Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bijna zover vanessa, spannend weer, maar ook mooi moment!

ik merk dat ik minder misselijk ben, wel erg moe en dikke enkels va n het vocht. doordat de misselijkheid minder wordt, denk ik soms "zou alles nog wel goed zijn", toch ook erg he? maar ja....

Cin

Geplaatst

Cin, ik ben ook een stuk minder misselijk dan eerder geweest.

Net zoals jij nu twijfelt had ik dat ook, ik zei tegen de gyn dat ik zo onzeker was.

Bang dat er op deze echo geen activiteit meer te zien zou zijn, ook ivm met de misselijkheid die stukken minder geworden was. En je ziet maar, het zijn er gewoon twee. Dus maak je niet te druk!! Ze vroeg me wel of ik nog moe was voordat de echo gemaakt ging worden, als dat zo was is er waarschijnlijk niets aan de hand.

En moe ben je dus alles komt/gaat goed!

Geplaatst

Pammie volgens mij hangt het af van waar je woont qua drukte wat betreft kraamzorg.

Sommige plaatsen kan je zo nog terecht en bij andere moet je op een doort wachtlijst.

Eigenlijk net als bij creche dat verschilt ook.

Liefs

Ik heb gisteren wel een foldertje meegenomen over kraamzorg.

Maar nog niet echt tijd gehad om het door te snuffelen,wanneer moet je eigenlijk kraamzorg regelen? Mij is weleens verteld vóór de 12 weken al?

Sanna,hoe was je echo vandaag??

Geplaatst

@Sanne,dank je voor je antwoord daar ben ik erg blij mee. Ja moe ben ik zeker, echt heel moe. heb nog nooit zoveel geslapen. Misschien dat het bij een tweeling wel extra is? maar maakt niet uit, heb er 9 maanden alles voor over :)

Hoe ver ben jij nu zwanger, iets verder dan ik denk ik he?

Groetjes Cin

Geplaatst

Even over Moeders v M, hoe werkt dat eigenlijk?

Moet je alleen in de ochtend plassen of de hele dag?

Als ik terug ben van vakantie wil ik me ook aanmeldwn, ik werk alleen 4 dagen.

Geen idee of dat kan.

Geplaatst

Hallo meiden,

Inmiddels durf ik me hier schoorvoets aan te melden.

1e echo:

Mik: 9 augustus

2e echo:

Pammie: 2 augustus

Sanne: 3 augustus

Moon74: 3 augustus (3e echo 16 augustus)

Chablis: 3 augustus (3e echo 12 augustus)

Vanessa: 6 augustus

Kim: 11 augustus

Dreamer: 11 augustus + 13 augustus

Kimmie : 17 augustus

Moi: 20 augustus

March:

Afspraak verloskundige:

Moon74: 3 augustus

Mob: 10 augustus

Sanne: 11 augustus

Chablis: 12 augustus

Minoes: 12 augustus

Uitgerekend:

March: 1 maart 2011

Sharon: 1 maart 2011

Minoes:1 maart 2011

Pammie: 1 maart 2011

Dreamer: 3 maart 2011

Mob: 4 maart 2011

Sanne: 5 maart 2011

Kim: 6 maart 2011

Moon74: 9 maart 2011

Audrey: 9 maart 2011

Chablis: 13 maart 2011

Moi: 15 maart 2011

Kimmie: 17 maart 2011

Vanessa: 27 maart 2011 (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

March:

Geplaatst

@Sanna, wat gaaf zeg een tweeling! Gefeliciteerd!

@Chablis, welkom hier! Hoeveel weken ben je nu en hoe voel je je?

Geplaatst

Hi Mob,

Ik ben vandaag precies 8 weken en 6 dagen zwanger. Durf het nog bijna niet hardop te zeggen, maar doe mijn best :)

Hoe voel jij je nu?

Wat gek eigenlijk dat we toch weer in dezelfde periode/topic terecht komen :)

Geplaatst

@Sanna, wat gaaf een tweeling. Wel vreemd lijkt me als je al een tijdje denkt dat het er maar 1 is. Nu moet je zeker in het ziekenhuis onder controle blijven of niet?

@Chablis, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

@Mik, bij MvM vang je gewoon zovel mogelijk urine op. Ook als je werkt kun je gewoon meedoen. Alles wat je opvangt als je thuis bent is meegenomen. Ik werk ook 4 dagen en ga straks ook nog 2 weken op vakantie, dus dan kan ik ook niks opvangen, maar dat maakt niets uit.

Ik moet nog een week geduld hebben voor de 2e echo. Ik voel me verder goed. Alleen aan het eind van de dag erg moe.

Geplaatst

@Chablis: ja dat is zeker toevallig dat we nu allebei in dit topic zitten. Hopelijk hebben we deze keer meer geluk, maar het ziet er goed uit!

Kan me wel voorstellen dat je het nog spannend vind, vind ik zelf ook. Ik heb volgende week weer een echo, kan niet wachten.

Ik voel me redelijk. Ben natuurlijk erg blij met m'n zwangerschap, maar heb wel aardig wat last van kwaaltjes en dat is vervelend.

Kan niet wachten tot de 1e 12 weken voorbij zijn.......

Geplaatst

Hoi dames,

even stomme vraag, maar ik hoor zoveel wisselende adviezen: mag je in bad liggen of is dat slecht? Ik vind dat zo fijn maar heb dat dus al vanaf begin deze ivf ronde niet gedaan...wie weet het?

Grtjs Cin

Geplaatst

@Kim, bedankt!

@Mob

Ja heel spannend. Bij ons ziet het er tot nu toe ook goed uit. Qua last van kwaaltjes valt het bij mij wel mee. Op dit moment nog wel heel erg moe en heel erg misselijk.

@Cin

Goeie vraag!!! Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.

Geplaatst

@ Cin, warm bad mag alleen echt heet en bv sauna moet je de eerst 3 maanden vermijden.

@ Kim dank je wel. Ga me vrindag direct aanmelden. Hoeveel weken ben jij?

Geplaatst

Cin en Mik ik ben nu precies 9 weken en 2 dagen.

Mik bij mvm moet je zoveel opvangen als kan.

Als het mogelijk is mag je alle urine opvangen. Het is logisch dat dat je minder kan sparen als je werkt. Ik heb nu vakantie dus het gaat hier nu heel snel, ik werk 5 dagen dus na de vakantie zal ik ook veel minder hebben.

Chablis, welkom hier!

Geplaatst

2e echo:

Dreamer: 11 augustus

March:

3e echo:

Dreamer: 13 augustus

Moon74: 16 augustus

Sanne: 19 augustus

Afspraak verloskundige:

Uitgerekend:

Minoes: 1 maart 2011

Sanne: 5 maart 2011 zwanger van een tweeling

Vanessa: 27 maart 2011 (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden) zwanger van een tweeling

March:

Heb het lijstje even aangepast zoals Dreamer die toen begonnen is.

De afspraak bij de vk heb ik moeten afzeggen. Ik blijf onder controle bij de gyn.

Cin, kan het zijn dat jij nog niet je uitgerekende datum ingevuld hebt?

(of hij is uit het lijstje verdwenen). Zet jij jezelf er ook even bij!

Geplaatst

2e echo:

Dreamer: 11 augustus

Cindy: 12 augustus

March:

3e echo:

Dreamer: 13 augustus

Moon74: 16 augustus

Sanne: 19 augustus

Afspraak verloskundige:

Uitgerekend:

Minoes: 1 maart 2011

Sanne: 5 maart 2011 zwanger van een tweeling

Cindy: 21 maart 2011 (tweeling)

Vanessa: 27 maart 2011 (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden) zwanger van een tweeling

March:

Geplaatst

Ik heb sinds gisteren meer last van pijnlijke steken aan de zijkanten van m'n baarmoeder. Is dit al bandenpijn?

Ik vroeg me dat ook af van het in bad gaan. Ik heb het nog niet gedaan, maar misschien vanavond toch maar eens doen. 38 graden is toch niet te heet?

Geplaatst
@ Cin, warm bad mag alleen echt heet en bv sauna moet je de eerst 3 maanden vermijden.

Hoi Mik, dankje voor je antwoord:mag ik vragen wat echt heet is? en heb jij het van je gynaecoloog gehoord?

Groetjes Cin

Geplaatst

@Mik, ik ben nu 9 weken en 3 dagen zwanger.

@Mob, volgens mij kan dat wel bandenpijn zijn wat je beschrijft. Ik voel ook wel steken vooral als ik moet niezen en er wat druk op komt te staan.

Geplaatst

Een echt heet bad??? Volgens mij mag je een "normaal" bad nemen.

Wat we kunnen doen is dat ik dit vrijdagochtend even vraag voor jullie, goed plan? Weten we het zeker.

Het lijkt erop dat ik ietsje minder moe begin te worden, dat zou wel fijn zijn want volgende is de tijd dat we iets minder werken over en gaan we er weer hard tegen aan, dan is het wel lekker om niet helemaal kapot te zijn.

Nog twee nachtjes slapen en dan hebben wij onze tweede echo. Toch ook weer spannend.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Mik; Dankje voor je antwoord! Ik ga toch één deze dagen eens bellen voor kraamzorg.

Chablis,welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap.

Nog 2 daagjes,en dan heb ik vakantie. Leef er zooooo naar toe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden