Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames, allemaal bedankt voor jullie lieve woorden. Gelukkig heb ik vannacht een stuk beter geslapen, die neusspray werkt echt goed. Ben natuurlijk nog lang niet fit, maar voel me vandaag wel weer een stukje beter dan gisteren.

Morgen gaan we met z'n drieën voor de 20 weken echo, hoe laat hebben jullie hem Mob en Pammie, ik om 15.30 uur.

Sharon jij vandaag veel succes met de echo, volgens mij duurt die 30-45 min.

Geplaatst

Oh leuk de 20 weken echo's! Succes meiden, Ik moet nog 13 dagen wachten

Heb om 8 uur dan de echo en meteen daarna de afspraak om 8.30 uur.

Dus ik gok dat die bij ons een half uur duurt.

Geplaatst

hoi dames

nou de 20 weken echo was helemaal goed niets geen fouten in ons kindje haha ze deden het trouwens wel heel leuk en op het einde zetten ze de echo op 3d zooooo leuk kon het gezichtje helemaal zien en heb een foto waar ze de duim omhoog doet we hadden een drukke dame haha ze hebben dus ook even bevestigd dat we een meid krijgen nou dames ik ga lekker van het idee genieten de dames die morgen moeten heel veel plezier bij ons duurde die dik 3 kwartier fijne avond allemaal

en kim fijn dat je vanavond goed geslapen heb hopen dat je snel weer beter bent

Geplaatst

Wat fijn Sharon dat de 20 weken echo helemaal goed was.

En super dat je zo lang naar het beebje kan kijken,dat lijkt me erg mooi!

Kim en Mob allebei heel veel succes morgen hoor!

Ik mag om 13.15.

Geplaatst

Sharon, wat fijn dat alles goed is!

Ik mag morgen om 10:45. Heb er veel zin in en zie er eigenlijk niet tegenop.

Ik hou jullie op de hoogte!

Hebben jullie ook al last van harde buiken? Ik wel en moet dan rustiger aan doen, maar dat is oh zo moeilijk...

Net moest ik de bus halen en dus rennen. Ja, niet slim... ik weet het. Maar dat bedenk ik dan pas weer als ik weer stilsta en m'n buik voel.... Ben volgens mij nog steeds niet aan het idee gewend dat ik zwanger ben ;-)

Geplaatst

@Sharon, fijn dat de echo helemaal goed was.

@Mob, ik heb denk ik nog geen last van harde buiken, al weet ik ook niet precies hoe dat voelt.

Ik ben ook niet echt heel erg zenuwachtig voor de echo, maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat ze ook iets kunnen vinden wat niet goed is.

Geplaatst

Sharon, wat fijn dat alles goed was. Gefeliciteerd!

Mob, ik ken het eigenlijk niet, harde buiken.

Vorig jaar bij de zwangerschap van Bo had ik ze ook en hoe weet ik dat?

Doordat ik regelmatig aan de ctg lag en die registreert de harde buiken.

Bij mij was dat wel op het laatst van de zwangerschap.

Het houdt wel in als je er zo'n last van hebt dat je het echt rustiger aan moet doen!!!!

Alledrie de dames die voor de echo gaan, SUCCES!!

Geplaatst

Volgensmij ben ik de tweede hier die kan melden dat ook bij ons de 20 weken echo helemaal goed is! Onze (drukke!) beeb

is helemaal goedgekeurd,wat een wonder.

Wij weten het geslacht,maar hebben besloten het niet bekend te maken op het forum (voor niemand eigenlijk).

hoe waren de echo's bij de andere dames?

Geplaatst

Pammie, wat goed dat jullie echo helemaal goed was.

Onze kleine uk is nu al eigenwijs. Lag de hele tijd met het kinnetje op de borst, hierdoor konden ze het hartje niet goed in beeld krijgen en ook het gezichtje niet. Hier moeten we morgen dus nog een keer voor terug. De rest was helemaal goed, maar het hart is natuurlijk wel heel belangrijk om te weten. We hebben echt alles geprobeerd om de kleine in de goede richting te draaien (op een zij liggen, lopen, naar de wc, op de buik duwen), maar dan draaide hij even, maar net niet ver genoeg en dan draaide hij weer terug. Dus hopelijk hebben we morgen meer geluk. Wij willen het geslacht trouwens niet weten.

Gisteravond heeft de kleine me voor het eerst wakker gehouden. Ik wilde gaan slapen, maar de kleine bleef maar druk stampen. Als ik op een andere zij draaide of op mijn rug, dan was het een minuutje rustig en dan was hij weer aan de andere kant aan het stampen.

Geplaatst

@Kimmie, wellicht ga je de kleine deze week wel voelen. Ik voelde het voor het eerst heel duidelijk met 17 weken. Maar als je placenta voor ligt dan kan het wel tot na 20 weken duren voordat je wat voelt. Ik weet nu dat mijn placenta inderdaad achter ligt, dus zeg maar aan de kant van mijn rug.

Geplaatst

Kim,fijn dat alles wel goed is.

Morgen dan weer even afwachten,maar is vast goed!

Kimmie,de beeb zul je snel genoeg voelen.

Ik heb ook de placenta achter bij de rug,dus dat verklaart ook waarom ik de beeb met 18 weken al voelde.

Geplaatst

Ook hier een goede 20 weken echo! Wat een druktemaker zeg. Hij ging van hot naar her in m'n buik. Maar uiteindelijk is het gelukt om alles in beeld te krijgen.

De placenta ligt ook bij mijn rug en dat verklaart ook waarom ik het zo vroeg voelde. De placenta ligt wel te dicht bij de baarmoedermond. Daarom krijg ik met 32 weken nog een echo, om te kijken of de placenta daar nog steeds ligt. Maar volgens de echo-mevrouw verplaatst de placenta meestal wel.

Verder was er bij het hartje een klein vlekje te zien. Ze noemen dat 'echogeen focus'. Dit schijnen meerdere baby's te hebben en er is onderzoek naar gedaan. En het kan geen kwaad. Het verdwijnt vaak vanzelf weer na de geboorte. Ik hoefde me er dan ook echt geen zorgen over te maken, zei ze.

Verder zag alles er helemaal top uit!

Ook weten we het geslacht, maar ook wij vermelden het niet op het forum. Ik vermoed dat er misschien wel mensen meelezen die ik ken en in de familie houden we het ook geheim (behalve onze ouders, die gaan we het vanavond vertellen).

Wij zijn in ieder geval helemaal gelukkig met ons wonder!

Geplaatst

Dames die de 20 weken echo gehad hebben; van harte met deze super berichten!!!!

Sharon, wat grappig dat je beebje het duimpje omhoog steekt, ze heeft het dus prima naar haar zin in jou buikje!!

Kim, je babytje wil gewoon lekker gewiegt en vertoeteld worden worden!!

Kimmie, ik voel de babytjes ook nog niet. Ben bijna 20 weken nu en het zijn er zelfs twee.

De placenta ligt helemaal voor en waarschijnlijk ook nog twee over elkaar heen.

Als je placenta aan de voorzijde ligt dan duurt het nog wel een paar weekjes misschien.

Geplaatst

Oh dan wacht ik gewoon af meiden.. Misschien wil ik wel te graag ;) haha

Mob: Fijn!!

Net kwam vriendlief thuis met een box/speelkleed van Woezel en Pip! Leuk!!

Geplaatst

@Mob, fijn dat bij jullie ook alles goed was. Ik krijg sowieso ergens rond de 30-32 weken een groeiecho om te kijken of het kindje goed groeit.

Dames ik heb daarnet bij het programma "uitgesproken" vernomen dat het nieuwe kabinet nog maar 1 ivf-poging wil vergoeden ipv 3. Er is een website waar je een petitie kunt ondertekenen. Het adres is: http://petities.nl/petitie/3-niet-1-ivf-pogingen-vergoeden.

Geplaatst

Gelukkig hebben ze vandaag wel het gezichtje en het hartje kunnen zien, wel met moeite. Alles was helemaal goed!!!

Onze kleine ligt steeds helemaal opgerold, dus ik denk dat ik hem voortaan maar rolmopsje ga noemen.

Geplaatst

Kim,fijn dat ze nu wel alles hebben kunnen checken,en dat alles goed is.

Onze beeb lag ook een beetje gekruld,én in stuit. Dus de hersentjes checken werd pas op het laatst gedaan,omdat het in t begin ook lastig was.

Allen een fijn weekend!

Geplaatst

Goed nieuws na de 20 wkn echo's; mooi meiden! Gefeliciteerd.

Afgelopen woensdag controle + echo bij VK gehad. Leuk en een hele geruststelling om beeb weer eens uitgebreid te bekijken. 't Was heel druk en lag geen seconde stil. Het dronk vruchtwater en maaide maar rond met de armpjes en handjes.

M'n man wilde graag het geslacht weten, maar wat er ook bewoog beeb hield 1 voetje eigenwijs in het kruis. Wat de VK ook deed en probeerde, beeb gaf zijn/haar geheim niet prijs. Haha, echt leuk. Het blijft een verrassing dus...

Geplaatst

Sharon, Pammie, Kim en Mob, fijn dat jullie 20-weken-echo's goed zijn. Als ik het goed heb ben ik niemand vergeten!! Hopelijk...

Pammie, je was de derde...mijn 20-weken-echo was ook goed..haha...

Belachelijk dat er nog maar 1 ivf-poging vergoed wordt! Ik ga ook tekenen, het is zo oneerlijk!! Alsof wij er wat aan kunnen doen...ik vind 3 al weinig!!

XX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden