Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimmie, van harte met Levi!!! Rust lekker uit en geniet.

Pammie, jij ook bijna meid. Succes en daarna ook lekker genieten... Ben benieuwd.

Tja, het is genieten die kleine hummeltjes en Laetitia doet het goed gelukkig, maar afgelopen nacht heeft ze tot 2.30 uur gehuild en slapen 'ho maar'. Daarna kwam ze om 5.30 uur weer voor de borst en om 8 uur liep hier de wekker af... dan is het even pittig. Later lag ze in m'n armen en ineens lachte ze breeduit met dat tandenloze mondje, in beide wangen een kuiltje. Dat is dan weer zo vertederend dat je je vermoeidheid bijna weer vergeet. Vanmiddag zat er een kleinigheidje tegen en toen rolden er toch wat tranen: vermoeidheid. We houden het rustig dit weekend, dan zal het wel weer gaan.

Kim, succes nu zonder kraamverzorgster. Gaat je lukken!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook hier een update via m'n telefoon. Gisterenmiddag ben ik bevallen van een gezonde zoon E.zra

ik lig nog in zkh, maar mag morgen naar huis.

Geplaatst

nou dames ik zie net op hyves dat pammie ook mama is geworden van een zoon jesse hopen dat we snel iets van der horen

pammie gefeliciteerd meid en geniet er lekker van

Geplaatst

Mama Pammie, hier nogmaals:

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jesse!

Geniet maar flink en tot schrijfs!

:thumb-1239063792_66

Geplaatst

Wow het forum is ineens 2 kindjes "rijker"

Mob, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!!

Pammie, jij ook van harte gefeliciteerd met jullie ventje!!!

dames, een goed herstel gewenst en heel veel geluk!!

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Mob en Pammie, van harte!

Het komt nog helemaal goed met 'de boys' in het 'uitgerekend in maart- topic'! Leuk hoor, eerst veel meiden en nu met de twins van Vanessa er bij ineens veel jongetjes.

Iedereen gefeliciteerd en lekker genieten...

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]953[/ATTACH]Even een korte reactie van mijn mama want die is nog steeds erg moe Het gaat goed met mama maar ze moet het rustig aan doen, ik ben ook heel lief en huil alleen eventjes als ik honger ben.. Wat lief he voor papa en mama!

Oh en hierbij wil ik jullie even laten zien hoe knap ik wel niet ben!

Geplaatst

Pammie en Mob van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

...nu zijn de jongens en meiden toch nog in evenwicht.

Geniet van jullie manneke's!

Kimmie, wat een prachtig ventje is jullie Levi.

Mag je trots op zijn!

Geplaatst

He sharon. Even snel,zodat jij dit ook even op t ivf forum wilt vermelden? Jesse en ik liggen nog aan de antibiotica op de kinderafd. Infectie is nog niet weg. We mogen pas zondag naar huis! Best balen maar we zijn in goeie handen. Jesse doet t goed,bv valt nog beetje tegen. Verder echt een wonder idd,snap nu pas dat je echt verliefd kan zijn op je eigen kind! Liefs pammie

Geplaatst

Kimmie, Pammie en Mob gefeliciteerd met jullie zoontjes. Neem voldoende rust om bij te komen van de bevalling.

Met Gwen gaat het goed, maar zelf ben ik echt nog ontzettend moe en slapjes. Gelukkig is mijn man nu 2 weken thuis en morgen gaat Gwen logeren bij oma. Dan kunnen wij even een nachtje goed doorslapen.

Geplaatst

Het was best moeilijk om gwen bij oma te laten, maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb. Ik voel me vandaag een stuk beter en fitter. Ik heb het idee dat ik nu pas echt kan beginnen met genieten.

Geplaatst

Hoi meiden. Daar ben ik dan eindelijk. Jesse en ik zijn vandaag thuis gekomen na een weekje in het ziekenhuis te hebben gelegen.

Alles gaat voorspoedig. Het is nog wel eventjes wennen,en de gebroken nachten breken me wel een beetje op,maar we hebben er zo'n prachtig manneke voor terug gekregen! Bevalling liep ook voorspoedig. 5 uurtjes totaal,met voorheen wel hele pijnlijke weeen,en met een half uurtje persen was hij er al.

Nu lekker genieten van onze beebs!

Geplaatst

@Sharon, lekker dat je een beetje bij hebt kunnen tanken en nu kunt genieten. Zelf heb ik dat ook zo af en toe nodig, hoor. Mijn moeder is al een paar keer 's middags hier geweest zodat ik even een paar uurtjes kon slapen. Die gebroken nachten zijn pittig...

@Pammie, heerlijk dat je nu ook lekker thuis bent met je zoontje, meis. Geniet er van!

Hoe is het met de anderen?

Met Laetitia gaat het goed. Ze groeit als kool. Het enige vervelende zijn de darmkrampjes die ze af en toe heeft. O en sinds gisteren wat luieruitslag. Zielig!

Voor darmkrampjes geef ik Infacol en om luieruitslag zo veel mogelijk tegen te gaan smeren we Sudocrem. Hopen dat ze dat snel achter de rug heeft.

Genieten van ons mooie meisje, hoor! Heerlijk.

Geplaatst
@Sharon, lekker dat je een beetje bij hebt kunnen tanken en nu kunt genieten. Zelf heb ik dat ook zo af en toe nodig, hoor. Mijn moeder is al een paar keer 's middags hier geweest zodat ik even een paar uurtjes kon slapen. Die gebroken nachten zijn pittig...

@Pammie, heerlijk dat je nu ook lekker thuis bent met je zoontje, meis. Geniet er van!

Hoe is het met de anderen?

Met Laetitia gaat het goed. Ze groeit als kool. Het enige vervelende zijn de darmkrampjes die ze af en toe heeft. O en sinds gisteren wat luieruitslag. Zielig!

Voor darmkrampjes geef ik Infacol en om luieruitslag zo veel mogelijk tegen te gaan smeren we Sudocrem. Hopen dat ze dat snel achter de rug heeft.

Genieten van ons mooie meisje, hoor! Heerlijk.

ja hier ook luieruitslag maar sudocreme helpt niet en bepanthen ook niet dus dan maar vaseline krampjes ook ik heb orthiflor van de natuurdrogist dit is een lichaamseigen bacterie gebruik het nu een aantal dagen en het wordt echt minder sávond een lekker kruik op der buik zo'n slappe kruik met een knuffel erom 5,99 bij de blokker IDEAAL vrijdagavond gat ze bij me moeder logeren heb hier een heel dubbel gevoel bij maar wij gaan op visite bij vrienden maar die roken en daar wil ik me kind niet in hebben dus ze kon ook blijven slapen bij me moeder misschien wel lekker even bijtanken maar zo dubbel iemand ervaringen mee???? nou nu maar weer wachten tot me meisje wakker wordt voor de laatste voeding

Geplaatst

@Pammie, fijn dat je weer lekker thuis bent.

@Moon, fijn hè die oma's die willen oppassen. Alleen kan ik dus 's middags heel slecht slapen, dus dat heeft bij mij weinig zin.

@Sharon, ik heb Gwen woensdag bij oma en opa laten logeren. Het was inderdaad wel even moeilijk, maar het heeft mij wel heel goed gedaan even een nacht doorslapen. Ik was bang dat ik toch de hele tijd aan haar zou liggen denken, maar omdat ik weet dat ze bij mijn moeder in goede handen is heb ik heerlijk kunnen slapen.

Ook hier last van darmkrampjes, luieruitslag gelukkig nog niet. Ik gebruik sinds zaterdag ook Infacol en ik merk dat de krampjes wel al wat minder worden. Nu vooral nog na de voeding van 19.00 uur. Je ziet ook dat ze moeite heeft met poepen, ze moet dan echt heel hard duwen, zo zielig.

Geplaatst

Hier heeft Levi ook wat last gehad van krampjes en dan vooral in de nacht! Toen de tip gekregen om de druppels van VSM te halen

en deze werken echt perfect! Ook heeft die nu betere en vollere poepluiers, dus denk dat dit goed gaan komen.

Hij heeft wel echt moeite de fles leeg te drinken, meneertje mag 90 cc maar dat red hij niet. Hij laat altijd wel wat staan, niet veel en hij zat alweer boven zijn

geboorte gewicht dus maak me geen zorgen.. Morgen komt de wijkverpleegkundige als het goed is, dus dan gaan ze weer wegen geloof ik. En vrijdag krijgt Levi

zijn gehoortest..

Dames die hun kleine al een nachtje hebben of gaan laten logeren, knap hoor. Lijkt me heerlijk maar nu ik kan dat niet.

Ik ben ook nog zo bang dat ze Levi komen afpakken...

Geplaatst

Jesse heeft ook last van luieruitslag. Zulke rode billetjes! Sudocréme werkt hier goed. Verder zit hij ruim boven z'n geboortegewicht. Hij mag snachts al zes uurtjes slaap hebben,en dat haalt Jesse gemakkelijk.

We moeten hem echt wakker maken! Zo'n lekker manneke.

In het ziekenhuis hebben ze hem één keertje op een andere kamer gelegd,omdat ik niet aan rust kwam. Ik kon niet slapen in een ziekenhuisbed,en ik had nog een meisje tegenover mij liggen die ook moest voeden etc,dus je houdt elkaar eigenlijk wakker.

Maar dat Jesse een paar uurtjes ergens anders lag te slapen vond ik zo erg! Nooit weer hihi.Heb de hele nacht met zijn mutsje geslapen,waar z'n geur nog op zat.

Verder gaat het prima hier!

Fijn dat het met de baby's allemaal goed gaat!

Geplaatst

Pammie, ik ben toch wel een beetje jaloers als ik lees dat Jesse al met gemak 6 uurtjes slaapt... L.aetitia komt zowel 's nachts als overdag nog om de 3 á 4 uur (vaker om de 3 dan om de 4 uur). Een heel enkel keertje komt ze om de 5 uur, maar dat is dan echt een uitschieter.

Gisteren na 1e voeding gekolft. Goh, 't was net of ze daarna niet genoeg meer uit de borst kreeg. Ze is tot halverwege de middag achter elkaar om eten gekomen, net zolang tot ik haar de afgekolfde melk had gegeven. Toen kwam ze weer om de 3 uur. Toeval en een regeldag? Of zou ik maar net genoeg voeding voor haar hebben en de combi met kolven niet kunnen maken? Zou het daar ook door komen dat ze om de 3 uur blijft komen, ook nu ze een maand oud is? Ze groeit wel. Donderdag as. consultatiebureau. Ben benieuwd.

Hoe doen jullie dat met kolven? Ik wil een voorraadje in de vriezer hebben, maar zit vrij lang te kolven en heb dan zo'n beetje 70 of 80 in het flesje zitten. Schiet niet zo op, toch?! Graag tips.

Geplaatst
Pammie, ik ben toch wel een beetje jaloers als ik lees dat Jesse al met gemak 6 uurtjes slaapt... L.aetitia komt zowel 's nachts als overdag nog om de 3 á 4 uur (vaker om de 3 dan om de 4 uur). Een heel enkel keertje komt ze om de 5 uur, maar dat is dan echt een uitschieter.

Gisteren na 1e voeding gekolft. Goh, 't was net of ze daarna niet genoeg meer uit de borst kreeg. Ze is tot halverwege de middag achter elkaar om eten gekomen, net zolang tot ik haar de afgekolfde melk had gegeven. Toen kwam ze weer om de 3 uur. Toeval en een regeldag? Of zou ik maar net genoeg voeding voor haar hebben en de combi met kolven niet kunnen maken? Zou het daar ook door komen dat ze om de 3 uur blijft komen, ook nu ze een maand oud is? Ze groeit wel. Donderdag as. consultatiebureau. Ben benieuwd.

Hoe doen jullie dat met kolven? Ik wil een voorraadje in de vriezer hebben, maar zit vrij lang te kolven en heb dan zo'n beetje 70 of 80 in het flesje zitten. Schiet niet zo op, toch?! Graag tips.

ik heb dit precies hetzelfde ik hen s;avonds het idee dat ik haar niet meer kan verzadigen met de borst ik geef haar daarom ook s'morgens de borst en daarna kolf ik en dan komt er meestal nog wel 130 cc uit soms meer en dan geef ik haar om 11 uur ook weer de borst en daarna kolf ik weer sóchtends heb je de meeste borstvoeding namelijk s'middags kan ik niet meer kolven want dan heeft zei einde van de middag niet genoeg maar die 2 keer kolven kan ik haar sávonds weer mee voeden ze krijgt om 20.00 23.30 en nacht de fles sinds ik haar om 23.00 de fles geef slaapt ze door tot 4 uur soms half 5 5 uur nu weet ik ook zeker dat ze genoeg binnen krijgt ben vandaag bij het consultatiebureau geweest en ze zit boven de groeilijn dus ze krijgt genoeg voeding zei de arts ze is al bijna een kilo aangekomen in die 3 en halve week ppfff haha en ze zei ook zolang zei maar die borstvoeding krijgt fles of borst maakt niet uit dus ik doe het gewoon zo vaak heb je s ávonds visite hoef ik tenminste ook niet naar boven om te voeden dus lang leven de kolfmachine haha heb je wel een electrice trouwens nou probeer het zo misschien dat je je daar ook prettiger bij voelt

Geplaatst

Hi meiden,

Wat vervelend zeg die rode billetjes van de luieruitslag!

...hier gelukkig nog niet.

Wel buik/darm krampjes en gebruik sinds gisteren ook infacol, het lijkt wel of ik het verschil al meteen merk.

Vorige week de eerste vacinaties gehad. Volgens de arts zou de evt koort etc hooguit na drie uur komen ...hier dus na 5 uur en kon niet meer naar de apotheek. Heb het manneke de hele avond tegen me aan gehad voor de troost. Ik zorg wel dat ik voor de volgende keer paracetamol in huis heb, was zo zielig voor hem.

Hier komen de jongens ook nog om de drie uur ...wat top dat er enkele baby's nu al 5 of 6 uur tussen zit!

Echt aardig van jullie babytjes!!!

Moon ik begrijp wat je bedoelt met het kolfverhaal. Ik zat ook lang voor een paar ml.

Als ik jou was zou ik me op nu richten en komt het aanleggen van een voorraadje later pas...

het kan heel frustrerend zijn he. Helaas heb ik geen tips voor je.

Kimmie, wat heb je toch een prachtig zoontje!!

Volgens mij heb ik dezelfde badcape (van prenatal, new born 2011?)

Geniet van jullie wondertjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ik ben vandaag even naar het weeguurtje geweest. Gwen weegt nu 3550 gram. Ze is in bijna 2 weken 300 gram aangekomen. Afgelopen nacht sliep ze ineens door tot 5.00 uur. Normaal kwam ze tussen 3.00 en 4.00 uur. Overdag komt ze om de 3,5 tot 4 uur.

@Sanna, wat vervelend zeg van die koorts. Is wel een goede tip om in ieder geval paracetamol in huis te hebben. Ik neem aan dat dat zetpillen zijn en kun je die gewoon bij de apotheek halen?

Geplaatst

Sanna goede tip idd om paracetamol in huis te halen voor die kleine! Die tip ga ik zeker even onthouden.

En ja dat is die badcape idd, en van dat prachtige heb je helemaal gelijk in hoor ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden