Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom hier José,

Helaas heb ik geen antwoord op je vraag, maar ik wil je wel heel veel succes wensen.

En hopelijk komen jullie in aanmerking voor Pesa/Tese.

Geplaatst

Hallo Joseeke

bij mijn man is in NL alles in totaal 7x zaadonderzoek gedaan, slechts 1x vonden ze enkele traag bewegende zaadcellen die niet ingevroren konden worden.

Wij werden doorverwezen voor Tese in Nijmegen, wij kozen voor Brussel, in totaal heeft mijn man daar 4x zaad ingeleverd, 1x bij de intake: er zijn toen direct 70 bewegende zaadcellen ingevoreren en bij de icsi´s is ook steeds goed zaad gevonden, niet veel maar zeer zeker genoeg!

als je ons hele verhaal witllezen kun je eens bij mijn weblog kijken

houd moed meid!!!

liefs

Babteh

• 4 weken later...
Geplaatst

Dag Jose,

Ik heb er jammer genoeg wel ervaring mee.. bij mijn man werd bij zijn eerste onderzoek 1 cel gevonden.

Bij de andere onderzoeken konden ze niets vinden.

We zijn nu aan het afwachten voor onze uitslag van de chromosomentest..

Groetjes,

Shanti

Geplaatst

hey jose

ik kan je vraag ook niet beantwoorden.

welkom op deze forum en hopelijk komt er iets uit.

liefs jessica

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi José,

Als het goed is hebben jullie gisteren de uitslag gekregen en hopelijk was dat goed.

Wij lopen sinds april 2010 in het AMC voor de Tese behandeling. Mijn man heeft meerdere zaadonderzoeken gehad en daar zaten ook steeds geen zaadcellen in. Bij hem hebben ze ook verschillende bloedtesten gedaan en de uitslagen hiervan waren goed. Het hormoon dat zaadcellen aan moet maken is erg hoog, en ze zeiden dat dit een goed teken is en dat er dus wel activiteit is. Wij mogen dus door voor de Tese behandeling.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt...

Groetjes Manon

• 3 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Mijn god. Hoe kunnen ze zo slordig met al die gegevens omgaan. Het is natuurlijk wel heel toevallig, maar dit mag toch niet gebeuren?

Kun je de gegevens van je man niet ietsje aan laten passen? Door bijv. zijn voornaam volledig uit te laten schrijven (ander ponsplaatje?)

Kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Je neemt het ziekenhuis toch in vertrouwen.

In ieder geval hoop ik voor jullie dat het allemaal op z'n pootjes terechtkomt. Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Jose,

Ellendig hè dat je overal zelf achteraan moet en ervoor moet zorgen dat het goed komt! En dat kun je er eigenlijk allemaal niet meer bij hebben.

Helaas ken ik het gevoel...

Wij lopen in Brussel voor een TESE/ICSI/PGD en hebben alle vooronderzoeken in Nijmegen laten doen. Ook daar ging het een en ander mis met tijden van afspraken e.d.

Maar dat was nog niet het ergste. We hebben erg veel problemen gehad met andere onderzoeken die voor de PGD noodzakelijk waren.

Genetisch onderzoek voor mij wat verkeerd is opgeschreven, verkeerd geprikt is en helemaal niet geprikt is. Waar je dan na 2 maanden achterkomt omdat het zolang duurt

voor de uitslag. Weer opnieuw prikken, ziekenhuis weet alleen niet waar het bloed naartoe gesturd moet worden en hoe. Ik moest alles zelf regelen en kreeg zelfs in het labkantoor

de klinisch geneticus aan de telefoon om de papieren in te vullen wat er getest moest worden!

Er moest een DNA rapport komen van mijn vriend zijn moeder... Schoonmoeder naar haar internist om bloed te kunnen laten prikken. Internist wil niet meewerken! Zelf gebeld, secretaresse aan de lijn en ik krijg hem niet te spreken. Wil mij niet te woord staan en doet er niks mee! Grrrr

Contact gezocht met het klinisch genetisch centrum om hulp te vragen en nu wordt het geregeld.... Ondertussen zijn er weer weken voorbij en we mogen niet beginnen voor dat

rapport van mijn schoonmoeder er is, terwijl de test verder klaar is en we dus eigenlijk al kunnen beginnen. (Ingewikkeld verhaal, is nodig ter vergelijking van de genmutatie)

Dit is nog maar in een notendop wat we al voor tegenslag hebben gehad, en wat we al allemaal hebben moeten regelen en je wordt er helemaal gek van!

Vind het ook echt niet kunnen dat ze gegevens van jullie in Nijmegen door elkaar halen! Begrijpelijk dat je het daar moeilijk mee hebt. Je hebt er namelijk geen

controle over dat is het ergste. Je bent zo machteloos want het ziekenhuis heeft toch de touwtjes in handen.

Ik zou eens een pittig gesprek hebben daar dat dit zo niet langer kan, en dat er iets op gevonden moet worden! Succes en sterkte ermee!

Liefs Miekske

Geplaatst

Ha Jose,

Wat ontzettend vervelend!! Helemaal omdat het om zoiets belangrijks gaat! Bij ons zijn ook allerlei van zulke fouten gemaakt. Wij hadden in juni eigenlijk al moeten starten met onze eerste poging, dat wordt nu oktober! Wij lopen sinds 2007 bij urologie, ivm de zaadbalkanker van mijn man destijds. Ik was ontzettend tevreden over hen, het was allemaal super goed geregeld! Maar op het gebied van voortplanting is er een slechte communicatie met afd gyn. Ik hoop dat je 5 oktober meer duidelijkheid krijgt!! Enne... wat goed dat je hebt gebeld!!!

Lfs

Geplaatst

Joseeke; Wat ontzettend vervelend dat er zoveel mis gaat. Ik ben juist heel erg te spreken over Nijmegen, maar wij doorlopen ook het 'normale' traject van intake, uitslag, pesa/tese en dan hopelijk icsi. Ook qua bejegening ben ik er heel blij mee. Jammer dat het bij jullie allemaal niet goed loopt. Het lijkt vooral om bureaucratische regeltjes te gaan. Erg jammer in ieder geval!

Geplaatst

Hi joseeke,

wij gaan donderdag voor het eerst naar nijmegen, en vluchten weg uit het amc omdat je daar echt een nummer bent. Ik vond de medewerkers van nijmegen aan de telefoon erg aardig en meedenkend, maar ik denk ook dat het per persoon net weer anders is... Veel succes in ieder geval!

Fren

Geplaatst

Joseeke, goed dat je gebeld hebt! Hoop dat je nu snel antwoord krijgt...

Dat je vriend niet bij de gyn geprikt mocht worden komt omdat hij eigenlijk bij urologie hoort. Ze houden dat nog al streng gescheiden... Maar waarom... je zou zeggen dat alles vanzelf in de computer komt te staan!?

• 2 weken later...
Geplaatst

Spannend Joseeke! En wat fijn dat jullie volgende week al terecht kunnen, is echt super snel! Is het bij jullie ook zo dat er een tese wordt gedaan wanneer ze bij de pesa niets vinden? Dat is namelijk bij ons het geval. Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen en jij snel door kunt voor de icsi. Ben zelf heel benieuwd hoe het vervolg er uit ziet, dan weet ik waar ik me op voor moet bereiden als het bij ons zou lukken! Succes voor jullie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden