Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mariette hoe is het gegaan? Je hebt de punctie vandaag gekregen? Is er al wat bekend? Hoe voel je je?

Gistermorgen om 9 uur de punctie gehad en tot onze grote verbazing zagen we niet 2 grote, maar 6 grote follikels! Onze arts zei wel direct dat we er niet teveel van moesten verwachten omdat die follikels pas later goed gingen groeien, zij dacht dat daar geen eicellen in zouden zitten. Om 9.15 uur was de punctie klaar en kon ik naar het kamertje ernaast om bij te komen.

Zo'n 3 kwartier later kwam de laborante met heel mooi nieuws, er waren maar liefst 5 eicellen gevonden dat hadden we echt niet verwacht, wij hadden gehoopt op meer maar in ieder geval 1 of 2. Onze arts was zelf ook zeer verbaast dat het er toch nog 5 waren. Dinsdag tussen 12 en 2 worden we gebelt of er bevruchting is geweest en dan zal donderdag de TP zijn van hopenlijk 2 embryo's.

X Mariëtte

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi dames,

Ik ben ook in augustus gestart. Ik heb gisteren mijn eerste spuit puregon gezet voor onze eerste IVF poging en begin het langzaamaan behoorlijk spannend te vinden allemaal.

De punctie komt steeds dichterbij en zie er eigenlijk best tegen op. Ik ben bang dat het erg pijn doet, ondanks dat ik geen piepert ben.

Ben op dit moment vooral heel benieuwd naar jullie ervaringen met puregon. De decapeptyl geeft mij alleen last van vermoeidheid, maar verder helemaal niks. Hopelijk doet de puregon ook niet al te veel, maar weet eigenlijk niet goed wat ik er van moet verwachten.

@ Marriette: wat een goede score toch nog. FIjn dat het er meer zijn als in eerst instantie gedacht. Ziet er er allemaal toch weer wat positiever uit. Nu hopen op goede bevruchtingen. Ik duim in elk geval voor je!

Geplaatst

@Mariette, wat een geweldig nieuws, toch nog 5 mooie eitjes!!! Hopelijk raken ze allemaal bevrucht!

Succes morgen met het telefoontje!

@Doortje welkom hier, spannend je 1e ivf. Van Puregon werd ik ook wel moe hoor en ligt er ook aan hoeveel follikels er groeien hoe vermoeid je bent. Ik was met 23 follikels wel erg vermoeid erna.

Met de punctie kun je het beste het over je heen laten komen, klinkt makkelijker dan gedaan natuurlijk, maar mij is het toch wel gelukt. Iedereen ervaart het weer anders. Tips die ik je nog kan geven is, goed in en uit blijven ademen, leg je hand op je buik waar ze prikken, ik vond dat in ieder geval fijn. Als ze je baarmoeder gaan verdoven, even flink hoesten dan voel je er niets tot weinig van. En denk maar zo, ze zijn de meeste tijd met voorbereiden bezig. Het aanprikken van een follikel kan als een stroomstootje voelen. Ik kreeg van te voren pijnstillers die ik van te voren in moest nemen en morfine in het ziekenhuis waar je wat draaierig van kunt worden.

Veel succes!!!

Liefs Roossie

Nog 28 dagen!!!!................

Geplaatst

Doortje welkome hier!

Ik gebruik Gonal en deca,ben beetje zweterig smile.gif(opvliegers)

Ik heb zelf niks in de gaten maar soms hoor ik van de omgeving dat ik een beetje gespannend ben en soms niet zo gezellig(vriendin van mij)

Ik probeer op te letten maar ja.....

Succes!

Geplaatst

Goedemiddag,

Vanmiddag mijn D-day gehad. Gekeken of mijn egotripper, follikelcyste van 4 cm, vertrokken was.

Yeah, hij is gekrompen naar 1,3 cm! Heb nog wel in mijn linkereierstok 3 "oude" follikels van max. 1,3 cm zitten. Maar moet ook nog een week aan de pil blijven. Minpuntje is wel dat 1 van die cystes op een kleine endocyste lijkt. Maar het voorlopige advies is, nog een week met de pil doorgaan. Dan wachten op ongi. Als die er is starten met de deca en binnen 3 dagen weer een controle echo...

Hoop zo dat mijn linkereierstok over ruim een week netjes schoon is, plek maken voor nieuwe eitjes om te groeien!

Dus voorzichtige hoop dat we binnenkort weer kunnen starten... Maar onze volgende D-day zal binnen 2 weken zijn...

Voor iedereen die nu nog bezig is, succes!!

Geplaatst

Dublin,

Mooi zo! Ben blij dat die egotripper opgezouten is :-)

Ik duim dat je heel snel weer kunt starten!!

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

Dublin, fijn dat je egotripper een stuk kleiner is geworden!

Vandaag is er 1 embryo teruggeplaatst.

Van de 5 eicellen die gevonden waren bij de punctie zijn er 2 bevrucht en gisteren kregen we

het telefoontje dat ze dus vanmiddag beide teruggeplaatst zouden worden alleen heeft de 2de embryo zich niet goed doorgedeelt en was daardoor niet goed genoeg meer om terug te plaatsen.

Nu de 2 spannende en lange wachtweken weer

Geplaatst

@Mariette gefeliciteerd met je mooie emmy in je buik, succes met de moeilijke wachtweken!

@Dublin, wat fijn dat die egotripper gekrompen is, hopelijk kun je binnen een paar weken starten!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden!

Mariette veel succes met wachten!Laten we maar hopen voor een positieve uitslag over 2 weken! :)

Dublin wat fijn dat die egotripper kleiner geworden is! Je zegt nog 1 week met de pil en daarna weer een echo of mag je dan beginnen?

Doortje hoe gaat het verder?Ben je all dichtbij de punctie?

IVFSH hoe is het met je? Heb je de eerste echo all gehad?

Roossie gaat de tijd voor je door of blijg ie hangen? ;)

Ik ben heel blij en heel bang....zoooo raar....

Ik krijg maandag punctie...eindelijk! Alleen ik heb weinig folikels,links 2 even groot,rechts 1 groot ball en ze weten niet of 1 is of 2 of 3 of zelf 4 zo raar.Dus het is heel spannend!oh ja en mijn baarmoederslijm is gekrompeld...ik wet het niet wat dat nou betekend en in het ziekenhuis zeiden ze ook niks...ze weten het ook niet wat dat zal nou betekenen,maar ze zeiden dat er misschien niks aan de hand is!

Ik moet maar 1 golden ei hebben dus.....laat het maar komen!!!!

Geplaatst

@Violeta, wow je bent al begonnen met je ivf poging! Ik had dat nog niet door, wat spannend!

Maandag al punctie, apart dat ze niet weten uit hoeveel follikels die grote bal bestaat, misschien wel een bal vol eitjes!

Wat apart dat je baarmoederslijm gekrompeld is, maar wel dik genoeg voor innesteling? Ja 1 golden ei is genoeg, op naar de topper!

Heel veel succes met de punctie maandag!

En nee mijn teller loopt nog netjes door, nog 23 dagen!!!

Volgende week heerlijk een weekje naar Engeland en dan nog 1 weekje wachten en dan is het al zover! :-)

@IVFSH, inderdaad heb je al een chinese echo gehad?

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi allen,

Hier weer even nieuws van mijn kant. De punctie komt steeds dichterbij. Morgen heb ik de eerste echo. Ze hadden me eigenlijk vandaag al willen zien omdat ik behoorlijk buikpijn heb. Maar omdat ik niet voor 10 uur in het ziekenhuis kon zijn, ging het niet meer lukken vandaag en moet ik vooral veel drinken en me rustig houden. Ben behoorlijk moe ook, dus ben erg benieuwd naar de echo morgen. Hopelijk kan dan gelijk de punctie afgesproken worden. Zou fijn zijn.

@ Violetta: hoe is je punctie gegaan? Ging het een beetje? En wat was de opbrengst?

@ Mariette: succes met wachten. Hopelijk gaat jullie topemmy het goed doen!

Geplaatst

Ik hoop dat het inderdaad van een aantal mooie follikels komt. Ik denk het wel, want ik heb dezelfde buikpijn (maar nu iets erger) als dat ik normaal zo rond mijn eisprong heb. Kan niet missen dus. Nu alleen nog de vraag hoeveel.

Geplaatst

@Doortje ik had ook zo'n last van mijn buik, met de punctie had ik er dan ook 23!

Soms was ik een beetje misselijk en voelde ik dat ze ruimte aan het maken waren om te kunnen groeien.

Ik snakte op gegeven moment gewoon naar de punctie, resultaat was 14 eitjes waarvan 12 rijpe eitjes.

Een volgende poging moet ik minder gaan prikken.

Ik duim voor een aantal mooie eitjes!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hooooi,

de punctie is achter de rug!Jeee! Ik was zoooooo bang voor en ik kan niet tegen pijn en mijn pijngrens is zooo laag! Ik geloof mijzelf niet dat ik het zeg maar het viel hartstikke mee! Echt waar!Rechts was wel te doen,links had ik 2 folikels die heel veel pijn deden,moest ik wel huilen ......maar wat ik verwacht had was veel erger!Ben blij dat achter de rug is.Ik heb maar 6 eitjes....nu even spannend of er bevruchting plaats vind.Morgen midddad word ik gebeld!

Spannend!!!!

Liefs, Violeta

Geplaatst

Wat fijn dat het allemaal zo meeviel zeg! Dat geeft de burger moed!

Wel spannend hoeveel bevruchtingen er zullen zijn. Ik hoop voor je op goed nieuws!

Sterkte verder vandaag en succes met wachten.

Geplaatst

@Violeta wat fijn dat de punctie goed gegaan is! En 6 eitjes is een hele mooie score toch! Zijn ze allemaal bevrucht? Hoeveel laat je er terugplaatsen? Heel veel succes morgen met je TP!!!! Mijn duimen draaien voor je.

En ik ga zaterdag weg, we gaan met de boot aan het einde van de dag, dus je kan wel mee in de kofferbak tussen allemaal spullen in van mijn broertje die we over moeten brengen, hij is namelijk in Engeland gaan wonen.

Hier druk met voorbereidingen voor trouwdag van vrienden a.s. vrijdag en de vakantie die zaterdag gaat beginnen!

3 okt. komen we weer terug.

Verder nog steeds last van tussentijdse bloedingen, maarja nog even volhouden nog 19 dagen.....

Liefs Roossie

Geplaatst

he girls,

we're back en we hebben een hele fijne relax vakantie gehad...heeft ons echt goedgedaan...

violetta...wat fijn dat de punctie is meegevallen...ik vond je er al goed uitzien toen je bij ons kwam liggen bij het zwembad in Griekenland...hihihihi..

morgen de tp...succes meid en zet de broedmachine maar al aan!!!

Roossie...lekker even weg...geniet ervan..waar gingen jullie ook alweer naar toe?

ivfsh...lees ik dat nu goed in je handtekening? hebben jullie een leeg vruchtzakje gezien bij de eerste echo??? wat erg meid...heel veel sterkte...zoveel hoop en blijdschap en dan dit...echt niet eerlijk...

onze vakantie was dus heerlijk...echt lekker genoten van het weer, het eten, de rosé, het bier, de zee, strand, omgeving en niet te vergeten...van elkaar! door het boek van Zita West ben ik alles weer in perspectief gaan zien en zie ik het weer positiever tegemoet...echt een aanrader! af en toe ook wel confronterend, want dan lees je iets en dan denk je...dat heb ik ook en is dat de toekomst??? maar dan komt weer een ander stuk en dan lees je dat het ook weer totaal anders kan...het is hoe je ertegen aan kijkt...

we gaan sommige tips en adviezen en levenswijze dan ook doorvoeren in ons eigen leventje...in het boek geven ze aan dat je ongeveer 3 maanden vantevoren het beste ermee kunt beginnen om je lichaam (en geest) zo goed mogelijk voor te bereiden op een nieuwe ronde...

mijn vriend heeft zelf besloten om te stoppen met roken...van mij hoeft het niet per se, maar hij wil het zelf...

ook met eetwijze...dat gaat dus veranderen...in Griekenland ben ik erachter gekomen dat men daar eigenlijk zo eet zoals het voornamelijk in het boek omschreven staat...geweldig...dus stiekem ben ik daar al mee begonnen...hihihihi...

nou girls, ik kom later nog eens terug...

liefs

Nico

Geplaatst

@Nico, welkom terug! Ik lees ook uit je bericht dat het een stuk beter met je gaat, goed hoor!!!

En wat fijn dat jullie zoveel inspiratie kunnen halen uit dat boek! Gezonde levensstijl kan veel meehelpen.

Ik ga naar Manchester, mijn broertje is daar gaan wonen en mijn vriendin woont er, heb er veel zin in om er even van tussen te gaan.

@IVFSH, ik lees het nu ook in je onderschrift, wat erg meis dikke knuffel!!!! X

Geplaatst

Hy Nico wat fijn dat de vakantie zo leuk was!

Roossie heel veel plezier straks!Eerst met de bruiloft en daarna met de vakantie!

er wordt morgen 1 embryo teruggeplaatst!Heel spannend!

En misschien heel misschien gaan we even weg naar Turkije.(we zitten met een zieke oma,dus eerst even kijken hoe het gaat)We willen dinsdag weg!

Wie weet straks 'zitten' jullie met mij inTurkije :)

Geplaatst

he Violetta..spannend...1 embryo terugplaatsen...zal voor je duimen..hoe laat heb je de tp???? en ik ga echt wel met je mee naar Turkije...niet mijn favoriete vakantieland, maar het moet maar...als het er maar warm en zonnig is...hihihi...wel balen van je oma...hoop dat het beter met haar zal gaan!!!

Roossie...veel plezier in Manchester....mijn broer woont met zijn vrouw en twee kids (3e is onderweg) in Redditch...ligt in de buurt van Birmingham en Nottingham...

liefs,

Nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden