Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yessss Vanessa, super nieuws. LEuk he zo'n echo van 2!! die enorme moeheid heb ik ook, misschien toch door de tweeling in onze buik! Geniet ervan!!

Liefs Cin

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Venassa, wat fijn dat alles goed is!

Nu lekker gaan genieten!!

...die moeheid herken ik ook. Lijk wel een marmot in winterslaap haha

Ben blij dat ik nu vakantie heb, kan ik er lekker aan toegeven.

Geplaatst

Die extreme vermoeidheid is hier ook aanwezig. Het enige wat ik wil is slapen en kan inderdaad niet wachten tot het weer weekend is.

Zo jammer dat je er op het werk niet aan toe kunt geven.

Voor de rest alleen vlagen van misselijkheid.

Geplaatst

Gedeelde smart is halve smart, echt waar! Niet dat ik anderen het gun om ook licht in 't hoofd te zijn, maar het relativeert wel voor mij... Was al bang dat ik weer een virus op m'n evenwichtsorgaan had opgelopen (ben hier al een paar keer flink ziek van geweest in het verleden), maar 't voelde toch anders én 't zette niet door. Duidelijk nu: het hoort er gewoon bij.

Tip voor anderen misschien: mijn verloskundige raadde me aan om bij de apotheek uit te laten zoeken welke cranberry capsules je tijdens zwangerschap in mag nemen om blaasontsteking te helpen voorkomen. 'Sunwell cranberry capsules' mogen gewoon. Apotheek (maar ook Etos bijv.) kan ze gewoon voor je bestellen.

(Lijk Klazien uit Zalk wel :))

Mik, hoe is het met jou nu?

Ach Cin, charmant is het niet maar onze zwangerschappen vallen toch grotendeels in najaar/winter, dus wie ziet die steunkousen?! Als ze maar helpen!

Vanessa, gefeliciteerd! Gelukkig beiden een kloppend hartje en op schema!

Mob, beterschap.

Nou, we slingeren vrolijk verder hier (haha).

Geplaatst

Wat een mooi nieuws Vanessa! Lekker van genieten!

Wel een gedoe dan met je diabetes, hopelijk lukt het om het allemaal goed ingesteld te krijgen!

Geplaatst

Hallo Vanessa

wat een heerlijk nieuws!!

goed dat je zo extra in de gaten gehouden wordt, wat die vermoeidheid betreft, die ging bij mij niet over....ik dacht als ik een week of 13 ben gaat eht wel zoals bij de meesten maar ben echt al met een week of 15 teruggegaan naar 6 uur werken per dag en met 21 weken naar 4 uurtjes

in de middagen sliep ik nog 1 a 2 uur en in de avond gestrekt op de bank.

Maar, geniet ervan!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Vanessa,gefeliciteerd! Fijn dat de echo helemaal okee was,en je 2 hartjes hebt gehoord.!

Mik? Hoe is het met je?

Oh en die moeheid. Ik dacht dat het minder werd bij mij,maar tevergeefs.

Nu heb ik ook vakantie,en kan ik lekker aan de moeheid toegeven,als ik dat wil...lekker een dutje doen op de bank haha.

Moon,voor jou ook een felicitatie,fijn dat je echo in orde was! Kleine dingetjes voor mezelf kopen durf ik nog niet. Ik heb toch iets met die "12 weken voorbij fase".

De kadootjes die ik krijg,en de kaartjes,die staan wel te pronken op de kast!

Geplaatst

Vanessa

Gefeliciteerd met de kloppende hartjes

Echt te gek en waanzinnig en super leuk!!!!!!

Gaaaf

geniet van dit dubbele geluk!!

liefs Claudia

Geplaatst

Hoi allemaal,

We zijn weer thuis gelukkig. Gister nadat we geland waren (echt we stonden nog op de koffers te wachten) direct het ziekenhuis gebeld. Mocht direct komen voor een echo, daar zagen we een klein miniscuul beebje en een hartje dat klopte..

Maar het was wel wat een aan de kleine kant vond ze, toen heeft ze het in de curve op de pc gezet en daar zat ie precies onder de middellijn.

Op zich goed nieuws want ik dacht dat er niks meer zou leven.

Maar ze gaf wel aan dat het of of is, ze wilde nog niet feliciteren maar ook geen slecht nieuws. Dus op zich voor mij wel een opluchting.

We hebben maandag weer een echo.

@Vannessa, geweldig joh om ze allebei zo te zien.

Heel bijzonder zeker. Hoeveel mm zijn ze?

Ga zo even alle berichtjes lezen die ik heb gemist.

Liefs

Geplaatst

Hallo Mik

fijn te lezen dat je zo snel terrecht kon in het ziekenhuis, erg spannend hoor ! gelukkig mag je maandag terug, veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Mik jullie hebben dus een hartje zien kloppen.

Ook al zijn ze nog heel voorzichtig is het zeker fijn dat je beebje nog een kans maakt en dat het zeker nog geen gesloten boek is.

Hoe groot/klein is het nu en hoeveel weken ben je nu?

Ga voor je duimen hoor dat beebje maandag weer iets is gegroeid en jullie dan weer een hartje zien kloppen. O wat spannend weer tot maandag!!

Doe rustig aan! en succes met het doorkomen van weer deze slopende dagen tot de echo van maandag.

Geplaatst

Mik,wat prettig dat jullie zo snel terrecht konden voor een echo.

Blijf positief,misschien gaat het allemaal harstikke de goede kant op.

Er is weer hoop!

Geplaatst

Het geeft inderdaad weer hoop en ik dacht juist te horen te krijgen dat het niet goed was gegaan.

Morgen ben ik precies 7 weken en het is/was 0,6 mm. Je zag heel klein een hartje op en neer gaan. Op dat moment was ik dus 6 weken en 5 dagen.

Maandag maar weer afwachten dan. Ik doe vandaag lekker niks behalve de wasmachine aan zetten, droger vullen en de wasmand voor de strijk vullen en dat herhaalt zich wel een paar keer. ha ha.

Liefs

Geplaatst

Mik, gelukkig! Heel rustig aan doen nu! Moet ik ook en ga zo dadelijk maar even een tukkie doen. Ik heb geen idee hoeveel mm onze beebjes waren maar gisteren waren ze qua grootte exact het aantal dagen dat ik zwanger ben. Ik moet over twee weken weer voor een echo, ik krijg nog een brief wanneer precies want ze zaten eigenlijk vol en ik moet er tussen gepland worden.

@Claudia, weet jij al wanneer jij ingeleid wordt? Spannend! Weten jullie het geslacht van jullie kindje al?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

even inbreken....

Cin, krijg je er 2!!!!!

Hoe gaaf!!!!!

Veel geluk en geniet ervan. De tijd vliegt.

Groetjes Sabke

Geplaatst

@Mik, gelukkig geen zware teleurstelling dus maar gewoon terechte hoop!!! Ben erg blij voor je!

@Sabke, ja leuk he, ik kan het ook bijna niet geloven maar we hebben de 2 hartjes zien kloppen!! En donderdag weer een echo, dus erg leuk maar ook wel spannend! Hoe gaat het met jou, al 36 weken weer zeg!!

Ik ga even slapen nu, weet niet of het komt omdat het er 2 zijn maar ik ben zo ongelooflijk moe! Weltrusten

Cin

Geplaatst

mik oo gelukkig dat je het hartje hebt zien kloppen nou lekker rustig aan doen.

wat een goeie berichten en veel tweelingen iedreen heel veel succes en plezier.

liefs jessica

ps ik ben ook heel moe nog 2 dagen werken dan heb ik vakantie daar zijn we wel aan toe

iedereen een heel fijn weekend

Geplaatst

@Mik, fijn dat jullie een hartje hebben gezien. Heel veel succes met wachten tot maandag. Ik duim voor goed nieuws.

Ik moet komende week nog 3 dagen werken en dan hebben we ook vakantie. Ik ben er echt aan toe dit jaar.

Geplaatst

zo dames ben weer terug van een weekje vakantie mik wat goed dat je het hartje gehoord hebt maar waar komt die bloeding dan vandaan he

ooh dames ben jaloers op jullie jullie krijgen nu pas vakantie ik moet over een week alweer aan de slag ben benieuwd hoe het gaat heb de zwaarste weken in mijn vakantie gehad ben nu alleen nog moe en daar kan ik nu nog lekker aan toe geven

Geplaatst

@Mik

Lag de hartslag in lijn met de groei?

Hier voel ik me inmiddels hondsberoerd. Gistermiddag kreeg ik ineens een ontzettende keelpijn. Gisteravond ook al mijn voedsel van die dag eruit gekotst waardoor de keelpijn natuurlijk alleen maar erger en erger werd.

En vandaag voel ik me niet veel beter (alleen tot nu toe nog niet overgegeven)

Geplaatst
@Mik

Lag de hartslag in lijn met de groei?

Hier voel ik me inmiddels hondsberoerd. Gistermiddag kreeg ik ineens een ontzettende keelpijn. Gisteravond ook al mijn voedsel van die dag eruit gekotst waardoor de keelpijn natuurlijk alleen maar erger en erger werd.

En vandaag voel ik me niet veel beter (alleen tot nu toe nog niet overgegeven)

Zullen we elkaar de hand schudden? Hier ook keelpijn,en hondsberoerd.

Beterschap!

Geplaatst

Getver! Keelpijn!

Normaal zou je een sterke hete grog kunnen nemen maar die mogen we nu niet! Warme thee met honing dan maar?

Meiden ik hoop dat het snel over is, een dikke beterschapsknuffel!

Geplaatst

Hier ook inmiddels ook nog koorts erbij, 37.9. Net gebeld met het ziekenhuis en ik heb waarschijnlijk een virusje opgelopen en moet aan de paracetamol.

*zucht* heb ik weer.

Jij ook beterschap Pammie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden