

@Naomi op naar je 1e fm!

Ik denk dat ik iedereen nu wel gehad heb?

Ik ben ondertussen een klein stapje verder. Afgelopen maandag telefonisch consult gehad met de uitslag van het bloed.

Ik heb een normale fsh waarde 5,3 en dat is heel normaal zei ze.

Ze ging voor ons de wachtlijst nakijken en we zullen dan wel snel de oproep kunnen verwachten voor de ICSI. Ik verwacht dat ik deze week de brief zal ontvangen. Vandaag nog geen post gehad helaas, maar morgen is er weer een dag!!!

Ik heb wel kleine bloedingkjes van de pil, maar de gyn zei dat het niet erg is, als het flinke bloedingen worden moet ik aan een zwaardere pil. Zover zal het niet lopen denk ik, wil er snel mee stoppen en met prikken beginnen!!!

Ik lees wel iedere dag mee via mijn mobiel even snel, maar heb weinig tijd gehad om even iedereen toe te spreken.

Ik zag ook dat ik ben weggevallen op de lijst, zal me er weer bijzetten.

Liefs Roossie

Geplaatst

Lijstje

Voortraject:

Roossie: op de oproep ICSI wachten

Startecho:

Tulp: 22-8

FM's:

Shanna - 17 augustus 2e fm

Violeta - 19 augustus 1e fm

Naomi 20 augustus 1e fm

anne-20augustus 1e fm

Dublin - 20 augustus 1e fm

Punctie:

RPB - 12 augustus 9:15

Bianca - 12 augustus

IVFSH - 13 augustus

Aafke - 16 augustus

Nico74: 16-8 9:30

Terugplaatsing:

Nico74 - 18-8

Aafke - 19 augustus

Testen

Daniella 25 augustus

Sonja 27 augustus

Bianca 29 augustus

Priscilla 29 augustus

IVFSH - 30 augustus

Nico74 - 1 september

Aafke - 3 september

PS ik word wel helemaal blij van jullie mooie verhalen, gaat hier tot nu toe erg goed zeg!!! Ik ga me hier ook snel bij aansluiten! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden