Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geniet van je dagje bios Wendy, gaat inderdaad alweer snel genoeg, te snel zelfs!

Hier is het 12 uur geweest ( bij jullie ook ;)) en denk dat ik mag juichen :):):):)

Vanmiddag een tp, joehoe!!! Iedereen bedankt voor het duimen.

Ik geloof het vanmiddag pas helemaal, maar het begin is er gelukkig!!!

Nu afwachten of ze beide goed ontdooid zijn of eentje, maar tot zover... ben ik blij!!!

Liefs

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey sonja

Dat is super nieuws!! Vanmiddag dus de tp..

Ik hoop voor je dat ze beide goed ontdooit zijn!!

Heel veel succes vanmiddag!!

En dan op naar de Test!!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Sonja,

Ben 'illigaal' op het werk ff aan het spieken op het forum.

Moest weten of dat je tp door zou gaan.

Meid, super!!!!

Succes!

Geplaatst

Hee Sonja goed nieuws zeg, veel plezier met de terugplaatsing.

Daniella jij hebt vandaag ook je terugplaatsing toch? veel succes gewenst met broeden.

En ook Bianca gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs.

Hee Wen leuk naar de bioscoop als afsluiting voor de vakantie, welke film gaan jullie zien?

Groeten van Shan

Priscilla 4 eitjes super, hoeveel laat je er terugplaatsen?

Nico heb je je FM al gehad?

Geplaatst

Hey Shan,

Wij krijgen er 1 terug geplaats.. wij hebben niet zelf mogen kiezen.

Dus ik hoop dat ze van goede kwaliteit zijn zodat we de rest mooi in kunnen vriezen!

Liefs Prissy

Geplaatst

@Sonja, geweldig meid!!! :hello2: Het is echt heel spannend met die cryootjes, bij mij gingen ze vorige keren helaas minder goed dus ik begrijp precies wat je beodelt. Ik hoop ontzettend dat Daniella ook een tp heeft vandaag!

@Bianca: proficiat, nu kan je je kleintjes straks in ieder geval ook zelf per auto vervoeren ;)

@ Priscilla: 4 bevruchtingen is een prima score hoor! Nogmaals, het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit moet je maar denken.

@Nico: ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van vandaag. Als je de 16e de punctie hebt gaan we gelijk op (alleen heb ik dan de tp een dag later)! Die deca hoofdpijn herken ik trouwens ook heel erg, dat is ook de reden dat ik nu het korte protokol mag volgen. Ik moest echt af en toe plat gaan en paracetamol hielp geen ene moer meer. Na de Puregon verdwenen de klachten inderdaad weer.

@Wendy: welkom! Dit forum is idd erg verslavend, het is gewoon erg fijn om steun van lotgenoten te hebben. Succes met je traject!

@Dublin: heeeeeel herkenbaar dat infuus!!! Was bij mij beide keren ook een drama. Binnenkant elleboog lukt niet, vorige keer hebben ze ook tevergeefs bovenkant handpalm geprobeerd (AUAUAUAU, PIJNLIJK!!!), dus nu ga ik onmiddelijk vantevoren al roepen dat ze binnenkant pols moeten zijn want daar kwamen ze uiteindelijk vorige keren ook terecht...

Nou, ik heb 2e fm erop zitten en de punctie staat gepland voor maandag a.s.! TP is dan donderdag. Zondag was nog mooier geweest maar ik ben hier toch ook heel blij mee. Vandaag waren er 8 follikels te zien, meesten rond 17 en een paar kleintjes. De arts zei dat er een paar hele mooie bij zaten dus dat is gunstig. Nu maar afwachten, dus. Vorige keer had ik uiteindelijk bij de punctie meer eitjes, omdat er meer in 1 follikel zaten, geloof ik. Ach, ik zie het ook wel. Positief denken is het beste, dan blijf je ontspannen en kunnen mijn mini-me's zich beter innestelen :icon_biggrin: !

Ik hoop op meer positief nieuws vandaag!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hey Prissie je hebt er maar één nodig hè, volgens mij is dit wel een toppertje ;-) moet goed gaan dit keer.

Aafke, mooi joh 8 follikels moet goed komen, ook voor jullie. Maandag al de punctie lekker snel.

Het gaat vlot hier in augustus ... hopelijk heb ik zelf volgende week ook de punctie. Kunnen we gezellig met zijn allen op het wachtbankje zitten.

Toedeloe ...

Geplaatst

Hoi meiden,wat lief alle berichten, ik wou niet zo in paniek zijn over de punctie (nou ja...een beetje... :))

Ik snap wel waar ik aan toe ben,en ik snap wel dat er pijn zal zijn,maar ja.....helpt niet ,ik raak toch in paniek :) Ik probeer het niet zo veel aan te denken,moet toch gebeuren...en daarna en een bevaling opkomst ;)

Alleen ik heb ook HSG gehad, en mijn ars schrok van mij. ze had het niet verwacht dat mij zo veel pijn zal doen. Mijn vried zei toen dat ie nooi zulke geluiden uit een mens gehoord heeft.En ze zeggen dat de pijn van de punctie vergelijkbaar is.....dus vandaar mijn angst. Maar natuurlijk komt het goed, gewoon ogen dicht en hard ademen,gelukkig duurt het niet zo lang zo te lezen.

Toen we UIU deden, bij 5 keer konden ze mijn baarmoeder niet vinden, en ja hoor sta je daar en moeten ze iemand anders zoeken, en het duurt maar lang...en pijn....

Ik heb zoiets met de pijn,weet niet wat maar ik kan het heel shlecht tegen. Zelf met prikken is het iedere keer "gezelig" thuis.

Ik ga nu daarmee stoppen, want moet het toch gebeuren,laat het maar komen.

Ik ben heel blij,vanochten ongesteld,dus.......we gaan beginnen.Vanavond decapepthyl,maandag Gonal f,en woensdag echo.Bij mij gebeurd meestaal alles heel snel,dus nu is het maar wachten tot woensdag....:) :) :)

Sonja heel leuk dat de tp door gaat.

Daniella je hebt het vandaag ook gehad.

Heel spannend voor julie,nu ff wachten voor de possitieve uitslag van test.!!!!

Priscilla maandag tp, ziet er mooi uit meid 4 mooie eitjes, je moet maar 1 hebben :)

Bianca super zeg,ik begrijp dat je je rijbewijs hebt gehad,Gefeliciteerd!!! Moet ik nu extra opleten op de weg :),grapje.... Alleen ik zag het niet wanneer jou tp is?

Wendy welcome en veel succes met je IVF!!!

Geplaatst

Aafke wat leuk,maandag puncte, wat grappig dat je nu all weet dat de tp op dondergad plaats vind?!

Dus voor jou is ook bijna zo ver!!!!

Heel veel succes!!!!

Geplaatst

Violetta wat erg zeg als je telkens zoveel pijn hebt, bij iedereen ligt de pijngrens toch anders.

In duitsland (waar ik onder behandeling ben) doen ze de punctie onder een roesje (lichte narcose) daar merk je dus niets van, misschien kun je vragen of ze dat bij jou ook kunnen doen? Aangezien je pijngrens zo laag ligt misschien doen ze dat wel als je er om vraagt.

Fijn dat je nu ook weer kunt starten, veel succes deze - hopelijk de laatste- ronde.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Dank je Shanna.

Ik heb wel gevraag voor extra medicijnen,maar doen ze niet.Ze gaan het wel in de gaten houden en ze weten dat mijn pijngrens heel laag is. Misschien zal iemand met een spuit morfiene stand by staan :)

We zullen zien,het is maar paar minutjes toch?

Ik had er vroeger zo veel pijn als ik ongesteld was en ze zeiden dat het minder wordt(eingelijk verdwijnd) naar de endometr.operatie. Helaas ik heb nu geen rare "dingens" in mijn buik maar blijf pijn doen.Soms wil ik gewoon aandacht en een knuffel van de omgeving......maar helaas.......gelukkig kan ik het hier gewoon vertellen dat ik bang ben.

Maar hoe gaat het met je? Ik zie dat je morgen een fm krijgt.Hoe groot zijn ze bij jou?

Geplaatst

Speciaal voor jou Violeta :hugg:

Ik heb nog geen idee hoeveel eitjes ik heb, morgen heb ik de eerste meting, ben wel heel benieuwd.

Groeten van Shan

Geplaatst

haha dank je wel heel lief, :)

ik heb weer verkeerd gelezen. ik zie het nu 11e FM daaaa....ik hoor het van je morgen hoe het gegaan is, succes!!!!

Ik ga lekker op de bank filmpje kijken

Geplaatst

Jemig meiden dit is allemaal niet bij te werken haha.Hopelijk vergeet ik niemand,maar het is bijna niet te doen!!

Nico,Voor jou gaat het nu ook eindelijk opschieten einde is eindelijk in zicht!!

Gelukkig maar!!!Hoef je niet meer te prikken en hopelijk goed nieuws!

HSG heb ik niet gehad is dat in ieder ziekenhuis anders??Heb wel een laparoscopie gehad misschien dat ze dat toen ook hebben bekeken of niet??

Pris,Gelukkig heb je er nu minder last van!!! Lucky you!!Nou ik kon me bijna niet eens bewegen van de pijn dus floep deden hun het even hihi.

maar ze hadden 11 follikels aan geprikt en daaruit zijn 4 eitjes gekomen??Snap ik het nu goed??Kan me voorstellen dat het een beetje tegenvalt voor jezelf maar er hoeft maar 1 gouden embryo tussen te zitten he!!

En dat gaat vast helemaal goed komen alleen moet ie wel blijven zitten dit keer!!Daar gaan we gewoon voor!!

Sonja!!!!Ben zo zenuwachtig geweest voor je vanmorgen haha.Maar je hebt een tp gehad!!Zij het toch vrijdag de 13de lucky day!!!!! Benieuwd of je ze beiden terug hebt gekregen of niet laat ons niet lang is spanning he!!!Hart zat vanmorgen in mijn keel hihi.

Aafke,Wat spannend!!De afspraak is nu dus officieel!!Super op naar mooi embryootjes!!!

Mooi aantal!!!Daar moeten wel hele mooie eitjes in zitten!!

Violeta,Yeah!!Eindelijk mag je beginnen succes meid met prikken!!!hahaha en bedankt he!!!Kom express iedere dag even naar benthuizen om het daar onveilig te maken ;) Kom daar trouwens nooit hihi Hopelijk is mijn tp zondag.Als er bevruchting is en ik groen licht krijg van het ziekenhuis,.Maar heb geen klachten dus neem aan dat het zondag door gaat.Als ik meer weet zet ik me op het lijstje er bij ;)

Meiden nog bedankt voor jullie berichtjes!!!

Sorry als ik je vergeten bent is niet mijn bedoeling!!

Heel fijn weekend iedereen!!Dikke knufff

Geplaatst

Lieve meiden, hier ben ik dan, of eigenlijk hier zijn we dan haha :)

Er zitten weer 2 toppers in mijn buik, ze zaten in het zgn. morulastadium! Wil natuurlijk niks zeggen... daar weten we inmiddels alles van.

Maar toch, ben ik superblij!!! Ze hebben het gewoon allebei overleefd.

De arts was heel enthousiast over de kwaliteit, dus hopelijk gaan ze hun werk doen. Ik ga me melden bij het wachtbankje :)

FF een tukkie doen zo, want ben kapot! Vanavond nog op verjaardag, vandaar!!!

Dikke kus Sonja

Geplaatst

Meid wat een super nieuws!!!!Ik zei het je toch!!!!!

Its a lucky day!!En allebei nog wel!!!Wat betekend dat????Geen idee heb er geen verstand van!!Lekker gaan broeden he!!Zondag kom ik bij je zitten Yeah!!Ben zo blij voor jou!!!!!!

Hele dikke knuff voor jou!!

Geplaatst

Yeah Sonja goed nieuws dus, mooi hoor! Twee nog wel. Veel succes gewenst dat ze maar lekker bij je mogen blijven zitten.

Groetjes van Shan

Geplaatst

Shanna,Sonja bedoel je ;)

Sonja hoe heb je er een foto van gemaakt dan?Maf he dat het met het invriezen nog verder groeit!!Super moet nu bijna wel goed komen!!

Ga jij maar lekker slapen en broeden op je magic eggs!!

Knufff

Geplaatst

Hey lieverds..

We hebben er idd ook maar 1 nodig.. we zijn ook hardstikke blij hoor.. mja 1e keer en je weet ook niet goed wat je moet verwachten.. en ik dacht natuurlijk weer dat in iedere folikel een eitje zou zitten.. dus ik dacht dat we 11 eitjes hadden haha maar goed..4 is idd hardstikke mooi.. en het is icsi geworden ipv combinatie tussen ivf en icsi.. waarschijnlijk hebben ze er voor gekozen omdat er 4 waren en dat is denk ik te weinig om te splitsen..

Ik heb heel veel zin in maandag..!!

Bianca, er waren dus idd 11 folikels aangeprikt.. ze hebben 6 eitjes kunnen vinden waarvan er 4 rijp genoeg om te bevruchten en die zijn ook alle 4 bevrucht..

jij hoort morgen hoe of wat he?

Ik hou de site in de gaten.. spannend!

Sonja, kei goed man, 2emmy's terug.. en nu die vreselijke wachtweken tot eind aug, maar ik zeg t je.. wij gaan het aug wachtbankje eens met zijn allen groen maken!!

Dat is ons doel!

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hee meiden!

Wat wordt hier veel geschreven zeg! Was er twee dagen niet en ik heb veeeeel bladzijdes kunnen lezen :-)

Hier ook veel nieuws, had afgelopen woensdag de eerste FM en toen bleek al meteen dat ik klaar was voor de punctie! Ging veel sneller dan de vorige keer, maar helaas ook minder eitjes (vorige keer 11 follikels waarvan uiteindelijk 9 eitjes, nu 6 eitjes).

Vandaag punctie gehad: sorry om het hier te zeggen, maar het was de punctie from hell!! Mijn rechtereierstok schoot een paar keer weg, dat was nog niet zo'n probleem. Maar mijn linkereierstok lag verkeerd, dus ze hebben met z'n drietjes echt allerlei toeren uit moeten halen om aan te kunnen prikken: hard duwen, op de ene zij gaan liggen, andere zij gaan liggen. Duurde lang, deed zoveel pijn dat ik volledig wit wegtrok en bijna begon over te geven..... maar..... het is gelukt!!! Dus alle zes aan kunnen prikken en daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk! Meiden die de punctie nog krijgen: mijn eerste punctie ging helemaal prima, geen enkel probleem. Nu was het probleem gewoon dat de eierstok was gekanteld/verstopt.

Morgen horen we of er bevruchting is en maandag is TP.

@Bianca: gefeliciteerd meid! En een goede behandeling tot nu toe en je rijbewijs: heerlijk!

@RBP: mooi dat ze bevrucht zijn!! Dat is toch wel heeel erg belangrijk!

@Sonja: lekker warm houden die twee! Mooi dat je goede TP hebt gehad

Aafje: ziet er allemaal goed uit! Mooi zo: maandag punctie en 8 follikels is natuurlijk heel erg mooi

@Daniella: succes met de TP!

@Violetta, Wendy, Anne: welkom hier!

@Dublin: mooi dat je weer mag starten!!!

@Roossie: nu jij nog! Volgens mij ben je er helemaal klaar voor om weer te beginnen

@Nico: hoop dat de FM goed was vandaag!!! Haha, grappig, ja ik denk oook dat ik je heb gezien, maar had op een of andere manier in mijn hoofd dat je lang haar hebt..... maar als ik je heb gezien: heb je leuk, kort, super blond haar! Wie weet zien we elkaar maandag: hopelijk hebben we dan de TP!!!

Meiden, tot later!

IVFSH

Geplaatst

Hey ivfsh..

Ik had dus aan de rechterkant precies het zelfde.. ron (mijn vriend) heeft ook moeten helpen en heel hard op mijn buik moeten drukken.. dus ik weet wat je meegemaakt hebt..

Maar mooi dat je toch 6 eitjes hebt.. hoop voor je dat ze allemaal bevrucht worden.. hoeveel gaan er teruggeplaats worden?

en hoop dat de rest goed genoeg is om als cryo te dienen..

Succes morgen met het nieuws

Liefs Prissy

Geplaatst

Hee Prissy,

ja, het was echt vervelend.... Maar goed: het is gelukt :-) Die pijn boeit me eigenlijk niet zoveel: ik dacht er vooral de hele tijd aan dat ze er hoe dan ook voor moesten zorgen dat die eitjes eruit konden. En wat is verplegend personeel toch altijd lief zeg! Ik geneerde me een beetje dat ik daar lag te kokhalzen, maar wat blijven ze toch lief en rustig! wereldmensen zijn het!

Bij ons ligt het aan de kwaliteit hoeveel er teruggeplaatst worden: bij topkwaliteit is het er 1, bij iets mindere kwaliteit zijn het er twee. Je hoort pas na de TP hoeveel ze er teruggeplaats hebben (wij hebban aangegeven dat we het goed vinden als er 2 worden teruggeplaats, je kunt ook zeggen dat je er hoe dan ook maar 1 wil).

Ik kruip lekker op de bank met mijn lieve vent. Heerlijk Nederlandse tv kijken, haha, dat blijf ik leuk vinden als we weer eens in NL zijn. Komt er altijd maar weinig van, omdat we natuurlijk zoveel mogelijk vrienden en familie will bezoeken, maar vandaag na de punctie lekker tv zappen!

Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden