Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heel herkenbaar,emotioneel,verdriet

en ondanks dat ik trotse mama ben

van mijn 3 zoontjes zeker nog niet

alle ellende rondom icsi behandelingen

VERWERKT

wat een mooi programma

Geplaatst

Net gekeken en respect. Tranen trekker. Mia en meiske jullie doen toch mee ik ben zo benieuwd of jullie te zien waren in aflevering 1?

Geplaatst

Mia: groot respect voor jullie, wat een kracht en positiviteit en liefde straalt er van jullie uit! Heel bijzonder dat het nu zo vastgelegd is (inmiddels alweer een poos geleden natuurlijk, misschien voor jullie wel raar om het nu pas terug te zien?). De begraafplaats ken ik, mooi plek voor jullie meisje.......

Miekske: ik ken je niet goed (alleen van een wachtbankje toen je zwanger werd, en even van het aug.topic) maar klopt het dat jullie ook al een paar keer kort in beeld waren? Ik ga hier niet gokken wie jullie zijn want ik meen me te herinneren dat je nog wat anoniem wilde blijven? Of is dat niet meer zo?

Super hoor meiden! Heftig om te zien vond ik: aan de ene kant pijn en verdriet, en aan de andere kant vreugde en mensen bij wie het 'vanzelf' lukt.

Lfs Dee

Geplaatst

heb gisteren gekeken en kreeg toch echt wel een paar keer tranen in mijn ogen...de gezamenlijke zwangerschapstest...de blijdschap, maar ook de teleurstelling en het verdriet.

Geplaatst

Ik zit nu te kijken via uitzending gemist. Ik had nooit eerder naar dit programma gekeken, het leek me te confronterend toen ik zelf nog in de molen zat, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden! Ik zag net dat 47% van de stellen in het programma aangewezen is op medische hulp; dat had ik niet verwacht! Ik heb net de gezamenlijke zwangerschapstest gezien; vraag me af hoe dat kan? Al die vrouwen zitten toch in een ander punt van hun cyclus, dus de meesten zullen allang weten of ze zwanger zijn of niet?

Mia, echt een fantastisch antwoord van je man op de vraag waarom jullie graag een kindje willen (zat in de compilatie). Wat moet je anders met zo'n vraag! Ik vermoed dat mijn man hetzelfde gezegd zou hebben ;-). Wij hebben trouwens een 6-delige set bestek, dus wij houden het wel bij 1 kindje zodat we er met zijn drietjes twee dagen mee kunnen doen zonder af te wassen :-).

Ik vond het een mooi programma, meer integer dan ik verwacht had. Ik heb tot mijn verrassing toch wel een brok in mijn keel. Ik dacht dat mijn geluk compleet was met de geboorte van onze lieve zoon. Dat was het ook, eventjes. Nu is hij 17 maanden, en hebben we vorige week gehoord dat mijn man kanker heeft. Uitgezaaid en alles. Ons mannetje zal zijn papa nooit kennen. Ik kan er gewoon niet over nadenken, wat een nachtmerrie. Pffff... wel dankbaar dat ik een kindje van hem heb, net op tijd zou je kunnen zeggen...

Geplaatst

Goedemorgen dames,

De voorstukjes had ik al gezien maar uiteraard gisteren ook gekeken, heftig, wederom!

Lieve Mia, jullie verhaal is uiteraard zeer herkenbaar, ik kan niet anders zeggen als Respect voor jullie, dat jullie het aangedurfd hebben om met Julien verdriet en kracht hier aan mee te werken. Het is sowieso een prachtig document, zowel voor de dappere Phileine* als voor haar zusje dat op komst is!!

Lieve Miekske, jullie heb ik ook een paar keer in beeld gezien en ook voor jullie een en al lof, het was ook voor jullie een erg onzeker en onbekend traject maar wat geweldig dat ook jij in augustus uitgerekend bent, super!

Barbara, ik Ben helemaal stil geworden na het kezen van jouw bericht......jeetje meid wat heftig, het is niet voor te stellen, het is prachtig dat jullie samen een zoontje op de wereld hebben gezet maar dat het vervolgens zo gaat lopen, er zijn geen woorden voor.....ik wil je heel veel kracht toewensen!

Liefs Babeth

Geplaatst

Dank je Babeth! Het was een donderslag bij heldere hemel, hij heeft helemaal geen klachten, het kwam naar voren bij een routine-bloedprik. Ik hoop zo dat hij zich nog een tijd goed zal voelen. Ik zou het zo fijn vinden als onze zoon zich straks nog iets van zijn vader kan herinneren, maar hij is nu nog zo klein... ik weet helemaal niet of ik het wel kan, een alleenstaande moeder zijn, en ons kleine mannetje toch de gelukkige jeugd geven die we voor hem gewenst hadden, maar ja ik heb gewoon geen keuze. Ik hoop dat ik juist door hem de kracht zal vinden om de draad zo goed mogelijk op te pakken!

Liefs,

Barbara

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat superfijn om zulke positieve reakties te lezen! Vond het heel spannend gisteren om te kijken, het is echt heel gek om jezelf terug te zien, en te horen...!

Voor diegenen die niet precies weten wie ik ben, wij zijn gisteren idd een paar keer in beeld geweest met de interviewtjes op de bank! Het begon met het "o shit..." stukje. haha

(Ik wil idd graag een beetje privacy hier bewaren omdat ik natuurlijk heel veel gedeeld heb hier op dit forum. Voor de al te nieuwsgierige buitenstaanders zeg maar...)

Maar jullie mogen gerust weten wie ik ben, dus als je er niet uitkomt pb me maar hoor!

Lieve Mia, jouw verhaal is natuurlijk heel herkenbaar hier, en wat een supermooi stuk zeg! Vind jullie zo'n sterk en lief koppel! Geweldig dat we nu samen met een dikke buik

op dit alles terug kunnen kijken. Er komt een heel mooi zusje voor jullie kleine meid!

Lieve Babeth bedankt voor je steun al die tijd! Je hebt ons echt op weg geholpen aan het begin van onze behandeling. Ik heb heel veel gehad aan je informatie, tips en adviezen en mede daardoor wisten we welke wegen te bewandelen. Super dat we nu samen in het uitgerekend in augustus topic zitten!

Vond het wel moeilijk om te zien dat sommige stellen ook al zo lang bezig zijn, en nu nog steeds met lege handen staan. Die opnames zijn toch bijna weer een jaar geleden...Mijn gedachten gaan uit naar hen, en hopelijk mogen zij ook snel hun droom in vervulling zien gaan!

Barbara jeetje wat een bericht....ben er stil van. Wil je heel veel kracht en sterkte wensen...

Liefs Miekske

Geplaatst

Ik was gisteravond niet thuis, dus heb de aflevering gemist maar ga het zeker terug zien op uitzending gemist. Heb de compilatie vorige week wel gezien en toen rolde de tranen al over mijn wangen bij het verhaal van mia. Zo heftig......

Miekske had jullie ook vorige week even gauw voorbij zien gaan. Super dat je zwanger bent, geniet ervan....ik ga jullie volgen!

Jemig Barbara ben er stil van! Verschrikkelijk. Wil je heel veel sterkte en kracht toewensen vor de komende zo onzekere tijd. En hopelijk voelt hij zich nog een tijd goed, zodat hij optimaal van zijn zoon kan genieten.

liefs

Geplaatst

He meiden,

bedankt voor al jullie lieve reacties! Jullie zijn stuk voor stuk allemaal schatten!

We zijn zo blij en dankbaar dat we dit geluk weer mogen meemaken terwijl er inderdaad nog zoveel stellen met lege handen staat, ik voel met hen mee.

Ik wil dit forum ook graag gescheiden houden van privé en de babyboomsite. Dit forum is voor de dames (heren) hier en niet voor aagjes. Op de babyboom site is nog niet bekend dat ik zwanger ben en dat wil ik nog even zo houden.

Miekske, vond je het raar om te zien? Ik heb jullie wel voorbij zien komen hoor, leuk hoor op die bank, ha ha! Leuk stel zijn jullie!

Barbera, wat klink je sterk. Ongelooflijk dat jullie dit nu moeten meemaken. Wat is het toch oneerlijk. Ik hoop dat jullie heel veel steun bij elkaar vinden en dat jullie nog een tijd samen van jullie zoon kunnen genieten.

Als ik jou verhaal lees, krijg ik de tranen in mijn ogen, mijn gedachten zijn zeker bij jullie.

Liefs,

Mia

Geplaatst

Ook ik zat gisteren voor de tv voor de 1e babyboomuitzending. Wat leuk om te lezen dat er ook meiden van hier mee doen aan het programma. Mia, wat fijn om te lezen dat jullie weer een kindje verwachten. Ik vond dat jullie er beiden zo mooi en liefdevol konden praten over jullie eerste dochter en alle ellende ronde rond haar geboorte en overlijden. Respect! Heb je mooie zwanger buik al laten "zien" aan jullie P.hileine?

Meiske: Ik weet denk ik wel wie jullie zijn. Heerlijk even wat humor tussen alle "Zware" scenes heen. En ook zwanger wat een fantisch nieuws. '

Barbara; Van sommige verhalen word je alleen maar stil. Heel veel sterkte in deze moeilijke en onzekere tijd.

Ben benieuwd wat de volgende aflevering gaat brengen.

Geplaatst

Hoi dames,

Hihi net belde mijn schoonmoeder nog, gisteren had ze gekeken en vandaaag weer, Mia ze had het uiteraard met name over jullie, ze vond het zo knap dat julllie op pad waren gegaan voor een mooi mandje. Ze vond het ook mooi om te zien hoe jullie de eigen ervaringen hebben willen delen juist omdat er nogal eens overheen gewalst wordt als er een of meerdere kindjes zijn overleden.haar heb ik uiteraard ook verteld dat jullie nu een tweede dochtertje verwachten, ze was zo blij!

Miekske ik vond het destijds al zo geweldig dat jullie terrecht konden in Brussel, dat de intake vervroegd werd en dan nog eens direct zwanger, in een woord geweldig en dan samen uitgerekend....wat een geluk!!

Miekske en Mia ik ben ook erg benieuwd hoe jullie omgeving gaat reageren als ze het hele traject ook hebben gezien, mijn moeder en schoonouders zijjn bv. Erg "blij" dat ze nu ook het eea zien zoals een punctie. ik heb wel veel verteld maar. Voor hun uiteraard wel moeilijk om er een voorstelling bij te hebben, meiden bedankt!!!

Lieve Barbera , wat een moeilijke dingen om over na te denken, ik hoop dat je man toch nog veel an jullie zoontje mee gaat maken en andersom uiteraard net zo, zo heftig!

Liefs Babeth

Geplaatst

Wat fijn, al die lieve reacties! Dat geeft echt steun.

We kunnen alleen maar hopen en positief blijven. Ik heb wel gehoord dat een positieve instelling (van de patient zelf dan) echt kan helpen. Gelukkig is mijn man al van zichzelf enorm positief en vrolijk, en ons lieve, vrolijke en grappige kleine ventje is het zonnetje in ons leven. We proberen om in ieder geval niet te huilen waar hij bij is (proberen he!), maar als hij dan enthousiast 'PAPAAAAAAA!' roept zodra hij mijn man hoort thuiskomen is het toch even slikken. Als de therapie aanslaat zou hij nog een aantal jaar in goede gezondheid kunnen hebben, dat zou prachtig zijn.

Liefs,

Barbara

Geplaatst

@Miekske en Mia, ik heb met bewondering naar jullie op tv gekeken. Vindt het erg moedig en heb diep respect dat jullie je verhaal op tv vertellen.

Ik zag ook onze gyn even voorbij komen die bij mij punctie en tp gedaan heeft in het voorstukje met Mia voor volgende week.

Veel had ik al gezien tijdens de compilatie, heb wel wat traantjes gelaten, maar is niet erg toch ook een stukje verwerking.

Van Miekske wist ik het al dat ze zwanger is die zit bij mij in het aug. topic, maar Mia wat fantastisch te lezen dat je hoog zwanger bent echt top, vooral na jullie verhaal tijdens de uitzending.

Ik ben ook benieuwd hoe jullie omgeving zal reageren als ze de serie gezien hebben. Ik ga mijn omgeving er ook op attenderen, dan snappen ze ook meer waar wij het over hebben.

@Barbara, wow ben er erg stil van als ik jou verhaal lees. Ik geef je even een hele dikke knuffel, heb er tranen van in mijn ogen zo oneerlijk! Ik hoop dat jullie lang samen van jullie kleine manneke mogen genieten en ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe!

Liefs Roossie

Geplaatst

Meiden ik ben er stil van.....

Mia heel erg emotioneel. Mijn moeder keek ook en die voelde de pijn (van mij natuurlijk) maar zo mee met jullie. Ze belde me in tranen op dat ze hoopte dat wij ook op die manier de draad weer gaan en kunnen oppakken.

We doen ons best....

Andere dames die meedoen wat ik hier dus lees. Petje af.

Ik vind het zo bijzonder en mooi gemaakt.

Sterkte.....

Geplaatst

@Mia en Miekske: Ik ken jullie nog niet maar schrijf hier al wel een tijdje mee. Wat ontzettend dapper van jullie om mee te doen met het programma! En wat zijn jullie sterk en positief zeg!

Mia wat een ontzettende heftige periode hebben jullie achter de rug zeg. Verschrikkelijk. Fijn om te lezen dat je nu weer zwanger bent!

Miekske: ik kan me zo niet voor de geest halen wie jij bent in het programma. Ook super dat jij inmiddels zwanger bent!

Ik vraag me ook af hoe het kan dat 100 vrouwen tegelijkertijd een test doen terwijl iedereen op een ander moment in haar cyclus zit. Dan moeten er een aantal geweest zijn die de uitslag sowieso al wisten.

Ik heb de uitzending ook met tranen bekeken. Ik dacht dat ik onze laatste mislukte poging wel een plekje had gegeven maar ik besefte gisteren dat dat toch niet zo is. Maar mijn verdriet valt in het niet bij wat jullie hebben meegemaakt , Mia.

@Barbara: wat een verschrikkelijk bericht van je man zeg. Jeetje wat oneerlijk zeg. De prognose is niet best dus begrijp ik ook ondanks de chemo? Heel veel sterkte.

Geplaatst

K heb gisteren via uitzendig gemist gekeken!!

Pffft...heftig hoor!! De pijn, terleurstelling en verdrietige momenten zijn vooral zo herkenbaar!!

En jouw verhaal Mia...schokkend en tegelijkertijd ook weer zo veel moed om verder te gaan!!

Respect voor jouw en je man hoor!!

Miekske, ik zal ff opletten of ik je herken!!

liefs

Geplaatst

O meiden, allereerst, wat heerlijk dat jullie zwanger zijn en Mia, ik ben zo blij dat je nu al 34 weken bent, heb echt heel erg gehuild om jullie verhaal. Wat een verdriet moeten jullie hebben gehad, het verdriet vergeet je nooit, jullie eerste kindje ook niet, maar jullie wonder is onderweg!

En Miekske, ik weet niet precies wie jij bent, heb een paar keer teruggekeken, maar kan je niet vinden.

Lieve meiden, ben heel blij dat jullie nu zwanger zijn en hoop dat wij jullie allemaal gaan volgen!

Geplaatst

Lieve meiden,

nogmaals bedankt! Het is opgenomen vanaf augustus 2010 en het loopt nog steeds door. Het is voor ongeveer een jaartje. Die test is inderdaad een beetje lastig. Maar er waren zeker mensen echt blij en echt verdrietig.

Ik hoop ook voor iedereen hier dat de wens van een lief kindje uit mag komen!!!

Voor alle meiden die weer aan de "bak" gaan, heel veel succes. Het is niet makkelijk, maar hopelijk hebben jullie snel een positieve test in handen!

Voor de zwangere dames, is het hopelijk heerlijk genieten!

Kissie,

Mia

Geplaatst

Miekske ik weet nu ook wie jij bent! Wel grappig, dat oh shit... Vanavond weer kijken.

Mia ik ben wel blij dat ik weet dat het goed gaat komen met jullie...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden