Ga naar inhoud

Lege follikels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames,

Afgelopen woensdag heb ik mijn punctie gehad. We waren hoopvol, want er werd aangegeven dat er ongeveer 10 grote follikels waren. Na de punctie vroeg ik de arts wat haar verwachting was over het aantal eitjes. Zij schatte op 10 eitjes. Helaas moest zij ons later vertellen dat er slecht 3 eitjes waren gevonden. De artsen snappen eigenlijk niet hoe dit kan zo weinig eitjes uit het aantal follikels.

Wie heeft dit ook gehad en kan mij hier iets meer over vertellen. Voor een volgende poging wil ik toch wel graag weten of hier iets aangedaan kan worden.

Alvast bednakt voor je antwoord.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hoi appel,

Ik had de eerste keer ook 9 follikels en 4 eitjes (met Menopur). De laatste keer had ik maar 3 follikels (met Gonal-F) dus toen zag ik het helemaal niet meer zitten! Wonderlijk hadden toen wel alle 3 een eitje en zelfs alle 3 bevrucht!

Ik weet dat ze in sommige ziekenhuis overstappen over Menopur maar bij mij maakte dat dus niet zoveel uit. Maar het kan voor sommigen wel veel goed doen heb ik gelezen!

Weet je al of er een bevruchting heeft plaatsgevonden? Succes!

Geplaatst

hoi Appel, kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent en meer eitjes had verwacht. Het komt vaker voor hoor. Mijn vriendin had zelfs een keer 26 follikels en maar 2 eitjes! maar wel zwanger! dus koester de eitjes die er wel zijn zou ik zeggen. Veel succes meid.

Geplaatst

Hoi!

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar een vriendin van mij had ook 12 follikels en uiteindelijk bleken het er 4 te zijn.

Erg teleurstellend maar ze hadden tegen haar ook gezegd dat dit wel vaker voorkomt en dat je daar weinig aan kunt doen.

Ik kan me goed voorstellen dat het een teleurstelling is!

Ik hoop dat ze in ieder geval alle 3 bevrucht zijn!

Liefs,

Geplaatst

Bij mij lag het aan de deca. Dit gooide mijn hormoonhuishouding te plat. Daarom ben ik gelijk begonnen met het stimuleren (gonal f en luveris) en na ongveer 5 dagen kwam daar cetrotide (die mijn natuurlijke eisprong afremt) bij. Resultaat: 10 eicellen, 8 bevrucht, 2 terug geplaatst en 6 ingevroren! Dit was in Dusseldorf.

Heel veel succes

Geplaatst

Balen meid, maar wellicht is het alsnog gewoon raak hoor! Laten we het hopen.

Mij is wel eens verteld dat het ook aan de kunde van degene die de punctie doet kan liggen.

In Belgie doen ze aan flushing (follikels spoelen, zodat alle eitjes ook echt meekomen). Maar het VU is van mening dat dit niet nodig is, als je goed prikt.

Maar dat follikels wel eens leeg zijn of eitjes niet goed meekomen, hoor ik wel heel vaak hoor!

Geplaatst

hoi hoi,

Ik ken het ook bij onze ivf poging heb ik te lang met een te lage dosering hormonen gespoten. Hierdoor kreeg ik lege follikels daarnaast was mijn eigen lichaam bij een aantal follikel al aan het doorrijpen geslagen. Het gevolg was dat deze zwart waren en daarnaast de arts die de punctie deed zoog niet de gehele follikel leeg een kwart bleef vol. Van de 15 follikels twee zwarte eitjes. Hele de poging naar de maan.

groetjes Face

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden. Niet om jullie, maar ik ben blij te lezen dat meer vrouwen hier last van hebben gehad. Ik maak ook een beetje op uit jullie antwoorden dat een volgende keer het niet het zelfde hoeft te zijn. Dat is helemaal fijn om te lezen.

Lees zelfs dat het daarna heel goed kan gaan want 3 van jullie zijn zwanger. Gefeliciteerd. Face en Faya1974 jullie zijn op precies de zelfde datum uitgerekend, hebben de zelfde ticker en jullie nicknames lijken ook nog op elkaar. Grappig.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Ik had het de laatste keer ook, maar 3 eicellen. De arts dacht dat er misschien geen follikels, maar endometriosecystes waren aangeprikt (het verschil daartussen kunnen ze op de echo niet zien). Maar als jij geen endo hebt, kan het dat natuurlijk niet zijn.

Van de 3 gevonden eicellen, slechts 1 bevruchting ... we zagen het echt niet meer zitten ... maar van dat ene mooie embryo ben ik nu over 12 dagen uitgerekend! Dus geef de moed nog niet op!

Succes!

Geplaatst

Hoi Appel

Ik heb het bij mijn 1e ICSI poging ook meegemaakt.

Van de 10 follikels waren er 9 leeg en had ik dus maar 1 goede eicel.

Mijn dokter was ook verbaast en vroeg aan mij of ik de Ovitrelle spuit wel goed geplaatst had. Naar mijn weten kan je daar niet veel fout aan doen, maar ik was wel bang dat de volgende poging ook lege follikels op zou brengen.

Gelukkig was dat niet zo en had ik de 2e en 3e keer goede eicellen.

Waar het aan gelegen heeft weet ik dus niet, omdat ik altijd dezelfde medicijnen toegedient heb gekregen. (Gonal-f, Menopur, Cetrotide, Ovitrelle)

Ik hoop in ieder geval dat er mooie bevruchtingen ontstaan voor je uit die 3 eicellen.

Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@appel: ik heb vorige ivf-behandeling het zelfde gehad, er waren er 12 aangeprikt en bleken maar 6 eitjes te zijn, okee 6 is meer dan 3, maar goed toch een teleurstelling natuurlijk, We hadden uiteindelijk 5 bevruchtingen.

Wij lopen ook in nijmegen (radboud) en de laborant had vertelt dat hij er liever minder heeft van goede kwaliteit dan veel van matige kwaliteit (wat hij vaak zag)

Uiteindelijk is de poging bij mij niet in een zwangerschap geëindigd, maar we hadden wel een B en een C tp gehad.

Veel succes!

Ben benieuwd of je al TP hebt gehad!

Geplaatst

Dag meiden,

Alle drie de eicellen zijn geïnjecteerd (icsi). Helaas heeft er zich één daarvan goed genoeg ontwikkeld om terug geplaatst te worden. Afgelopen zaterdag is er één B'tje teruggeplaatst. We maken dus nog een kans. Ik hoop op het zelfde verhaal als SJSL.

Ik heb gelukkig geen endo, maar ben wel gevoelig voor cystes. Maar die kunnen ze zien op de echo, dus dat is het niet geweest (denk ik).

Daruma; Jij veel succes met je poging. Hoop met je mee op een hoog aantal met een hoge kwaliteit.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Ik had 9 folikels, 3 eitjes en er is er maar 1 bevrucht. Het was geen super eitje, maar na 2 weken toch positief getest!! Ons mannetje is op 19 juni geboren!

Geplaatst

Wauw Rome, nog zo'n positief verhaal. Dat is fijn om te lezen. Gaat alles goed met jullie kleine man?

Appel

Geplaatst

Het gaat super met onze kleine man. Elke minuut genieten we van ons wondertje.

Ik hoop voor jou dat het helemaal gaat lukken!!! Hopelijk gaat hij zich lekker nestelen! Ik ga voor je duimen.En ook voor alle andere meiden natuurlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden