Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Over dat hete bad... ik heb toen de eerste tp gevraagt of het mocht.

Ze zeiden toen dat het zonder problemen kon.

Nu vind ik een badje heerlijk en vooral in de winter.

Ik heb dat toen gedaan ongeveer 10 dagen na de tp.

Heb daar een heel naar gevoel aan over gehouden. Het gevoel wat ik bij deze ronde nu het gelukt is heb had ik toen ook totdat ik het bad had genomen...

Ik was toen wel even van slag want het gevoel was daarna snel weg en ik had het vermoeden dat ik het "vermoord" had. Terug bij de gyn vroeg ik er naar en deed mijn verhaal, hij zei toen dat ik mezelf niet zo gek moest maken en dat het totaal onzin was!!

Anders zouden alle vrouwen die sex gehad hebben zonder anticonceptie en zonder kinderwens toch 3x per dag in bad gaan is toen lachend mede gedeeld.

Maar goed je begrijpt wel dat ik bij de cryo's en nu deze ronde geen bad meer genomen heb! Het gevoel wat ik bij de eerste tp had en nu nog steeds heb geeft aan dat er toen toch iets is geweest.

maw: ik zou geen bad nemen, ga ik zelf iig zeker niet doen tot de 16e week ofzo

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey vanessa

ik ben ook blij dat ik niet mee ga dit gng van het dorp met kinderen moet de hele dag fietsen en lopen ik hou dat niet vol en ben zo moe.

je mag alles van me weten haha

je mag gewoon in bad alleen niet te heet ik ga vanaf week 7 ook al in bad en ik heb het gevraagt het is juist goed je ontspand in bad en het is goed voor je rug

iedreen veel plezier met de echo's

ik mag volgende week naar de verloskundige heb er zin in.

liefs jessica

Geplaatst

Ja van de gyn, normale temp van het bad dus niet te heet en geen sauna. Met name eerste trimester.

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap heel veel in bad gegaan heerlijk ontspannend. Tijdens mijn bevalling lag ik er uren in.

Maar bij twijfel niet doen zeg ik altijd.

Hier is het kut ( sorry voor het woord) heb sinds vanavond helderrood bloedverlies.

Baal er enorm van dat ik in Turkije zit.

Geen idee wat te doen.

@ Cin, warm bad mag alleen echt heet en bv sauna moet je de eerst 3 maanden vermijden.

Hoi Mik, dankje voor je antwoord:mag ik vragen wat echt heet is? en heb jij het van je gynaecoloog gehoord?

Groetjes Cin

Geplaatst

hallo Mik

jeetje wat ellendig, in het verre buitenland met bloedverlies!!

ik weet niet of je al een verloskundige hebt, wellicht kun je die morgen voor de zekerheid bellen? of in overleg een echo daar laten maken?

wat ellendig, meet je zoontje alles goed en nu dit!

sterkte!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Babeth,

Dank je. Ik denk dat ik morgen eerst maar naar de gyn in Nl bel. Kijken qat hij adviseert.

Ik hoop dat het pas in het weekend door zet want dan ben ik thuis.

Kan nu ook niet slapen, lig spelletjes te doen op mijn phone en af en toe op internet.

Liefs

Geplaatst

heee meis

ga er nu niet direct vanuit dat het door gaat zetten he? ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en thuis bent!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

O Mik, gatsie wat klote inderdaad!!

Kan me zo goed voorstellen dat je liever niet in Turkye zou zitten...

Wie weet zit de placenta heel dicht bij de baarmoedermond en heb je daarom een bloeding gehad. Het kan alle kanten nog op.

Probeer positief te blijven, ik zeg al probeer want het zal zeker niet meevallen.

Als ik jou was zou ik ook even naar de gyn bellen.

Heel veel sterkte!!!!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Net terug van vakantie alles even bijgelezen; wat veel mooi nieuws!

Lang verwachte zwangerschappen en dan ook nog tweelingzwangerschappen erbij!

Heb een heerlijke niets-doen-vakantie gehad en was daar wel aan toe.

Ik ben veel moe, en misselijk ook... Maargoed, het is allemaal oke, dus ben erg blij.

Mik, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het niet ernstig is en je bezorgdheid weggenomen wordt. Veel sterkte!

Groetjes Soesa

Geplaatst

@Mik, ik hoop dat het bloedverlies inmiddels is gestopt en dat je toch nog wat hebt geslapen afgelopen nacht.

@Soesa, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Ik ben erg toe aan vakantie maar moet nog tot en met volgende week donderdag werken.

Ik heb vandaag al de hele dag steken in mijn onderbuik. Soms in het midden, maar meestal rechts en links onderin. Zal wel bandenpijn zijn denk ik.

Geplaatst

Hoi Mik, ik ben net even aan het bijlezen en zie je berichtje van gisteravond. Hoe is het nu? Is het bloedverlies gestopt?

Kun je misschien in Turkije naar een echoscopist of kun je als je in Nederland aankomt direct door?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Babeth, inderdaad weer een bijzondere dag morgen.

Als het morgen allemaal goed is dan valt er een pak van mijn hart. Er moet zoveel gebeuren om de hartjes te laten kloppen.

Ik had beter de dvd van Moeders voor Moeders niet kunnen kijken. Je weet hoe complex alles is maar als je het zo luid en duidelijk op je scherm ziet dan geloof je eigenlijk niet dat het kan....

En toch kan het!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

He mik, wat schrikken. Hoe is het nu? Hopelijk valt het mee en maar snel de arts ofzo!

@Sanne ik kan je "badverhaal" wel volgen, dat is dus de reden dat ik niet durf...

Liefs Cin en succes allemaal!

Geplaatst

Hoi allemaal, dank voor alle lieve berichtjes.

Gisteravond heb ik dus echt rood bloedverlies gehad het liep langs mijn been. Vannacht slecht geslapen.

Uiteindelijk vandaag op ligbedje boek gelezen.

Af en toe licht bruin bloed.

Ik ben ook niet meer misselijk dus ik denk dat het over is. Ik hoop dat het morgenavond pas doorzet.

Ik heb nog geen buikpijn. Ik baal nog het meeste dat we het gister aan mijn zoontje hadden verteld.

Hij was zo blij dus we hebben nog maar niet gezegd dat het waarschijnlijk over is. Als ik morgen biktijds thuis ben dan bel ik direct de gyn.

Maar wat ik zo allemaal heb gelezen kunnen zij er toch ook niks aan doen. Ze wachtte tot het vanzelf komt en anders curretage.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik in het begin ook bloedverlies gehad maar dat was niks vergeleken dit van gisteravond.

Ik lijk wel een steen, nog geen traan gelaten zal wel komen als we thuis zijn.

Het rare is dat ik vlakvoor de bloeding een sprintwedstrijdje met mijn zoontje had gedaan.

Hoop niet dat dat de oorzaak is.

Allemasl bedankt.

Geplaatst

@Mik, dat klinkt inderdaad niet zo goed, Toch bliijf ik duimen dat het nog goed zit. Voor zo ver ik weet zal het sprintwedstrijdje niet de oorzaak zijn. Je mag alles doen in je zwangerschap wat je normaal ook doet en zoiets als sporten zorgt niet voor een miskraam is mij verteld.

Geplaatst

Mik,jeetje ik schrik hier van!

Heel veel sterkte,hopelijk is het niets.!

Kim,de steken komen me bekend voor.

Ik heb gisteren ook last gehad van steekjes links onderin.

Geplaatst

@Vanessa

Geniet ervan morgen, komt helemaal goed!!!, iedere zwangerschap is een wonder en een meerling helemaal, tenminste zo heb ik het ervaren! niet te geloven dat er 2 wondertjes (of nog meer) in je buik kunnen groeien)

@MIk, jeetje meis, het klinkt niet best!!! wat een ellende, ik kan me overigens nit voorstellen dat het aan het sprintje ligt hoor. Sneu voor je zoontje!! gelukkig gaan kinderen vaak nogal goed om met teleurstelling, beter als wij soms denken.

liefs

Babeth

@

Geplaatst

Even een paar dagen niet op forum geweest; was niet fit. Ben de laatste dagen wat licht in m'n hoofd/duizelig. Iemand die dit herkent?!

Wat ontzettend veel goede berichten hier, zeg!

-Nieuwe zwangeren erbij: welkom!

-Ook weer een tweelingzwangerschap er bij!

-Vanessa, goede echo toegewenst morgen!

Mik, voor jou hoop ik dat je z.s.m. duidelijkheid krijgt!!! Wat een naar/spannend eind van jullie vakantie op deze manier. Wie weet?! Het kan nog, toch?! Ik duim voor je.

Mijn 2e echo was ok. Precies op (groei)schema. Nu 9 weken + 1 dag zwanger.

16/8 bij gyn is volgende moment van kijken. Ben benieuwd. Heb een leuke vk getroffen.

Dat we daar nog eens mee van doen zouden krijgen, zeg!

De eerste kaartjes en kadootjes zijn er en heel voorzichtig hebben we zelf ook wat kleine dingetjes gekocht. 'k Heb het een soort van nodig om er steeds meer in te gaan geloven, zie je...

Wat doen jullie m.b.t. combinatietest? (voor wie 't wil vertellen)

Na lang twijfelen gaan wij het toch maar wél doen... Blijft dubbel/dubben...

Geplaatst

@Mik

Heb je al wat meer duidelijkheid?

Heel veel sterkte!

@Moon

Het lichte gevoel in het hoofd is heel herkenbaar! Ik heb van de week de arts er nog naar gevraagd, maar dat is niet iets om me druk over te maken volgens haar. Schijnt redelijk normaal te zijn.

Wij gaan in ieder geval wel de combinatietest doen. De andere testen weten we nog niet aangezien daar natuurlijk wel wat extra risico's aan hangen.

En hoe voelt iedereen zich tot nu toe zo'n beetje?

Geplaatst

@Mik, sterkte meid! Dat zijn berichten die we niet willen lezen.... En dan ook nog op je vakantie... Denk aan je!

Ik heb me vandaag weer ziekgemeld. Slecht geslapen, hoofdpijn, moe.

Had het er gisteren nog met een vriendin over: ik zit gewoon nog niet echt op een roze wolk. Tuurlijk ben ik heel blij, maar de hormonen zorgen ervoor dat ik me gewoon niet prettig voel...

Voel me wel schuldig naar m'n werk toe dat ik zoveel afwezig ben... Ben het afgelopen jaar ook al vaak afwezig geweest ivm behandelingen en opname in ziekenhuis.

Maar ja, ik hoop dat het snel wat beter gaat. Vandaag lekker op de bank, niks doen....

Over de combinatietest.

Mijn zusje heeft Down syndroom, dus ik kom in aanmerkingen voor vergoeding van de test. Maar ik ga de test niet doen. Dat m'n zusje Down heeft is 'toeval', het is niet erfelijk. Dus ik heb net zoveel kans als ieder ander. Ik ben ook nog jong, dus dat scheelt natuurlijk ook. Daarnaast zou ik het nooit weg laten halen als het Down blijkt te hebben. Ik vind het nadeel van de combinatietest dat het een kansberekening is. Dus als je verhoogde kans heb moet je kiezen of je een vruchtwaterpunctie gaat doen, wat weer risicovol is... Terwijl het allemaal niet zeker is.

De 20 weken echo doen we wel om (mocht er wat zijn) op tijd hulp te hebben of zo nodig in het ziekenhuis te bevallen.

@Moon: licht in je hoofd gevoel herken ik ook... Hoort er volgens mij helemaal bij..

@Vanessa: spannend, vandaag de echo. Ik hoop dat je twee hele mooie hartjes ziet knipperen.

Geplaatst

ik ben benieuwd hoe het met mik is!

@Chablis Met mij gaat het goed, ben alleen doodmoe, wil de hele dag slapen! weet niet of je bij 2 extra moe bent maar goed. Het is weekend dus lekker veel slapen. Verder heb ik dus al hele charmante steunkousen ivm het vele vocht in mijn voeten, dat is heeeeel lelijk maar het helpt. Voel me dus eigenlijk wel goed. Alle lichte klachten die ik heb (moe, misselijk enzo) vind ik wel een fijne bevestiging elke ochtend!

Cin

Geplaatst

Hier is het goed! We hebben vanochtend 2 kloppende hartjes gezien!!!

Onze kindjes zijn even groot en komen precies uit op 6 weken 5 dagen, wat kan de natuur toch mooi zijn!

Omdat ik suikerpatient ben direct vanochtend; wanneer ben je voor het laatst bij de oogarts geweest? Waneer bij de diabetesverpleegkundige, internist etc. Bloeddruk is opgemeten, alles oke.

Ik moet wel heel veel meer insuline spuiten, da's best lastig. Anders wist ik precies wat ik voor 1 boterham spuiten maar dat is nu weer anders. Volgens mij is het ook veel slimmer dan met Bo, twee maakt dus wel verschil.

Ik ben nu zelfs misselijk als ik niet uitkijk en dat had ik bij Bo nooit, en ik ben toch wel een stuk vermoeider. Slaap het liefst de hele dag. (gaat ook weer over) En daarnaast zijn we dubbel gelukkig!

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden