Ga naar inhoud

Augustus 2010, wie starten er in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sonja bedankt voor de uitleg,ik dacht tellen begint vanaf bevruchting,weer wat geleerd :)

Nico ik heb van de week ook een vriendin een wang kus gegeven en ze was ook ziek,toen volgende dag... keel pijn.....ik heb hot coldrex ingenomen,3x1 per dag,geen probleem zeggen ze in het ziekenhuis,je mag zelfs tijdens de zwangerschap paracetamol slikken.binnen 2 dagen had ik geen last meer!

Leonie,veel succes met je IVF! Zeker spannend!!!Wat goed dat je geen last hebt,ik kreeg rare uitslag iedere keer,maar valt toch wel mee....(en ik vind de nalden zo DIK).... :)Succes met prikken meid!

Naomi geveldig bericht!!!Op weg naar de tp!Kan me voorstellen dat jullie helemaal blij zijn!!!Top!

Roossie het duurt even(als je het berichtje van Nico leest.....het is zo 11 okt :))zo denk ik altijd en het helpt!!Tenminste is DE BRIEF nu wat duidelijk bij jou :)

Daniella kom op,ik denk aan je.....Maak ons blij!!!!

En meiden wat zijn jullie geveldig,ik heb gister zo moedige berichten gelezen,ik was helemaal positief ingesteld vandaag bij het insemineren.Dank jullie wel!

Het is all gebeurd!!! 60 miljoen zaadcellen :blink: met twee hele mooie eitjes!ik moet wel 3x2 van die bolletjes utrogestan gebruiken,omdat we decapeptyl gebruik hebben.

06-09 testen! x

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal

Allereerst wil ik iedereen nogmaals bedanken voor het medeleven.

Jullie zijn stuk voor stuk geweldig.

Heb daarnet voor de uitslag gebeld en is helaas negatief.

Kwam toch wel weer even hard aan, vooral omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden. Dat geeft toch altijd weer hoop natuurlijk.

En ook weer het ongeloof....... hoe is het mogelijk dat er van de 3 emmies er niet eentje blijft zitten.

Dus jullie begrijpen dat ik WEER enorm teleurgesteld ben.

Ik weet momenteel nog niet wat ik zal doen.......... of ik gelijk deze komende maand doorga met mijn 2de cryo TP of een maandje zal wachten.

Laat ik nu eerst maar even mijn menstruatie afwachten en dan pas beslissen.

Dit nieuws heeft weer een paar dagen nodig om te bezinken en dan zien we wel weer.

Alle andere meiden die in hun wachtweken zitten, zet hem op. Heel veel succes.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Nogmaals sterkte Daniella, het is niet eerlijk!!

Violeta, je hebt gelijk. Maar de dag van de punctie treedt de bevruchting al op, vandaar! Dit is immers je ovulatiedag en word je eitje bevrucht in het lab.

Ik heb icsi gedaan en toen is dezelfde dag nog de zaadcel in de eicel geprikt. Bij ivf/icsi tel je vanaf de punctie, daar tel je dan 38 weken bij.

Liefs

Geplaatst

NEEEEEEEEEEEEEEEEEE, Daniella......Meid ik ben stil van.....je zei het zelf ook: omdat je niet ongesteld bent geworden is maar de hoop enorm.....Heel veel sterkte!

Dukke knuffel, Violeta

Geplaatst

Daniella,

Hoe jammer te horen dat deze poging niet gelukt is. Wat is het leven toch hard en oneerlijk. Sterkte meid!

Dikke knuf,

object

Geplaatst

dank jullie wel meiden!!

@Nico: heel herkenbaar, het alarm op de telefoon voor de middagbolletjes!

ha ha (en ik heb de tp vrijdag... geeft niet, ha ha)

@ Violetta: ziet er goed uit meid!! hopelijk is ivf gewoon helemaal niet

meer nodig...

liefs Naomi

Geplaatst

@Daniella, wat een teleurstelling meis, ongelooflijk 3 emmy's en er blijft er geen plakken!!! En je bent nog niet ongi, dan heb je toch meer hoop. Sterkte meis, neem even rust voordat je een beslissing neemt over je volgende tp.

@Nico, vrijdag slik ik de laatste pil van de strip, althans ben het 1 dag vergeten maar die laat ik mooi zitten.

Dus vanaf zaterdag effe een weekje geen pil, wel lekker en dan wachten op de ongi.

Alarm op de telefoon is heel herkenbaar, die zette ik ook altijd als ik savonds mijn hormonen ging prikken.

Toen manlief thuis kwam, gaf hij me een vaasje met een paar mooie bloemen. Hier zei hij omdat je zo geduldig moet zijn, vond het super lief van hem en een grote verrassing!!! Kreeg een geluksgevoel dat ik zo blij met hem ben!!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Wilde voor t slapen gaan toch nog even snel kijken hoe het ermee staat! Vandaag hele dag weg geweest en nu gesloopt dus zo slapen!

Daniella!~! Wat verschikkelijk klote zeg!!! Leef met je mee!! bah bah bah!! wat een teleurstelling!! heel veel sterkte!

Naomi: Top!! wat veel!! super!!

Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar ga lekker slapen,morgen helaas weer werken!! succes lieve allemaal!!

Geplaatst

he Roossie...wat lief van je man!!!

Dublin, hoe is het met jou? hoop dat de echo geen endo laat zien! wanneer heb je de echo? weet je dat al?

ik begin steeds meer verkouden te worden...heb zojuist al hotcoldrex op. vanavond nog een zumbalesje geven en dan morgen nog een club yogales en dan heb ik 3 weken vakantie van het sporten...22 september pas weer beginnen...effe bijkomen en opladen in Griekenland...had ik mijn vriendin maar geen knuffelzoen gegeven..hahaha...verder voel ik me nog prima...die zeurderige pijn is weg (effe afkloppen, want zul je zien dat ie dadelijk komt)...

hoe is het met de rest???

liefs,

Nico

Geplaatst

Daniella, wat jammer.

Veel sterkte met het verwerken hiervan.

En hopen we dat de komende TP een zwangerschap komt....

Geplaatst

Lieve allemaal

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Heb er wel een traantje bij weg moeten pinken hoor.

We zijn inmiddels weer een dagje verder en moet zeggen dat ik nu wel meer rust heb in mijn lijf omdat ik nu weet waar ik aan toe ben.

Heb gisterenmiddag nog met mijn dokter gebeld en volgens hem moet mijn ongi over 2 a 3 dagen doorbreken. Volgens hem gebeurt het met een cryo TP nooit dat je eerder ongi wordt voordat de bloedtest gedaan wordt. Misschien komt dat omdat ik hier in Spanje al 12 dagen na TP mocht testen en omdat ik hormoonpleisters gebruikte samen met Utrogestan. Weet niet hoe het precies in Nederland is, maar volgens mij zijn de wachtdagen daar ietsjes langer toch?

Maar goed, al met al was het weer een grote teleurstelling.

Ik had toch goede hoop deze keer, maar was ook erg bang om te hopen. Klinkt raar, maar ik neem aan dat jullie dat wel zullen begrijpen.

Op aanraden van mijn dokter ga ik niet gelijk door, maar beginnen we weer eind volgende maand bij mijn volgende menstruatie. Dat schijnt toch altijd wat beter te zijn.

Meiden, ik hoop voor een ieder van jullie dat jullie binnenkort een positieve test in handen zullen hebben. Het is een ieder gegunt.

Momenteel ben ik nog een klein beetje de kluts kwijt, maar wil een ieder succes wensen met waar ze op het moment mee bezig zijn.

Zet hem op allemaal.

Liefs

Daniella

Geplaatst

he Roossie...wij gaan 10 september naar Griekenland...dus we weten in elk geval of we zwanger of niet zwanger op vakantie gaan..

mocht het lukken, dan is het natuurlijk altijd spannend...blijft het goed gaan...wat als het misgaat en je bent op vakantie...dat risico zit erin, maar daar moeten we gewoon niet aan denken...

ik had toch laatst gemeld dat ik bij het doen van een grote boodschap het gevoel had dat ik ook een slijmpropje verloren was omdat ik zo'n druk moest zetten (sorry voor de details)...en sindsdien heb ik ook eigenlijk het idee dat ik het eruit geduwd heb, maar dat kan natuurlijk niet, toch???? net alsof er nu niets meer zit en ik daarom niets voel...

zou ik hiervoor kunnen bellen? is dat niet een heel domme vraag als ik daarvoor bel???

liefs,

Nico

Geplaatst

@Nico, ja het blijft altijd spannend een zwangerschap, vooral de eerste 3 maanden.

En domme vragen bestaan er niet, je zou deze vraag best bij de poli neer kunnen leggen hoor. Zeg maar dat je hierom erg gespannen bent.

Misschien heeft dat slijmpropje met die bolletjes te maken?

Ik denk dat je een embryo er niet zomaar uit kunt poepen vooral omdat poepen via een ander kanaal gaat ;-)

Je zou eerder je embryo afscheiden via de vagina lijkt me.

Ze zijn daar wel wat gewend hoor bij die poli, ik zou zeggen belluh!!!

@Daniella, fijn dat je wat beter voelt. Bekend gevoel hoor bang om te hopen, je bent zo bang voor een diepe teleurstelling dat je haast niet meer durft te hopen.

Heel goed dat de arts heeft aangegeven een pauze in te lassen, dat is beter voor je lichaam en jezelf. Hopelijk gaat het de volgende keer echt lukken!!!

Sterkte verder meis!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Nico74. Ik weet nog niet exact wanneer ik de echo heb. Vorige week vrijdagavond 5000 pregnyl gespoten en volgens de arts duurt het ongeveer 10 dagen voor je menstrueert. Sinds vanavond vloei ik licht, dus wederom kan mijn lijf niet tellen :confused:. Moet nog 4 dagen... Het is koud 14 dagen geleden dat ik menstrueerde... Jeetje!

Dus ligt er aan wat mijn lijf nu doet, maar het lijkt er sterk op dat ik morgen of overmorgen weer vol aan de bak ben. Gelijk weer aan de deca en binnen 3 dagen de controle echo. Dus begin volgende week?!

Hoe is het met jou? Nog bijwerkingen, krampen, propjes (zijn volgens mij ook de "bolletjes") en dergelijke. Hoop voor je dat het fijne een plekje heeft gevonden en daar 9 maanden vrolijk gaat groeien!

Geplaatst

he Roossie...hihihi...ja...dat slijmpropje kwam er ook via het andere kanaal uit...hihihi...mijn vriend en mijn moeder zeggen allebei dat het niet mogelijk is...dus daar ga ik maar vanuit...en anders ga ik vanmiddag toch effe bellen tijdens het spreekuur...denk je dat je alles hebt gehad, komt dit ertussen...hihihi

he Dublin, ik voel dus gewoon niets...heb in het begin wel gevoeligere borsten ook gehad, maar dat kan van de bolletjes komen...heb eventjes zo'n zeurderige ongi-meldende pijn in mijn onderrug gehad, maar dat is ook weggetrokken...vorige poging had ik bijna iedere dag wel steekjes en krampjes en wist ik ook al snel na de tp dat het niet gelukt was, tenminste...zo'n gevoel had ik...en tot nu toe is dat gevoel altijd uitgekomen..en nu....nu voel ik niets...en ik durf bijna niet te hopen...

gisteren zumbales gegeven en dat ging prima...had eigenlijk gedacht dat ik daarna vanalles zou voelen, maar niets...(gelukkig maar)...

nu heb ik ook eens ergens gelezen dat framboosblad ergens goed voor is...ik drink wel nu al een tijdje (bij de duitse lidl krijg je dat) mineraalwater met een lichte framboossmaak...zou het daardoor komen? of zou het mss komen omdat ik de bolletjes nu meer verspreid over de dag inbreng??? vorige keer deed ik het om half 7 in de ochtend, om 12 uur in de middag en rond 6-7 uur...maar nu heb ik het meer gespreid over de hele dag...half 7 's ochtends, 4 uur 's middags en als ik naar bed ga (tussen half 11 en 11 uur, eigenlijk veels te laat voor mij, lig het liefst al om 10 uur erin, maar vaak zijn er dan nog programma's bezig die je aan het kijken bent...)...je gaat natuurlijk naar zoveel mogelijk oorzaken/redenen zoeken waardoor het komt dat je nu niets voelt...hahahaha...of ben ik dan gek bezig???

Vervelend trouwens Dublin dat je lichaam zo reageert als dat het eigenlijk nog niet zou moeten...het lichaam is toch echt wel iets vreemds en doet gewoon wat het zelf wil...grrr...soms leuk, soms niet...

de verkoudheid is dus doorgezet...ben nu flink aan het snotteren...keelpijn is iets minder nu, maar het begint wel weer op te komen als ik veel moet praten...lastig als je les moet geven...maar daarvoor hebben we een microfoon...hahahaha

fijne dag vandaag...

Sonja...vandaag is t voor jou toch de grote dag? of vergis ik me nu vreselijk???

liefs,

Nico

Geplaatst

Hey Nico,

Ja, ik ga zo die kant op!! Maar weet wel dat het goed zit, de test van gisteren kon niet positiever worden haha!

Ben wel benieuwd naar de waarden!!! Jij nog ff wachten.... klinkt goed meid!!!!

Liefs

Geplaatst

Hey meiden!!

Ben ff een tijdje weg geweest van het forum.. was er veel te veel mee bezig.. heb jullie zo af en toe wel in de gaten gehouden.. en er gebeurt hier veel moet ik zeggen..

Ik wens iedereen die hier nog bezig is en nog gaat beginnen heel veel succes en veel geluk!!

Ik mag officieel zondag testen maar vanaf vandaag volg ik sonja in het topic : uitgerekend in mei!

Want ja vanmorgen heb ik positief getest..

Ben nog wel heel bang aangezien mijn verleden met miskramen maar we houden het nog ff positief.. Ik hoop dat jullie ons ook snel gaan volgen..

Heel veel liefs.. Priscilla

Geplaatst

Meiden,

Priscilla nogmaals gefeliciteerd :) Echt super!!

Hier de uitslag binnen, mijn hcg was 1003 ( toing)... volgens mij is dit heel hoog!!

Spannend, mag donderdag 2 september al komen voor een echo.

Er is dan nog geen hartje te zien, maar heb er wel zin in!!!

Andere meiden succes nog even!!!

Liefs

Geplaatst

@Dublin vervelend die onduidelijkheid rond je lichaam. Het gaat haar eigen gangetje. Hopelijk kun je snel starten!!

@Nico, gewoon doen hoor als je gespannen bent de poli bellen, maar ik denk dat het niet mogelijk is. Heb je olijfolie gegeten misschien?

Fijn dat je niets voelt, kan een goed teken zijn. Geen idee over die frambozen water, ik kan je wel adviseren om het water niet koud te drinken, dat is slecht voor je milt en je miltenergie moet het vruchtje vasthouden (tip van mijn acupuncturiste). heb mijn fles appelsap buiten de koelkast staan. Ook zuivel en rauwkost laten staan vanwege de milt. Geen idee hoe die bolletjes werken op je ritme van de dag.

het is afwachten het is helaas niet anders. Balen van je verkoudheid en keelpijn, beterschap!

@Priscilla gefeliciteerd!!!! Wow wat een goed nieuws!! En we blijven positief!!!

@Sonja, wow je waardes zijn gestegen!!! En dan al snel voor een echo, spannend!!!

Vanaf vandaag begint mijn stopweek met de pil! :-) nog een maand en 14 dagen te gaan.........

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey Priscilla,

Geweldig meid, gefeliciteerd!!! Het is je na alle tegenslagen wel een keer gegund!

En Sonja, wat een mooie stijging! Ik kan me voorstellen dat je uitziet naar de echo, lijkt me ook zo geweldig. Ik hoop dat ik die dit keer ook ga halen (vorige keer net niet) om dan eindelijk te kunnen gaan genieten.

Ik hoop zooooo bij jullie aan te kunnen schuiven in het mei-topic! Ik voel me nog steeds goed, nu ik overdag weer werk, heb ik afleiding en merk ik minder van dat ongi-gevoel maar het is er nog steeds wel. Ik heb stiekum een goed gevoel bij deze poging maar daar wordt ik juist ook heel zenuwachtig van. Nou ja, dat kennen jullie allemaal waarschijnlijk wel, je bent gewoon zo bang dat je de signalen van je lijf niet goed interpreteert.

@ Nico: jij bent ook lekker druk geweest he? Maar afleiding is ook echt wel heel fijn. Ik denk trouwens wel dat het goed is dat je de bolletjes nu beter over de dag spreid, probeer ik ook zo te doen. In het weekend ben ik een uitslaapmonster en zet ik de wekker om het maar niet te vergeten. Haha, en ook ik he een middagalarm op mijn telefoon gezet, die vergeet je nog het snelste. Tsja, Alles voor de ukkies!

@ Dublin: het is inderdaad zooo frustrerend als je lijf anders reageert. Toen ik voor poging 3 wilde gaan was mijn hormoonhuishouding ineens van slag (cyclus van 18 en van 10 dagen) dus dat werd ook weer 2 maanden uitstel, grrr! Ik hoop echt dat je nu inderdaad heel snel kan gaan starten, zou mooi zijn!

Aafke

Geplaatst

Augustus is nog niet om, dus mijn lijf dacht... laten we maar weer beginnen. Vandaag dag 1 ongi, dus vanavond weer aan de deca. Zondag de controle echo of alles schoon is, geen vervelende cystes van de endo. Weer een d-day dag erbij. Als het allemaal oké is dan kunnen we gelijk door met stimuleren. Dus start poging 2b. Zo niet, tja daar laat ik me maar niet over uit. Is een heel ander verhaal dan. Maar we blijven positief. Al moet ik wel zeggen dat door al die hormonen ik mijn eigen lijf (het ritme van mijn lijf) niet meer herken. Sinds vorig jaar oktober platgespoten met hormonen en geen een keer mijn eigen cyclus, dus mijn lijf kan mij alles wijs maken! Het verklaart wel de pijnlijke borsten (hier geen bolletjes) en de lage rugpijn voorafgaand. Dus helemaal in de steek word ik niet gelaten.

Zie hier verschillende positieve berichten langskomen. @ Priscilla en Sonja GEFELICITEERD!

@ Nico, die kleine verstopt zich gewoon... is gewoon nog niet zo actief ;-)

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!!

Vandaag de terugplaatsing gehad van 1 goede mebryo. Er was er nog 1 goed om te worden ingevroren. Nu maar hopen dat deze emmy nog zo'n 8,5 maand in m'n buik wil blijven zitten!! Het is er aangenamer dan buiten moet ik zeggen!!

Wij gaan morgenavond op vakantie, dus zal de komende tijd niet op t forum verschijnen. (misschien tussendoor een keer als ze er internet hebben)

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met behandelingen, wachten, en testen!! op naar groen met z'n allen!!

liefs Naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden